2 gázvesztésünk volt 107 gépből eddig.. ezzel a rendszerel. De rettegünk mi jön... igazat írsz nehéz dolog ez ... ismerjük alkalmazzuk a technikát de nem tartjuk jó megoldásnak.
Igen , értem amit írsz . legalább is azt hiszem .:-)
Akár hogyan nézem , lényegében ugyanaz a megoldás mint a vizes ötrétegünél , csak itt több ponton szorítja a roppantógyürü a csövet az idomhoz , gondolom azért , hogy minél több ponton zárjon . Viszont a Te leírásodból inkább az jön le számomra , hogy a gáztömörséggel a hollander és a kúp (mindkettö sárgaréz) között van inkább gond . Jól értem ? A másik dolog amit Te is írsz , hogy az elökészítés is nem hozzáértö munkásoktól csak jövöbeni problémát okoz .
A fastpipe rendszer sajnos akkor is produkál hibát, ha betartja a szaki a technológiai előírásokat. Ott van a kutya elásva, hogy az egész hollandis-peremes-kúpos rendszer arra az elvre épül, hogy a sárgaréz (kemény) kúpra a hollandi rásajtolja a vörösréz (lágy) peremet, ezáltal gáztömör kötés jön létre. A Fastpipe-nál nincs lágy fém, a perem nem vörösrézből van, így a sajtolódás nem jön olyan mértékben létre, mint a hagyományos rendszernél. Ezáltal a gáztömörség sem....
Cordia....és még sok más hely...műanyagcső és hozzánemértés....:
Szinte az összes előcsövezés jobbról van, és szemmel láthatóan balra lejt a falidoboz, nehogy elfojjon a kondenzvíz.
Természetesen ha valaki odafigyel , akkor észreveszi a különbséget . Viszont , ha nincs más az autóban , akkor az ember hajlamos egy kicsit trehány lenni . Raktárban is egymás mellett vannak , elég egy kis figyelmetlenség és már meg is van .:-) Azért ugye itt kicsivel nagyobbak a nyomások , mint egy vizes , vagy fütésrendszerben . Mégis elöfordul ott is , hogy csepeg a préselésnél . Oda kell figyelni és akkor nagy az esély , hogy nem lesz semmi gond .
Ez van, tévedhetünk, én is tévedek néha. Az a helyzet, hogy egyik irányban feltehető, de ha a lötyög, (6mm- 6,35mm, 9,52mm - 10mm, 12mm - 12,65mm) csak a hülye nem veszi észre.
Cordia lakóparkokban engeteg ezer feletti lakás van ezzel kicsövezve igaz nem klímás mert fogalma sem volt hogy csinálja... olcsó nem szakmunkással kiéppíttetni majd ha sor kerül a telepítése jön a kinlódás. Nem annyira egyszeű dolgozni vele mi sokat megcsináltunk a szerszámozottsáág is megvan hozzá túl vagyunk vagy 100 db ilyenen.
Pontosan erröl van szó . Elejével van egy gyártó az egész rendszerre , aztán egy-két év , a szakiknak megtetszik a gyors és precíz kivitelezés lehetösége . Erre ugornak a noname utángyártó cégek az egyik tábor hüvelykben gyárt , a másik meg mm-ben . Aztán a szaki már elveszik a kínálatban és már csak az ár számít . Ilyenkor vesz egyik alkatrészt az egyik égtájról a másikat a másikról , univerzális szerszámot a harmadikról . Utánna meg jön a munka elvégzése rutinból .
Egy-egy új technológia rendes bevezetése sajnos sok év, még a gyárakban is ahol nagy a szigor.
Aztán ahogy kikerült a gyárkapuból ott indul igazán a móka. Jó példa a presses 5rétegű cső. A szerelők 95%-a szerint a rendszer a szar, aztán mindig kiderül hogy pár lépést kihagytak, keverték a különböző gyártók elemeit és a préspofa se ahhoz való.
Jó, gyors, nem kell láng hozzá, és tűzgyujtási engedély sok helyen.
De a Hajdú hőszivattyú gyárban is használják/ használták. Ereszt is sok, kolléga volt a gyárban, ott mondták. Persze nem tudni, mennyire tartották be a gyári technológiát, vagy miért is ereszt belőle pár.
Sajnos úgy néz ki, hogy egyelőre nem válik be ez a műanyagcsöves technológia. Már több VRV rendszerről és hőszivattyúsrendszerről is tudok, amelyiket ezzel szerelték, és azóta folyamatosan gázvesztés miatt mennek vissza a telepítők. Az olasz gyártó nem igazán akarja vállalni a felelősséget, pedig már a független szakértői vizsgálat eredménye is azt igazolja, hogy a technológia a ludas a felmerülő hibákban. Nem mondom, hogy idővel nem fogja kiforrni magát, de egyelőre kerülendő....
Az autókban nem a préselt kötéseknél megy el a gáz. A préselt kötések a fűtési rendszerekben is tökéletesek ha betartják a technológiát. Nekem személy szerint tetszik, egyszerű vele dolgozni. Az ára tényleg kérdés!
Rézcső? alu cső? műanyag cső?...Az új lakóparkokban kezd elharapózni egy eddig kevésbé ismet technika a fast-pipe hűtőközeges csőrendszer. műanyag, flexibilis és új szerszámozottságot igényel részben.
Hozzáteszem az autóklímákhoz és részben az 5 rétegű csőrendszerhez hasonlóan szórítós présidomos roppantógyűrűs rendszer, azért a hosszú távú igénybevétel esetén főleg ha fűtés hűtés vegyesen van nem vagyok a gáztömrségéről meggyőződve hosszabb távon. De hivatalosan bírja.
mellesleg az árak azért nem annyira barátiak anyag és szerszám oldalon. egy gépi prés pofa nélkük kb 800ezer ft illetve a kézi prés is kb 350-400ezer ft... cső árak
Komplett “FAST PIPE” szerelvény szett (roppantógyűrű, betét és hollandi) Ø 1/4” (6 mm-es rézcsőnek megfelelő) Thermoplasztikus klímacsőhöz878 Ft Komplett “FAST PIPE” szerelvény szett (roppantógyűrű, betét és hollandi) Ø 3/8” (10 mm-es rézcsőnek megfelelő) Thermoplasztikus klímacsőhöz1 054 Ft Komplett “FAST PIPE” szerelvény szett (roppantógyűrű, betét és hollandi) Ø 1/2” (12 mm-es rézcsőnek megfelelő) Thermoplasztikus klímacsőhöz1 349 Ft Komplett “FAST PIPE” szerelvény szett (roppantógyűrű, betét és hollandi) Ø 5/8” (16 mm-es rézcsőnek megfelelő) Thermoplasztikus klímacsőhöz 3 162 Ft“FAST PIPE” 90°-os ív Ø 5/8” (16 mm-es rézcsőnek megfelelő) Thermoplasztikus klímacsőhöz-2 oldal ára ennek a 2xese.
878 Ft“FAST PIPE” Ø 1/4” (6 mm-es rézcsőnek megfelelő) Thermoplasztikus klímacső toldó idom1 853 Ft “FAST PIPE” Ø 3/8” (10 mm-es rézcsőnek megfelelő) Thermoplasztikus klímacső toldó idom1 999 Ft “FAST PIPE” Ø 1/2” (12 mm-es rézcsőnek megfelelő) Thermoplasztikus klímacső toldó idom2 438 Ft HT 51 D-TG kézi présgép / Krimpelő fogó “FAST PIPE” csőrendszerhez, MATRIX préspofák nélkül555 198 Ft447 973 FtB 500 D-TG akkus présgép / Krimpelő fogó “FAST PIPE” csőrendszerhez, MATRIX préspofák nélkül1 347 499 Ft1 097 973 FtMATRIX préspofa szett “FAST PIPE” Ø 1/4” (6 mm-es rézcsőnek megfelelő ) Thermoplasztikus klímacsőhöz102 083 Ft80 811 FtMATRIX préspofa szett “FAST PIPE” Ø 3/8” (10 mm-es rézcsőnek megfelelő ) Thermoplasztikus klímacsőhöz102 083 Ft80 811 FtMATRIX préspofa szett “FAST PIPE” Ø 1/2” (12 mm-es rézcsőnek megfelelő ) Thermoplasztikus klímacsőhöz102 083 Ft80 811 FtMATRIX préspofa szett “FAST PIPE” Ø 5/8” (16 mm-es rézcsőnek megfelelő ) Thermoplasztikus klímacsőhöz102 083 Ft80 811 Ft
ezek az akciós listaárak. Ha valaki ebből kíván ensezt építeni ezzel kell számolnia. Nyilván ebből mé sok cég ad kedvezményt de csodákra nem lehet számítani.
Kicsit belevesztetek a panelcserébe.Azért azt is érdemes nézni, egy-egy típusra mennyire jellemző a hiba.Van azért olyan márka, amelyik egyedei elketyegnek hiba nélkül jó darabig...És van, ahol szinte törvényszerű, hogy összefossa magát.Ez a fehér/fekete, és közte a szürke ezer árnyalata...Azért autót sem vennék, ha tudnám, elromlik, de garanciában kapok bele ugyanolyan silány alkatrészt, vagy esetleg garancia után occón.A munkadíj(és egyéb macera) nem lesz occó, azt nem konténerből adják.
Nem mellesleg cső és telepítés azonos jó, és gyenge gép esetén,azaz a végső elszámolásban kopik az occó gép előnye.Ha még az is "budget", na akkor tényleg fel lehet készülni, hogy pünkösdi királyság lesz.