Az előbb amit írtam, azt szépen eltüntettem, hát belekezdek újra.
Az elsüllyesztésen nem gondolkoztam, mert ahol használni szeretném, ott kikötéskor csak kb. 1 méteres víz van a test legmélyebb pontja alatt. De szerintem ezt egyszerűen meg lehetne oldani. Egy U alakú légkamrás csőszerű hurkát kellene rögzíteni (mint az erkélykorlát) az alsó részhez. Olyan távolságra, hogy a hajó teljes terheléssel beállva sem akadjon be az alsó részbe. A hurka feladata volna megtartani az elsüllyesztett szerkezetet. Süllyesztett helyzetben a vízfelszínen lebegve, mint a parkolók felfestése, segítene megtalálni a helyet, ahová állni kell. A hurkán ki lehetne alakítani kikötési pontokat, ennél fogva lenne kikötve az egész. Felemelt helyzetben már az alsó résznél fogva volna kikötve a szerkezet, ekkor a hurka lökhárítóként működne, pufferként védené a testet a kikötőben bóklászó hajóktól, bármitől.
Nem véletlen! évek óta foglalkozom a hajózással, olvasom az irodalmat és a forumokat. Minden a témába vágó linket kiirok és kategolizálok, mivel a tartalmát vagy idö hiány miatt nem tudom elolvasni vagy ha el is olvasom az évek során szürkül az emléke. Igy viszont tudom hol találhatom meg.
szevasz geza! már régebben BB-vel kitárgyaltuk a megoldást. a futót én nem tenném be a vízbe feleslegesen.a felhajtó erőt képző uszótestek térfogatát az össztömeggel együtt ki kell számítani .kitaláltuk hogy a kiemeléshez egy búvárszivattyú elég ha kitermeli a vizet belőle. elsűlyezsteni meg egy csap kinyitásával lehetne el kell gondolkodni az elsűlyesztés mélységén is illetve a megakasztását megfelelő mélységben.üdv--haka
Sokat gondolkozom rajta, hogy a korábban már szóba került hajólift légtartályos változatát miként lehetne olcsón elkészíteni. Már az is eszembe jutott, hogy akár a meglévő trélert kellene alapnak venni, és ehhez lehetne rögzíteni a tartályokat. Ha a test a vízen van, akkor a tréler úgyis csak foglalja a helyet, funkciója nincs. Gondolom, hogy a tartós vízbenlétet nem szeretné, de csak akkor lenne elmerítve, mikor hajózunk. Ez a megoldás (már ha egyáltalán megoldás, és nem tévút) persze csak állóvízben lehet jó, folyón az áramlat az elsüllyesztett testet biztosan elvinné. Én a nyáron fix kikötőben tervezem a hajó pihentetését, a sólyázással járó macerát szeretném elkerülni, ami nem kevés, mert szeretem, ha a hajó szárazon áll, ha nem vagyok vele. A kikötő miatt az áramellátás megoldott, ez nem okoz gondot. Az egyik korábbi képen egy rögzített megoldás van, az én elképzelésem szerint ezt ugyanúgy ki kellene kötni, mint egy hajót. Hát ennyi, eddig jutottam egyenlőre. Szívesen vennék hasznos gondolatokat ez ügyben.
A hajó persze nem ekkora, tehát nem is kell ekkora felhajtás miatta. 5,7m-es belmotoros gép. Bizonytalan is vagyok, használhatom-e egyáltalán a hajó szót rá. :)
Szevasz Barbabianka! Köszönöm a segítséget, egészen felvillanyozódtam a dologtól. Remélem sikerül összehoznom... A link gyüjteményed viszont irigylésre méltó, eddig minden témában volt azonal ötleted. Jó pár napja keresgélek már a neten átfolyásmérő ügyben, találtam használható dolgokat is, na meg sok feleslegeset. Ez viszont nagyon jónak tünik, ép tegnap került szóba egyik kollégával hogy a kerékpáros müszerrel kéne összehozni a jeladót. Mégegyszer köszönöm! Üdv:ef
Sziasztok! Konrádék az egyik legdágább hazai forgalmazó! Nézzetek körül a keresőkben-is!! Én jelenleg átfolyásmérőt keresek, eddig 1.200Ft-60.000-FT-ig tart a skála! Reményeim szerint 5-10 e.Ft-ból megoldható a dolog. üdv: mindenkinek EF
Spannungswandler WECHSELRICHTER
Kapsz egy rakás találatot. 15-80€ között Van köztük egy csomo sinus-os is.
100-150W-os konverternek nagyon kicsi a teljesitménye.
bb
Sziasztok. Már lezárták a licitet, viszont láttam a vizi jármüvek oldalán áramátalakitó konvertert, mely 12 V-bol állit elő 220V-ot (100-150W), elfogadható 10ezer Ft-os áron. Akkora mint 1 sörös doboz. üdv,,,,,ede
Árat még nem tudok mert nem találtam meg a gazdát ,Dekorációnak , háááát? be van kenve kátránnyal , szét nem esik még hajozhatóvá lehet tenni ha addig el nem viszi a víz