Üzembehelyezésnél bevonjáka papírokat,számlákat,mint a motorét, mint a hajóét. A kérelemhez kellett csatolni.Majd kaptad helyette a hajólevelet. A továbbiakban ez az igazoló okirat. Adásvételnél EZT IS EL KELL KÉRNI. EZ NÉLKÜL NEM ÉR AZ EGÉSZ EGY KALAP SZ......T SEM. Akármilyen szupi járgány is legyen. S.
HI! Buszter Nekem is volt egy ilyen motorom egy hajón volt hajólevél is yamaha50-DE volt a tipusa 85-ban 52 000 schilling volt bécsben. vámpapírt bevonták a hajólevél kiadásakor mert nem találom sehol csak egy devizanyilatkozatot találtam ---haka
Jó lessz majd alkatrésznek valakinek max 100 ért. Fel a fejjel, majd a következőnél odafigyelsz. Egy kis tanulópénz. De mennyit tanultál rajta??!!!(mármint az üzletelésen) Egész kiokosodtál ugye? Hajólevél,vagy bolti papírok nélkül már nem lehet nagyteljesítményű motorokat venni. Ha meg ennyiért nem akarod adni, tégy úgy ahogy Alex írta. S.
szia! Aladin! a számlák már hol vannak? , másolatok hol vannak? én is adtam el cuccokat hajósboltnak meg vettem is tőlük sok mindent a 80-as években. leánykori nevén talán a szamuely utcában volt egy vizisport áruház ma mi a neve hirtelen nem ugrik be . a ramovill-nak is volt csónakmotorboltja , de ezt forintálisan le kell egyztetni az illetékessel ő is a piacból él csak látszólag jónak kell lenni a papírnak hogy védhető legyen a dolog ----üdv haka
ha mentél volna vele akor tudnád hogy miért ér ennyit ... ez egy sport motor . és teljesen vadonat uj !!!! az hogy 20 éves mellékes ... de nem volt használva csak pár órát .... a burkolata karcos kicsit de a motorja mintha a szalagról most vették volna le ...
Értem én hogy mit mondasz , és nem is igazán vitatkozni akarok !
De a konkrét példánál maradva : adott egy motor amit adásvételivel ,, hivatalosan " megvásároltál , tisztességesen kifizetted az árát , és különböző megváltozott jogszabályok miatt nem tudod hivatalosan levizsgáztatni .Erre mondom én : keresel egy ugyanilyen típúsú eladó motort aminek mondjuk törött a torprdó része , besült a motorja STB. , viszonylag olcsón megvásárolható és van hozzá papír , miszerint már szerepel hajólevélen .Ebből a motorból a nyilvántatásban szereplő egységet ( amin a szám szerepel beütve , táblán stb.) összeházasítod a te jó állapotú , de nem vizsgaképes motoroddal és a jó állapotú motort a legális számmal levizsgáztatod egy hajóval eggyütt . Ha a vizsgán azt látják hogy ez egy húsz éves Yamaha , szereplt már hajólevélen a motor ( másik testtel ) és a száma is stimmel - nem különösebben kekeckednek vele szerintem . A solog erkölcsileg is ,, rendben " van .
Mi mást tehetnél ? Ezt hivatalosan visszacsinálni nem látok esélyt , ha mégis sikerülne akkor még mindig nincs motorod . Marad az általam leírt lehetőség ( ha egyáltalán sikerül felhajtani és megvenni egy ugyan ilyen típúst ) vagy pedig a továbbadása alkatrésznek , ami egy jó állapotú motorról lévén szó rosszabb megoldás mintha használatba vennéd .
Igérem részemről nem ragozom tovább az adott témát , üdv.: Alex .
régi számlatömbbe, csináltatott bélyegzővel, régi hajósbólt nevében stb csak úgy eszembe jutott hogy valakitöl hallottam hogy látott egy embert akinek az ismerősének az ángya így tett
bb én nem értek hozzá ... de ez a motor hiába 20 éves .... nem volt használva csak pár órát. a yamaha szervizben átnézték és mondták kitűnő állapotban van ijet nem igen látni teljesen uj ...
Szia ERWIN! nagy öröm ért, mert ma reggel elvitték 180 000 Ft ért még nem volt vizen sose de 86-os behozatal volt nem tudom mit kezdenek vele üdv---haka
Ne hasonlitsd össze a Viharod egy Yamahával. Nézd meg az árkülönbséget a két motor között. Nem azt mondom, hogy nem lehet sokmindent kidriblizni. Hanem ha megbuksz akkor nagyon drágává válik az üzlet. Akár blokkot akár csizmát cserélsz már többe kerül a leves mint a hús.
A legnagyobb veszély, hogy nem tudod a motor hátterét. Lehet egy körözött motor amire nincs kifizetve a vám és ráadásul kétütemü igy nem vizsgáztatható.
Kapsz hozzá egy adásvételi szerzödést ami feljogosit arra, hogy pereld az eladót.
Ezek után Buszter felkinálja nagyvonaluan 2.000€ ért ami röhej egy 20 éves motorért.
Csak ezt próbáltam valahogy ovatosan megértetni a topic olvasóival, Buszterrel meg azt, hogy nem hülye az olvasó.
Szerintem messze nem ennyire kényes ügy ez . Műszaki kérdésként kell a dolgot kezelni és ebből a szempontból megvizsgálni a kivitelezhetőségét . Én a Vihart ismerem valamennyire , ennél a típúsnál a blokkba van beleütve a szám . Van origin tartalék blokkom - üres , olyan számot ütsz bele amilyet akarsz . Nem voltam még olyan műszaki vizsgán sem ahol ezt ( mármint a gyári számot ) megnézték vólna ( na de ez csak egy Vihar ) . Láttam olyan nyugati motort ahol a szám a csizma száron van . Kicseréled a szárat - mi a kockázat ?
Én szerintem egy dologgal érdemes próbálkozni a motor legalizálást illetően . Fel kell hajtani egy nagyon rossz állapotú illetve törött stb. , de hajólevélen szereplő ugyan ilyen motort , azt a hajólevéllel eggyütt hivatalosan megvenni és a számot tartalmazó részt ( gondolom motor típúsonként máshol van ) átcserélni , esetleg a számot átbarkácsolni rá .
Hosszadalmas és érdekes játék , de talán nem reménytelen . Ennek hiányában a papir nélkülit felkínálni eladásra alkatrésznek .
nekem is van egy 86-ban behozott 15ös Yamaha motorom meg sem kisérlem vizsgáztatni annyira reménytelennek tünik más helyen már én is kérdeztem hogy vane valakinek ötlete nem sok válasz jött.----haka
szevasz! nem tudom megtrévesztésnek számit e ha nincs vámpapir és semi más papir csak adásvételi. 86 an hozta be az előző tulaj az országba és ő se mhejezte üzembe .... nem lehet eltekinteni egy ijen öreg motor vámpapirjától ??
szevasz jelenleg úgy néz ki de a hivataloknák körbe kéne járnod végül is az a biztos amit ők mondanak. az eladó köteles szerintem visszavenni ha megtévesztett ---haka
nha hát mivel azt se tudom miről beszélsz igy ha nem egyértelműen kérdezed nem tom :D vámolva nincs mert nem én hoztam be és nem értek hozzá igy nem tudom hogy hogy megy e ez nekem nincs semijen vám papirom hozzá .... és még vizsgááztatva sem volt. nekem csak egy adásvételim van semi másom