Keresés

Részletes keresés

mérnökferi Creative Commons License 2014.09.18 0 0 85233

Köszönöm Józsi, de így meg nem működhet a szabályozás, ha jól látom le is vetted a rudazatot.

Előzmény: Józsi73 (85186)
mérnökferi Creative Commons License 2014.09.18 0 0 85232

Nem, otthon nem lehet megmérni. A motorok teljesítményét fékpadon mérik.

A N az erő mértékegysége, a Nm a nyomatéké (ahogy a mértékegységből is látszik: erő x erőkar).

Ezek egymásra nem átválthatók, mivel különböző fizikai fogalmak mértékegységei. A szemléletesség kedvéért, az Ampert (áramerősség mértékegysége) Te se akarnád kg-ra (tömeg) átváltani.

Előzmény: Velocicickany (85172)
gjoni1978 Creative Commons License 2014.09.17 0 0 85231

Nekem ez a termosztát kivétel nem jött be ! Nem volt fűtésem! A termosztátot amit berakott a szerelő van a tányérján a pici luk amin cirkulál a víz azt nagyobbra fúrta ,mert a vízkő esetleg a rozsda eltömíti és lám fasza minden!

Előzmény: mtz1221 (85230)
mtz1221 Creative Commons License 2014.09.17 0 0 85230

Valamiért nem bir a viz megfordulni,vagy fogalmam sincs nekem sem,most igy jó az a lényeg.Most azóta azt mondom mindenkinek ha melegszik akkor ki kell venni a termosztátot egy próba erejéig,és ha akkor megszűnik akkor ott a probléma.

Előzmény: MTZ Betyár (85228)
MTZ Betyár Creative Commons License 2014.09.17 0 0 85229

Üdv!

 

A turbóhoz nem tudok hozzászólni, mert nekem nincs.

De a főtengely kivételhez szét kell húzni a gépet. A lendkereket is le kell venned előtte. Meg a hátsó pajzs felől van benne pár csavar ami fogja azt a félhold alakú alkatrészt aminek a karter támaszkodik hátul. És amíg az fent van, az utolsó nyugvó fedél nem jön le.

Előzmény: Csőlámpás Beni (85226)
MTZ Betyár Creative Commons License 2014.09.17 0 0 85228

Üdv mindenkinek!

 

Egyet nem értek evvel kapcsolatban.

Az a tányér a kis vízkört zárja, mikor kinyílik a nagy, a hűtő felé.

Akkor, hogy a fenébe melegszik túl, mikor a hűtőn megy át a víz java?

Vagy a termosztát részlegesen nyitott állapotában, se ez, se az nincs eléggé nyitva és ezért képes túl melegíteni magát? De ha a hő nagy lesz, akkor ki kellene nyitni teljesen, és akkor az előző dolog áll fent, hogy miért melegszik túl ha csak a hűtőn megy át a víz.

Te ahogy levetted a kis tányért, így állandóan nyitott a kis vízkör.

Érdekeset produkál a muszka.

Előzmény: mtz1221 (85224)
mtz1221 Creative Commons License 2014.09.17 0 0 85227

60 vagy száz literes a pumpája?Amugy egy fene a könyve nem e 5bárt ir,de én ugy szoktam hogy 1báral legyen benne több mint amenyivel fujatom.

Előzmény: Franky1985 (85225)
Csőlámpás Beni Creative Commons License 2014.09.17 0 0 85226

Sziasztok! Lenne egy valószínűleg amatőr kérdésem. Az mtz-ből kijön a főtengely anélkül, hogy szét kéne húzni az egész gépet, kivenni a motort? Másik pedig, hogy mit gondoltok erről a turbóról? Gyári turbós motorról van szó, cseh turbóval. De szerintem eszi is az olajat, a kipufogó oldalon pedig csöpög is belőle, főleg ha sokáig nincs terhelve.

http://webshop.keletagro.hu/259_mtz-kipufogo-rendszer/mtz-turbo-feltolto-tkp-6-90-95-le-belorusz_id4156?visit_source=itemlist

http://webshop.keletagro.hu/257_mtz-dizelmotor-egysegei/mtz-huvely-turbos-3-gyurus-gyuruvel-premium-garnitura-horse-power_id932?visit_source=itemlist

Franky1985 Creative Commons License 2014.09.17 0 0 85225

Sziasztok nem rég vettem egy rau típusu permetezőgépet még csak most kezdem a szakmát 1985-s a gép az a kérdésem a légüst nyomásának mennyinek kell lennie?4-s (piros) fuvokával szeretnék menni, 3 bar nyomáson.

mtz1221 Creative Commons License 2014.09.16 0 0 85224

Nekem megoldódott a melegedés problémám részben neked köszönhetően,pedig 4évet nyaranta csak éjjel dolgoztam.Szóval a 82es tavaly ősszel kapott új termosztát házat 87fokos termosztáttal a melegités végett,Na és a kicsike tavasszal elkezdte forralni a vizet a kombinátorral pedig előtte 10évig 90foktól nem lehetett feljebb vinni.És ekkor ugrott be valami képek-ábrák amit tavaly ősszel raktál be a kis kör lezárásáról.Levettem a termosztát aljáról a kis kör lezáró tányért és másnap már nem lehetett *90foktól feljebb vinni és üresjáratban is tartja a 80fokot.És most jön a lényeg a nyár közepén kiszedtem a nagyból is,és az is elfelejtett azóta melegedni pedig újkora óta szivtam vele nyaranta. 

Előzmény: MTZ Betyár (85219)
Tibcsi95 Creative Commons License 2014.09.16 0 0 85223

Az mtz 80-asnak és 82-esnek a bölcsője az teljesen egyforma szerintetek? Átalakítás miatt kérdezem.

Tibcsi95 Creative Commons License 2014.09.16 0 0 85222

Az igaz, hogy minden 50-esnek a bal oldalán van a kompresszor! Az amit felraktál képet az a kompresszor az 550-eseken, esetleg az újabb 50-eseken van mert azon van kapcsolóház. A régebbi 50-eseken nincs ez a villás kapcsolóház, csak simán a kompresszor van felcsavarozva a váltóház oldalára.

Előzmény: Józsi73 (85209)
kavicsos64 Creative Commons License 2014.09.16 0 0 85221

A lényeg ha kicsi a póton a kerék lentebb kell a vonó fej ha nagyobb a póton a kerék akkor fentre kell a vonófej ,máskülönben amikor megül a traki a pót vonófejét elhajtja . A vizíszinteshez leg közelebb legyen a pótkocsi vonórudja egyenes területen álva akkor jó .

Előzmény: Mtz 550E (85220)
Mtz 550E Creative Commons License 2014.09.16 0 0 85220

Ha a vonó háromszöget meg minél lentebbről húzom akkor könnyebben elkapar a gép vagy könnyebben kipörög? Mert sok nyugati gépnél látom hogy vízszintesen húzzák a pótkocsi rudat!

Előzmény: ferri72 (85218)
MTZ Betyár Creative Commons License 2014.09.16 0 0 85219

Ahha. 952.3-assal mentem még sokat, az szántásban is, 80 fokig ment fel.

6 lapátos ventilátor is van pedig rajta neked. Hát valóban az gond, hogy nincs intercooler és plusz hő megy a motorba, amit csak a víznek bír leadni.

Sajnos ezt nem könnyű orvosolni, technikai akadályok miatt.

Előzmény: ferri72 (85217)
ferri72 Creative Commons License 2014.09.16 0 0 85218

Ha a vonóháromszöget minél föntebbről húzod annál jobban húzza talaj felé a gép farát, tolatva meg fordítva., dombokon azért nem jó föntről mert ha megtolja a pót a gépet szinte "kiemelei" a hátulját és bukfenc.

Előzmény: Mtz 550E (85216)
ferri72 Creative Commons License 2014.09.16 0 0 85217

Nem-nem ,ezekbe nekem a hagyományos olajhűtő van, amit te írsz az a .3-askba van, de az a vicc hogy azok megint nem olyan melegedősek, lehet a coler miatt jobb a motor hőháztartása. De azért ezt a melegedést ne úgy gondold 15cm-re szántunk 3.-ban, hanem 30-ra 4.-ben lazább talajokat 5. homok 6.. Tárcsa 2X15 lapos 10-11km/ó, kombi 3.3 szintén ez a sebesség.

Előzmény: MTZ Betyár (85213)
Mtz 550E Creative Commons License 2014.09.16 0 0 85216

Azt hogy érted hogy nagyobb erőt tud kifejteni a hátsó kerekekre ha felfelé áll a vonófej?

Előzmény: ferri72 (85212)
MTZ Betyár Creative Commons License 2014.09.16 0 0 85215

40mm-re szoktuk a szemet perselyezni.

 

Előzmény: Mtz 550E (85210)
MTZ Betyár Creative Commons License 2014.09.16 0 0 85214

Ja :-) arról lemaradtam.

Előzmény: Józsi73 (85206)
MTZ Betyár Creative Commons License 2014.09.16 0 0 85213

Ami tény, azt jól elcseszte az orosz, hogy kivette a normális olajhűtőt és a szűrő alá rakta azt a kis köcsögöt, amibe talán 1 liter víz fér egyidőben...

Talán az agroinformon olvastam egyszer valakit, hogy az újabb csőkigyós olajhűtőből betett még egyet a fószer. Ez is egy járható út lenne talán.

Hát, hogy a 952-esbe kisebb vízhűtőt, na az megint.... szarpofozás kategória.

Klímával elhiszem, hogy forró a helyzet. Az is ontja magáról a 60-70 fokot.

Láttam kondikat, talán még ide is berakta valaki már, hogy a fülke tetején volt egy nagyméretű és két ventilátor hűti. 

Előzmény: ferri72 (85207)
ferri72 Creative Commons License 2014.09.16 0 0 85212

Hali neked is,. Igen nekem is olyan van , és nekem is úgy áll mint neked fölfelé, én nem igen fuvarozok sokat mostanába ,régebben meg nem voltam annyira érzékeny egy kis rángatásra:))Majd megnézem a kollégákét hogy használják ők hordják a szemet, dupla pótokkal búzában 16-19 tonnákkal. De halgass az itteni kollégákra biztos hogy igazuk van, meg van köztük olyan is aki hegyvidéki,. na ott  figyelni kell a vonópontra ott lényeges a lentről való vontatás, egyébként mi síkvidékiek azon okból használjuk fölfelé mert így  nagyobb  erőt tud leadni a traktor a hátsó kerékre, mezítlábas gépnél jól jön szorult helyzetbe. Ne csinálj ebből nagy ügyet fordítstd meg próbáld ki úgy is aztán úgy használd ahogy neked jobban bejön.

Előzmény: Mtz 550E (85203)
Mtz 550E Creative Commons License 2014.09.16 0 0 85211

Ma nézegettem a léüzembe akinek a miskolci acv40 vonófej van mindenkinek felfelé áll és a gépre ahogy fel van téve szinte egyenesen áll!

De nekem nem áll egyenesen bukik lefelé a hátulja! Majd ha megfordítom akkor fog egyenesen állni!

Előzmény: MTZ Betyár (85208)
Mtz 550E Creative Commons License 2014.09.16 0 0 85210

Mert a pótkocsin a vonószemet is beperselyeztem utána meg olyan nehezen tudtam felfelé akasztani hogy ki kellett ütni belőle meg a vonófejen a csapot állandóan ütögette! 

38mm a vonófej csapja! A pótkocsin a vonószemet mennyire pászosra perselyezzem be hogy ne legyen vele gond?

Előzmény: MTZ Betyár (85205)
Józsi73 Creative Commons License 2014.09.16 0 0 85209

Tegyél már róla egy képet, mert ez nekem így nem tiszta. Mindegyik 50-es kompresszora a váltóház bal oldalán van, és kikapcsolható ( hacsak nem valami átalakított gép).

Előzmény: Tibcsi95 (85199)
MTZ Betyár Creative Commons License 2014.09.16 0 0 85208

Azt még nem mondtam, nekem miskolci ACV-40 vonófejem van, olyan amit Gjoni linkelt.

Nekem az felfelé áll, mint most a Tiéd.

Mondjuk én HL90-es pótot húzgálok vele, annak jó 20 cm-el feljebb van a vonórúd csapja mint a 6011-esnek. De nem rángat, pedig kb. úgy áll a vonórúd, mint a képen a tiéd.

Majd lefényképezem egyszer összeakasztva vízszintes talajon.

Előzmény: Mtz 550E (85204)
ferri72 Creative Commons License 2014.09.16 0 0 85207

Nem emlékszem már, de elhiszem, csak ezek mivel turbósak érzékenyebbek a dologra iván rájuk tette a turbót de víz és olajhűtés nem lett megnövelve+ még nálam ott van  a klíma aminek a kondija szintén a hűtők előtt van, ráadásul a 952 be a kevesebb cellás hűtő van arról még a hűtő melletti kis lemezt is le szoktam venni nyári tárcsázáskor legalább az egyik oldalt úgy azért lehet vele boldogulni. Az újba a nagyobb hűtő van nem is annyira érzékeny de eszetlenül bekapcsolt klímával forróságba azt sem lehet hajtani.

Előzmény: MTZ Betyár (85202)
Józsi73 Creative Commons License 2014.09.16 0 0 85206

Az agroinformon még nem mondták neki, hogy megfordíthatja............

Előzmény: MTZ Betyár (85205)
MTZ Betyár Creative Commons License 2014.09.16 0 0 85205

Láttam. Tegnap este írtam neked, az lesz a gondod amit leírtam.

Az égnek áll a vonórúd, főleg rakottan.

Fordítsd meg a vonófej tartót és majd próbáld ki, javulnia kell, hogy vízszintesebb lesz a vonórúd!

Mi már kipróbáltuk és jó lett, meg még a fórumos kollégák is mondják. Nem egyedül vagyok láthatod. :-)

Előzmény: Mtz 550E (85204)
Mtz 550E Creative Commons License 2014.09.16 0 0 85204

Mtz Betyár kolléga!

Nézted a pótkocsi felakasztásom a képeken? Felfelé megy a vonóháromszög!

Előzmény: MTZ Betyár (85201)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!