Mert hulye vagy. Szerintem lessz meg neked eleg. Par ev mulva azt fogod mondani hogy jo nagy hulye voltam akkor. Lessz masik :) Amugy nekem is kivan a faszom mert emiatt kesik a hengerfejem :))))))))
lusu:
Latod latod:)))) Mondjuk az 1,3 kicsit sok, legyen inkabb 1, de az biztosan:) Kipuff rendzserre en azt tudom javasolni, hogy 60as rendszer dob nelkul. Nem lesz hangos, nekem is az van. A koverkezo okossag, hogy legurulsz a szentejembe, es olvasok ra par sort a bibliabol:)
AWolfman:
BOV szelep azert csak benzinesbe kell, mert mikor valtasz es elengeded a gazt, akkor bezar a folytoszelep, es a folytoszelep es a turbo kozott a levego felgyulemlik. E miatt a turbo tengelye lelassul, mert nagy terhelest kap, es mikor ujra gazt adsz akkor nagy nyomast is kap a motor. Ergo ha rax bovot akkor a turbo tengelyesebessege nem lassul, es a motorod is veded.
De ez miert nem kell diselbe???? Mert sieselbe nincs folytoszelep, mert levegofelesleggel muxik:)
Hy!a Corsaba sajnos nincs coller goondolom ezért 5 lóval kevesebb mint a Kadett.
Én az adagolóra és a turbóra gondoltam,de nem tudom ez a motor mennyire bírná ezt hosszú távon jó lenne kb. 90le kiszedni valahogy.
A turbónyomás az max 0,68bar/5600 fordulat ezt kéne valahogy feljebb húzni de azt nem tudom h ezen a túrbon lehet-e?
lehet, hogy a kérdés lamernek hangzik, de jó pap hóttig tanul alapon én mégis megkérdezném, hogy miért nem kell a BOV a TD autókra? Az enyémen is ott van, bár nem tudom, hogy működik-e, mert nincs az a jellegzetes hangja, sőt a turbónak sincs az a jellegzetes fütyülése, bár a nyomás a gyári 0.9 bar...
Rugó helyett tettem bele 1 darab vasat nem tud nyitni, és meglett az eredménye, 1.3 bár :) Most már elkezdhetem félteni a turbómat, nem sok ez neki?
Lehet lesz érzékenyebb nyomásmérőm is...
Viszont most már tényleg intercooler kéne bele, meg szerintem a 45-ös kipufogórendszer is alaposan visszafogja.
De a turbonyomás tudatában azért mondhatod a következő okosságot, nem veszem rossznéven :)
Üdv mindenkinek!már egy ideje olvasója vagyok a forumnak és most úgy érzem én is írok pár sort.
Az autóm egy 94-es Corsa 1,5 Td 67le(isuzu).
Az lenne a kérdésem hogy van e valakinek ilyen motorral valami tuning tapasztalata,mert egy kicsit kevés az a 67le?
Vagy szerintetek mivel érdemes kezdeni?
Eddig 1 direkt szűröm és egy Intercollerem van a coller még nincs fent.
Minden válasz előre is köszönök.
Bocs ha 1 kicsit hosszú voltam.
1
Van nekem egy Rover 620 SDi-m.Chiptuning után van és a fogyasztása 7 liter alá nem megy, de ha ügyes vagyok a 9-et is megeszi.(Ja egyébként 105le-ről 135-re,210Nm-ről 252-re nőtt az ereje.)Mi lehet az oka a "nagy" étvágyának, ha tök finoman megyek vele?
2
Van úgy mikor húz ahogy szeretem, de néha tiszta béna lesz.Kb.15%-al lesz lomhább.(a égszűrő új)Na ennek mi az oka?
Előre is köszönöm a válaszotokt.
Hát ami ott van gyárilag a szívócsonk öntvényén, arról beszélek. Szerintem a te TD motorodon is ott kell lennie, és amit elereszt az szépen megy vissza a szívóóldalra. Mondjuk lehe annak nem BOV a neve, de én úgy látom maximálisan azt a szerepet tölti be...
De a szavaidból azt veszem ki hogy nem lesz baj ha megszüntetem ezt a szelepet :)
közben megvan miért esett le a nyomás, kinyitott a BOV és utána fél báron tartotta. Húztam rajta befele tökig, így már később nyit de így is félbárig esik vissza. Szerinted kinyírnám vele ha lezárom hogy ne tudjon egyáltalán elengedni?
Na sikerült tető alá hozni 1 mérést, nem túl pontos lévén 10 báros határa van a műszernek de jobbat nem tudtam hirtelen keríteni...
Szóval, a töltönyomás szépen felkúszik 0.9 és 1 bár közé, itt történik az hogy a motor megszűnik menni, és a nyomás is visszazuhan 0-ra
Nem a vége a motornak az biztos, mert még simán megy tovább, csak mint 1 sima turbonélküli motor.
egy sima chiptuningot simán elbir a kuplung, igazából futott kilométer függő, nekem 200k van a golfba 90 lóerőről 150 körül tartok és csak ritkán csúszik meg, inkább csak 4 személlyel.
a turbód meg hogy meddig birja az a programtól függ, hogy milyet ir neked az ember...
ergo ha nagyobb a nyomás hamarabb lepukkan a turbó a helyéről...(én már 2-t kinyírtam)
Mindennek az élettartama attól függ hogy hogy használod, olajat cseréld rendesen és ne tesco-sra, ha pörgetted a motorot akkor hagyd járni 1-2 percet hogy hüljön és akkor tartós lesz...
érdekelne aha egy 1.4 TDI polot chippelnék meg és kihasználom maximálisan a benne rejlő nyomatékot meddig bírja kb a kuplungja és a turbó
a dolgot ? Azt halottam, hogy a hdi 206-osokat hiába chippelik meg nem lehet kiautózni mert a kuplung hamar elkezd csúszni.
atiTDI:
Orulok, hogy tudtam segiteni. Bocs hogy kisse szetszort voltam, de mar kezdtem akkor reszegedni:) A szoke pincer csajt meg jol meg kellet volna.. :)) Akkor nem felejt:)
Ma viszem a cuccokat a szerelőhöz, mostanra összejött már egy rakat turbó a spanoktól. Vettem egyet 45ér még régi szállitmányból (az állitólag jobb) meg kaptam egy használtat is ami csak légszűrő hiba miatt kis lapátkopásos lett. A jövő héten meg hoznak 2 ujat 35ér is, azt elrakom polcra...
A kaja meg isteni volt, bár nem volt csirkéjük, és a pincérgádzsi meg nem rizst hozzot hanem sültkrumplit, de mindezt leszámitva köszi a tippet tényleg jó volt a zentai...:)
amint tudok valamit büfögni a kocsimmal kapcsolatban, hivlak
Sziasztok!
Bocs hogy csak így belépek, de a corollám szelephézagát szeretném beállítani,de nem tudom az értékeket. A kocsi 84-es évj. 1,8D 1C motorkód.
Mért értékek:0-0,1 mm. Valahol 0,2-0,3 tized környékén kellene lenni hidegen szerintem. Ha valaki válaszolna azt előre megköszönöm!
Hmm azért én mégis próbálkoznék némi mézesített madtaggal, mondjuk ha esetleg azt írom ide hogy Lusu@chello.hu és csak nekem küldöd? Úúúúúgy szeretném :)
Már 1x próbálkoztam méréssel, de nem tudtam rendesen elcsövezni, és a műszer sem kifejezetten ehhez való volt, úgyhogy nem tudtam mérni. De ha ilyen fontos a továbbiakban, akkor valahogy úgyis megmérem....
lusu:
Megmerted a turbonyomasod? Mennyi? Egyebkent nem szivesen mondanam el, hogy mit kell atalakitani az adagolofedelen. Sajnalom, de vmibol nekem is meg kellene elnem.:)
Szóval nemtudom mivan a verdával:
frankón húz valameddig aztán megáll és úgy megy tovább mint valami sima szívódízel...
Mi lehet ennek az oka?
Bár valahol van 1 sejtésem hogy az adagolón kéne babrálni. Nemtudom mennyire érdeklődök műhelytitkos dolgok iránt :) de ha tudsz nekem ötletet adni köszi előre is