Téma 2,5m fölötti de 3m szélesség alatti hajók szállitás egy német topicból kivonatozva:
Német országban és Ausztriába csak egy engedély (Ausnahmegenehmigung) szükséges amit a tartománynál kell kérvényezni.
A hozzávaló kérvény itt található www.salzburg.gv.at/ausnahmegenehmigungen
A szállitmányhoz 3m szélességig nem kell kisérö kocsi. Az engedély 89,00€-ba kerül és egy hónapig érvényes
Szlovéniéba és Horvátországba a hozzászólás irója a MTS spediciót ajálnja. A emailcimük a következö mts-beno@siol.net Partner Cussgh Úr jól beszél németül (Szerintem innen minden info elsökézböl beszerezhetö).
Az útengedélyre következök árakat nevezi meg:
SLO Karawanken-Koper 200€ ájánlatos egy kisérökocsit is kérni + 150,00€. Nélküle magadnak kell az utat biztositani. (nem megoldható sic)
Szállitási költségek (one way)
Spielfeld-Biograd 800,00€
Karawanken-Biograd 900,00€
Karawanken-Koper 350,00€
Másik hozzászólo:
HR-ben 2,55m felett engedélyköteles a szállitás 2,7m felett kisérö kocsi kötelezö.
Szerinte a 23/25 lábas ami hajóknál megszokott 2,59m-es szélességet még a hatóságok tolerálják.
Ennyit tudtam ugy hirtelen összekaparni.
Üdv.
bb
Egy viszont biztos, nem olcsó, ha külső segitséget is igénybe kell venni.
Én ugy tudom , Horvátországban 2.55m a határ, alatta simán lehet vontatni, hál ist. az enyém 2.47. A hogy P. Öcsi mondotta, kis hajó kis gond, nagy hajó nagy gond!, persze tudom sok mindenben más egy nagy hajón utazni, ugy látszik a + ért áldozni kell. Nálunk is 2.5 felett Közl. Felügy!! üdv,,,,ede
Szerintem ha egy sűrűn lejáró ember mondja, akkor miért ne hinném el neki, hogy ez a legegyszerűbb is. Bár SZVSZ intézze mindenki úgy, ahogy akarja. Van, aki a 2,6 hajójához nem kér semmit, mert még a bünti is olcsóbb mint a kisérő cirkusz.
ahol határspedíciós iroda van, ők intézik az útvonal engedélyt, és a kötelező kísérő kocsikat személyzettel eggyüt, amelyek tarifája megegyezik a szokásos nemzetközi normákkal
Na szóval felhívtam egyik ismerősöm, akiről úgy gondoltam hogy tud segíteni a horvátországi szállítást illetően. Tudomása szerint a 2,6m szélesség az igazából 2,5m! Az ilyen, útvonal engedély köteles hajókat csak olyan teherforgalommal is rendelkező határátkelőnél lehet(ne) levinni, ahol határspedíciós iroda van, ők intézik az útvonal engedélyt, és a kötelező kísérő kocsikat személyzettel eggyüt, amelyek tarifája megegyezik a szokásos nemzetközi normákkal (ammá pedig nem ócsó).
informáciod megfelel a valóságnak. 3méteres hajóhoz már kisérö kocsi is kell. Legegyszerübb valami horvát spedicióval lebonyolitani. Vannak erre szakosodott cégek.
Az én utánfutóm eredetileg 4,3t. volt és nem golyoskupplungal hanem gyürüvel kapcsolódik a teherautóhoz.
éppen van egy Rockinger az ebayon ami jó a terepjárókra:
Ezt a kérdést már Én is feszegettem ,( írtam róla itt a topikban )most kiegészíteném azzal, hogy tudomásom szerint a 2,6-nál szélesebb hajókra útvonal engedély kell ,ha Horvátországba akarod vontatni. Az eddigig nem sikerült érdemi infót feltalálni , ( hol szerezhető be) ebben kérném a topik lakókat rágjuk körbe ezt a gittet már akit érdekel , azok a hajók,-- általában amelyek 3 tonna felett vannak 2,9-3 méter szélesek, A vontatás nekem is gond A Ford Rangerre most szereltem fel 2800 kg -os ( nagyobbat nem gyártanak no meg a gépkönyv sem engedi ) vonót de lehet ,hogy pár kiló mínuszba leszek a vontatható tömeggel
Ha jól tudom minden kocsinak a gyártó adja meg a vontathatósági sújt fékezett és féknélküli utánfutóra. Ezt a TÜV még ca. 10% -al megemelhetiés ez be van irva a kocsi papirjaiba. DE
A múlt évben találkoztam egy német palival aki egy bazi nagy vitorlást vontatott a terepjáróval. Kérdésemre elmondta, hogy mivel légfékje van ezért vontathat 5t-t.
Napokban én is törtem rajta a fejem és megkérdeztema témáról egy autószerelö barátom.
Van állitólag lehetöség arra hogy a vontató olajfékes és a pót légfékes. A szerelvényt össze kell vizsgáztatni.
szia BB. egy olyan kérdésem lenne ,talán másokat is érdekel ha nem akkor privátban is mehet a dolog . sváboknál a terepjárók forgalmijába beírják azt a vontathatósági sújt amit az autó certifikátjában szerepel? mert itthon pl. a mazda pic-up 2200 kg ra van beírva, mig a mobile.de-n olvasom rendre a nagyobb terepjárók mind 3 500 kg ot húzhatnak pl range rover , isuzu troper, nissan,stb köszi ha utánna nézel üdv haka
Szevasztok ! ez a maszek hajóépítés a világ legdrágább megoldása lenne! kiesel a hivatalos melóból / ha nem vagy hajóépítő vállalkozó/ barkacs jellege miatt értéktelenebb, használtan sokkal olcsóbban megoldható pl.a előbbi bekro tipus üzembehelyezési procedúra stb. én inkább javaslom megkeresni az árát a szakmában de szívesen segítek benne ha indul ilyen projekt. van egy lécvázam is ha kell egy régi kerek vitorlás alaku erre lehet gipsz/agyag/ mintát csinálni és sablont levenni kb 6.5 mx1.8 m üdv haka
a technikai felkészültségem még nem tart a Skype-nál. Msn-em már részben szétbontottam. a mikrofon és a kamera dobozban. a programot az utolsó virustámadás óta nem instalálltam.
De a magyar vonalas telefont nagyon olcsón tudom hivni.
Fent van az oldalamon az email címem. Skype-od vagy MSN-ed nincs? Az a legolcsóbb telefon. A Skype nevem CsitariS, és az oldalamon lévő email címmel vagyok regisztrálva.
Agazad van álmodoz!! de igérd meg hogy majdan nyaranta összefutunk és megiszunk egy üveg vörösbort a fedélzeten a lemenö nap utolsó sugarainál.
Én visszaemlékezem. Hát a mai eszemmel nem biztos, hogy belevágnék akkora utakba egy olyan lélekvesztövel. Soha se fogom elfelejteni amikor egy kis hullámzás elöl bemenekültünk egy 2x20méteres öbölbe. még akkor nem tudtam, hogy ez a sirokko kezdete. A második napon már nem tudtunk kimenni, mert a hullám neki vágott volna sziklának, a harmadik napon meg ott rinyáltunk,mert a sziklák eldörzsölték a köteleket. Reggel vettem észre hogy már csak néhány szál tartja.(még szerencse, hogy volt nálunk lánc és kiváltottam a szakadoban levö részt) Ha éjszaka elszakad oda a csónakom.
Más kategoria vagy mint egy 32lábas hajó. Neked már van vezetési gyakorlatod. Az alapokat meg kell tanulni. A tapasztalat meg ugyis jön. Egy hatméteres hajót ha minden kötél szakad mindig el tudsz valahova dugni.
Én is hallottam már azt a szlogent, hogy merjünk nagyot álmodni! DE képzel el magad salesguy: állsz egy 34 lábas hajó fedélzetén és gözöd sincs hogyan kell vezetni, az-az csak simogathatod mert még nincs meg a tengeri jogsid!
Ha a horvátoknál akarod letenni a jogsit, az gyorsan megy de nem tanulsz meg semmit, mert nincs igazán gyakorlati oktatás.
Ugrottunk! megcsináltad a horvát jogsit és állsz a 34lábas hajód fedélzetén és azon töröd a fejed, hogy ki merjek menni a kikötöböl vagy nem. Mert vezetni még nem tudsz nem ismered a helyi idöjárási viszonyokat és nem tudsz navigálni.
Ezért azt ajálanám elöször a jogsi. Több hajósiskola is van Bp-n akik elökészitenek elméletben és gyakorlatban. Télen még meg tudsz csinálni egy tanfolyamot.
Aztán ismerd meg a tengert egy 20-24-es hajóval. Ha már mennek az alapfogalmak akkor elkezdhetsz állmodni egy 100.000€ hajóról.
Nem bántani akarlak! de a hajózáshoz szamárlépcsön a fokok kihagyása is veszélyel jár nem hogy az egész szamárlépcsö kihagyása.
Kék éve találkoztam egy német palival a Losinjban. friss német jogsival bérelt egy 32lábas vitorlást. A délutáni maistrálnal már nem mert bekötni a kikötöbe. igy kint horgonyzott melettünk egy öbölben. Mi elindultunk reggel 6kor az Isztria felé de félórai út után megláttam felhöbe takart Istria felett az elsö villámokat. Azonnal visszafordultunk és bemenekültünk egy biztos öbölbe. Délutánra meg is érkezett a vihar. Nem tudom mi történt a németekkel. ha nem pucoltak be délelött a városi kikötöbe délutánra nagyon megszivták mert horgonyzó helyük nem volt alkalmas egy vihart áthúzni.
Főleg javítom, bár némelyik már kimeríti a javítás fogalmát, és inkább építésnek nevezhető. Gondolkodom az építésen, de csak valami nagyon különlegesset csinálnék, és főleg fából. Ha nem, akkor a restaurálás nekem elég.