Keresés

Részletes keresés

Barbabianka Creative Commons License 2007.04.04 0 0 3486

A forro kipuffogónak szükségszerüen magas a höleadása. A GFK-ban levö mügyanta károsodik a magas hömérséklettöl. Még nem látsz rajta semmit de már elvesztette rugalmasságát azután a legkissebb kolloziotól beszakad a hajó oldala ahol megsült a mügyanta. Láttam már több kiégett hajót a mügyanta teljesen spröd lesz.

Nálam a biztonság a központi kérdés. A tengeren nem számithatsz senkire csak magadra. Ezért nem szeretem a kihegyezett motorokat sem. De erröl már beszélgettünk.

üdv.

bb

Előzmény: krezidiesel (3484)
dunaimentők Creative Commons License 2007.04.04 0 0 3485
Szia!
Lassan összeáll a motor, amit nekünk csináltál, talán jövő héten lesz próba, a Castoldi-hoz várunk még egy alkatrészt. Már nagyon kíváncsi vagyok, de a pénz csak apránként jött össze a dologra.
Ami a hűtött kéményt illeti...Szerintem semmi gond a hűtetlennel, ha a biztonsági távolság megfelelő, ill .egy hőterelő lemez van benne, akkor nem lehet gond. Az Opel Vivaro-nál a turbó majdnem hozzáér a tűzfalhoz, mégsem okoz gondot. Talán azért félnek sokan, mert a hajó műanyag....
Előzmény: krezidiesel (3484)
krezidiesel Creative Commons License 2007.04.03 0 0 3484

Ez a vizes kémény nálad nagyon központi kérdés... :-)) Több hajónk megy vizes kémény nélkül  hibátlanul. Egy dizelnél nem olyan meleg a kémény igaz, mint egy benyáson, meg motortér szellőzés kérdéseis hogy miként birja egy motor hűtetlen kipufogóval.  Nagy hajókon se vizesek a kémények sokszor, de egy modern autó motortere szinte légmentesen záródik, alul is burkolat, felülről is burkolat, motor meg sokszor bent keresztben és a kémény a legszűkebb helyen a motor és a tűzfal között. Ráadásul sokszor a viz-olaj-töltölevegő is sokkal rosszabbul hűtött mint egy hajónál. Mégse gyullad ki egy autó sem emiatt.

Egy ügyes kipufogósnak egyébként ez nem feladat, akár rozsdamentesből sem.

A kérdés inkább az hogy megéri e egy benzinmotorral kinlódni. Ha már átépit az ember akkor inkább olyat épitenék be, ami takarékosabb.

Előzmény: Barbabianka (3483)
Barbabianka Creative Commons License 2007.04.03 0 0 3483

Legnagyobb gondod a marinirozás lenne.   Én még nem láttam hozzá vizhütött kipuffogot. Feletsd el.

bb

Előzmény: MéDzSöR (3482)
MéDzSöR Creative Commons License 2007.04.03 0 0 3482
86-os évjárat, egyébként pöpec motor. CE papírjait már nem találom :) Na nem erőltetem....
Előzmény: szőrmók (3481)
szőrmók Creative Commons License 2007.04.03 0 0 3481
Hali ! Beépiteni mindent lehet ami belefér , inkább az a nagy kérdés most mit mit enged meg a nagyhatalmú Hajózási Felügyelet . Gondolok itt a környezetvédelmi minősitésre ill. a CE- nek megfelelésre. szőrmók
Előzmény: MéDzSöR (3478)
MéDzSöR Creative Commons License 2007.04.03 0 0 3480

Szia!

Víz

Előzmény: Barbabianka (3479)
Barbabianka Creative Commons License 2007.04.03 0 0 3479

Viz- vagy léghütéses??

bb

Előzmény: MéDzSöR (3478)
MéDzSöR Creative Commons License 2007.04.02 0 0 3478
Sziasztok!
Guruktól kérdezném, hogy jó-e a boxer motor hajóba? Konkrétan Subaru EA81, kb 110 Le boxer motorról van szó. Irtátok motorokról, hogy ez meg az nem való hajóba, miért nem, vagy amelyik igen az miért jó hajóba?
Azért kérdezem mert van egy a garázsban még légpárnásra készült egy sárkány rep. alapján. De arra már nincs idő. Gondoltam motorcsónak még lehet belőle.
Várom szakértői véleményeteket!
üdv
Zoli
ede111 Creative Commons License 2007.04.02 0 0 3477
Nagyon télikabátos, jégeralsós csónakázás:)!!
Nálunk a Keletin sokkal jobb volt az idő, vasárnap egész nap vizen voltunk, szuper volt(végre)! üdv,,,ede
Előzmény: kismiki (3474)
hakapeci Creative Commons License 2007.04.02 0 0 3476
Hali krezi meg bb! köszi a téma körbejárását 1-enlőre várakozó állásponra helyezhetjük a probléma lenyegét különös tekintettel arra,hogy krezi sporttársmostanában kisérletezni fog szóbajöhető motorokkal. addig meg fogy legfeljebba benzin. kiváncsian várom krezi tapasztalatait a jövőre tekintve... hétvégén ha financiálisan összejön a dolog akkor kipróbálom az újabb projektet az eladó kifogástalannak mondja motorikusan a csónakot.--üdv haka
Előzmény: krezidiesel (3472)
Márklár Creative Commons License 2007.04.02 0 0 3475

 

Helló!

 

Ha a Géczyn 40 LE volt a Yam, és pirossal volt írva a "Géczy II", akkor az én voltam!

(Ha így volt, legközelebb ha látsz, feltétlenül állíts meg.)

 

Márklár

Előzmény: kismiki (3474)
kismiki Creative Commons License 2007.04.02 0 0 3474

Holnap valaki a Kisdunán?

 

IGEN :))

 

 

jóóóóóóóó

 

 

Mikor/mivel/merre jártatok?

 

A Sorin pár evezőssel, két gumacsónakkal és egy Géczy2/Yam géppel találkoztunk, nem volt nagy élet. Az Erzsébeti csónakházak vasárnap nyitottak, szellőztettek, a pecókat vakarászták a gazdák. 

 

Vasárnap Érd (11) - Kvassay zsilip (12) - Erzsébeti csónakházak - Zöld Béka - Kvassay zsilip (16) - Érd (18) útvonalon nyomultunk kb. 60km-t. Az első szakasz durci volt, felhős ég, erős szél, nagykabátos idő. A Kwassay meleg, csendes medencéjében ránk mosolygott a nap és hazáig kísérte a csapatot.

Előzmény: Márklár (3459)
kismiki Creative Commons License 2007.04.02 0 0 3473

Mindenki vizen van?

 

IGEN!!!

Előzmény: .tisza (3455)
krezidiesel Creative Commons License 2007.04.02 0 0 3472

Kicsit összekuszálta a zindex a feliratokat a képek alá de gondolom érthető.

A sor hatos motorok egyébként nem tudom elférnének e egy V8-ra tervezett motortérben. Az Audi 5 hengeressel épült már át több eredetileg V8-as és jól is megy meg jól fogysztanak. 5 km/h lett lassúbb a hajó mint volt, de propeller nem volt cserélve.

Ez még tavaly előtti kép Pátyon épitette át egy cimbi, én az adagolót csináltam csak. Azóta is jól működik és ez is egy 26 láb körüli hajó.
Előzmény: krezidiesel (3471)
krezidiesel Creative Commons License 2007.04.02 0 0 3471

Kamrás motor nem való hajóba.(én legalábbis nem tenném be) Melegszik és sokat fogyaszt. A jenki V8 dizelek mind kamrásak, és legendásan szarok.  A Merci 300-as 24 szelepes dizelével most akarok foglalkozni, talán jövő héten hoznak is egyet. (még nem tudom mibe rakom majd) Egy finn oldal szerint 420 ló fölé tuningolták... Az 185 ló körül volt szériában. Attól még messze van a 300... Hajóba nem merném ennyire meghúzni, bár a 250-et lehet hogy birná. Nincs ebben tapasztalatom, keresgélni kéne a neten épitett-e már  valaki hasonlót. Szerintem nem nagyon. És akkor az is egy szomjas kamrás moci lesz, főleg 24 szeleppel...

 Az Audi 5 hengerese könnyű, olcsó, és 220 lóig szerintem megbizható.

Amerikai dizel tuning oldalakon csak ezt a Cumminst faragják jóformán.

Valószinű szerintük se motor a többi...:-))

Ez a finn MercedesEz meg egy Dodge a Cumminssal meg két turbóval sorosan töltve 3,5 bar körül... Súlyhúzásra tuningolják őket , itt  az emisszió a húbazmeg kategória... 
Előzmény: Barbabianka (3470)
Barbabianka Creative Commons License 2007.04.01 0 0 3470

Szevasz krezidiesel.

Volt valamikor egy adagolos 6 hengeres 3l-es turbodiesel motor, ami megközelitöleg 200 pacit tudott. Ez a teljesitmény a nagy forgatónyomatéka miatt elég kell legyen ebbe a hajóba.

Tudsz róla valamit??

Vagy létezik egy V8 turbodiesel motor az ami kocsikban. tudsz erröl valamit??

Üdv.

bb

Előzmény: krezidiesel (3468)
.tisza Creative Commons License 2007.04.01 0 0 3469

Sziasztok!

Hogyan mérik a csónakmotorok erejét?

Nekem van egy 5LE-es 4 ütemű motorom, ami majd 140 ccm. Egy motorkerékpár pl. MZ 125-ös, vagy 150-es 2 ütemű és több mint 5 LE. (nem tudom a pontos erejét)

Hogy van ez?

krezidiesel Creative Commons License 2007.04.01 0 0 3468

Az amerikai dizeleket nem ismerem, egyetlen épkézláb motor szerintem a Dodge Ram pickup-ba szerelt Cummins. Az sor 6 és 6000kcm, és gondolom 500kg...

A BMW szerintem nem való hajóba, autóban is széthullik, egyetlen dizelmotorjuk se volt soha jó csak a marketingje. De beszélni kell olyannal aki rakott már be BMW dizelt hajóba... Szerintem nem találsz, legalábbis olyat aki meg is húzta nagyobb teljesitményre , és nem hullott szét. Az újabb motorok CR (Common Rail) rendszerűek,amik elektronikusan vezéreltek, és autó hajtására fejlesztették ki a szoftverét. Azon felül, hogy a viz és a villany nem barátok egy csomó probléma is felmerül abból hogy ezek mind CAN-Buson kersztül kommunikálnak egy csomó más (hajtáslánc-komfort-menetstabilizátor-ABS- stb...elektronikával) és ha ezektől fals vagy hiányzó információt kapnak, akkor miként kezeli le a motorvezérlő szoftvere.

És nem mindegyik motort lehet megcsinálni mechanikus adagolósra, mert egyszerűen nemigen van neki hely... A BMW 530d motorja is ilyen.

Tudok céget aki gyárt szabadon programozható motorvezérlő elektronikát, de a doboz 1000eu felett van és még meg kell venni hozzá a szoftvert is, ami 4000eu.

Ha több ilyen rendszert biztosan el tudnánk adni akkor lehet érdemes lenne vele foglalkozni, én nagyon szemeztem vele, de most más helye is lenne a pénzemnek.

Itthon is ismerek négy csapatot is lassan akik ilyesmin törik magukat, de a villany az villany, és amikor a tengeren rosszidő van akkkor ne már hogy egy  ilyen apró kacatokból összerakott szaron múljon az életem-biztonságom. Egyszerűen nem bizom bennük. Szóval nem egyszerű ez a motor kérdés főleg nem 220 ló felett.

A halálba forgatás meg csak propeller kérdése, (vagy hajtómű áttétel) a dizelhez valószinű mindenképp nagyobb emelkedésű propeller kell, vagy meg kell elégedned alacsonyabb végsebességgel.

Előzmény: hakapeci (3465)
MéDzSöR Creative Commons License 2007.04.01 0 0 3467
szia!
mercruiser 4,3 MPI (220Le)
Előzmény: hakapeci (3466)
hakapeci Creative Commons License 2007.04.01 0 0 3466
szia médzs! volvo vagy mercruiser?
Előzmény: MéDzSöR (3464)
hakapeci Creative Commons License 2007.04.01 0 0 3465
szeva krézi! nem feltétlen személyautó motorra gondoltam. a jelenlegi mercruiser 8 hengeres is egy "súlyos" darab hogy jó e az majd talán a jövő hétvégén derül ki akkor lessz a próba.250 lóerő már biztos elég lenne ,azért gondoltam 300-ra hogy ne kelljen üveghangig forgatni. az ebay.de-n vannak motorok nem tudom mit tudhat kis alakítás után 6,1 literes amerikai. szerelték a hummerekbe régen. vagy elcsíphető 6 hengeres BMW diesel is. lehet nem olcsó a mutatvány de később eladhatóbb a darab ha megunom, másrészt a gyakorlat azt mutatja hogy átlagban kb 60 %-al kevesebbet fogyaszt én megyek 150-180 órát  a jelenlegi hajómmal 4.3-as volvo-penta befecskendezős benzines 225 lóerős. várhatóan még többet fogok menni mivel így 60 felé már egyre több szabadidőt probálok szakítani magamnak.--- ha más sporttársnak van véleménye pro vagy kontra szívesen veszem --üdv haka
Előzmény: krezidiesel (3461)
MéDzSöR Creative Commons License 2007.04.01 0 0 3464
befecskendezős
Előzmény: hakapeci (3458)
krezidiesel Creative Commons License 2007.04.01 0 0 3463

A guglival rákeresve a Bayliner 2655 mindenhol 220-260 lovas, csak egy magyar hirdetésben 300... A 2,9-es Merci (5 hengeres , közvetlen, Sprinter, E-osztály) motorból talán kihúzható a hajóüzemre is alkalmas 230-250 ló.

Én most épitek egy ilyet egy 124-es coupéba, majd abban kivallatom mit bir.

Terepraliban mennek ilyen motorral(Gombi), de  mindig szétesik, bár nála még nem volt olyan motor ami birta... Általában nincs gond az off-roados gépekbe épitett ilyen motorral, de azok meg nem terhelik nagyon. 

Csak nehéz ilyen motort szerezni, és drága , én 600eft-ért vettem az enyémet.

Vagy a V6 2,5 tdi vw(ez a legdrágább projekt...) esetleg 5 hengeres 2,5 tdi VW. De ezeket vizen inkább csak 220 lóig feszegetném. Nincs tapasztalat(nemcsak nekem, hanem szerintem másnak sem) meddig lehet hegyezni ezeket a motorokat vizen, úgyhogy birják is. Lehet naszádba épitünk most egy nagymarosi srácnak két 5hengeres 2,5 vw tdi motort, az is érdekes projekt lesz.

De ha van ötlet esetleg más mocira, megbeszéljük, de nem olcsó egy ilyen mutatvány, szinte csak akkor éri meg ha motorhibás benzines hajót veszel. 

Előzmény: krezidiesel (3461)
keknya Creative Commons License 2007.04.01 0 0 3462
Sziasztok!

Kb 5,5 m-es felújított alu ladik eladó. Fa padló (trepni), leeresztő csavar, fa borítás az orron (nem forrósodik), ersőített farrész a motornak, légkamra az orrban, 2 padsor. Ajándék egy vizreeresztő kocsi.
Ár 140.000 ft
http://gallery.tangramse.hu/gallery/gyereknap_2005-05-29

Tolórudas kormánymű, kormánnyal kompletten 25.000 ft

Honda bf 8-as 4 ütemű (újabb változat) önindítós, távirányítós rövid tribes külmotor hajólevélről eladó.Szervizelt, kevés üzemóra, mikroproceszoros vezérlés. Automata és kézi indítás, egykaros gázkar és irányváltó, visszajelző műszerek, külső benzintartály, automata szivató, CARB 2008 & EPA 2006 szabványnak megfelel, 4 tollú aluminium csiga (propeller) (a motor átalakítható 10 LE-re). Ára: 500.000 Ft
http://www.honda-marine.com/modelDetail.aspx?modelGroup=BF8
http://www.honda-marine.hu/honda10_8.html

Mindez egyben 650.000 ft.

Barton András
30-9198542
csónak
krezidiesel Creative Commons License 2007.04.01 0 0 3461

Szia! Olvasom ezt a topicot is rendszeresen, csak ha nincs miért nem irok be.

300 lovas dizelmotort közforgalmú személyautó motorból nem tudom megoldani.

Most mekkora motor van abban a hajóban hogy ekkora teljesitmény kell?

Előzmény: hakapeci (3458)
MéDzSöR Creative Commons License 2007.04.01 0 0 3460
Szia!
A motor Mercruiser 4,3. többet nem tudok sajna.
üdv
Előzmény: hakapeci (3458)
Márklár Creative Commons License 2007.03.31 0 0 3459

 

Üdv mindenkinek!

 

Ma végre felraktam a motort a hajóra, és 1 azaz egy teljes órát hajóztam!

Mit mondjak, ennyi idő után, frenetikus volt! :))

Holnap valaki a Kisdunán?

 

Márklár

hakapeci Creative Commons License 2007.03.31 0 0 3458
szeva MéDzSör! milyen motor ? mercruiser? volvo-penta ? karburátoros, befecskendezős?--üdv haka
Előzmény: MéDzSöR (3457)
MéDzSöR Creative Commons License 2007.03.31 0 0 3457
Sziasztok!

Egy szakmai tanácsra lenne szükségem. Bayliner 2052-es hajótípusról van-e valakinek tapasztalata? Főleg a motor (4,3) illetve a hajtásra lennék kiváncsi. évjárat 1995. Kérdésem lenne mit kell megnézni ez ilyen használt hajón? Egy menetpróba nem sokat mond mert nincs tapasztalatom ilyen kategóriában.
1-2 hasznos tanácsot előre is köszönök
üdv
Zoli
hakapeci Creative Commons License 2007.03.31 0 0 3456
Hali .tisza! még nem de folyamatosan arra hajtunk!   jelenleg egy 2655-ös Bayliner beszerzése folyik, közben eladó a Jeanneau 705-ös--üdv haka!
Előzmény: .tisza (3455)
.tisza Creative Commons License 2007.03.31 0 0 3455

Nagy a csend!

Mindenki vizen van?

krezidiesel Creative Commons License 2007.03.27 0 0 3454
Az akksik elkeltek!
Előzmény: krezidiesel (3453)
krezidiesel Creative Commons License 2007.03.25 0 0 3453

Sziasztok!

Van két darab eladó Varta teherautó akkum. 12V,220Ah, 1000A inditóaram,2006.07. haviak, szervizaksik voltak. 20eft/db-ot képzeltem értük.

109ha300 Creative Commons License 2007.03.22 0 0 3452
Lacko nem publikus a méled....
keress meg.

Csabi
Előzmény: Lacko_ (3451)
Lacko_ Creative Commons License 2007.03.22 0 0 3451

Sziasztok. Már megint keresek valamit...

Ha valakinek volna BlueChart navigációs hajózási térkép cd-je az Adriáról, tisztes térítés ellenében lemásolnám. Már amennyiben lehetséges a hozzáférés a rendszerhez ilyen formában.

Kösz.

Barbabianka Creative Commons License 2007.03.22 0 0 3450

nem akarlak elkeseriteni de az a trutymo nagy valószinüséggel nem vizkö,  hanem Aluminiumhydroxid + szennyezödés volt.

bb

Előzmény: Törölt nick (3446)
kismiki Creative Commons License 2007.03.21 0 0 3449

aamen

 

Kösz a segítséget, jó az oldal.

Előzmény: aamen (3444)
Pítpapa Creative Commons License 2007.03.21 0 0 3448

Kedves Fíjjug!

Köszönöm a jótanácsokat vízkötelenítés ügyben. Mivel különböző vélemények érkeztek, megfontolás tárgyává teszem a beavatkozást és főleg a módját. Ha mégis belepiszkálnék a rendszerbe az eredményről tájékoztatlak benneteket.

Mégegyszer kösz.  Mindenkinek jó időt és vizet a hajózáshoz!

Lacko_ Creative Commons License 2007.03.21 0 0 3447
Sziasztok. Keresek eladó használt de jó állapotú 12,75*21-es csigát Mercury 90-es külmotorra tartaléknak. Ha valaki tud ilyet küldjön egy levelet a sonyclie@freemail.hu címre. Köszi.
Márklár Creative Commons License 2007.03.20 0 0 3445

 

Szia!

 

Én csak a külmotorokat ismerem, és nyugodtan kijelenthetem, hogy ezeknél

semmiféle hűtővízjárat tisztítást nem ajánlanak, legalábbis azokban a szakkönyvekben amelyek nekem vannak.

Ezek figyelembe vételével, én egyik külmotoromnál sem tisztítottam a járatokat,

mégsem volt semilyen hűtésproblémám. (Pedig már volt néhány motorom.)

Amit ajánlanak, hogy sósvizes használat után, édesvízzel kell átöblíteni a rendszert.

 

 

Márklár

Előzmény: Pítpapa (3440)
aamen Creative Commons License 2007.03.20 0 0 3444
"Mikor állítják vissza a Tisza-tó nyári vízszintjét? "

itt figyeld a hiradasokat.
amugy marcius vegen szoktak felemelni, de tavaly peldaul bevartak az aprilisi arvizet...
Előzmény: kismiki (3443)
kismiki Creative Commons License 2007.03.20 0 0 3443

Help!!!

 

Abádszalókra tervezek áprilisi túrát.

Mikor állítják vissza a Tisza-tó nyári vízszintjét? 

Barbabianka Creative Commons License 2007.03.20 0 0 3442

Legmélyebb tiszteletem Hakának, de én nem nyúlnék hozzá amig nem tömödnek el a járatok.(ami nem szokott) Az aluminiumöntvény felületén kelettkezett védö Oxid réteget ha megbontod és helyette Auminium hidroxid keletkezik akkor elöbb utobb  ott átlukad az öntvény. Nekem volt már 30 évnél idösebb motorom is de nem zavarta a vizkö a hütését.

Üdv.

bb

hakapeci Creative Commons License 2007.03.19 0 0 3441
hali Pítpapa!feltétlenül érdemes lepucolni, sósav kicsit higítva vízzel, aztán közömbösítés pl trisóval vagy valami más lugos anyaggal, mészhidrát is jó--haka
Előzmény: Pítpapa (3440)
Pítpapa Creative Commons License 2007.03.19 0 0 3440

Kedves Fijjug!

A vízkőlerakódást szabad e ( érdemes e? ) eltávolítani a csónakmotor hűtő rendszerből ( pl. motorblokk )? Ha igen akkor mivel és hogyan?

Előre is kösz a választ.

kismiki Creative Commons License 2007.03.09 0 0 3439
a motorra 6-os matrica van felragasztva, attól még 3.68 KW, vagyis

5 LE. Típ: Yamaha F 6 B

 

Nem tuttam erről a modellről. Égek! :)) 

 

Amiről tudok az 5ló/2üt/2heng 6-os matricával, 3,68kW gyári teljesítménnyel nagyon népszerű. Gyári szervízben 20eFt körül húzzák 8 lóra.

Előzmény: Márklár (3438)
Márklár Creative Commons License 2007.03.09 0 0 3438

"Tudomásom szerint a yam ijen motort (5le/4üt) sose gyártott."

 

Eddigi hozzászólásaid alapján, Yamaha ügyben Te tüntél a legtájékozotabbnak.

Most egy kicsit ebbéli hitem megingott.

Azért, mert a motorra 6-os matrica van felragasztva, attól még 3.68 KW, vagyis

5 LE. Típ: Yamaha F 6 B  (évj. 2004)

Nem az a lényeg, hogy egy ilyen átalakításkor mit kell kicserélni, mit nem, az a

lényeg, hogy a motor jobban menjen mint az átalakítás előtt, és ne kerüljön

abnormálisan sokba a művelet.

 

Márklár

Előzmény: kismiki (3437)
kismiki Creative Commons License 2007.03.09 0 0 3437

4-ütemű 5 LE Yamaha átalakítása 8 LE-re

 

Tudomásom szerint a yam ijen motort (5le/4üt) sose gyártott.

 

15eFt-ért fúvóka felfúrás + kipuf szűkítés eltávolítása + porlasztó beállítás "jár", alkatrészt valszeg nem cserélnek. 

Előzmény: Márklár (3434)
kismiki Creative Commons License 2007.03.09 0 0 3436

Mikortól, és hol van ez leírva? Vagy ez még csak terv?

 

Állítólag törvényjavaslat, felügyeletes enber monta, leírva nem láttam.

Előzmény: LUCzI FERencz (3432)
LUCzI FERencz Creative Commons License 2007.03.09 0 0 3435
Két dűznit kell kicserélni, meg egy kipufogó átömlő nyílást 27-ről 32-re felfúrni.
Előzmény: Márklár (3434)
Márklár Creative Commons License 2007.03.09 0 0 3434
 "Én átalakítattam 8 LE-re. Mondjuk, ez is egy érdekes

dolog volt. A Yamahánál kb. 200e HUF-ért akarták átalakítani, végül egy szervizben

15e HUF-ért megcsinálták. Ez nem feltétlenül jelenti azt, hogy a Yamahánál át

akartak verni, csak egyszerűen híján voltak a megfelelő tudásnak. (Ők ugyanis

mindent ki akartak cserélni a 8 LE alkatrészeire.)"

 

A fenti idézet egy régebbi hozzászólásomból való, egy 4-ütemű 5 LE Yamaha

átalakítása 8 LE-re.

Én erre az átalakításra kedvezményt kaptam, azért volt ennyi (15e HUF),

de néhány 10e HUF-ból biztos kijön. (Ha megoldható és vállalja.)

 

Azt nem tudom, hogy a 9.9-est ugyanígy meg lehet-e csinálni, de telefonon

lehetne érdeklődni. Gál Motorcsónak Szerviz: 06-1-387-1514

 

Márklár

Előzmény: pettya22 (3431)
LUCzI FERencz Creative Commons License 2007.03.09 0 0 3433
A régi "A" szériás 9,5-össel tudom, hogy meg lehetett csinálni. A mostaniakról nem tudok.
Előzmény: pettya22 (3429)
LUCzI FERencz Creative Commons License 2007.03.09 0 0 3432
Mikortól, és hol van ez leírva? Vagy ez még csak terv? Konkrétumot, ha szabad kérnem!
Előzmény: kismiki (3430)
pettya22 Creative Commons License 2007.03.09 0 0 3431

Köszi szépen az infot sokat segítettél (ebay-n láttam egy 9,9-es yamahát elég jó áron arra akartam licitálni de így nem teszem).

Hali

Előzmény: kismiki (3430)
kismiki Creative Commons License 2007.03.09 0 0 3430

van ilyen kilátásba, hogy megemelik a jogsi nélkül vezethető csónakok motorjának teljesítményhatárát? (vagy nem erre vonatkozott)?

 

Csiripelik a verebek. :))

A hajót/motort 10 kW-ig nem kell regisztrálni és vizsgáztatni, a jogsi nélkül vezethető alsó határt marad.

 

2 ütemü 9,9-es yamaha motort meg lehet nyitni 15-ösre.

négyütemüvel is meg lehet-e ezt a mutatványt csinálni?

 

Meg lehet, de nem érdemes. Karberátor + elektronika csere, márkaszervíz szerint nem áll meg 100 000-ben. 

Előzmény: pettya22 (3429)
pettya22 Creative Commons License 2007.03.09 0 0 3429

Hali.

Mért van ilyen kilátásba, hogy megemelik a jogsi nélkül vezethető csónakok motorjának teljesítményhatárát? (vagy nem erre vonatkozott)?

És lenne még egy kérdésem: azt tudom hogy a 2 ütemü 9,9-es yamaha motort meg lehet nyitni 15-ösre. De azt sajnos nem tudom hogy a négyütemüvel is meg lehet-e ezt a mutatványt csinálni? Ha valak tud erről valamit, esetleg konkrétumot tud mondani, vagy van tapasztalata a dologgal kapcsolatban lészi ossza meg velem.

A válaszokat előre is köszönöm.

Hali.

Előzmény: kismiki (3428)
kismiki Creative Commons License 2007.03.09 0 0 3428

Krezi!

 

Cimbid imádkozzon, hogy idén 10kW-ra (~13,5Le) emeljék az alsó határt.

Előzmény: krezidiesel (3425)
LUCzI FERencz Creative Commons License 2007.03.09 0 0 3427
de nem a motoron, (blokkba beleütve) kell lennie a jelzésnek. A Yamaha van akkora gyártó, meg kéne próbálni a hazai képviseleten, hátha utólag ki tudnák adni a CE minősítő okmányt. Egy telefont/e-mailt megér.
Más ötletem nincs.

Előzmény: krezidiesel (3425)
LUCzI FERencz Creative Commons License 2007.03.09 0 0 3426
CE lesz az.
Ha a motor még nem volt vizsgáztatott hajón, tehát nem szerepel a felügyelet nyilvántartásában, akkor tényleg nehéz lesz.
Előzmény: krezidiesel (3425)
krezidiesel Creative Commons License 2007.03.08 0 0 3425

Sziasztok!

Egy cimbimnek van egy öreg négyütemű Yamaha csónakmotorja(10 lovas körüli), és állitólag nem lehet vele a csónakot levizsgáztatni, ha nincs benne az uniós "EC" jezés.

Van erre valami megoldás?

alpár Creative Commons License 2007.03.08 0 0 3424
Köszönöm!
Előzmény: szőrmók (3423)
szőrmók Creative Commons License 2007.03.08 0 0 3423
Hali  alpár ! a Vaterán van 2 db johson csiga eladó .7000hu-ért/ db. szőrmók
Előzmény: alpár (3413)
109ha300 Creative Commons License 2007.03.06 0 0 3422
Végre itt a jóidő!
Tegnap is, és ma is láttam sporttársat a vizen hajótpróbálgatni.
Előzmény: szőrmók (3421)
szőrmók Creative Commons License 2007.03.06 0 0 3421
egy kis kedvcsináló ! Boldog békeévek inUSA  !1958
szőrmók Creative Commons License 2007.03.06 0 0 3420
Hát ez nem megy .A kép pdf -ben van és nem tudom feltenni . Értekezek egy hozzáértővel( a fiam)  majd ujra próbálom. szőrmók
Előzmény: szőrmók (3419)
szőrmók Creative Commons License 2007.03.06 0 0 3419
Megpróbálom az irányváltót feltenni.
szőrmók Creative Commons License 2007.03.06 0 0 3418
Hali  alpár ! próbáld meg egy Vetyerok csigával ! Ez a legolcsóbb megoldás. szőrmók
Előzmény: alpár (3413)
smith Creative Commons License 2007.03.06 0 0 3417
:-)
Előzmény: szőrmók (3415)
smith Creative Commons License 2007.03.06 0 0 3416
Valami olyasmi megoldás rémlik, hogy a kisebb seprűk kormányszárát egy kötélhurokba akasztották menetben, a manőverezéshez értelemszerűen szabadkézből kellett tartani.
Ja, és nem is mindegyik volt a fartükörre szerelve, hanem az oldalpalánkon is használták őket, ekkor egy plusz kormánylap volt a fartükrön.
Előzmény: geza007 (3412)
szőrmók Creative Commons License 2007.03.06 0 0 3415
Hali geza 007! A hátrabillenést egy ütközővel vagy egy kötélhurokkal meg lehet akadályozni. Erő inkább a kiemeléshez kell ! szőrmók
Előzmény: geza007 (3412)
szőrmók Creative Commons License 2007.03.06 0 0 3414
Köszi! Ha járok arra megnézem 4  szőrmók
alpár Creative Commons License 2007.03.06 0 0 3413
Sziasztok!
Keresek Viking (?) 2 hengeres, 12LE-s cca. 35 éves motorhoz 3 ágú csigát.
A szakértők szerint a Viking megegyezik a Johnsonnal és az Evinruddal.
Köszi a segítséget!
geza007 Creative Commons License 2007.03.05 0 0 3412

Érdekes, az biztos.

 

Ha az ember keze ránehezedik a motorra, akkor kiemelkedik a vízből a csiga? Ha elbambulok, akkor már el is törtem a lapátot? Tehát a csiga szintjét is figyelni kell Vagy azért ez nem olyan macerás? Használt ilyet már valamelyikőtök?

 

Előzmény: AlexSenior (3409)
ahs18 Creative Commons License 2007.03.05 0 0 3411
Dunaujváros, kompkikötő.
Sanyi
Előzmény: szőrmók (3410)
szőrmók Creative Commons License 2007.03.05 0 0 3410
Ez igen! Hol található ez a szépség ? Csak nem a tied ? szőrmók
Előzmény: AlexSenior (3409)
AlexSenior Creative Commons License 2007.03.05 0 0 3409

 Íme :

 

 

 

 Üdv.: Alex .

Előzmény: izgaga (3407)
rev251 Creative Commons License 2007.03.05 0 0 3408
Az a hátránya, hogy a (hajó)csavartengely a vízszintessel véges szöget zár be, tehát a leadott tolóerő egy része hasznosul csak (cos(bezárt szög) ).

Viszont nem akad be (mint a Z hajtás, vagy a sima külmotor)
Előzmény: geza007 (3405)
izgaga Creative Commons License 2007.03.05 0 0 3407
Hali geza!
Anno az összes hivatalosság seprűmotort használt, jól emléxem, az 50-es évek végén is még a vízirendőröknek is Kováts-motoros rocsójuk volt. Ment is rendesen (kellett úszni kifelé a folyó derekáról, mint a veszedelem). Amúgy a Kováts-motor akkortájt legendás volt.
üdv. izgaga
Előzmény: geza007 (3405)
szőrmók Creative Commons License 2007.03.04 0 0 3406
Ez ami a képen van az egy Wartburg motoros seprü és ha jól tudom van  hátramenete is . Egyébbként az evezővel lehet hátra menni a motorral meg előre . Ez a seprűs megoldás a  távolkeleten terjedt nagyon el ott nagy autómotorokkal nyomatják. A szerkezet sulypontban van a fartükrön felfogatva és igy könnyű a vizbe tenni vagy kivenni.Egyébbként igazad van kicsit utban van a seprű de ez egy világi egyszerű szerkezet  és könnyü megcsinálni . Egy irányváltórol majd teszek fel  képet.   szőrmók
Előzmény: geza007 (3405)
geza007 Creative Commons License 2007.03.04 0 0 3405

Szervusz szőrmók! Seprőmotort láttam egyszer Baja fölött a Veránkával szemben, de csak kikötve. Sokkal többet nem tudok róla. Azt látom, hogy ahol a csónaktest nem ül fel, ott ezzel a motorral valószínűleg el lehet menni. De a hátramenetet nem értem. Hogy tolatnak ezzel?

A Tiszán én még nem láttam ilyet. Attól is félek, hogy a csónak mögötti rész, (ez a seprő, ugye?) útban lehet kikötés után, esetleg menet közben is. Vagy kikötés után megfordítja az ember az egészet? A motor kerül kívülre, a hajtás meg belülre hajtás? Nem zárkózom el előle, de biztosan lehet valami oka, hogy nem terjedt el, vagy maradt meg nálunk nagyobb számban.

Előzmény: szőrmók (3404)
szőrmók Creative Commons License 2007.03.04 0 0 3404
Hali  geza007  ! Mért gondolkodsz beépitésen. Szerintem  egyszerüen egy seprőmotort kell csinálni mint egy Thümler ez a legegyszerűbb.És szerintem irányváltó nélkül is lehet hajózni . Baján sok hasonlót használtak régebben Pannónia és Danúvia blokkal..Ha hinárosba vagy alacsony vizbe mész a beéptett motor tönkcsővel nem az igazi. Esetleg  "Z" hajtóművel megodható de az meg drága.   szőrmók
Előzmény: geza007 (3396)
.tisza Creative Commons License 2007.03.04 0 0 3403

Sorstárs vagy.

A héten megyek le én is. Hiányzik már a Tisza nagyon.

Áprilisban viszem a csónakomat és teszem vízre.

Előzmény: ibigi (3402)
ibigi Creative Commons License 2007.03.04 0 0 3402
Előre is köszi a segítséget. Igazából csak nyáron lesz esedéke (a közelben van nyaralónk), csak már nem nagyon bírok magammal.  :-)
Előzmény: .tisza (3399)
hakapeci Creative Commons License 2007.03.04 0 0 3401
Hali krezidiesel! egy számomra érdekes kérdésem lenne . Hogy hivatalosodik  a hajókon levő benzines motor cseréje dieselre ? mik az előírások? Hátha másokat is érdekel--Köszi--haka
Előzmény: krezidiesel (3397)
blueye Creative Commons License 2007.03.04 0 0 3400
Rám nem tudsz hivatkozni, annyira sokszor mi sem zsilipelünk.
Előzmény: .tisza (3398)
.tisza Creative Commons License 2007.03.04 0 0 3399
Áprilistól Inokán ott vagyok,amikor időm csak engedi és ha tudok segítek!
Előzmény: ibigi (3387)
.tisza Creative Commons License 2007.03.04 0 0 3398

Szerencsére(?) az én teknőmet 3 fickó át is viszi, ha kell.

Minden féleképpen sofőrt viszek haza felé, mert én naggyon szeretem a halat úsztatni :-)

Kire hivatkozzak, amikor a barackokat rendelem?

Előzmény: blueye (3385)
krezidiesel Creative Commons License 2007.03.03 0 0 3397

Ha 250 ft az üzemanyag literje akkor óránként 875 000ft csak az üzemanyagköltség.

Szeretnék ilyen hobbit...:-))

Előzmény: Rio Branco (3389)
geza007 Creative Commons License 2007.03.03 0 0 3396

Én klasszikus 6,20-as, tompaorrú tiszai ladikba gondoltam tenni, és igazság szerint nem terveztem vele vizsgát tenni. Van vizsgázott nagyobb gép gyorsan menni, ezt kiránduló, nézegető, csordogálónak szánnám a Tisza-tóra. A "nagy" arra nem igazán ideális, sok helyre be sem mehet/fér.

Szerintem mivel a motoron csak egy kis ragasztott matrica van, ha azt leveszem, és nem száguldéznék vele, akkor senki nem zaklatna érte.  Ha az adagoló teljes-gázt szabályzó csavarja ki lenne tekerve, hogy ne tudjon jobban menni, mint egy 5 lóerős motorral, akkor nem lenne vele semmi probléma, nem tudna elragadni a hév sem.

A problémát inkább a beépítésben látom, mint a későbbi használatban.

Előzmény: szőrmók (3393)
szőrmók Creative Commons License 2007.03.03 0 0 3395
Egyébbként az általam közölt képről csak annyit tudni ,hogy kábitószercsempész hajó  2000lóerős és kicsi a radarvisszaverése .  szőrmók
szőrmók Creative Commons License 2007.03.03 0 0 3394
 Kedves geza 007 ! Ha nem megy el a kedved a dologtól , vehetsz az E-BAY ról vagy metszet rajzot találsz : Becske Ödön : Kishajók  épitése és tervezése  cimű könyvében vagy az USA beli AOMCI honlapján egyrégebbi tipusét  és ezek alapján le lehet gyártatni. Üdv: szőrmók
Előzmény: geza007 (3392)
szőrmók Creative Commons License 2007.03.03 0 0 3393
Helló Géza !  Az ötlet jó , csak van nekünk egy HF -ünk jelenleg CE minősitést kérnek még forgalomba nem helyezett motorról ,mivel a 10 le -s motort vizsgáztatni kell. Van-e neki?Mibe akarod tenni ? Ha a hajónak sincs hajólevele még nehezebb a helyzet. Úgyhogy hajrá. Ugy néz ki állami segitséggel akarják  kiirtani az emberekből a kezdeményező  ,konstruktiv képességeket azzal ,hogy mindeben betartanak. Sajnos a fogyasztói társadalom arról szól ,hogy vegyél és tömd a gyártók és a sápot szedő állam zsebét !  szőrmók
Előzmény: geza007 (3392)
geza007 Creative Commons License 2007.03.02 0 0 3392
A kihajtás vízszintes. A 10 lóerőt 3000-es fordulaton adja le, 3200-nál pedig leszabályoz. Holnap próbálok róla feltenni képet is.
Előzmény: LUCzI FERencz (3380)
Rio Branco Creative Commons License 2007.03.02 0 0 3391
Ja és szénszálas müa erre már érdemes spórolni :)
Előzmény: Rio Branco (3390)
Rio Branco Creative Commons License 2007.03.02 0 0 3390
Előzmény: Rio Branco (3389)
Rio Branco Creative Commons License 2007.03.02 0 0 3389

Ha ennél a "vacaknál" normálisabbat akarsz, itt a javaslatom :)

 

 

 

 

 

Csak néhány technikai adat.

 

Hossz: 36m

Súly (közepes terhelésnél) : 95 tonna 

Teljesítmény: 3x 5600Le (3 gázturbinás jethajómű van benne)

"Cirkáló" sebesség: 60csomó/h

Fogyasztás 58l/tmf (a sebességét figyelmbe véve kb 3500l/óra)

Tank: 22000l

 

 

Előzmény: szőrmók (3372)
blueye Creative Commons License 2007.03.02 0 0 3388

Ez jól hangzik! Bár a pálesz veszélyes a haza vezetés szempontjából. :o)

 

További  jó halászlevező helyek: Kiskörei-híd Kisköre felé eső oldalán: Tiszai Vándor étterem (nagyon jó), csak a kikötés most nem tudom milyen (ide kocsival járunk...), Tiszafüred, nem tudom milyen étterem, ez is közel van hídhoz a 33-as út hídjának Tiszafüred felé eső oldalán a nádas csatornáján kell behajózni és van stég, ahova ki lehet kötni. Még jobb a Tiszafürednél állóhajón levő étterem (rá lehet kötni a hajóra), na itt van harcsa tepertő, nyam-nyam! Na elég belőlem, meg is éheztem. :o)

Előzmény: baal (3386)
ibigi Creative Commons License 2007.03.02 0 0 3387
Köszi, utánajárok!
Előzmény: .tisza (3375)
baal Creative Commons License 2007.03.02 0 0 3386

bölcs döntés:-)

ráadásul kiváló a halászlé a csegei csárdában-nameg remek pálinkáim vannak:-))

Előzmény: blueye (3378)
blueye Creative Commons License 2007.03.02 0 0 3385
Alacsony vizállásnál mindenképp érdemes érdeklődni, mert van amikor fizikailag lehetetlen nagyobb hajóval zsilipelni, mert alacsony az alvíz.
Előzmény: .tisza (3384)
.tisza Creative Commons License 2007.03.02 0 0 3384
Köszönöm!
Előzmény: blueye (3383)
blueye Creative Commons License 2007.03.01 0 0 3383
A tel. az a kiskörei zsilipé.
Előzmény: blueye (3382)
blueye Creative Commons License 2007.03.01 0 0 3382

Reggel és este ingyenes ("este", ha jól emlékszem 16.00 és 17.00 között van, a reggel talán 7 és 8 között van). Máskor elvileg csak előre bejelentésre van, de akkor is ingyenes.

 

 

Tel. szám: 06 36 358011

Előzmény: .tisza (3381)
.tisza Creative Commons License 2007.03.01 0 0 3381

Szia!

Hogyan működik a zsilipelés, mennyi ideig tart, mennyibe kerül?

Köszi!

Előzmény: blueye (3378)
LUCzI FERencz Creative Commons License 2007.03.01 0 0 3380
Bocs, látom, hogy 10 LE. De vízszintes, vagy függőleges?
Előzmény: LUCzI FERencz (3379)
LUCzI FERencz Creative Commons License 2007.03.01 0 0 3379
Normál üzemi helyzetben milyen irányú a hajtás tengelye? Vízszintes, vagy fügőleges?
Milyen teljesítményű a motor?
Előzmény: geza007 (3377)
blueye Creative Commons License 2007.03.01 0 0 3378
Ha tervezzük, hogy felzsilipelünk a nyár folyamán megkereslek itt.
Előzmény: baal (3376)
geza007 Creative Commons License 2007.03.01 0 0 3377

Szervusztok

 

Kéthengeres 400 köbcentis vízhűtéses Kubota dízelmotort szeretnék csónakra/ba applikálni.

10 lóerős, önindítós, egybeépítve hűtővel, kipufogóval, a ventilátorlapát egyben dinamó is, szóval kis kompakt egység. Eredetileg a lendkerékre szerelt ékszíjtárcsáról adta át a hajtást. A fogyasztása szinte semmi, kicsi, halk, szóval így merült fel a gondolat.

Több kérdés is megoldatlan, például az irányváltás sincs megoldva. Egyelőre csak a beszerelés gondolatáig jutottam. Eddig általában mindig gyorsan eljutok :) A kihajtásra, irányváltóra, kormányzásra szeretnék ötleteket kapni vagy valakit találni, aki kicsit jártasabb a dologban, és esetleg nyakába venné az egész prodzsektet.

Krezidieselről innen a topicból tudom, hogy nem idegen tőle az ilyesmi, de ez csak egy kis pöfpöf motor, hajó helyett is csak csónakról van szó.

baal Creative Commons License 2007.03.01 0 0 3376

urak!

tiszacsegén senki nem tartja a hajóját?

már várom a tavaszt, vinném le ezerrel:-)

de szivesen bandázgatnék néha:-)

.tisza Creative Commons License 2007.03.01 0 0 3375

Kérdés, válasz.

 

Kompkikötő.

 

A tulaj: Polg. Hiv. Mindenféleképpen itt érdeklődj először!

Előzmény: ibigi (3369)
109ha300 Creative Commons License 2007.03.01 0 0 3374
Igencsak barátságos egy darab... csak nem szívesen tankolnám!!
:D
Előzmény: kutya56 (3373)
kutya56 Creative Commons License 2007.03.01 0 0 3373

Szia Szőrmók !

 

Nadon jóóóó !!!!

Ebbe még én is beleférek, és hasítaná velem a vizet.

Ha rárántod nem fordul a hátára ?

Üdv: Zsolt

Előzmény: szőrmók (3372)
szőrmók Creative Commons License 2007.03.01 0 0 3372
ez
szőrmók Creative Commons License 2007.03.01 0 0 3371
ezt
szőrmók Creative Commons License 2007.03.01 0 0 3370
Hali  Fiuk ! Megtaláltam  az ideális motorcsónakot. Elkezdtem gyüjteni a pénzt . Ugyis kövér vagyok majd megspórolom a kajapénzből !  szőrmók
ibigi Creative Commons License 2007.03.01 0 0 3369

Ez kérdés vagy válasz? :-)

Tudsz esetleg valami közelebbit? Ez direkt sólyapálya, vagy komp kikötő? Fizetős? Ha igen, hol lehet elérni a tulajt?

Köszi, és bocs a sok kérdésért. :-)

Előzmény: .tisza (3368)
.tisza Creative Commons License 2007.02.28 0 0 3368
Inoka?
Előzmény: ibigi (3367)
ibigi Creative Commons License 2007.02.27 0 0 3367

Sziasztok!

 

Engem meg Tiszakürt környékén érdekelne sólya lehetőség!

 

Köszi,

 

ibigi

Barbabianka Creative Commons License 2007.02.27 0 0 3366

Szevasztok.

Tokalytót felfelé hol lehet még vizreszállni??

bb 

csóónakos Creative Commons License 2007.02.25 0 0 3365

Szia!

Tokajban a Bodrogon lévő komplejáróban tudsz sólyázni.ha elférsz a komptól.

A másik lehetőség kicsit feljebb B.keresztúrnál van,mi mindig ott sólyázunk.

Ajánlom,hogy keresd meg a tokaji csónakkikötő kikötőmesterét,biztosan fog segíteni.

A komposnak szokás némi kp.-t adni.

Üdv,Cs

Előzmény: sholtz222 (3364)
sholtz222 Creative Commons License 2007.02.24 0 0 3364
Üdv.

Érdeklődnék, hogy Tokajban ha besólyázok egy hajót azért kell fizetnem vagy, hogy megy a dolog?
salesguy Creative Commons License 2007.02.23 0 0 3363
egy PDA ami gondolom van
es barmit tudsz hasznalni hozza
en a garmint ajanlanam
Előzmény: Lacko_ (3361)
szőrmók Creative Commons License 2007.02.23 0 0 3362
Hali Barbabianka ! a4ÁszTrade alkatrészbeszerzésnek a Brenner urat szerviznek ajánlottam ! üdv :szőrmók
Előzmény: Barbabianka (3360)
Lacko_ Creative Commons License 2007.02.23 0 0 3361

Sziasztok. Érdeklődnék, hogy ti milyen navigációs szoftvert és készüléket használtok tengeren, vásárlást tervezek és gyűjtögetem az infót. Horvátországot illetően a Bluechart térképről hallottam, készülékileg pedig a Quest 2-t ajánlották a hajókiállításon. Érdekelne továbbá a Citynavigator EU 9-es verziója is, olyan készüléket keresek ugyanis, ami autóban és vízen is használható.

Ha esetleg valaki tud pénztakarékos beszerzési forrást ajánlani mindezekhez, azt is szívesen venném.

Kösz.

Barbabianka Creative Commons License 2007.02.23 0 0 3360

szevasz szörmok

Nem teljesen érthetö a válaszod. a 4ász Trade Kft egy VolvoPenta szerviz??

Ki a Brenner Zoltán??

Várom válaszod

bb

 

Előzmény: szőrmók (3357)
Barbabianka Creative Commons License 2007.02.22 0 0 3359

Szevasz krezidiesel

Köszönet a cimért. Eddig ha valami különleges csavart kerestem akkor a FABORY-nál kaptam meg.

Ha még nem ismernéd.

http://www.fabory.com/smartsite.dws?ch=HUN,HUN&id=HOME_2590

üdv

bb

Előzmény: krezidiesel (3358)
krezidiesel Creative Commons License 2007.02.22 0 0 3358
Előzmény: GDani79 (3355)
szőrmók Creative Commons License 2007.02.21 0 0 3357
G Dani 79 ! volvósok : 4ász Trade kft Vecsésvagy Brenner Zoltán:061403434348
Előzmény: GDani79 (3349)
Barbabianka Creative Commons License 2007.02.21 0 0 3356

Szevasz GDani79

Sajnos nekem ilyen csavarom nincsen. Nem kellett a motorom soha szérszedni.

Valószinüleg colos menet való bele.

Én olyan alkatrészeket tartottam ami kissebb cseréhez szükséges és egyedül is akár egy öbölben meg tudtam csinálni. (öninditó, benzinpumpa, generátor......)

Hat év alatt egyedül az elsö évben a gyujtással volt problémám. Nyaralás után azonnal átépitettem elektronikus gyujtásra. Többet nem bosszantot, söt visszament a benzinfogyasztása is a motornak.

bb

Előzmény: GDani79 (3355)
GDani79 Creative Commons License 2007.02.20 0 0 3355

Hello

 

Köszönöm mindenkinek a segítséget, Barbabianka veled mindenképp szeretném felvenni a kapcsolatot mert a tömítéseken kívül szükség lenne még hat darab szelephimba leszorító csavarra amit valószínű kintről kell megrendelni hacsak neked nincs elfekvőben, a tömítésekre visszatérve nem is gondoltam volna, hogy erre külön iparrág alakult. Találtam több céget is aki szóba jöhet, bár még nem tudom mennyibe fog kerülni de lehet, hogy egyből több darabot kéne rendelnem tartalékba.

Gondolom miután az elsőt legyártották a másodiktól már olcsóbb a dolog.

 

Mégegyszer köszönöm mindenkinek, jó érzés tudni, hogy ide bármikor fordulhatok segítségért.

 

  

Előzmény: Barbabianka (3352)
szőrmók Creative Commons License 2007.02.17 0 0 3354
Ha nnincs meg a régi pakolás vidd el a hengerfejet és legyártják ! szőrmók
Előzmény: GDani79 (3349)
Rio Branco Creative Commons License 2007.02.17 0 0 3353
Szia! A hengerfej tömítést a Jókai téren lévő tömítésboltban legyártatják neked, ha megvan a régi mintának... (szerintem kérdezd őket elöször)
Előzmény: GDani79 (3349)
Barbabianka Creative Commons License 2007.02.17 0 0 3352

Utolsó lehetöségnek ajánlom. Rajtam keresztül hozzájuthatsz. emil cimen publikus.

Elküldetjük a német cimemre és a következö utam alkalmával hazahozom. Ha érdekel van még egy komplett elektronikus gyujtásom és csomo alakatrászem  a VP motorhoz.

bb

Előzmény: GDani79 (3349)
Márklár Creative Commons License 2007.02.17 0 0 3351

 

Szia!

 

Inkább halradarokat, GPS-eket, műszereket láttam, ilyen általános felszereléseket,

mint amilyeneket felsorolsz nem. (De ez nem zárja ki, hogy ne lennének kint.)

 

Én is érdeklődtem dolgokról, az volt a válasz, hogy mindent nem hozhatnak ki, de

látogassam meg az üzletüket, ott biztosan kapok.

 

Márklár

Előzmény: alpár (3350)
alpár Creative Commons License 2007.02.17 0 0 3350

Sziasztok!

A kiállításon lehet kapni kiegészítőket, mint pl. csörlő, kötél, motor alkatrész?

Köszi!

GDani79 Creative Commons License 2007.02.17 0 0 3349

Sziasztok

Ismét a segítségeteket kérném, a Volvo Penta AQ 170 es motorhoz lenne szükségem hengerfej tömítésre meg egy pár apróságra de az egyik VP alkatrészeket forgalmazó cég közölte, hogy ehez a motorhoz már nem gyártják ezeket az alkatrészeket.

A http://www.marineshoponline.de/ találtam utángyártottat a Sierra katalogusban és a kérdésem csak az lenne, hogy valaki nem tud e véletlenül olyan céget itthon aki ezeknek a beszerzésében közremüködne, vagy esetleg ha valaki tud más megoldást azt is nagyon megköszönném.

109ha300 Creative Commons License 2007.02.16 0 0 3348
Nem mondom, el voltam varázsolva, de azért rámszólhatál volna ha vak voltam..
BOCSI!!!
Előzmény: 109ha300 (3347)
109ha300 Creative Commons License 2007.02.16 0 0 3347

Találkoztunk, és nem vettelek észre???
Előzmény: salesguy (3344)
süger Creative Commons License 2007.02.15 0 0 3346
Sziasztok!

Holnap megyek a kiállításra. Ha minden jól megy, nyitásra ott leszek.
A lányommal leszek, mert van egy kis elintézni való Pesten. Talán sikerül elintézni korán a hivatali dolgunkat. Ha valaki ott lessz, cseveghetünk.

Üdv:Sügér.
Márklár Creative Commons License 2007.02.15 0 0 3345

 

Sziasztok!

 

Nyitásra sikerült kiérnem a showra. Én utoljára 2 éve voltam a kiállításon.

Összehasonlítva, valahogy ez a mostani mintha kisebb lett volna. Önálló hajó

kiállításnak volt hirdetve, de a hajókon kívül, lakóautó bemutató is volt.

Elég hamar végig jártam a kiállítást, hiszen mint írtam 10h-ra mentem és 1/2 1-kor

már hazafele jöttem. Pedig találkoztam ismerősökkel is (itt a kiállítókra gondolok),

viszonylag sokat beszélgettem velük, mégis ilyen hamar végeztem. Gyenge volt

 az 5m alatti hajók  felhozatala . Engem ez a kategória érdekel, persze ízlések és pofonok. Szerettem volna vásárolni "akciósan" egy sebességmérőt, de sajnos nem jártam szerencsével. Mindent összevetve, azért jó kis időtöltés volt.

 

Márklár

 

Előzmény: kismiki (3341)
salesguy Creative Commons License 2007.02.15 0 0 3344
legkozelebb koszonj:)))))))))
Előzmény: 109ha300 (3343)
109ha300 Creative Commons License 2007.02.15 0 0 3343
Szerintem a szokásos felhozatal volt..
csak valahogyan kisebbnek tűnt nekem az egész...
A cégek is kb ugyanazokat a hajókat hozták ki, mint a múlt évben...itt-ott találtam csak újdonságokat..
Viszont mintha kicsit több lett volna a külföldi kiállító. ( horvátok, németek, csehek...)

Csabi
Előzmény: kismiki (3341)
ibigi Creative Commons License 2007.02.15 0 0 3342
Úgy néz ki, én holnap délelőtt megyek. :-)
Előzmény: kismiki (3341)
kismiki Creative Commons License 2007.02.15 0 0 3341

Péntek du, kb. 14-18 leszek.

 

Márklár & aki ma megy, írhatnátok a látottakról. 

Előzmény: Márklár (3339)
109ha300 Creative Commons License 2007.02.15 0 0 3340
egy töltésvezérlő.
100w os 25€ ért.

itt

Csabi
Előzmény: kismiki (3337)
Márklár Creative Commons License 2007.02.14 0 0 3339

 

Én holnap délelőtt megyek. (Max. 13h-ig tudok kint maradni.)

 

Márklár

Előzmény: kismiki (3328)
popeye010 Creative Commons License 2007.02.14 0 0 3338
Előzmény: amatőrhajós (3332)
kismiki Creative Commons License 2007.02.14 0 0 3337

Tud valaki ennél jobb beszerzési forrást?

 

Nemtom jobb-e, haverom a Forexnél vásárolt napenergikus töltésvezérlőt.

 

www.forex.hu

 

Előzmény: amatőrhajós (3332)
Barbabianka Creative Commons License 2007.02.14 0 0 3336

Engem is érdekelne! ha meg tudsz valamit kérlek jelezd.

Köszi

bb

Előzmény: amatőrhajós (3332)
kismiki Creative Commons License 2007.02.14 0 0 3335

Honnan lehetne megkérni korábbi hajólevelet vagy másolatot?

 

www.kff.hu

 

Bp. VI. Teréz krt. 62.

Tel: 4741750

 

 

Előzmény: Miko (3330)
Miko Creative Commons License 2007.02.14 0 0 3334

Luczi Ferenc!

 

A történet a következő:

A kis Johni rá lett téve egy testre, össze lett vizsgáztatva, de a motor kevésnek bizonyult a nagy testhez, le lett szedve és rá lett téve egy nagyobb motor, ami szintén össze lett vizsgáztatva a testtel, és ezzel a motorral került eladásra. Most eladtam a kis Johnot, de le kéne papírozni, ehhez kellene a régi hajólevél, amin össze van vizsgáztatva a kis Johni a testtel.

 

Üdv:

 

Miko

Előzmény: LUCzI FERencz (3333)
LUCzI FERencz Creative Commons License 2007.02.14 0 0 3333
Ha a régi csónaktest eladásáról van szerződésmásolat, akkor semmi gond.
Feltételezem, hogy az adásvételi szerződésbe bekerült, hogy motor nélkül adod el.
Ha pedig így van, akkor elég beleírni a motor szerződésébe, hogy a H-XXXXX-XX lajstromszámú hajón volt nyilvántartva. A felügyelet esetleg kérheti a hajótest adásvételijének másolatát.

Előzmény: Miko (3330)
amatőrhajós Creative Commons License 2007.02.14 0 0 3332
Sziasztok! Napelemekkel kapcsolatban van valakinek tapasztalata? Most akarok venni egy 75 W-os panelt töltésvezérlővel. 72 Ah-ás aksihoz kell. A Panelectronnál kb. 135 ezerből jönne ki. Tud valaki ennél jobb beszerzési forrást? Üzemeltet valaki hasonló rendszerről pl. hűtőt?
109ha300 Creative Commons License 2007.02.14 0 0 3331
sziasztok!

Én holnap délután tudok kimenni, jön akkor valaki?
Előzmény: kismiki (3328)
Miko Creative Commons License 2007.02.14 0 0 3330

Üdvözletem az Uraknak!

 

Egy kis segítséget szeretnék kérni Tőletek!

Honnan lehetne megkérni korábbi hajólevelet vagy másolatot? A probléma a következő: adva van egy Johnson 40 lovak motor, ami össze volt vizsgáztatva egy csónaktesttel, de ez a csónak már el lett adva egy másik motorral, és a Johnsonhoz nincs hajólevél.

 

Üdv:

 

Miko

Barbabianka Creative Commons License 2007.02.13 0 0 3329

Szevasz AlexSenior.

Vecse készülget. Tavaly már sokat lenditettünk rajta, de késztöl még nagyon messze van. Az évem egy kicsit komplikált volt, de lassan minden rendezödik. Sorry az eltünésért, de hónapokig nem volt internetem. Szeptember óta már rendszeresem olvasom újra a szentháromságot. Tavasszal kezdödik újra a hajóépités azután a tenger, remélem azért többször le tudok jönni a Dunára is.

Üdv.

bb

Előzmény: AlexSenior (3327)
kismiki Creative Commons License 2007.02.13 0 0 3328

Szasztok!

 

Gyössztök?

 

bótsó2007
AlexSenior Creative Commons License 2007.02.13 0 0 3327

 

 

 Szia Barbabianka !

 

 Szerintem sem miattad lett csend , annyira jó az idő hogy mindenki a vízen van és nem ér rá topicolni :):):):)

 Most már kezdem pedzeni hogy miért is maradtál el anno oly váratlanúl . Sok sikert mindkét új prójekthez :):):):)

 Apropó : mi a helyzet a Vecsei építkezéssel , az az érdekeltséged megmaradt ?

 

 Üdv : Alex .

Előzmény: Barbabianka (3325)
Márklár Creative Commons License 2007.02.13 0 0 3326

 

Egy percig se legyen lelkiismeret furdalásod, nyugodt lehetsz, nem miattad ült

le a topic.

Én is szeretném, ha pezsgőbb lenne itt az élet, ezért próbálok témákat

bedobni, de rajtad, és még néhány sporttárson kívül nem nagyon reagál senki.

Mindegy, ez van, egy fecske nem csinál tavaszt.

 

Márklár

Előzmény: Barbabianka (3325)
Barbabianka Creative Commons License 2007.02.12 0 0 3325

Nagyon csönd lett itt sajnálom. Többet nem esik szó a háttérröl.

bb

Barbabianka Creative Commons License 2007.02.10 0 0 3324

Nem igy képzeltem el a jövöm.

De ha már megtörtént legalább jóra kell forditani. A hajó úgy néz ki jobb mint az elözö!!?? ;0)

bb

Előzmény: krezidiesel (3323)
krezidiesel Creative Commons License 2007.02.10 0 0 3323
Tudsz élni...:-))
Előzmény: Barbabianka (3322)
Barbabianka Creative Commons License 2007.02.10 0 0 3322

tavaly nem csak hajót hanem asszonyt is cseréltem. Remélem jobb lesz a programm- beosztás.

bb

Előzmény: ede111 (3320)
Márklár Creative Commons License 2007.02.10 0 0 3321

 

Köszi a véleményt, megnyugtattál.

 

Márklár

Előzmény: Barbabianka (3319)
ede111 Creative Commons License 2007.02.10 0 0 3320
Hol is tartasz a hajóval??
Lám igy jár aki minden évben megcsinál egy hajót kemény munkával,s utána meg lecseréli szegényt!!
Remélem idén találkozunk, junius-julius jöhet szóba, csak sikerül a 'szigetünk' közelébe elhajózni!!! üdv,,,,,,,,,,,,ede
Előzmény: Barbabianka (3319)
Barbabianka Creative Commons License 2007.02.10 0 0 3319

A külsö szereléshez a lehetö legjobbat választottad. Stabilnak néz ki.

Mélyvizben a látsz majd vele valamennyit elöre is, mert a müszer szögben müködik.

Alacsony vizben meg úgyse mész gyorsan mert mire észleled a veszélyt már rajta is vagy. Rakd fel és sok szerencsét. Bár már én tartanék itt a hajómmal.

bb

Előzmény: Márklár (3317)
Márklár Creative Commons License 2007.02.10 0 0 3318

 

Még annyit tennék hozzá az előzőkhöz, hogy azért használom a sebességmérő

jeladóját, mert régen ez a jeladó volt fent a hajón, és még a lyukak is megvannak

ahova fel kell szerelni. A halradar jeladóját eredetileg a hajó aljára kellene

szerelni, de ezért nem fogom kifúrni az alját.

 

Márklár

Előzmény: Márklár (3317)
Márklár Creative Commons License 2007.02.10 0 0 3317

 

Én is sokat gondolkodtam, hogy hova szereljem a jeladót. Végül is úgy döntöttem,

hogy nekem fontos a vízhőfok mérése, így a jeladót a fartükörre fogom szerelni.

Azt nem tudom, hogy fog-e rendesen működni, a hozzáértők véleményére

kíváncsi lennék. Teszek be néhány képet arról, hogy hogyan gondolom a jeladó

rögzítését. Egy torlónyomásos sebességmérő jeladóját használtam tartónak.

 

Márklár

Előzmény: Barbabianka (3316)
Barbabianka Creative Commons License 2007.02.09 0 0 3316

Az adórészt beépitheted a hajódba is ha az alja nem fa vagy réteges müanyag.

A mélységet mutatni fogja de a sbességet el a vizhömérsékletet nem.

A fenékhez belülröl ragassz egy müanyag dobozt syka-val buborák mentesen.

Beleteszed az adót és feltöltöd valami folyadékkal (viz jó de párolog és utána kell tölteni inkább olajat ajánlanék). Simán müködni fog.

Ha magát a jeladót ragasztod oda syka-val akkor is müködik de örökre ott is marad.

Üdv.

bb

Előzmény: ede111 (3313)
LUCzI FERencz Creative Commons License 2007.02.09 0 0 3315
A Tisza-tavon csak az élő-Tiszán érdemes/lehet/szabad vízisielni.
Előzmény: Márklár (3314)
Márklár Creative Commons License 2007.02.09 0 0 3314

 

Elég sokáig úgy tünt, hogy nem nagyon kell nekem mélységmérő, míg egyszer a

Tisza-tón nem kezdtem el mellig érő vízben vizisíelni. A víz mélységével, vagy nem

mélységével, az első esés után szembesültem. Akkor igen megijedtem, és elhatároztam, hogy veszek mélységmérőt.

 

A zátonyokat, igazából az előre látó sonárokkal lehet elkerülni. Azok meg elég drágák.

 

Márklár

Előzmény: ede111 (3313)
ede111 Creative Commons License 2007.02.09 0 0 3313
Jól döntöttél!!
Több mindent tud, s mellékesen a mélységet is mutatja.
A felszerelés helye fontos (már mint az adó) sajnos az esetek túlnyomó részében a hajó hátuljára kell tenni, s mire jelzi a "zátonyt" már rajta is vagy.
Nem lehet igy teljesen rá hagyatkozni. üdv,,,,,,,,,,,,,ede
Előzmény: Márklár (3312)
Márklár Creative Commons License 2007.02.09 0 0 3312

 

Sziasztok!

 

Hosszas vajúdás után végre eldöntöttem, hogy mit vegyek, mélységmérőt, vagy

halradart. Az utóbbi mellett döntöttem.

A történet röviden:

A feleségem meg akart lepni, ezért böngészte a halradar hirdetéseket. Talált is

egyet 30e HUF-ért, de mivel nem ért hozzá, ezért felhívta a Trinexust, hogy az

árak felől érdeklődjön. Itt közölték vele, hogy akció van, némely radar 50%-al

olcsóbb. Rákérdezett a típusra, közölték, hogy az pont benne van az akcióban.

Felhív engem hogy mi a helyzet, szeretnék-e 15e HUF- ért radart? Mondom igen.

Na akkor menjek el a Trinexusba, mert telefonon lebeszélt egy radart. Én nagy

örömmel elmegyek, és most jön a meglepi, mert valahogy a telefonba félre

értették a típus számot, és nem az a radar volt akciós amelyikre mi gondoltunk.

Mondom az eladónak, hogy nem erre a radarra gondoltunk. Meg kell mondjam,

hogy nagyon rugalmasan állt hozzá a dologhoz. Kérdezte, hogy melyikre gondoltunk? Mutatom. Azt nem tudja 50%-ba adni, mert ez újabb típus, de azért

megnézi mit tehet, hamár így jártam. Lényeg a lényeg, 18e HUF-ért odaadta, 1év

jótállással. Röviden ennyi a történet.

 

Azt még elmondanám, hogy a legolcsóbb mélységmérő, és a legolcsóbb halradar

kb. egy árban van, úgy 30e HUF környékén. Azért döntöttem a halradar mellett,

mert akiktől tanácsot kértem mindenki azt mondta, hogy a halradarral jobban

járok, mert több mindenre alkalmas, nem úgy mint a mélységmérő. Az meg, hogy

ilyen jó áron sikerült halradart venni, csak hab a tortán.

 

Márklár

süger Creative Commons License 2007.02.02 0 0 3311
Hali Csónakos!

Köszi a tájékoztatást. Itt nálunk a Dunán vannak olyanok is,akik ki sem vették a ,,teknőjüket,, Pecáznak,és fogják a halakat. Egyszóval ebben a télben még nem volt fagy. Lessz is szunyog majd bőven.

Üdv: Sügér
Előzmény: csóónakos (3310)
csóónakos Creative Commons License 2007.02.02 0 0 3310

Szeva Süger !

A Tiszán levonult egy kisebb árhullám,de nem volt vészes.

Jég az élővizen nem volt/van a tározón néhány helyen párszáz négyzetméteres jégborította területek vannak,de ilyen időjárás mellett holnapra az is eltűnik.

Üdv,Cs

Előzmény: süger (3308)
LUCzI FERencz Creative Commons License 2007.02.02 0 0 3309
Idén még nem jártam lenn, nem tudom, mi van....
Előzmény: süger (3308)
süger Creative Commons License 2007.02.02 0 0 3308

Szevasz öregharcsa! És mindenki!

Köszi az útbaigazítást. Szakítok rá időt.
Miujság a Tiszán? Van már rajta jég?

Üdv: Sügér
Előzmény: LUCzI FERencz (3304)
pettya22 Creative Commons License 2007.02.02 0 0 3307

Hali

Nem tud valaki véletlenül eladó 9.9 es vagy 15 ös, 2 ütemü, rövidszáru, Yamahát?

Ha esetleg valakinek van ilyen vegy ujába kerül légyszi irjon.

köszi.

Hali

amatőrhajós Creative Commons License 2007.02.02 0 0 3306
Megelőztél. Mindenesetre megnézzük!
Előzmény: LUCzI FERencz (3304)
amatőrhajós Creative Commons License 2007.02.02 0 0 3305
Boat Show február 15-18.
Előzmény: LUCzI FERencz (3303)
LUCzI FERencz Creative Commons License 2007.02.02 0 0 3304
Megerősítem. Itt a link.
Előzmény: LUCzI FERencz (3303)
LUCzI FERencz Creative Commons License 2007.02.02 0 0 3303
Úgy tudom, idén a Boat Show önálló kiállítás lesz, nem lesz együtt a FEHOVA-val.

Előzmény: süger (3302)
süger Creative Commons License 2007.02.02 0 0 3302
Na halitok!
Olvasni olvaslak bennetek,/igaz hogy ritkán, de azért még itt vagyok./
Kérdésem volna. Itt a február,leszz-e FeHoVa? Ha lessz, mikortól meddig?
Ha tudna valaki valamit,az jó lenne,mert időt,és szabit kell beprogramoznom rá.

Üdv:Sügér
kismiki Creative Commons License 2007.02.01 0 0 3301

Hívd fel őket:

www.maritime.hu

és

Gál csónakmotor szervíz (tel: 387 15 14).

Új és használt propellerek, Bp. III. Szentendrei út, egymás mellett vannak.

 

Esetleg  www.ebay.de 

Előzmény: Lacko_ (3298)
pettya22 Creative Commons License 2007.01.31 0 0 3300
Tényleg korrekt kis honlap. Betesszük a kedvencek közé!
Előzmény: kismiki (3297)
blueye Creative Commons License 2007.01.31 0 0 3299
Huhhh, ez nagyon jól néz ki!
Előzmény: kismiki (3297)
Lacko_ Creative Commons License 2007.01.31 0 0 3298
Sziasztok! Nem tud véletlenül valaki egy eladó használt de jó állapotú csigát Mercury 90 LE-s négyütemű külmotorhoz? Tartalékba kéne egy a szezonra. Kösz.
kismiki Creative Commons License 2007.01.31 0 0 3297

Szervusztok!

 

Csemege! Hazai vízállások grafikonnal és vízhőmérséklettel. Sori is!!!

 

VÍZÁLLÁSOK

 

Tegnap este kaptam bf4002 sporttárstól, köszönet néki.

Jó lett volna az inforrás Ipoly túra előtt. 2 napig bökdöstük a sódert + kötélen húztuk a kenut az 5 centis vízben. 

pyro_man Creative Commons License 2007.01.27 0 0 3296

Köszi!

Felhívtam őket.

Az egyik gazdi nincs otthon, és nincs papírja a motornak.

A másik félre van téve vasárnapig.

 

Előzmény: AlexSenior (3295)
AlexSenior Creative Commons License 2007.01.27 0 0 3295

 

 Itt egy ( kettő ) 30-as Yamaha : http://www.hajomania.hu/index01.php?lap=8

Előzmény: pyro_man (3294)
pyro_man Creative Commons License 2007.01.26 0 0 3294

Üdv !

Ha valaki tudna normális állapotú, eladó 30-40LE. önindítós Yamaha motort,

kérem hozzon össze a gazdival.

amatőrhajós Creative Commons License 2007.01.25 0 0 3293
Köszönöm az elérhetőséget. Már meg is beszéltem a dolgot, tényleg képben vannak!
Előzmény: elektrofish (3292)
elektrofish Creative Commons License 2007.01.24 0 0 3292
Szevasz! A kért elérhetőség: Sarolta Bellon Ponyva készítő Kft 1211 Bp. Gyepsor u.1 (Csepel művek területén) Tel: 276-0146 (Molnár Katalin üzletvezető, mindenben képben van!) Remélem hasznos lessz... Üdv:ef
Előzmény: amatőrhajós (3290)
popeye010 Creative Commons License 2007.01.24 0 0 3291

Halihó

 

Vácon a Lőcsey Laci gyárt mindenféle hajóra ponyvát, biminit 27 316808 vagy 30 9541525

Előzmény: amatőrhajós (3290)
amatőrhajós Creative Commons License 2007.01.24 0 0 3290
Nem tudnál elérhetőséget? Már vagy húsz ponyvást felhívtam, de csak autó ponyvával foglalkoznak, "bimini" anyag nincs nekik. A neten meg nem találok csepeli céget!
Előzmény: Barbabianka (3289)
Barbabianka Creative Commons License 2007.01.23 0 0 3289

A csepelmüvek területén van egy nagy ponyvásszaküzlet. Ott találsz megfelelö ponyvát. és minden hozzávalót.

bb

Előzmény: amatőrhajós (3286)
TOMTITOM Creative Commons License 2007.01.22 0 0 3288
sziasztok köszönöm a tipeket megnézem hello tom
Előzmény: Márklár (3282)
elektrofish Creative Commons License 2007.01.22 0 0 3287
Szevasz!
Attól függ milyen anyagban gondolkodsz, de minden variációt kikereshetsz itt:
http://www.internettudakozo.hu/tesztbank/teszt.php?pagid=IT01000000000F2293C9#box1_5
A google-ben: ponyva oldal-és kidobja...
Üdv:ef
Előzmény: amatőrhajós (3286)
amatőrhajós Creative Commons License 2007.01.22 0 0 3286
Bimini ponyvát akarok javítíni. Tud valaki segíteni, hogy Pesten hol tudnék anyagot venni?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!