Nem, otthon nem lehet megmérni. A motorok teljesítményét fékpadon mérik.
A N az erő mértékegysége, a Nm a nyomatéké (ahogy a mértékegységből is látszik: erő x erőkar).
Ezek egymásra nem átválthatók, mivel különböző fizikai fogalmak mértékegységei. A szemléletesség kedvéért, az Ampert (áramerősség mértékegysége) Te se akarnád kg-ra (tömeg) átváltani.
Nekem ez a termosztát kivétel nem jött be ! Nem volt fűtésem! A termosztátot amit berakott a szerelő van a tányérján a pici luk amin cirkulál a víz azt nagyobbra fúrta ,mert a vízkő esetleg a rozsda eltömíti és lám fasza minden!
Valamiért nem bir a viz megfordulni,vagy fogalmam sincs nekem sem,most igy jó az a lényeg.Most azóta azt mondom mindenkinek ha melegszik akkor ki kell venni a termosztátot egy próba erejéig,és ha akkor megszűnik akkor ott a probléma.
A turbóhoz nem tudok hozzászólni, mert nekem nincs.
De a főtengely kivételhez szét kell húzni a gépet. A lendkereket is le kell venned előtte. Meg a hátsó pajzs felől van benne pár csavar ami fogja azt a félhold alakú alkatrészt aminek a karter támaszkodik hátul. És amíg az fent van, az utolsó nyugvó fedél nem jön le.
Az a tányér a kis vízkört zárja, mikor kinyílik a nagy, a hűtő felé.
Akkor, hogy a fenébe melegszik túl, mikor a hűtőn megy át a víz java?
Vagy a termosztát részlegesen nyitott állapotában, se ez, se az nincs eléggé nyitva és ezért képes túl melegíteni magát? De ha a hő nagy lesz, akkor ki kellene nyitni teljesen, és akkor az előző dolog áll fent, hogy miért melegszik túl ha csak a hűtőn megy át a víz.
Te ahogy levetted a kis tányért, így állandóan nyitott a kis vízkör.
Sziasztok! Lenne egy valószínűleg amatőr kérdésem. Az mtz-ből kijön a főtengely anélkül, hogy szét kéne húzni az egész gépet, kivenni a motort? Másik pedig, hogy mit gondoltok erről a turbóról? Gyári turbós motorról van szó, cseh turbóval. De szerintem eszi is az olajat, a kipufogó oldalon pedig csöpög is belőle, főleg ha sokáig nincs terhelve.
Sziasztok nem rég vettem egy rau típusu permetezőgépet még csak most kezdem a szakmát 1985-s a gép az a kérdésem a légüst nyomásának mennyinek kell lennie?4-s (piros) fuvokával szeretnék menni, 3 bar nyomáson.
Nekem megoldódott a melegedés problémám részben neked köszönhetően,pedig 4évet nyaranta csak éjjel dolgoztam.Szóval a 82es tavaly ősszel kapott új termosztát házat 87fokos termosztáttal a melegités végett,Na és a kicsike tavasszal elkezdte forralni a vizet a kombinátorral pedig előtte 10évig 90foktól nem lehetett feljebb vinni.És ekkor ugrott be valami képek-ábrák amit tavaly ősszel raktál be a kis kör lezárásáról.Levettem a termosztát aljáról a kis kör lezáró tányért és másnap már nem lehetett *90foktól feljebb vinni és üresjáratban is tartja a 80fokot.És most jön a lényeg a nyár közepén kiszedtem a nagyból is,és az is elfelejtett azóta melegedni pedig újkora óta szivtam vele nyaranta.
Az igaz, hogy minden 50-esnek a bal oldalán van a kompresszor! Az amit felraktál képet az a kompresszor az 550-eseken, esetleg az újabb 50-eseken van mert azon van kapcsolóház. A régebbi 50-eseken nincs ez a villás kapcsolóház, csak simán a kompresszor van felcsavarozva a váltóház oldalára.
A lényeg ha kicsi a póton a kerék lentebb kell a vonó fej ha nagyobb a póton a kerék akkor fentre kell a vonófej ,máskülönben amikor megül a traki a pót vonófejét elhajtja . A vizíszinteshez leg közelebb legyen a pótkocsi vonórudja egyenes területen álva akkor jó .
Ha a vonó háromszöget meg minél lentebbről húzom akkor könnyebben elkapar a gép vagy könnyebben kipörög? Mert sok nyugati gépnél látom hogy vízszintesen húzzák a pótkocsi rudat!
Ha a vonóháromszöget minél föntebbről húzod annál jobban húzza talaj felé a gép farát, tolatva meg fordítva., dombokon azért nem jó föntről mert ha megtolja a pót a gépet szinte "kiemelei" a hátulját és bukfenc.
Nem-nem ,ezekbe nekem a hagyományos olajhűtő van, amit te írsz az a .3-askba van, de az a vicc hogy azok megint nem olyan melegedősek, lehet a coler miatt jobb a motor hőháztartása. De azért ezt a melegedést ne úgy gondold 15cm-re szántunk 3.-ban, hanem 30-ra 4.-ben lazább talajokat 5. homok 6.. Tárcsa 2X15 lapos 10-11km/ó, kombi 3.3 szintén ez a sebesség.
Ami tény, azt jól elcseszte az orosz, hogy kivette a normális olajhűtőt és a szűrő alá rakta azt a kis köcsögöt, amibe talán 1 liter víz fér egyidőben...
Talán az agroinformon olvastam egyszer valakit, hogy az újabb csőkigyós olajhűtőből betett még egyet a fószer. Ez is egy járható út lenne talán.
Hát, hogy a 952-esbe kisebb vízhűtőt, na az megint.... szarpofozás kategória.
Klímával elhiszem, hogy forró a helyzet. Az is ontja magáról a 60-70 fokot.
Láttam kondikat, talán még ide is berakta valaki már, hogy a fülke tetején volt egy nagyméretű és két ventilátor hűti.
Hali neked is,. Igen nekem is olyan van , és nekem is úgy áll mint neked fölfelé, én nem igen fuvarozok sokat mostanába ,régebben meg nem voltam annyira érzékeny egy kis rángatásra:))Majd megnézem a kollégákét hogy használják ők hordják a szemet, dupla pótokkal búzában 16-19 tonnákkal. De halgass az itteni kollégákra biztos hogy igazuk van, meg van köztük olyan is aki hegyvidéki,. na ott figyelni kell a vonópontra ott lényeges a lentről való vontatás, egyébként mi síkvidékiek azon okból használjuk fölfelé mert így nagyobb erőt tud leadni a traktor a hátsó kerékre, mezítlábas gépnél jól jön szorult helyzetbe. Ne csinálj ebből nagy ügyet fordítstd meg próbáld ki úgy is aztán úgy használd ahogy neked jobban bejön.
Mert a pótkocsin a vonószemet is beperselyeztem utána meg olyan nehezen tudtam felfelé akasztani hogy ki kellett ütni belőle meg a vonófejen a csapot állandóan ütögette!
38mm a vonófej csapja! A pótkocsin a vonószemet mennyire pászosra perselyezzem be hogy ne legyen vele gond?
Tegyél már róla egy képet, mert ez nekem így nem tiszta. Mindegyik 50-es kompresszora a váltóház bal oldalán van, és kikapcsolható ( hacsak nem valami átalakított gép).
Azt még nem mondtam, nekem miskolci ACV-40 vonófejem van, olyan amit Gjoni linkelt.
Nekem az felfelé áll, mint most a Tiéd.
Mondjuk én HL90-es pótot húzgálok vele, annak jó 20 cm-el feljebb van a vonórúd csapja mint a 6011-esnek. De nem rángat, pedig kb. úgy áll a vonórúd, mint a képen a tiéd.
Majd lefényképezem egyszer összeakasztva vízszintes talajon.
Nem emlékszem már, de elhiszem, csak ezek mivel turbósak érzékenyebbek a dologra iván rájuk tette a turbót de víz és olajhűtés nem lett megnövelve+ még nálam ott van a klíma aminek a kondija szintén a hűtők előtt van, ráadásul a 952 be a kevesebb cellás hűtő van arról még a hűtő melletti kis lemezt is le szoktam venni nyári tárcsázáskor legalább az egyik oldalt úgy azért lehet vele boldogulni. Az újba a nagyobb hűtő van nem is annyira érzékeny de eszetlenül bekapcsolt klímával forróságba azt sem lehet hajtani.