Én ilyen nagyot használok, ha szükség van rá az egész Skyfet kinyitva betudom takarni .( több napos eső vihar esetén , már volt rá szükségem Balatonberényben )
Béke időben meg kettéhajtom, duplán teszem . Ha meg barátokkal vagyunk akkor mind a két sátrat beéri .
Véd az eső és a nap ellen, az előteret nem állítottuk fel . ( 1-2 napra )
Ezeket UV álló műanyagfóliából készítik, nekem 3 éve megvan, szilárdságcsökkenés nélkül. A sátor alá is ezt tettem Horvátországban, még a kavicsot is jól bírta. Amit belinkeltél az tulajdonképpen egy dupla rétegű általam belinkelt ponyvaanyag.
Szerintem ez nagyon nagy. 6x10 m az 2x nagyobb, mint a sátor alapterülete. Ezt kifeszíteni szinte lehetetlen, ha meg ráteríted a sátora, még levegőt sem kapsz alatta. Az 5x6-ossal a tetőrész biztosan lefedhető. Ilyet használtam már évek óta a sima sátram fölé (eső, madárürülék, fenyőgyanta, stb. ellen), ferdén, kb.100 mm eltartással a tető fölött. A Baumaxban Oké márkanéven 3-4000 között kapható. 3 rétegű, alul felül vizet át nem eresztő PVC fólia, közte egy erős szálanyaggal összeolvasztva, szélein beolvasztott perlonkötél a kifeszíthetőséghez és méterenként ponyvagyűrűvel.
Terhelhetőség szempontjábol teljesen jó a választásod!! . A Skyf-et max 500 kg ig lehet terhelni, ugyan is nagyon vékonyak a kerekei 4X10-es . Kisebb ellenállással
Este kértem árajánlatot 2 felnőtt+kutya+csónak, áramigény és nagy sátorhelyet görög kempingtől (tengerparti kemping!) főszezonban, júliusban, 12 nap. Válasz 2 órán belül megérkezett: 17€/nap, 10 napnál kevesebb esetén, 19€/nap. Ennyiért hol lehet itthon kempingezni?
Strapabíró a Skif az biztos. Kisebb mint a német CT-k, de "fíling" ugyanaz.
Először én is a Skif-et néztem ki, de mivel azt nem lehet pluszban terhelni a forgalmija szerint, és nekem van egy 120 kg-os felfújható csónakom is, ami eddig a csomagtartót kitöltötte, a CT5 nekem jobb választás lett. Kollégáim között van Skif tulajdonos is, de nem volt köztük olyan hajlandó lett volna megválni tőle.
A CT-7 el nekünk is az volt a bajunk, hogy az utazás alatti beázás veszélye eleve meg van azon kívül a bringáink (4db) szállítása továbbra is az autón történik, ahol csak nehézkesen tudom kezelni a kocsi magassága miatt a problémát (Citroen Picasso).
A CT 5-3 hoz még ugyan készítenem kell egy adaptert amihez aztán tudom rögzíteni a kerékpárszállítókat.
Sajnos a jóból nincs sok lehetőség. Ami 50-80 eFt, az komoly felújítást igényel (30-50eFt). Ha a műszaki lejárt, akkor 14000 Ft-os műszaki díjjal még megfejelődik a vételár (rendszámhiány esetén ez 18-19000 -re is felmegy. Nagyon jónak látszik - jelenleg - a CT5-3-s és a CT6-2W hirdetés. Mindenük megvan ami kell.
Örülök azért, mert lehet, hogy a sátras utánfutósok tábora felé húz a szíved, de ha tudsz választani, akkor a zárt (CT5,CT6) verzió azért praktikusabb, mert egyrészt tudsz a tetejére is pakolni (bicikli, csomagok, stb), másrészt zárral zárható illetéktelenek elől. A CT7 és CT8 belső cuccait a ponyvaborítás takarja és védi, de nem zárható.
A vásárlásnál a következőket mindenképpen nézd meg:
a.) A sátorponyva állapota (a penész tönkreteszi, elveszti szilárdságát). A borítóponyva állapotára is ez vonatkozik. Ha a leszorító gumikötél öreg, az nem baj, olcsón lehet újat venni hajósboltban.
b.) A konyha állapotát (tűzhely, mosogató, stb). A gázpalack nyomáspróbája érvényes-e (be van ütve a fülénél a lejárat ideje Hó/év) Azért fontos, mert ha már lejárt újat kell venned, mert itthon szigorúan tiltva van a gáztöltőknél a lejárt nyomáspróbájú palack töltése, hasonlóan a horvátoknál. Azt új 3,3 kg-os palack - német fejű kell! - 5-7 eFt üresen. Nem kempingboltban kell venni, hanem valamelyik Primagáz töltőtelepen, mert ott sokkal olcsóbb és rögtön töltik is.
c.) Nézz alá és ha kaszni-padló találkozásnál , vagy a kerékjárati dobnál vastagon áll a rozsda, akkor még egy szétszedés-rozsdátlanítás-fémvédelmi festés vár még rád.
d.) A kezelési utasítás szerinti alkatrészek megvannak-e, vagy mennyit kell belőle pótolni (cövek, feszítő kötelek, stb.)
e.) A laprugó köteg ép-e (nincs-e eltörve valamelyik lap, amely a keréktől 200-400mm-re látszódhat). Ha rozsdás az nem baj, frankó kenősprayk- vannak ma már.
f.) a gumik milyen állapotúak (ha repedezett, az már nagyon öreg, futózat mélysége legalább 4-5 mm legyen)
g.) pótkerék megvan-e (elől a kaszni alatt)
Ha a vonócső kissé rozsdás az nem baj, erősen túl van méretezve, vastagfalú.
h.) A kéziféknem már kell fogni akkor, ha az első racsniba beakad (legalább 30°-emelkedésnél akad be).
i.) Ha a kézifék alatti állítócsavar már csontra be van csavarva, akkor a fékpofa már elkopott, cserére szorul. (Olcsó alkatrészek, de munka van vele)
Ugyanitt találhatod meg a fotón látható ponyvapatent-et.
Elkészült a konyhai tűzhely felújítása is. Csiszolás, szennyeltávolítás zsírtalanítóval, az égőfejek finom szivacscsiszolóval átdörzsölve (fényes legyen, mert az visszaveri hőt), a tűzhely lefújva hőálló (650°C-ig) fehér tűzhelyfestékkel, 150°C/1ó -n sütőben "beégetve", fekete hőálló szilikon élvédővel az alját körbeszegve, szilikongumival rögzítve az élen.
Jobban szemügyre vettem ezt a patentet és elgondolkodom, hogy használható lenne e nekem....hmmm.
A gumikötelet mennyiért vesztegették?
Egyébként esővédő ponyvából melyik minőséget ajánljátok? Gondolom van jócskán eltérés az anyagok között, mind esőállóságban mint UV állóságban.
Ma végre kinyitottuk a Camptourist-ot. Úgy éreztem mintha már nyaralnánk is. Csodálatos egy jószág azt mondhatom. Minden tutira ki van találva benne, minden makulátlanul passzol, ja és ez a példány hihetetlen jó állapotban van! Kitavaszodhatna már végre hogy mihamarabb beköszöntsön a nyár. Úgy tervezzük, hogy idén az országban maradunk, illetve egy olasz őszi túra azért a talonban van.
Kemping vs apartman
csak annyit tennék hozzá, hogy a kempingben a lent már felsorolt érveken kívül akkor is a saját ágyadban a saját konyhádban, a saját evőeszközeiddel és a saját kényed kedvedre élvezed a pihenés önfeledt érzését.
Mi 2000-ben kezdtünk el kempingezni egy lakókocsival. Azóta anyagi gondok miatt meg kellett válni a guruló házunktól de a kemping érzés az élesen bennünk van a mai napig. A világ legjobb dolga a fizikailag is megtapasztalható szabadság!
Ma vettem hajós boltban rozsdamentes "bolhát" (ponyvapatent):
Az 1. megy pl. az utánfutóra rozsdamentes csavarral, a 2. két darabból álló pedig a ponyvához. A rúgó jól látszik az alsó darabon.
(160 Ft/pár)
Az idén vettem, így csak a pincében bontogattam ki a sátor alkatrészeit. Két dolog, amit lecserélek, illetve felújítok.
Az öntött alumínium sátorcövek (fogyó anyag) pótlása nagyszilárdságú alulemezzel, a másik az esővetőt rugalmasan tartó gumigyűrűket.
Nem találtam igazán stapabítró "tejgumit" ezért hajós gumikötélből készítettem egy sorozatot. Rozsdamentes acélcsövet (rossz VHS kazetta vezető görgői) roppantottam rá a levágott gumikötélre úgy, hogy a végeit előtte gyorsragasztóval bekentem. Az eredmény (az egyik gumigyűrűn zúzás látszik, a másik a zsugorcsővel burkolt végleges kivitel):
Az apartman kényelmesebb, de kötött. A kempingezés a "szabad" nyaralás formája.
Azok a kempingek, amelyek közvetlenül tópart, vagy tengerpartnál vannak, azok drágábban a "szárazföldieknél". Azonban ugyanott az apartmanok közel 2x drágábbak. Azok az apartmanok, amelyek távolabb vannak a víztől, olcsók. Én nyaraltam apartmanban is de legtöbbször kempingben. Két eltérő világ.
Kempingben mindíg a "prémium"chelyeket választottam, mert azokon a placcokon áram mindig, de több helyen saját víz és csatorna is volt.
Valós példa 2014-nől:
Görög Lacara kempingben (20 m-re a tengertől) 4 felnőtt (a gyerekhely ingyen van) "Trailer tent" 60m2-es saját placcal, árammal, főszezonban 44€/nap. Ugyanebben a kempinben a 4 fős bungalló 84€/nap.
A horvát Biogradban a saját starnddal rendelkező Soline kempingben egy nap (Trailer tent) 90m2 placcal, árammal, vízzel és csatornával főszezonban 4 felnőtt 64€/nap, ugyanebben a kempinben egy 4-5 fős mobil apartman 128-138€/nap.
Benn a városban persze van 35-60€/ napos apartman, de a fürdéshez több száz méter kell a forró nyári napban sétálni az apartmantól (gyerekek és idősek esetében ez kicsit problémás lehet).
A "szabadság" egy példája tavalyról. Egy szép fekvésű tengerparti horvát kempigbe tértünk be. Kérdeztem hol van-e hely a nagy sátrunknak. Mutattak két helyet. Mondtam , nekem ezek nem elég árnyékosak egyhetes pihenéshez, megyek tovább. 2 perc múlva már volt olajfa alatt, tengertől 20 m-re levőre placc.
Egy apartmant nem lehet lemondani, ha valamiért nem jön össze a teljes nyaralási idő, míg egy sátras utánfutóval ha meguntam a helyet összepakolok és továbbállok a következő kempingbe.
A sátras utánfutó maximális éves átlagköltsége 70-90€, ami legfeljebb 2 kempingnap, vagy egy apartmanos nap árával egyenértékű. Át kell gondolni, megéri-e.
""Van egy egyszeri beruházás, egy éves költség és még nem is nyaralunk olcsóbban.""
Cserébe, nem kell előre lefoglalni,vagy ha valami közbejön lemondani ,nem mindíg ott van az apartman ahol én lenni szeretnék ,pl víz ,vagy strand közelben ,az apartman meg a városban van és gyalog vagy kocsival kell megközelíteni (Belépőt parkolást kell fizetni )Ilyen hely : Bogács, Berekfürdő, Jászszentandrás STB .
Más a hangulata ,apartmanban magamra csukom az ajtót és kész.
...nem ezekre gondoltam. Ez egy olyan "bolha" amely úgy néz ki hogy a furat felől kör keresztmetszetű pattintós, középen van egy palástja és a sátor ringli pedig egy ellipszis alakú fej részen akad össze. Olyan oroszos. :-)
Nézegettem már valami hasonlókat a jelenleg piacon lévők közül de egyik sem lett eddig jó. Elképzelhető, hogy valami alternatív megoldást fogok választani.
Hasonlót vett egy ismerősöm, Bpesten ,majd megkérdezem .Nekem csak pár db hiányzott ,azt úgy csináltam ,hogy a lukba fatiplit szorítóttam,ragasztottam,és nagyobb fejű facsavart csavartam bele.
Az előbbihez képek :
Ismerősük-é:A hűtődoboz helyett most már hűtőszekrény van.