KF-04 régi típusu aluöntvény hajtásházban a bronzkerék szimering jobb és bal oldalon kellene nekem a pontos méret, ugyan is szétszedtem a hajtóművem és különböző szimeringek voltak benne eléggé hanyag volt aki össze rakta.
Aki tudja milyen való bele irja meg nekem köszönettel...
Szia ! Köszi a válaszodat, kocsizni is szoktál vele? ÉN is szeretném szántásra felsúlyozni az enyémet a súlyodról és a tartóról nincs valamilyen rajz esetleg? A két felező árából nem lehetett volna a szíjasat más áttételre alakítani?
Ui:e-mail címedet elkérhetném lenne még pár kérdésem.
Hello Viktor!Bocsi hogy későn válaszolok,de igy jó a gép.Nem kell tolni mert akkora nyomaték van hogy magától viszi az ekét.A szántás mindig függ az erőtől és a súlytól.Gázkart tényleg felszerelhettem volna de nem kell.Azért a kuplung.Énekem nagyon bevált.István
Én is kiváncsi vagyok a megoldásra, mit csináltál a kapáddal. Nálam is , a tavasszal vett robi 156H 10 órás használat után egyenetlenül hullámzóan jár, mondjuk nem áll le. Ha leengedem a földbe nem hallom, de üresen igen. Segített a biciklipumpás fujás, vagy mi a megoldás? Csak a szerviz?
Ha valakit esetleg érdekelne terra t20 kerekei súlyok kormányrész vonórész összekötő,és van még egy üres hajtásház is (váltósé) csere is érdekelne akár ráfizetésel Briggs 850 E I/C motorra Vagy felújított 3,5-5Hp motora
esetleg ha valaki tud briggs 850 e i/c motort az szóljon vagy lenne kapcsolata aki tudna szerezni hozzá alkatrészt
Probáld meg azt hogy leengeded a benzint és ami kijön cső a tankból azt lekötöd valamilyen pumpával ( én bicikli pumpával csináltam pont jó volt ) belefújsz a csőbe és a karburátorból kinyomja majd a koszt.
Egy kis segítségre volna szükségem, hozzám került egy Robi 56 típusú roti kapa és nem tudom hogy kell beindítani, mert még nem volt sehsem rotációs kapám. Egy kar van a gép fogantyúján az van ráírva felül hogy Start utána Maximúm utána Minimúm legalul meg az hogy Stop, ha valaki tudna segíteni nagyon megköszönném!
Vagy estleg mégha tudnátok egy gépkönyvet vagy kezelési útmutatót hozzá hogy hol lehet találni , mert én sehol nem találtam még eddig leírást róla.. vagy gépkönyvet ilyesmit..
oke, meg probalkozom, hatha kikohogi a koszt aztan megprobalom, hogy alapjaraton kisfordulaton hagyom 5 percig, hogy akkor is produkalja a leallast. szetszedni nem mernem, muhejbe vinni meg nagyon maceras..
Ha bele olvasol a gépkönyvbe írja hogy 10 százalékos emelkedőn/süllyedön tökéletesen kell mennie. Valószínűvel az amit írtak, milyen kúton tankolsz? Ha gyengébb minősígűn próbálj meg máshonnét benzint szerezni mert az is lehet a probléma forrása hogy koszos a benzin.
Nem vagyok szakember, csak gyakori hibatípusokat írtam, amik nálam már előfordultak. Lehet még, hogy az üzemanyaggal van valami gáz (pl.koszos, vizes).
de ez hogy fordulhat elo egy vadi uj gepnel? a karbi tisztitast oke, ha valami piszok nagy koszt betankoltam, de a gyertya es a szuro??
a terepnek van egy kis dolese, nem durva, ugy 8 meteren van benne egy meter. az nem fordulhat elo hogy ilyen dolesnel nem jo az olajozas es tulmelegszik?
tavasszal vettem egy robi-156 H-t. meg az 5 munkaorat sem ertem el, eddig szepen ment minden. tegnap visztont azt vettem eszre, hogy 3-4perc uzem utan elkezd ingadozni a fordulatszam majd a gep kb. 10 masodpercen belul leall, egyszer meg kopott is egyett. leallas utan nem indul el azonnal csak kicsit kesobb, majd megismetli az elozo jelenseget. mi lehet a problema?
Neten keresd meg a Johanna kft-t. Van honlapjuk! Nagyon segítőkészek írj e-mailt vagy hívd fel őket. Nekik van hatszögtengelyük f400-ashoz is szerintem. F600-ashoz biztos mert aszt már én is kérdeztem. Amúgy ha van egy marós ismerősöd akkor csinál neked egy átalakítót a robi kerékre is.
6 szög szűkítőt honnan szereztél! Én még sima 6 szögű tengelyt sem találtam sehol. Van két robi kerekem, aminek henger alakú a tengelye, azt gondoltam lecserélni hatszögletűre, mert így a terhelés az átmenő, biztosító csavaron van.
Egyébként bámulatos a géped, én is mostanság tervezem a teljes festését az enyémnek, motorikusan már felújította az előző tulajdonos.
A hirdetésben látom, hogy egyben eladó, azonban, ha esetleg van ezen felül f600-kereked átalakítva, vagy rotakapa tagod, az érdekelne. A rotakapa azért volna jó, mert annak 6 szögletű a tengelye és feltudnám használni robi kerék átalakítással!
De az F600-as kereke se megy rá ha a Terrájé se jó rá. Mivel mindkettő 26-os. De a 400-as kerekére meg nem megy rá a 600-as súlya. Akkor most, hogy is akarod eszt?
Keréksúlyt én is nagyon nehezen találtam. Most vettem egy komplett súlykészletet 25 000-ért orrsúly(2 részes)+2db keréksúly. Küldj egy e-mailt mert tudok neked egy emberkét: furakbalint@citromail.hu Várom a leveled!
Amúgy az F400-asnak a csonkja ami kijön a váltóból annak a külső laptávolsága 26mm?
Az egyik képen látszik a keréksúllyal felszerelt kereked a Hondán! Esetleg nem tudsz eladó kerekeket, hasonlót, mint a tieid (keréksúllyal persze). Próbáltam a két Terra kereket ráműteni, de túl nagynak bizonyult, nem fogom tudni használni!
Amúgy, ha valakit érdekel eladó, vagy cserélhető.
Íme, a hirdetése , amire én is jelentkeztem, mikor megvettem:
"Traktor kerék Terra Robi Honda MPM . 22 kg/db. vagy más kertigépre járó kerék,2.db.szabadonfutós, difizáras, 5x12-es,26 mm-es hatszögletű tengelyre jó a csatlakozás,átmérő 55 cm"ű
Én 20. Eft-rt vettem a kettőt, de csere is érdekel. (honda F 400-asom van, arra jöhet bármi)
Hát majd megpróbálok valamit kitalálni hogy hogy lenne jó,az a baj hogy nincs ezekben az alakítgatós témákban nagy tapasztalatom .Ja és nekem gyárilag a kerékben kicsi csavarok voltak ha jól emlékszem 6-osak voltak 10-es kulcsal fogtuk meg őket cserélve lettek 8-as csavarra .
Szép hondád van pár infót tudnál róla mondani lóerő súly sebességek stb?
Minden munkánál előjön a kerékhiba mivel nem a munkától függ hanem arról, hogy mekkora nyomatékkal hajta a gép a kerekeket. Mindenképp erősísd meg a kerekeket. Így biztonságosabb. Gyári adat szerint 15cm mélyen lehet szántani ezzel az ekével. Ha valakinek más a véleménye úgy is megírja.
Pozitívabb válaszra vártam, a mélységet nem mérted meg esetleg a maximumot amit tudtál vele szántani?Ez a 3 csavaros hiba csak szántásnál jön elő kultivátorozni meg pótkocsizni lehet tőle vagy akkor is elő fog jönni? Úgy nem próbáltad növelni hogy a külső furattal csatlakoztattad a tengelyre?Vagy akkor baleset veszélyes ?Bele akartam vágni én is ebbe a szántásos dologba de eddig nem sok jót hallottam róla tudja nagy traktor is (MTZ 50) szántani a kertet csak az sokat kihagy meg sok helyen megtapossa és utána kell ásni.
Igen Honda eke. Mégpedig egy F400-as gépé. Akkor még fúrtál mindkét felnibe 3-rom 3-rom lyukat? Ha növeled a nyomtávot akkor nagyobbat fog az eke és nehezebb húzni a gépnek, de abban igazad van, hogy nem borul olyan könnyen.
Amúgy, hogy bírja a Kf extra? Hány éve használod? Esetleg volt baja?
Amit maximum ki lehet hozni belőle, az kb. felér egy jó ásással.
Ehhez ideális körülmények kellenek, se túl száraz, se túl vizes ne legyen a föld, az eke jól legyen beállítva, stb.
A gyári eke könnyen hajlik, itt-ott érdemes megerősíteni, kaptam hozzá egy átfordítható (Honda?) ekét, azzal kicsit jobb. Azt át lehet állítani jobbos-vagy balos ekére és oldalirányban is több fokozatban állítható. Ennek nem hagyományos eke alakja van, inkább olyan, mintha egy ásó feje lenne.
Nehéz vele megfordulni, legalább 10 méter egyenes szakasz kell ahhoz, hogy legyen értelme ezzel a géppel csinálni.
A gyári 3 helyen összecsavarozott felni nem bírja a terhelést, 6 helyen össze kell csavarozni a két felét, különben a csavaroknál megnyúlik a lemez és szétszakad.
Szántogatás közben eléggé megdől a gép, inkább 2 ütemű, vagy vízszintes tengelyű gépnek való ez. Nyomtáv növelésével talán nem dőlne meg ennyire.
Köszi a választ.Nekem is 675-ös motor van rajta csak ready start-os 2 éves ez a 3.-dik szezonja eddig semmi komoly baja nem volt .Milyen mélyen szántasz vele? Nem elég rá 1 felező így sokkal erősebb? Neked is "új" osztott házas a lehajtás?
Az elején hol súlyoztad? Nem kell félni attól hogyha nagyon lesúlyozom törni fog az öntött vas hajtás?
Jó napot mindenkinek,helló Viktor!Én nagyon megvagyok elégedve a KF-04-es kapálógéppel. A kapálógép paraméterei: Briggs 675 series motor (5,5Le),szentkirályi ékszij felező,szentkirályi láncos felező,30kg orr súly+saját készitésű eke.Itt a kép.
Nem is akarom én jobban szétszedni, de ennyire muszáj volt. Kapott két új szimeringet meg új váltó olajat. Kuplung is lett javítva meg az oldalkuplungok fordítva voltak bekötve meg a többi. Ha már szétszedtem rendesen felújítottam. Igen a lemezek szerintem is fontosak. Ahol újra vannak festve ott hegesztettük tegnap előtt. Még egy két finomítani való van rajta, de még jövőhéten orvosolom őket. Reméljük ég megy 30 évig!
Köszönöm a gépkönyvet és a segítséget.Hozzám nem jutott el el a könyv csak egy Briggs könyv és egy nagy papírlap amit össze lehet hajtani és ábrák vannak az olajcsréhez motor leszereléshez hogy más adapterekre legyen téve.
Igen van itt egy emberke aki szántott már ilyen géppel. Rakott fel fotókat is, de nem emlékszem már a ninck nevére. Ha olvassa még a fórumot biztosan reagál.
Segítséget szeretnék kérni olyanoktól akik KF-04-el vagy Extra 850-el szántanak gyári kf vagy valamilyen másfajta ekével.Van érdemi munkája az ilyen szántásnak mekkora a maximum amit gyári Kf ekéből ki lehet hozni? Érdemesebb egy másfajta ekét venni és azt alakítani KF-04 hez?
Valaki tudna segíteni?Nekem nincs speckó kompresszió mérőm és azt szeretném tudni hogy az okés e ha befogom az ujjammal gyertya helyét rántok rajta párat és sípol?Eltolja sz újamat a kompresszió a nyílástól.
Szerintem F400-as sebességváltóját is úgy csinálták, hogy elbírja. F600 legalábbis kb. duplaekkora súlyt röhögve visz a kerekeken (vaskerék+keréksúly).
Nekem az erejével nem volt gondom 3-4 mázsát 5-10 százalékos emelkedőn gond nélkül vitte fel .
Ezzel a minimum 8 lóerős állításoddal nem értek egyet, lehet ott akár 18 lóerő is ahol nincs súly pöröghet a motor ha nincs tapaddása a gépnek. Ha jól gondolom a 15.5 lóerős motor is amit kinéztél egy hengeres ekkora méreteknél nem hiszem hogy gazdaságos ilyen motort venni mert nem bírná sokáig elég nagy fordulaton pörög hogy elérje a 15 lóerőt bár szerintem el se nagyon éri.Meg a vételárából már majdnem komplett egytengelyes kis traktort lehet venni komplett eszközparkkal.
Olvasom az írásaidat, hogy KF-04 es hajtóműhöz 8-15 lovas motort akarsz tenni. Mit akarsz azzal meghajtani?
A KF-04 es hajtómű maax. 6 kapatag hajtására alkalmas.
A te géped 151-es és acél öntvényházas, miért nem azt használod, azzal váltó nélkül is tudsz szántani, amint írtad, hogy homokos talajon laksz. A te motorodhoz nem lehet váltót beépíteni, mert az nem olyan. A váltóhoz másfajta hajtómű kell.
Nézd meg az enyémet, hogy kisebb motor nagy dolgokra is képes : 4 lovas.
Üdv Mindenkinek! Érdeklődöm,hogy MF70 kistraktoron gyújtást kell állítani?Néha van szikra egy-egy,néha nincs.Szétszedtem majd összeraktam ahogy volt,most szikra egyáltalán nincs.Hogy kell beállítani?Üdv.(Stroboszkópom nincs,ha esetleg az kellene,bár nem hiszem mert összerakva nem igen oldható meg...)Köszönöm.
Mondjuk nem nyáron kell szántással próbálkozni bár nem tudom feléd milyen idő van. Ha jó a talaj akkor rotáld fel két soron és mikor kelnek a gazok akkor kezd el szántani.
Gyári körmös kerekekkel és váltva forgató ekével próbáltam úgy, hogy ey 10 kg-os mázsa súlyt raktam az f400-as elejére, azonban a kerekeken nem volt súly. Na, így nekem nem volt az igazi. bár a talaj is kissé kemény.
de azon gondolkoztam hogy későbbi időkre is gonoljak meglehtne e ugy oldani egy ugyanilyen kiskuplungost csinálni hogy énis a későbiekben briggs motort rátudjak tenni ha ugyadódik valamikor csak a 151sre kéne akkor kuplungot tenni azt hogy tudnám megvalositani?magyarul egy ugyan ilyen gépet kéne öszehoznom mint neked volt/van ?!
kukuma láttam tavaly még te tetél fel képet ilyen közdarabrol te csináltad esetleg? egy ilyen lenne jo nekem is csak felülre a kiskuplung helyet a robi kuplungtányér kéne esetleg tudnál ilyet csinálni?
dupla kerék azért kell mert famunkázni jártam vele és itt nálunk nagyon homokos a talaj és hamar elpörög a szimpla kerék 600kg súlynál
váltót is ezért szeretnék vagy valami áttételt mégkönyeben vigyen mégtöbb fát meg szántani is fogok vele az összel adigra szereznem kell valami megoldást mindenféle képpen meg láttam már forumon valaki dupla kerékkel simán szántogat...
Össze lehet hozni amit te is látod. Meg nagyobb lenne a tapadás nagy kerekekkel meg keréksúlyokkal. Szóval szerintem jó ötlet! de minek neked dupla kerék?
Nagyobb kerékkel nagyon gyors lesz(pl.: a gyári körmös kerekével is az). Szántáshoz kell orrsúly meg keréksúly is. Te milyen kerékkel próbáltad és milyen ekével. Az F600-as adapterei átalakítás nélkül nem mennek rá. Meg a gyorsaság miatt lehet nem bírná húzni. De a Robi és Terra munkaeszközök felmennek rá tudtommal, de ha biztosra akarsz menni akkor megméred a Robinak/Terrának a csomagtartóját meg a csapszegfuratát és így eldől.
Mindenféleképpen köszönöm a választ, csak úgy ittam a soraid...Átalakítást sajnos nem tudom ki vállal, azonban érdekelne, hogy anélkül is érdemes-e rá a nagyobb kerék.Láttam f-600-hoz is adaptereket, azt mondták jó hozzá...kérdés azonban, hogy a kisebb géppel szenvednék-e vagy sem. Orrsúlynak most azt csináltam, hogy raktam az elejére egy 10 kg-os mázsa súlyt. Szerinted ez kevés? Kipróbáltam és jobb, mint súly nélkül, de nem igazán akar rendesen szántani, lehet én nem állítottam be vmit jól, sajnos kezdő vagyok
Nekem inkább F600-assal van tapasztalatom! Legyen olaj meg be legyen zsírozva ennyi a vigyázás rá. Meg persze ésszerűen kell használni. Orrsúlyt nem árultak hozzá újonnan szerintem. Gyári ekéje jó krumpli kiszedésre aszt találsz az apróhirdetések között. Éppen valamelyik nap akadtam én is egybe vele. Robi vagy Terra munkaeszközöket tudsz vele használni. Érdemes venni rá nagyobb kerekeket. Nem borul olyan könnyen! Meg magasabb tőle a gép. Ez gyári kialakítással gyors lenne. Így esztergáltatni kell rá új ékszíjtárcsát a motorra meg a váltóra is mindenképp dupla tárcsás legyen(de ehhez lehet másik kuplung is kell) mint ahogy az F600-ason is van. És így már mindjárt 4 sebességed van ami jó! Bocsi, hogy belementem az átalakításokba csak elmondtam, hogy lehet jobb a géped!
robi 151 es röpsúlyos szeretnék rá egy váltót de nem találok sehol gyári váltót csak géppel együtt és látam hogy t 20asal is öszelehet hozni ez megis felelne csak közdarab kell :/
Tisztelt Fórumozók! A tegnapi napon beszereztem egy Honda F400-as gépet(Mio-standard)! Érdeklődnék, hogy van-e köztetek aki ismeri a masinát, esetleg van-e vkinek eladó tolólapja, orrsúlya, "burgonykiszedő-ekéje" illetve kultivátora.
Tudja-e vki, hogy az említett eszközök -esetleg milyen más gyártótól- használhatóak-e a Honda F400-assal.
Továbbá érdekel a véleményetek is a gépről, illetve a tanácsotok, tapasztalatotok a helyes használatról!
Jó a T20-as váltó ha meg van csinálva! Lehet kapni közdarabot hozzá gyárilag(régebben nem lehetett kapni ezért kellet csinálni) is igaz az Honda motorhoz való.
egy kérdésem volna, láttam régebi hozzászolásokat terra t20 váltóval kapcsolatban hogy esetleg milyen közdarabbal tudnám öszehozni a robi 151-es motorjával mer láttam hogy 4ütemü briggs motorokat tettek rá képeket is látam közdarabrol valakinek esetleg van ilyen vagy tudna segiteni meg milyen a t20 váltó vélemények...?
Órára még nem számoltam pótkocsizásnál egyszer utánaszámoltam, egy literes tankja van mikor indulok vele valahova vagy valami munka van tele tankkal szoktam kezdeni hogy ne kelljen tankolni megállni az üzemanyag miatt .Mikor búzáért megyek az olyan 1 kilóméterre van tőlünk mikor számoltam 2x fordultam egyszer körülbelül a pótkocsi súlyával a buzával és velem együtt huzótt egyszer 350 kilót és egyszer 450 kilót ugy evett meg körülvelül 0.5 litert a 4 kilóméter alatt.
A 4-6le briggs mocik(függőleges tengelyűek) az ismertebbek 22,2 főtengely átmérő, 8+ tól 25,4. A felerősítő furatok távolsága is más.A hajtóművet rövid időn belül szétszedné. Esetleg ha van valahol egy jó állapotú még a szentkirálykezdetéröl való hajtómű amit annó briggs hp8-as mocival szereltek.
A Szevafémnél szegeden van minden mert ők gyártják. De Agroforgnál is van minden ahogy tudom. De ha rendelni kell a szegedről mert szerintem olcsóbban kijössz!
Pontos adatokat netről szerintem lehet szedni. A felfogatás csavarjainak helyét kell nézni meg a főtengely méreteket. De szerintem közel se egyformák. Mellesleg egy ekkore motor szétnyírja a Kf 04-es hajtóművet meg a gatyádat is megeszi!
Nem egyforma képet raktál föl.Melyik a te géped?Amit én írtam az a piros RK 05-ös szekérre igaz,a másik képen másfajta gép van,esetleg más évjáratú.Azon lehet,hogy van műanyag bevonat,de ott a szíjtárcsa is más.
Hello!Nekem is van ilyen gépem,nemrég vettem rá dörzstárcsát Szegeden,a szevafém boltjában.(5000FT környéke)Tömör alumínium tárcsa,nincs rajta műanyag bevonat.Amikor felszereltem,az volt a probléma,hogy a dörzskerék nekifeszült a nagy ékszíjtárcsának,viszont a kis ékszíj megcsúszott,így nem ment a gép hátra.Mivel a kis szíjat nem lehet másképpen feszíteni,csak a motor előre csúsztatásával,így tettem.Ezután persze annyira megfeszült a nagy szíj is,hogy induláskor már elindult a gép.Ezért a szíjfeszítő görgőn kellett lazítani.Úgy állítottam be,hogy kiengedett karnál nem megy a gép,de ha ráfeszítem a szíjfeszítő görgőt 6 kapával sem csúszik meg a szíj.A hátramenetet adó kis ékszíj állandóan forgatja a dörzskereket,de jól működik a tolatás is.Üdv
ilyen 5.5 le 4ütemű blokkot esetleg a 3éves kisfiamnak vennék jácani:) 4ütembe minimum 8Lovassal tudsz dolgozni!!!ezért szeretnék egy erősebbet most néztem hogy 10lóvas gépek még mennek a kf 04 hajtóművel... igen értem én amit irtál... igazad is van de ha venék egy ilyen 5.5 blokkot sehol nem vagyok mivel a 151s 2ütetmű robim elásssa ezt a földalá!!!most egy 12 lovas is jolenne már csak ugye akárhogyis gonolom váltó lenne a legjobb szántásnál is mer ha még egy felezőt tennék rá nem tudom mit érnék vele.... robi 250t váltó lenne jo és arra egy ilyen blokkot akkor lenne a tuti gép. csak télleg ahogy nézegetem akkor már diseles egytengelyes uj kistrakik vanak 260.000körül
segitségetek kérem arrol hogy ha veszek egy kf 04 es hajtóműt kompletten amin van egy 4lovas brigs motor és ha én a brigs motort leszedem rola és veszek egy ilyen: http://vaszkoshop.hu/spd/KGM-0011/Briggs-Stratton-TA-L8-A-benzines-motor briggs motort rátudom szerelni tengely nem tudom milyen most a 4lovas brigssen robi 151s gépem van és másodiknak szeretnék egy briggs gépet de ujat és erre a blokkra gondoltam... segitsetek léci hogy lehet ezt megoldani bevásárolni nem szeretnék...
Nem csak a sebesség és a súly szerintem az alapokon bukott ötlet mikor már megírtam a hozzászólást akkor kezdtem el rajta agyalni hogy szerintem egyáltalán fel se szerelhető arra a tipusú lehajtásra ha esetleg mégis ráerőszakolná fél méteren belül lefulladna.
Én is úgy vagyok vele mint az előző hozzászóló! Szerintem is kicsi a géped hozzá. Ha ilyenekre akarod használni a gépet érdemesebb volna váltani eggyel nagyobb kategóriájú gépre.
Gumis témához annyit fűznék hozzá robi traktorokon járókerék gumija 4 PR-es általában pótkocsira 4 PR-nél keményebb gumit tanácsos tenni mert rakottan eléggé puhára tud lapulni a lágy gumi és kiszúrhatja bármi Nekem nagypótkocsin 8 PR -es targonca 400x8 as sima gumik vannak a kicsi pótkocsin meg 350x8 as 4 PR-es
Egy más téma meghozták a felezőt az M-forg Kft-től kicsi átalakítás után lett használható a cucc hézagolásokkal voltak gondok de megoldottam jó választás volt nagyon.
Figyelj szerintem ne cseréld fel a kettőt. Mivel amit veszel az direkt pótkocsira való(Elméletileg másnak kéne legyen mint a traktorra való gumi). Könnyen lehet, hogy a pótkocsira való gumi a traktor kerekein nem tenné sokáig.
Akkor valaki szélesebbet rakott rá az idő során,még egy hete sincs nálam jó kis kocsi szombaton már kipróbáltma gyorsabb vele a gép mint a simson kerekessel.Valaki az elektromosságot is leszedte gondolom besz*rt neki valami nem értett hozzá és leszedte az egészet.Eddig gumi terén még a tegnapi a legjobb árban ,szerintem veszek abból kettőt és rárakom a kapára ami a kapán van az már kopottab azt meg rárakom a kocsira.
Érdeklődnék, hogy van-e valaki közületek, aki hobby-kert nagyságú szőlőben rotációs kapát is igénybe vesz a munkák során?Mik a tapasztalatok, milyen munkák végezhetők robival, milyen adapterek szükségesek.Kezdő vagyok, így kell a jó tanács, mint egy falat kenyér...Köszönöm az esetleges válaszokat!
A gumire 400x100-400 van írva erre nem ad ki semmi értelmeset hogy próbálkozzak?Szerintetek milyet válasszak tömört vagy sima fújhatósat?Melyik a jobb ezekre a pótokra ? A teherbírása miatt jobb a tömör?
Sziasztok! Az újabb Robix gépekkel kapcsolatban érdeklődnék pár napja jártam a Praktikerben ott volt kiállítva Robix járókerék az után érdeklődnék hogy ahogy én gondolom magamban az nem szabadonfutós? És a következő kérdés merült fel bennem ha nem szabadonfutós akkor a Robix gépek használhatóak szabadonfutós kerék nélkül is pl pótkocsizásnál nem olyan csigahajtásosak mint a szentkirályi tiller-es gépek?
ez a termékneve a webáruházban Osztott aluminiumöntvényházas seb. felező közdarab
először én is ilyet akartam de ez fixes nekem ősszes és tavasszal kell a felező talajmunkához - egy késes talajlazítót elhuzkodtam 30-40 centi mélyen tavaly felező nélkül, kiváncsian várom mit csinál felezővel
Üdv sziasztok, Jövö kedden megküldi az M-forg KFT az osztott 1 sebességes felezőt
használ ilyet valaki ? motor súlypontját mennyire változtatja meg erre lennék kiváncsi nagyon kicsit félek hogy nem fogja beváltani a hozzá fűzött reményeket...
Köszi, de megoldódott, szétszedtem, legalább tudom, milyen egyszerű, és csak össze volt tapadva a kuplung..lezsíroztam, ahol kellett, és hibátlanul működik. Köszi a választ.
Sziasztok! Ma szereztem egy B&S quantum mx 40 kapálógépet. A problémám az, hogy nem emel ki a kuplung, folyamatosan forognak a kapák. Valami tipp, hogy mit nézzek meg, mi lehet a baj?
Bármelyiket választhatod mert tényleg csak a névben térnek el.
Ha jól megnézed őket a hajtáslánc és a motor valóban HONDA koppintás ahogy az előttem szóló már említette. Méghozzá az F400 -as chinai verziója. Bátran válaszd ki a leg szimpatikusabbat. A 3 sebességfokozatot nehezen tudja űberelni egy alap kapálógép.
Az alkatrész ellátás az importőrökön keresztöl zökkenőmentes. Futárpóstával 1-2 napon belül bármit megvehetsz az utolsó csavarig (tényleg) .
Szia maszek23 a Zongshen gépről jó kritikát mondott egy kisgépszerelő barátom én is szemeztem vele. Eladott egy párat és kertészetben használják, Honda Gx 200 klón motor van rajta vízszintes tengelyű amihez nem gond az alkatrész.A hajtás is megegyezik több típussal.( csak a matrica más)pl:
Ha a 120 000 forintos kategóriában gondolkozol akkor egy ilyet:
http://rotaciotata.hu/hu/szentkiralyi-kf/520-kf-sprint.html ilyen quantum 60-asat vagy vegyél megéri. Jól használható erős strapabíró gép jó alkatrész ellátottsággal.Ha megkapja a karbantartásokat hosszú élettartamra számíthatsz ha ilyet veszel.
Mind a Robix-hoz mind a Szentkirályi-hoz többféle adapter közül válogathatsz(töltőkapa,eke,kerék,utánfutó,fűnyíró stb)Mind a két márka jó szerintem És az is számít amit Furak írt hogy mennyire ismerik a gépet menyi alkatrész van stb.Remélem tudtam segíteni.
Sziasztok!Olyan problémám lenne,egy RK-02-es kapával,hogy amikor adom neki a gázt,akár milyen lassan,egyből lefullad,vagy nagyon lassan pörög fel.Karbit ma takarítottam,úgy láttam a membránnak nincs baja,esetleg valakinek valami ötlet a hibára?
Szia! Igen 400Kg a teherbírása. Nekem van több mint 20 éve, garázsban áll, így az állapota korának megfelelő. Robi 250T -vel húzom, a vonószem át lett alakítva a géphez. Néha húzok vele 700-800Kg -ot is, de csak kivételes esetben ha muszály.
A 401est nem ismerem de nekem van még a régi p260 valamikor a r52 höz volt. Kb 25 éve r250hez használta(régi tulaj)használom. Általában 2-400 kg a raksúly +az én 110em, persze volt mikor szükségből több is volt rajta. Szerintem ha a rozsda nem ette meg akkor megbízhato a p260 vagy p401
Érdeklődöm, hogy mi a tapasztalat a DK-552/KF-04 dobkasza használhatóságáról. Van egy hozzávaló 5,5 LE-s kuplungos Briggs motorom és ahhoz szeretnék vásárolni egy önjáró dobkasza adaptert. Újonnan 142 e.Ft és a vásárlás előtt szívesen meghallgatnám és olvasnám a a dobkaszás tapasztalatokat.
Még mindig megvan a 4 lovas Tecumseh motorom (keveset használt), ha kell valakinek, eladó. Vagy elcserélhető kapálógéphez való utánfutóra, akár hiányos, hibás is érdekel. Lényeg hogy fékes legyen!
Nekem főleg rotálásnál megy be mivel nem használok védőlemezt, de 2perc s bilincs oldás és tisztítás. Na ezek miatt(por) szokott viszonylag gyorsan a csigatengely felső csapágy elszálni,persze ez igaz a "kiemelő" csapágyra is.
Értem.Én is ezeket csinálom vele +kocsizás. Most sikerült vennem egy krumplikiszedőt 3800 forintért a rotációtatától most 6000 szerintetek miért volt ilyen olcsó?Az ország mely részén laksz te?
Ott van hézag?! Ne is figyeltem... de a hűtés miatt ez tényleg logikus is, én meg azt hittem , hogy az teljesen zárt.... akkor ezek szerint Viktor 1798 kollégánknak ott mehet be a por!?
Zárt rendszer? Ez nekem új, a kf közdarab amire a moci van rögzítve, ott gyárilag hézag van aminek elvileg a mociblok alsó részének hűtésében van szerepe, ezt részt sokan vastag filcel tömítik arról hogy ez túlmelegedést okozna nem hallottam.
helo van egy Robi 55-ös kapagépem évekig nem ment mert a tirisztor trafó meg adta magát most kapott új trafót meg új dugattyú gyűrűket és ki lett cserélve a főtengely szimering elvileg indulnia kellene de nem a légszűrő felé a karburátoron keresztül jön az üzem anyag. mi lehet a hiba kérlek segítsetek.megoldani a problémát
Főként rotátorozásra használom, + egy kis krumpli rakás és szedés. Van egy másik hajtásom is a régi gépemről, amin tönkrement a motor kb egy éve. Ekkor vettem az újat, az egyik hajtással rotálok, a másikkal adaptereket húzok ( gumis vagy körmös kerékkel). Így nem kell sokat bajlódni az átszerelgetéssel, csak a motort átrakom a másik hajtásra és már megyek is :)
A por bemegy a kuplungházadba??? Vajon hol??? Biztos az hogy bemegy?, és nem bent keletkezik a kuplungodról ahogy a ferodol kopik??? Mert az ott elvileg egy zárt rendszer lenne! Ha valahol tényleg bemegy az valami nagy problémára utal szerintem ( pl:tömítés)!!!
Ennek azért nézz utána, mielőtt komolyabb baj lenne belőle!
Értem miket használsz vele? Láttam a töltögetőt kiszedőt azon kívül van még valami? Rotálásra használod még egyáltalán hogy így átalakítottad vagy mindig le fel szerelsz mindent? Nekem is olyan kerekem van én szereztem régi tömör orsó valami korfűrészen vagy ilyesmin volt vastagabb mint a gyári tengely és le lett esztergáltatva.Neked gond nélkül visszavették?
Sajnos nem tudom a választ,csak javítottam ami vas volt,nekem csak tizenvalahány éve van kf(dragon) sajnos már a könnyített hajtásházas alu.Előtte a családban illettve ismiknél robi52 r250t terra mpm10 volt. Most dragon5,5 és r250t(gcv160as mocival) van.
Nem szeretném közúton használni és kb annyira használnám csak ki fűnyírásra mint a hondát kapálógépezésre szóval igazából az döntene melyik alkalmasabb futózásra...
Futózásra nem használom, csak adaptereket húzok vele. Ha jól emlékszem 25-26e ft között volt a kerék párban súllyal együtt. de mielőtt ezt megvettem volna, én is belefutottam ám a 26 mm-es belsőtengely átmérőjű hibás szériába... :(
Sziasztok! Utánfutózásra szeretnék venni valamilyen kerti gépet, de nem tudom eldönteni melyik lenne alkalmasabb hozzá. Használt fűnyírótraktorokat nézegettem, vagy egy Honda F410-est. 100kg körüli terhet kellene húzkodnia 200m-es távokon egy méhészetben. Mi a véleményetek melyik lenne jobb megoldás?
Értem majd megérdeklődöm egyszer először a pénz legyen meg rá a kerekeket te mennyiért vetted? Pótkocsizni is szoktál vele?Lehet hogy tévedek de a KF-EXTRA 850 hajtóműve első ránézésre nem olyan mint a régi KF-04?
A csoroszlyatartó felfogatásához van rögzítve, házi készítésű úgyhogy csak anyagárba van max 6.000.- :)
Azóta már átépítettem ( majd rakok fel képeket ), máshogy helyezkedik el a súly a két kerék között, így szűkebbre is tudom venni a nyomtávot.
:) Gondoltam, hogy a keréksúly tetszeni fog ! Kerékkel együtt vettem, nem tudom , hogy külön kapható-e, de egy kérdést megér az M-forgnál ( ha már úgyis beszélsz velük a feleződdel kapcsolatban) Amúgy az Agroforgba vettem.
Értem,köszi a segítséget sok információhoz jutattál.Néztem a fényképeidet indafotón esetleg a súlytartó felszereléséről nem raknál képet hova van rögzítve egy ilyet készíteni mennyi pénz?Ja és a keréksúlyokat honnét vetted?
A pontos árakért szerintem hívd fel az ügyfélszolgálatos hölgyet az elérhetőségükön, velem nagyon készséges és segítőkész volt.
Kipróbáltam működött gond nélkül, bár engem kicsit zavart a szíjtárcsák melegedése, de az átszerelés fő oka az volt, hogy felezővel is gyorsnak találtam a gépet. Úgyhogy az átszerelés egyből olyan áttételezéssel készült, hogy lényegesen lassabbá tegye. Azért lett végül is láncos megoldás, mert ilyen kis szíjtárcsával nem lehetett volna megoldani.
Dániel! Milyen az RK-02-esed? Kiskuplungos? (2 pofa) Mert szeretnék én is pótkocsit, de nekem egyből hajt (ez rotálásnál nem gond), úgy néztem az egyik rugó megnyúlt, majd veszek egy garnitúra rugót, aztán megpróbálom mit mutat úgy.
Más: Ha valakinek volna elfekvőbe járókereke, pótkocsija, akár hiányosan is, érdekel. Cserébe is akár, van egy 4 LE-s Tecumseh motorom, hibátlan, erős, lendkerékfékes.
Csak ennyivel? Én minimum egy tízesre gondoltam. A nagykuplungos lemezházas mennyibe került alapból? A kiskuplungos 17 424Ft az tudom de a kis és nagykuplungos aluházas között is van árkülönbség. de a És te szíjjal is próbáltad vagy egyből átszerelted?
Burkolatot nem szükséges levenni csak a rögzítő csavarokat lazítani(ha még az eredetiek) feszítő csavart(ha eredeti) visszalazítani és szíj átdobás. Mind ez gyorsítható ha görgős feszítést készítesz hozzá és csak azt kell lazítani s mehet a szíj átdobás. Ekkor 5pont helyett csak 1pont lessz amihez kell nyúlni. A másik lehetőség a 4rögzítő csavart nem végig menetes hanem vállasra cseréled ekkor az eredeti feszitővel kell csak foglalkozni.(itt viszont lesz 1 kis kotyogás de nem zavaró)
Nekem nincs 400-asom. De ezen szíjak között nagyon kicsi az eltérés és ezt ki lehet kiküszöbölni a motor előre illetve hátrafelé tolásával. Veszel egyet beállítod a motort, hogy az ékszíjtárcsák egy síkba fussanak hozzáállítod a kuplungot és legközelebb is ugyan ilyen méretű szíjat veszel és akkor ha szakad 2 perc a csere. Nekem mindég van tartalék szíjam, hogy ilyenekkel ne kínlódjak.
helló sziasztok érdeklödnék nincs e valakinek terra fötengelye eladó???és h nem e tudd valaki tőmités garniturát valameik oldalról????elöre is köszi mindekinek!!
A 2247 hsz-ben részben válaszoltak,mint írtam nekem jó, még soha nem kellett ékszíj sprét használnom. Előbb nyikorog indulásnál a kuplung mint az ékszíj csúszna (igaz nekem kiskulungos) dragon 5,5 a gép.
Lehet az M-forg -nál megtudod rendelni nagy kuplungal is! Nekem is onnan van.
Állítólag előbb vagy utóbb de meg fog csúszni, én ezt nem vártam meg és kicseréltem láncra. Nekem kitudja miért - talán erősre volt feszítve a szíj - melegedett, ráadásul elég rendesen... ha lelazítottam csúszott :(
De így átszerelve, tökéletes.
Nekem a szimpla felezőm van a kétsebességesről nem tudok nyilatkozni, nem ismerem.
Esetleg érdekelne valakit egy Robi-55 motoregység? Elvileg a hajtómű és a kapatagok is megvannak hozzá, de az még nem ért ide hozzám. Nem akar indulni, elment a kedvem a további birizgálástól. Szikra van, a karburátor szét lett szedve, ki lett pucolva. Egyszer beröffent egy pillanatra, de azóta nem sikerült még egyszer rávenni.
Valakinek a KF-Quantum 70-el van tapasztalata? Gyengébb jóval a 60-astól?Nem nagyon találni semmit róla a neten max annyit a szentkirályi oldalán hogy létezik.
Ennyire részleteiben nem ismerem az adott gépet, igazad van. A vázat meg ha égetnéd, összerogyna, nem hőálló. A kipöfögő tisztítás nálam SPS 10 japán motoros permetezőnél történt. Máshol is használható lehet.
25 éves Honda motoromon meg kilyukadt, vettem valami kétöklömnyi kipufogót anno, hegesztettem egy közdarabot collos csőből, amivel fel tudtam tenni. 10 éve megy.
Helló Gombászok. Nem tudom mennyire ismered a megnevezet gépet, de ha ki akarod égetni a kipufogó dobot akkor az egész gép váz részét kell kiégetni ami elég macerás. Egyébként én autójavitó vagyok sáját mühelyel és szerszámokkal, igy inkább csináltam egy uj kipufogó dobot ami egy kicsit még javitott a teljestményen is.
Hello!Erről a kipufogó problémáról már én is hallottam,és az eladó gépek nagy részén is utólag felszerelt kipufogó dob van,valószínű nem ok nélkül.Én viszont úgy tudom,hogy a kipufogó nem eldugul,hanem kilyukad és belefúj a levegőszűrőbe,ezért van a teljesítményvesztés.A vázból szívja a gép a levegőt,és a kipufogó is ott van elvezetve,ott tud összedolgozni.Ez egy összehegesztett alkatrész,nem egyszerű lehet szétdarabolni...Üdv
Jó estét Mátyás 55. Nekem van egy ilyen kis traktorom, elég sok eszközöm van pl. váltva forgatós eke, szivattyú,ujjas kasza. Az egyik legnagyobb hibája az hogy a kipufogó dob nehezen tisztitható. Feljavitottam a motort és nagyon gyengének tünt, le kötöttem a kipufogó dobot és egyböl jobban muzsikált. Nagyon körülményes a tisztitása. Az egyik nagy hátránya az hogy nincs hátra meneti fokozata. A rota kapa része ha eredeti akkor nagyon jó. Egyszer szántottam vele viszonylag nehéz jól beállitani, de ha sikerül akkor szépen dolgozik. Az ujjas kaszával a kukorica szárat vágtam le jól végezte a dolgát.
Üdvmindenkinek.Kellene egy kis segítség.Van egy MPM-10 es kapagépem aminek elromlott a gyujtása ( DUCATTI ) nem kapok sehol sem megszakító vagy jeladó tekercset ez egy kicsi tekercs két kivezetéssel. Nagyon meg köszönném ha tudnátok segíteni hogy hol lehet kapni,vagy esetleg valakinek nincs e ilyen elfekvőbe. Már mindent megpróbáltam de sehol sem kaptam, a gépem meg 3.hónapja áll nem tudom használni pedig nagyon kellene. Minden segítséget előre is köszönök.
Hello!Nekem van ilyen gépem,nagyon szeretem.Mire akarod használni?Van egy pár betegsége,de ettől jól használható szerkezet.Hiányzik a hátramenet belőle,gyári állapotában lassú kocsit húzni,és a hajtásánál nehéz rendesen tömíteni,kicsit szórja az olajat.Nálam a homokos kertben jól viszi a terra ekét,és megbízható szerkezet.Kis motorjához képest meglepően erős.Üdv
Üdvmindenkinek. FORTSCHRITT E 931,50-es gépről valaki tud infót (simson motoros) az érdekelne, hogy milyen hibái vannak használatközbe ha vannak egyáltalán? Előre is köszönöm ha valaki használ ilyet és meg osztaná a tapasztalatát.
Aha...Köszi! De ha valaki tud Tipus számmal kisegíteni ,mert tudja akkor sokat segítene.Vettem már ékszíjat de az nem acélhuzalos volt és menet közben kinyúlt és ledobta meg elszakadt.
Az MTD szakszervízben voltam de ott is csak akkor tudnak segíteni ha viszek pontos adatot.Nem is értem miért ez a munkájuk...Egyébként Szegedi vagyok.A neten semmit nem találni erről az alkatrészről.
Érdeklődj az MTD-nél. Hátha majd ők. Neten megtalálod őket. Vagy érdeklődj gumis boltoknál ahol árulnak gumi alkatrészeket szíjakat, csöveket stb.. Ha normálisak akkor segítenek. Én is így vettem a Honára szíjat. Ami nem volt jó aszt visszavittem és kicseréltem. Ezért kellett volna megnézni mikor újonnan megvetted és nem volnál most bajban. Csak ha gumishoz méz föltétlen mondjad, hogy kuplungos géphez kell!
Sziasztok! Segítségeteket szeretném kérni.Van egy MTD T330-as rotátorom,elszakadt az ékszíj a kuplugnál.Valami spéci acélhuzalos ékszíj volt.Nem tudom a méretét és sajnos a bolt sem tudja.(megjegyzem,szakszervíz)
Hát karbi beállitás,gyertya pipa csere,és hálistennek beindult :) Meg nemfigyeltem hogy ugye olyan karbi van rajta mint a terrán és neki van ilyen fordulatszám regulátora,és ugye az 55-ösön nincs ez a lapát a ventinlátornál ami a karbihoz kapcsolódik. Lényegébe a karbi torkába egy pillangószelep zárva volt.
Hát még ha látnád micsoda sületlenségek vannak a rendőri könyvben ,azon csak ha lerakod akkor tudsz elmenni. Amikor nemrég megállitottak abbol nézték ketten hogy mibe tudnának belekötni ! Megúsztam!
Ja és még piros sávozás is kell a potkocsi közepére ,olyan mint a lovaskocsikon! Az elakadásjelző nem ér semmit, a rendőr megbüntet ha nem igy van felszerelve mint írtam ,tapasztalat!!!
Végre beindult a robi 55-ösöm,szépen jár vadi új a motor. Hoztam egy rövid videót az alapjáratról (telefonnal csináltam és úgy halatszik hogy nem egyenletes meg a hangot sem 100%-ig adja vissza)
Hello!Nehéz bármit is javasolni,ezeknek a kétütemű gépeknek lelkük van,olyanok mint a nők..Fontos a szimmering is,de egy eldugult kipufogó,(valamilyen rovar szokott belefészkelni) vagy egy beteges gyújtás is sok kellemes percet tud szerezni.Üdv
Köszi,nemvoltam benne biztos.Nemtudom mivan a géppel fel van furva,új dugó új csapszeg,és az istennek nemakar elindulni,még meg pöffeni sem akar.Nemtudom milehet a gond,üzemanyagot is kap de semmi.
Hát főúton nem nagyon megyek vele 1 évbe 1 max 2 szer inkább hátsó utakon vagy kisebb utcákba rendőrautót is ritkán látok erre. Elég ramaty állapotban van az utánfutóm le szeretném festeni és azért kérdezősködök mert egyszer szeretném megcsinálni ne kelljen utána többször alakítgatni.
Ha elolvasod a kerti traktorra vonatkozó törvényeket akkor rájössz hogy vannak benne egymásnak ellentmondó vagy homályos érthetetlen vagy értelmetlen részletek. Ezek arra jók ha szembe jön veled egy rendőr akkor meg tudjon büntetni mert valami szabálytalanságot biztos kitalál ha ki akar. sajnos ez a valóság persze ha nem ilyen f@szfej rendőrök vannak feléd és nem a főúton mész akkor erre semmi esély.Ha gondolod elolvasod az összes ehhez való törvény te látni fogod, hogy nem a levegőbe beszélek. Régebben ez volt is téma ezen és más ilyen fórumon.
Mondom neked A pótkocsin lévő lámpák az átlagos helyzetjelzők, 5 w előre fehér kettő, hátra piros kettő. Kör alakú fehér prizma előre kettő , hátra köralakú piros prizma kettő. A gépre, a rendőr szerint egy darab fehér tompitott reflektor kell PL babetta lámpa , simson lámpa. A felelősség biztosítás van ugy hogy kötelező ,de eddig a régi szabálytól én nem leltem eltérő rendelkezést ,ha csak nincs új rendelkezés. A régi rendelet szerint nem kötelező csak ajánlott a biztosítás !
Szia! Kör alakú piros prizma kell hátra mindkét oldalra. De lehet előre is rakni fehér prizmákat. Kell rá valami állandó világítás is, de ezzel most így hirtelen nem vagyok tisztába nekem csak prizma van fent.
Volt egy régebbi brigs rota kapám.. aminek a motorja megadta magát.. hajtókar kitolta az oldalát..
Tegnap vettem a hajtáshoz egy Tecumseh 3.5 lovas motort.. az este szétszedtem.. megpucoltam.. felraktam alulra a kuplungot... meg legyeréltem a röppsúlyt.. mert ez a motor elötte fűnyíróé volt.. és a nagy visszarántás miatt ráraktam ami a brogs motoron volt.. eddig minden rendben is volt.. a motor szépen jár.. jól reagál a gázadásokra.. elvételekre..
Viszont.. ráraktam 2-2 kapatagot.. pussz a csoroszját hátra.. és ahogy megyek vele a földön.. csak kicsit belengedve a talajba éppen hogy felszaggassa.. lassan csökken a fordulat.. viszont ha behúzom a kuplungot utána szépen felpörög megint.. esetleg kicsit ez a motor erre a célra?? Mert kerekekkel próbáltam.. csak úgy menni utána.. úgy semmi gond vele.. esetleg ha kocsit rakok utána akkor is ezt fogja csinálni??
Honda G200-as motoron melyik csavarral tudok alapjáratot állítani. Régen állítottan és elfelejtettem. Jó volna ha fotótn berajzolná valaki. Előre is köszönöm!
Sziasztok! Tudom hogy nem teljesen kisgép de valahol összefügg,szerintetek lessz valami hátránya ha a takarmánykukoricából 2db-ot hagyok meg egymás mellet? Tehát két szál kukorica van egymás mellet.
Köszönöm a tanácsokat! Szerintem elsőre megveszem a kereket meg a kultivátort. Megnézem hogy működik. Ha szaladni kell utána, akkor majd megveszem a felezőt. Hátha addigra belefér a két sebességes is a költségvetésbe.
Most olvasom, hogy a nagyfesz kábelre van tekerve az érzékelő, akkor a leírt módszerem sajnos nem jó a hitelesítéshez.Nem hiszem, hogy ennyire érzékeny volna, de hátha.
Volna más ötletem is, de nem akarom, hogy bajod essen!- -ezért nem írom le.
Azt elfelejtettem írni neked hogy ha először csak sorközművelőt szeretnél húzni vele akkor fölösleges a felező mert a sorközművelő csak a talaj felső rétegét műveli meg gumikerék tökéletes hozzá.
Tudna valaki segíteni nekem? A Szentkirályi kft milyen pirosra festi a kapálógépeknek a szarvát bilincsét stb. Van egy Quantum 60-as gépem ahhoz meg egy kiskocsi melynek elég ramaty már a festése és ugyanolyanra szeretném festeni mint a rotán van piros.
Csavarlazító, olaj próbálkozzál, de na nagyon feszegesd szerintem. Egy idő után az előbb említett anyagok miatt elengedi. Inkább várj türelemmel minthogy kárt csinálj a feszigetéssel.
Eredendően el volt tömődve, de egy bowdenből kiszedett szállal átdöftem. Onnantól már tüdővel is át tudtam fújni. Szerintem lesznek még efféle dugulások, ha szétszedem.
Igen mindenképp sok lenne az a nagy alapjárat. Amúgy az alapjáratnak 700-800rpm körül kell lenni, hogy a kuplung is fasza legyen. Főleg a röpsúlyos kuplung miatt.
Csak az a bibi hogy nem tudom a kuplungot behúzni úgyhogy marad a feszegetés ezek szerint. Szét jön kb. 5 mm t ha ott befújok csavarlazítót az gondolom segíthet
Én dugulással kezdeném. otthon lehet, hogy nem tudod kitakarítani ha nem értesz hozzá ne ezen kísérletez inkább vidd el szírvízbe ott géppel kitakarítják. Hosszú ÁLLÁS ELŐTT NE HAGY BENNE BENZINT MINDÉG JÁRASD KI AZ ÜZEMANYAGOT. Ha ez nem jön be akkor esetleg tényleg karbi beállítás ahogy Kertitox Karcsi javasolta.
Én elgondolkoznék egy lemezházas kétsebességes felezőn a helyedbe. Ki tudja mikor jöhet jól a későbbiekben. Csak könnyebb átrakni a szíjat mint le fel szerelni a felezőt. Egyértelműen a 4.00-8-as kereket javaslom. Nem jó a kicsi mert könnyebben felakadhat a hajtómű a földön mint nagy kerékkel. A kultiról nem tudok személyes tapasztalatot. De szerintem nem csalódsz benne.
A rotakapa az ásást soha nem tudja helyettesíteni.
Amennyiben füvesíteni akarsz, ne is ássál, nem kell.
A gyomokat, akármi is, totális gyomirtószerrel permetezzed, évente többször, miután elsárgultak, sekélyen!! rotáld fel, és augusztusban vessél bele fűmagot.
Én úgyszoktam megnézni hogy kape benzint hogy kiveszem a gyertyát,szárazra törlöm majd visszacsavarom.Rántok rajta párat majd kiveszem vissza a gyertyát és megnézem hogy benzines-e,ha igen akkor a karbival nincs gond ha ugyan olyan akkor arra gyanakodnék,nemtudom ki hogyszokta csinálni,nekem beszokott jönni.
Sziasztok! a rotációs kapa helyettesíti az ásást? 600nm-nyi kert van és azt szeretnék füvesíteni. De elég kemény a teteje a földnek. Korábban számtóföld volt, homokos talaj, de nem ez a folyós homok. Elég mocsingos a föld a gyomoktól, ásni is nehéz sokszor.
Terheletlenül a szabályozó mechanika szabályozgat ! De minek megy egy motor üresen full gázon ? sok benne a benzin ? küldj már nekem belőle!!!!ez a vicc a végin!!!!
Ez van betervezve mára. De beöntésre miért nem reagál? Mondjuk nem könnyű eltalálni a belöttyintett benzin mennyiségét, de szokott működni a többi gépemnél.
Azon már túl vagyok. Mindkettő szépen szikrázik a felszínen. De hogy odabent mit produkál nyomás alatt, azt nem tudom. Mert azért az orális spriccentésre illene neki röffenni egyet-kettőt, akár karburátor nélkül is. Legalább is tapasztalatom szerint. Elég sok fűrészgépet, fűkaszát javítottam, újítottam fel az elmúlt időszakban. Igaz, azokon membrános karbi van, de ez a vizsgálati módszer szokott működni, függetlenül a karburátor felépítésétől, állapotától. Kivéve, ha kompresszióhiányos volt a gép.
Hozzám került egy Robi 55 rotakapa. Némi segítségre lenne szükségem. El akarom adni, de üzemképes állapotban. Úgy kaptam, hogy semmi baja, tökéletesen működik. Legalább is működött néhány éve, amikor legutoljára be volt indítva. Kivakartam a koszból és nekiláttam az újjáélesztésnek. Mértem rajta kompressziót, az rendbenvalónak tűnik, 11 bar feletti. Szikra van, de mégsem indul. Próbáltam úgy is, hogy bespricceltem neki egy kis benyát a torkába, de nem röffen egyet sem. Gondolom karburátor probléma. Ma szétszedem, körülnézek benne. Mi szokott ezekben a Jikov karbikban megpusztulni? Kivettem azt a hosszú tűszelep-szerű fúvókát, kifúvattam kompresszorral, az rendben van. Hol lehet a gond?
Ujonnan vettem a tavasszal ( Robi 156H). Megvolt az első olajcsere (motor, hajtás) előirás szerint. Eddig 15 órát ment kb és most tünt fel hogy egyenetlenül jár. Akkor ezek szerint szerelő kell hozzá. Azt kérdezném még, hogy garanciában ki szoktak-e jönni helyszinre, mert kicsit nehezen tudnám megoldani ha szállitani kellene, kb 25 km a szerviz.
Szerintem ehhez akkor még nem nyúlt szerelő mióta megvan (főleg ha újonnan vetted)
ami sok esetben mondhatni árt a motornak.
Addott egy motor teszem fel most a te esetedet megveszi a kapálógép gyár ráteszi általában te öntöd fel olajjal de van aki beüzemeli neked.
Ez a motor egy ún. gyári beállítással rendelkezik ami csak a bejáratás idejéig szolgál.
Értem ez alatt a fordulatszámot ami 3100 maximum, hogy ne pörgesd túl illetve egy kicsit dúsabb a benzin-levegő keverék aránya.
Ha letelt a bejáratási idő ami 10-15 üzemóra kisebb megszakítássokkal tehát a motort szokatni kell a munkához fél óra munka 1 óra pihi,utána lehet a a két intevallumot megfordítva növelni(5 nél az első olajcsere,utána 10-nél majd 20-nál utána 25 üzemóránként mindig az olajcsere előtt a legalább egy órát dolgoztatni kell a gépet hogy a karterből a szennyeződés oldódjon fel majd a beöntő nyílás fele oldalra fordítva ki kell belőle borítaní,majd vissz fordít lötyögtet és megint kiborít.
Majd mehet bele a friss olaj ami LÉGHŰTÉSES 4 ÜTEMŰ MOTORBA VALÓ OLAJ NEM PEDIG SIMA MOTOR OLAJ AMI KOCSIBA VALÓ VAGY "TESCO-S" KERTIGÉP OLAJ!
Vagy lehet bele tenni csak mivel 190 fokra is felmegy az üzemi hő ezek ott már funkciójukat vesztik mivel felhígulnak és elvesztik kenő hatásukat, na erre találták ki ezeket az olajokat.
És bejáratás után mikor a fordulat kisimul úgymondd ekkor jön a karburátor beállítás.
Kezdve a keverék beállítással amit emelt alapjáratnál szoktunk addig míg a legtisztább a hangja,de a csavaron "5 perceket" tekerek nem pedig mint a...
Ha ez megvan akkor az alajáratot beállítom hogy a röpsúly ne nyisson pl, vagy ha kúpos kuplungos akkor olyan 8-900 között legyen.
Utána teljes gáz adás és itt a maximum fordulatot állítjuk,a HONDA motorokat 3600-ra, a Briggs-eket 3160-ra szokták.
Ennek következtében a te motorod nincs elriontva csak úgymondd eddif 70% -on járt és ezt csak fogyasztásban vehető no meg a hangján észre.
Na ez jó hosszúra sikerült, de remélem nem csak neked tudtam ezzel segíteni!
Durrogni nemszokott mert ha durrog akkor gyujtótekercs meg még a tüszelepet nézd megmert elöszokott ferdüni hogyha szét van a feje akkor ilyeneket csinàl tudod ezeknél ugy van hogy az uszóba van beleakasztva
Sziasztok! Van egy Honda gcv160 motoros kapagép. Pöccre indul a gázra reagál, nem fullad le, de a járása hajtás nélkül egyenetlen , hullámzó . 6 kapát visz rendesen fél gázzal is, több órát is akár, nem fullad le. Akkor nem hallani annyira, hogy egyenletesen megy vagy nem, én legalábbis nem hallom. Kell-e szerelő hozzá, vagy ez akár természetes is lehet, hogy hajtás nélkül mint a szinuszhullám olyan a hangja.
Terra t20-as kistraktorhoz valakinek nincs esetleg elfekbőben borona vagy kultivátor? Én nemrég vásároltam kisgépet de ezek a dolgok nemvoltak köztük. Ha valakinek lenne eladó megköszönném!
Kerékből egyértelműen a 400-ast vedd meg hidd el minél nagyobb annál jobb. Nem tudom hogy műszaki dolgokban jártas vagy-e,de ha nem egy olyan személyt kerékvásárláshoz vigyél magaddal aki jártas nehogy úgy járj mint én.
Felező kérdésben a kétsebességest fölöslegesnek tartom mert ha rotálni akarsz akkor rakod 1:1-re rá de ha a felező rajta van nagyon előre kerül a motor és ezzel a súlypont is és instabil lesz rotálás közben.
Hát ez aztán jó hogy olyan emberek akik még kezdőek benne ott átb*sszák ahol tudják nem hogy segítenének.Közben sikerült kiegyenesíteni és összerakni a kereket így már tökéletes.
Van? Van,az idő. Hosszú álláskor a pára nedvesség hatására "összegyógyul" a kuplung, mivel nyugalmi helyzetben a rugó összenyomva tartja. Hiába veszed ki a motortartó csavarokat attól a kuplung marad összerohadva. Marad a bilincs leszedése után 2-3 lapos nagyméretű csavarhúzó vagy hasonló eszköz kocogtatás finom feszítés és a szerencse. Üzemképes mocinál behúzott kuplungnál felemel kapákkal indítás és melegedés után hirtelen talajra engedés akár többször is s talán szétválik a kuplung(persze ennél a műveletnél csavarok bilincs a helyén)
ne a bilincsnél probáld hanem a csavaroknál hidd el ott könyebb lesz aszem 3-csavar van mert ezek ugy vannak hogy a motor egy távtartó és a távtartot meg a hajtást fogja ösze az a bilincses történet de azt elkell felejteni az már amikor gyártoták is szarvolt és a motor meg a távtartó összeillesztésénél van ez a három csavar és utánna már könyebben lejön ez a távtartos történet is
ja és másoknak nem kell belekötni mint a kipufogomba a távtartonak tudom hogy kuplungház a másik neve
Sziasztok! Keresek Rk-2B típusú rotációs kapához Alsó hajtómű házat kompletten vagy orsó tengelyt és hajtómű házat külön! Sajnos az enyém szétment javíthatatlanul! Köszönöm előre is!
Üdv kedves fórum társak. Segítségért fordulok hozzátok: ma fűnyírás közben úgy döntött a briggs quantum xm55 motorom hogy nem akarja levágni a füvet,ugyanis 2 perces járás után leáll,gyertya ki drótkefe és vissza ismét két perc ( a gyertya enyhén kormos). Vajon ilyenkor mi van? jelzem ette az olajat eddig is, de sosem kellett a gyertyát kivenni. még arra gondolok hogy talán azért mert a szurok fekete olajat lekellene cserélni és tiszta olajjal megprószilni. Bár elgondolásom szerint nagyobb a baj.
Amit én vettem az valami kínai gyártású volt, amúgy nem lett volna vele gond, csak a 26-os átmérő lötyögött a tengelyen. A kereskedő akitől vettem utánajárt az ügynek, innen tudom hogy kínai gyártású. A beszállítótól kína vissza nem veszi, így megpróbál minél többet értékesíteni a hibás áruból... Jó mi!???
A segítségeteket szeretném kérni. Tavasszal vettem egy MTD 55/6 Thorx55 motoros rotakapát. Szépen le is zajlott a tavaszi előkészítés vele.
Most szeretném első körben felszerelni egy kultivátorral. Olvasgattam sokat a fórumot. Ha jól értettem ehhez vásárolnom kell egy felezőt, kereket és a kultivátort. Később szeretném töltögetésre, burgonyakiszedésre és vontatásra is használni, de az anyagiak miatt egyenlőre a kultivátor jöhet szóba.
Az M-forg honlapján találtam legolcsóbban KF adaptereket (Ha valaki tud olcsóbbat az kérem jelezze).
Van valakinek tapasztalata erről a kultivátorról? Érdemes megvenni?
Első gondom a felező.Kell vennem? Milyet vegyek? Érdemes a kétsebességes lemezházasat megvenni? Ha nem a kétsebességes, akkor a lemez vagy az alu házas a jobb választás? Nekem az alu házas szimpatikusabb. Nem nagyon vannak leírások hozzájuk.
Kétsebességes:
Lemez felező:
Alu osztott felező:
A másik kérdés a kerék. Mivel később szeretnék vontatni most a gumi kereket venném. Elvileg ez is jó lehet kultivátorhoz, burgonyakiszedőhöz. Néztem sok videót.
Itt talán a méret lehet kérdés. Van 350-es és 400-as. Melyiket ajánlanátok? Mind a kettőhöz az van írva, hogy szabadonfutós. Ez azt jelenti, hogy a kilincsművet rögzítve fix, oldva pedig előre-hátra szabadon fut, tehát a hajtás nem megy át?
350-es szabadonfutós:
400-as szabadonfutós:
Előre is köszönöm a segítséget, hasznos tanácsokat.
Kezdő kertész vagyok. Minden információ hasznos lehet. Ha valakinek van használt, de jó állapotú adaptere a fentiek közül, akkor akár az is érdekelhet.
Azért kérdeztem mert 2 éve én is így jártam akkor egy ismerősünk mondta hogy esztergáltassak új tengelyt azt meg is tettem 25-s tengelye van most már, csak a szabadonfutó tárcsa szarul lett felhegesztve ezért "kóvályog" a bal kerekem ha minden jól megy hétfőn viszem esztergályoshoz leszúratni aztán visszahegesztetni egyenesbe.
Nem törik le a rázkódástól? Amúgy meg ez a kipuf 2T 50ccm-es motorhoz készült. A Honda meg 4T és 197ccm. Mőból gondolod, hogy ez a kipufogó jó erre a gépre?
Megtaláltam... Valakit nem érdekel Honda F400-as géphez való vaskerék, és kapa, cserébe F600-ashoz való vaskerékre és körmös kerékre? Esetleg váltva forgatós eke hasonlóan csere?
Üdv! Valaki meg tudná írni, hogy a Honda F600-asnak mekkora a kihajtó tengelye, és az a tengely amire a kereket teszik? A hatszög lapjainak a távolsága érdekelne.
Sziasztok! Az egyik ismerősöm azt mondja hogy nem jó ennek a tipusú: http://agroman.hu/termekek/135 keréknek a tengelye mert a belső átmérő 26mm ez igaz?Használ valaki ilyen kereket ?Meg azt mondják hogy gyenge a tengelye igaz ez nem érdemes ilyet venni?
sziasztok.mint említettem el van törve az öntöttvas hajtóművemben a csapágyfedél de nem alumínium csapágyfedéllel akarom pótolni mert félek hogy gyenge lenne nem tudtok segíteni honnan tudnék ilyet beszerezni öntöttvasból?
Lehet, most már mindegy, egy darabig most bírni fogja. Meg aztán ugyanúgy benne van a lutri a használt hajtóműben.
Az enyémen sem nagyon lehetett érezni, hogy szétesőben van, csak folyatta a hajtómű olajat. Aztán vettem bele szimeringet, de nem tudtam szétszedni a hajtóműházat. Ezért elvittem egy kisgép szerelőhöz, aki később azzal fogadott, hogy nem csinált vele semmit, mert teljesen el van kopva a belseje, a szimering a legkisebb baja, döntsem el, hogy felújíttatom, vagy kidobom. Akkor a felújítás mellett döntöttem, most utólag jobb lett volna egy új komplett kézi kuplungos alj kb. ugyanennyiért. Habár többek szerint is jó a régi szevafémes kapa, mint a mostaniak, érdemes felújítani.
Igazából nem akartam itt az árakon ekkora felzúdulást kelteni, csak azért írtam, amit írtam, hogy azért mert valaki lehoz a padlásról egy régi kapát motor nélkül, attól még lehet, hogy csak a műanyag fogantyút lehet belőle megtartani, a többi kuka, és többe lesz a vége, mint egy új kapa. Persze az is lehet, hogy nem.
Kf halytómúbe a csigatengelyt lehet 2 félét is szerelni,arra lennék kíváncsi hogy mi a külömbség az 1:28 as és a 1:24-es között? Azt tudom hogy az eggyiken több menet van mint a másikon,ésetleg valami mást is szolgálna?
Hello.A retesznek csak tájolási feladata van,nem az tartja a lendkereket elfordulás ellen.(pld. a robi 50-es francia motorjánál nincs is a lendkeréknél semmi retesz).A kúpnak kell rögzíteni a főtengelyen a lendkereket.Szerintem ha elég szorosan meg van húzva az anya, két gond lehet.Ha túl magas az új retesz,nem engedi illeszkedni a kúpos felületeket,mintegy kitartja azt,ezért tud elfordulni a lendkerék.A másik,hogy már többször elfordultak egymáson,ezért be vannak rágódva az alkatrészek,ezért nem tudnak összezárni.Ilyenkor csiszolópasztával lehet összecsiszolni a két felületet,egymáson forgatva.Ilyet még nem csináltam.Üdv
sziasztok van nekem egy kf 04 öntöttvas hajtóművem.ugyan ilyen mint ebben a hirdetésben látni: http://olx.hu/hirdetes/kf-04-kapalogep-hajtomu-ID29f3t.html#ffe9c844da a gondom az hogy sajnos letört a baloldali csapágyfedél ház tudna valaki segíteni abban hogy honnan tudnék ilyet beszerezni?
Hali elöszedtem a régi ducati mp2-es emet be akartan indítan de elnyirta a lenkerék nél a reteszt és elégé ki van kopva a retesz fészek hiába rakok bele másik reteszt azt is elnyirja,szerintetek mit lehetne vele csinálni ,sürgös lene elöre is köszönöm a válaszokat
Nem irod, hogy mi a baja! Ha kicsit bővebben irnál a hibajelenslgről, lehet, hogy nem komoly a probléma. Ha igen, akkor két lehetőséged van. Egyik, hogy veszel egy 3,5-4 LE -s új motort (60 mm es tengelykilógással. az eredeti ékszijtárcsa a Briggs és Tecumseh motorokhoz jó ! De ne fűnyirómotor legyen, mert megtréfál!)
Másik, hogy veszel új, vagy használt kapát komplett .
Mivel a szóbanforgó kapa kocsizásra, stb nem alkalmas, inkább egy komolyabb hajtóművű kapa körül keresgélnék.
Egyébként nekem is van (volt) ilyen kapám, nekem a karbi lett törött, lehet, hogy üzletelhetnénk, bár a motort már szinte darabokra szétszedtem.
Nem tudna nekem valaki segíteni TERRA kerti kapára műanyagtankra lenne szükségem. Ha a lemez meg van az sem lenne baj. Segítsen valaki akinek van eladó. (Használt is érdekel) Köszönöm ha valaki felajánlja az övét ami felesleges a számára.
Hát nem jön olyan könnyen szét ,nem rég én is bajlódtam eggyel csak az HEBA hajtómű volt több csavarhúzó kellett hozzá a nagyobbakból ,a csapágyak nem engedik szétjönni . Vigyázz ne hajlítsd el a peremeket!
Amig megjön a menmbránod ajánlom a yutubon a kisfilmeket átnézni (Briggs 3.5 HP motorok) valamint ezen fórum korábbi bejegyzéseit átolvasni! (Mire kell figyelni a membrán felrakásánál)
Nem nagy ördöngősség, de "félre lehet nyúlni" hozzá nem értésből!
A motor egész pontosan 52 volt, ha jól emlékszem, de ha gondolod, megkeresem a számlát. (ja, a munkadíjat nem is számoltam még hozzá)
A hajtómű munkadíjjal együtt volt 50.
Nem szerelem a gépeket, csak használom. (a karbipucolást, membráncserét, ha kell, már megcsinálom, de alapjában véve nem nagyon értek hozzá, és nem is szeretem csinálni.)
De lényeg a lényeg, nem túloztam az árakkal, tényleg ennyi volt.
Tanácsot kérnék, hogy a Robi 202 L lánc hajtómű házat miként lehet szétszerelni. A csavarokat már kiszedtem, de nem tudom széthúzni, így nem férek hozzá a tengelyekhez, és a lánchoz. Egyébként csapágyazni szeretném.
Én tavaly előtt egy ugyanilyen kapához B&S Sprint 40-es 4 lovas motort vettem, és szépen működik vele, eredetileg is is 4 lóerős motor volt rajta. Kérdés, hogy a hajtómű belseje milyen állapotban van, mert tavaly meg kompletten cserélni kellett az egész hajtómű - belsőt. Mondanom sem kell, ennyi pénzből már futotta volna egy kézi kuplungos, 5,5 lovas vadi új kapára :-)
Motor 50 ezer
hatómű 50 ezer
meg kb 5 éve esett át egy felújításon, akkor 18.000
meg egyszer volt még szervizben akkor is 5000
123.000 ft egy 1979-es 4 LE-s röpsúlyos kapára. (na persze egy darabig most kapa lesz az tuti, és azt sem szabad elfelejteni, hogy mindez 3 külön szezonban történt, tehát menet közben is lehetett használni)
Keresek megvételre jó állapotú DK 552 /KF 04típusú dobkasza adaptert. A hozzávaló motor már van. Privátban, vagy a 06-20-594 2124 számon sms-ben és visszahívom.
Alig használt motor lévén a karbit el kell vinni szakszervizbe kitakarítani a regulátor szelep rész van eldugulva, így a regulátor nem tudja a gázt a nyomatéknak megfelelően adagolni, pontosabban hiába nyitja a pillangószelepet, nem jön a benzin rendesen ezért hullámzik a fordulat.
Az úszó a karburátor része, ez szabályozza a karburátorházban az üzemanyagszintet!
99 %, hogy van benne! (én még úszó nélkülivel nem találkoztam), vedd le a karburátort, vedd le az alján lévő úszóházfedelet és ott lesz az!
Nem teljesen értem, hogyha nem találtad az úszót, akkor hogyan takarítottad ki a karbit?
lehet ilyen típusú: 6 perc 50-nél látod a fehér műanyag úszót, ha nagyon retkes inkább vidd el a karbit szervizbe ahol szakszerűen ultrahanggal kitakarítják 4-5 ezerért!
Charlie 4le. rotációs kapával szenvedek, iszonyatosan hullámzik a járása, ezen fűnyíró motor lehet gázt nem lehet adni neki, ha befogom a karbi felét akkor simán jár.
Régebben már tárgyaltuk itt a fórumon , és valaki azt írta h szelep gondja van, de ma szétszedtem, a szelepek sértetlenek , zárnak, nincs elégve sem. karbit is kipucoltam , rugókat is próbáltam piszkálni,de semmi! VALAKI ÖTLET??????????????
Néhány napja járt le gari, nem használtam a gépet 5-üzemórát .de a garival se értem volna sokat, itt szabolcsban olyan köcsög szervízes van hogy bármi gondja van a gépednek úgyis rádveri.......személyesen láttam ilyet ..... mondja h. hagyd ott a gépet .szétszedi......felhív hogy dugó , gyűrű stb+jav díj........ mert te hibád........elvittük egy másik szervizbe és kiderült h csak egy csavar rázódott ki a karbiból. Ez modjuk a haverom és fűkaszája eset volt.
Kicsit most gondban vagyok, mert nem akarok hülyeséget írni, de ebben a fajtában tulajdonképpen van úszó??? Egy membrán és egy tömítés van a tank és a karburátor között. A membránba egy rugó nyomódik.
Egyébként szétszedtem a motort és a dugattyú teteje nagyon kormos, ill. a szelepek teteje is.
Ha a karbi valóban tiszta, a légszűrő is jó akkor én azt mondanám, hogy szervíz. Lehet szelepbeállítás, vagy gyűrű probléma, gyújtás hibára valóban nem utal.
Azt azért mindenképpen nézd meg, hogy az úszóban nem lötyög e benzin! Ugyanis ez még egy erős gyanú (20 perc után..stb) ez alapján, hogy lyukas és üzemanyagban erős lesz a keverék!
Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni. Egy MTD BC51- egy gépem van (Briggs 3,5- es motorral), egy hete elkezdett egyenetlenül járni a motor, fekete füstöt pufog, bekormolja a gyertyát és zabálja a benzint. A benzin elfogyása előtt pár másodpercik felpörög, azután leáll. Kitakarítottam a karburátort, egy ideig (kb. 20 perc) jó volt, utána ugyanaz. Gyertyát cseréltem, a gyújtás részt jónak láttam. Mi lehet a problémája? Előre is kösz a válaszokat!
Nem is gond, van 2db 1,5 m3-es köbméteres műanyag (ebbe benne van a házi, fűnyitásból és egyéb kertgondozásból származó), viszont tavaszra amikor kiszórom nagyjából 6-7 talicskányi érett lesz belőle ami kevés, még úgy is, hogy már a fa ágakat is darálom!
röviden: egy átlagos háztartásban túl kevés keletkezik állatok nélkül sajnos!
Üdv!Ő meg kezdetektől fogva csak kocsizik vele,még a kapa nem is volt rajta csak addig amíg a boltból haza hozta!Télen szinte minden nap használja mert azzal hordja haza a téli tüzelőt:fagyba,sárba,hóba!Egyébként azt nemértem hogy miért tettek rá gyárilag sima szíjat mikor a motoron lévő szíjtárcsa elég kicsi átmërőjű amin törik az ékszíj!Ën bordásszíjat vettem neki rá amivel mai napig megy!A tiednek a lánchajtásnäl fölül nincs olajszivárgás?Mert az övé már régóta könnyezik!
Azért kérdeztem én ugyanígy jártam nem jó bele egy 8-cas csavar se, egyszerűen nem tudom milyen menet emelkedésű menet van benne, pedig van itthon 3 különféle menetű 8-cas csavar!
A láncos felezőnél nekem a túl széles nyomtáv is gondot jelentett. Nemis beszélve a gyárilag kitalált felhelyezéséről... előre kitartja a meghajtott tengelyt, így hátrabillenti a súlypontot.
Ha építesz rá állványt akkor ezt ki tudod küszöbölni, ez viszont kb 100 mm-rel emeli a magasságot, így a súlypontot is....
Ezen problémák egyike sem jelentkezik a felező közdarabbal...
Nem, nem csúszott meg az égszíjam, bár felhívták rá a figyelmemet, hogy idővel megfog :(
Egyszerűen csak az áttételezéssel voltak gondjaim, nem lassított eléggé.
Volt egy láncos univerzális felezőm is azzal ugyanez volt a problémám, de azt nem lehetett átalakítani.
Ezek e felezők, tulajdonképpen nem is feleznek, hanem csak egyharmadával (harmadozók) csökkentik a sebességet, nekem így pedig gyorsak. Nem szeretek a gép után szaladni!
Amit építettem ez pedig negyedez a kicsi kerék 10 a nagy 40 fogas Nem rohan és erőőőőőős mint egy bivaly :)
hali szerintetek hol lehet beszerezni robi 151 rex hez bronz csigakereket,a lehajtás hoz?mert érdekes recsegő hangja volt és szétszedtem elégé el van kopva
Talán segítség: a lehajtás alatti nem ad + terhelést a kuplungnak s talán a csapágyaknak sem, a kuplung felettinél ez nem igaz viszont az ékszíjas elönye(dupla tárcsás) fixen a helyén lehet és az impulzus terhelést erősen csökkenti.
Ha én aszt tudnám. Mikor elvittem az esztergályoshoz a gépet(mert az új motorhoz másik ékszíjtárcsát kellet csináltatni). És merte körbe a cuccokat megnézte a tengely végét is és aszt mondta normális menete van(amit itt Magyarországon használnak, pontosan nem tudom mert annyira nem értek hozzá). Adott hozzá csavart és nem volt jó bele. A régi motor csavara jó volt bele azzal összeraktam? de a régi motorba bele ment az új csavar(igaz azon már lehet kopott volt a menet.
Attól függ mi a baj. Motort lehet cserélni komplett meg mást. Ma reggel a kertben szomszédnál láttam vmi hasonlót a csavar menetek kikoptak 3 tekerés után.
kis kuplungos új fajta kf-04 adaptereken ki lehet cserélni a kuplungot régi fajta 90mm es nagy kuplungra ? egy kiskuplungos sebességfelezőről van szó azon újfajta kicsi kuplung van értelem szerüen nem csak felső hanem az alsó részt is cserélni kéne nagy kuplungra hogy fel tudja rakni a gépre
Hello mindenkinek! Nekem olyan problémám van h van egy Kertitox 100 kistraktorom,nah most a problémám annyi vele h ezt kövesúton LEHETLEN használni mivel folyamat elhúz valamelyik irányba!Vagy balra vagy jobbra. Akinek van ilyen gépe kíváncsi lennék mi a véleménye ezzel kapcsolatban,én személy szerint valami Difi rendszeren agyalok de h fogom megoldani még nem tudom!
A hajtás van hülyén kitalálva ezeknél a gépeknél,még az egyik kerék meghajt addig folyamat csak az hajt míg a másik utol nem éri(avagy meg nem kapar) h egyszerre ne hajtson.Nah itt a bökkenő h kövesen ez meg nem kapar az biztos ezáltal a kormányzás szörnyű! Jó tudom a komcsi rendszerbe a földes útra szakosodtak mert ott nincs is baj vele ott meg is kapar a kormányzás is lényegesebben jobb de kövesen - kiskocsijával Szörnyű!Irányíthatatlan!
Üdvözlök mindenkit!A melóhelyemen 200hektár földön gazdálkodunk,van jelenleg 30db tehén és van 500darab birka tehát szerves trágyából nincs hiány!Minden ősszel szántás előtt trágyaszórás és tavasszal vetés előtt igény szerint 2-3sor borona!Mi a kukoricát 9cm mélyre vetjük és 70cm sortávolságra!Amikor vetünk még hektáronként adunk neki 150-200kg műtrágyát!De ez mind mitsem ér ha nincs csapadék!Azt tudtátok hogy a kézi kapálás lényege nem csak az hogy a gazt kikapáljuk!?Vannak sokan akik megtárcsázzăk vetés előtt az őszi szántást!Ami nem jó ugyan úgy mint a rotálás,mert amit ősszel leforgat az eke azt tavasszal a tárcsával vissza forgatja!
Biztos jó lessz,de ez inkább talajelőkészítő magágyelőkészítő,sorközre inkább ekekapa igli ki hogy nevezi, a lényeg L és szárnyas(lúdtalp) kapák egy vázon.
Várom a fotókat! Én akarok állatokat tartani. Egyrészt hogy húst egyek ne valami mást. Meg lesz trágyám is ugye. Ami megalapozza a zöldségtermesztért. Ősszel szántás előtt hordok trágyát majd tavaszi rotáláskor egy kis kever műtrágyát. Ja meg fúratok kutat, mert drága a csapvíz.
Nem is baj, sőt ezek alapján kiválóan csinálod és na persze hosszútávra.
Amit még hozzá kell tennem és sajnos egyre jellemzőbb amit a laborban tapasztalunk, hogy műtrágya az van dögivel de szerves az semmi!
Aki teheti az próbáljon felkutatni szerves trágyázáshoz lehetőséget (én is bajban vagyok, őszintén!: Faluban lakok (pontosabban itt van a szülői ház) és a szart kilométerekről kell hordanom minden ősszel. Ezt pedig kiegészítheti a műtrágya ha valamelyik tápelemből nagy hiány van vagy a gazdanövény "kizabálja".
Nincs baj a műtrágyákkal, ha megfelelően van adagolva, de a szervest nem tudja helyettesíteni és kiváltani!
Másfelől mindenki látja az időjárás változását, amihez alkalmazkodni kell! Ez a tápanyagellátásra (Kálium növelése a stressz nagyobb-fokú elviselésére), talajművelésre (gyakorlatilag a tavaszi szántást végérvényesen kerülni kell, júniusig a lehető legtöbb vizet megőrizni a talajban, hogy a száraz nyár végi kora őszi időben ne legyen gond) és a megfelelően kiválasztott növényfajtákra is igaz.
Nyilván ez egy gépekkel foglalkozó szakmai topik, nem is célom az offolás, de az ésszerű talajmegmunkálásra jó látni az ötleteket!
Amint meglesz asszony kábele a telefonhoz teszek fel pár képet a hosszú hétvégi munkálkodásokról... :)