A helyzet az, hogy jómagam antennás szakember lennék, híradásipari technikusként, 15+ év URH szervizgyakorlattal, többek között sokáig rendőrségi híradó technikusként dolgoztam. (Jelenleg sajnos mobiltelefon-technikával foglalkozom, a piszkos anyagiak miatt, de nagyon hiányzik az URH technika. )
Az általad kérdezett FT+Atas összeállítást nem ismerem. Arra, hogy a mágnestalpas miért működött a deszkák fölött a lábason, és miért nem működött a hajón lábas nélkül, tudom a választ, de nem tudom, hogy ebben a topicban terheljem-e vele a téma iránt nem különösebben érdeklődő közönséget? A Daggerrel kapcsolatban: SWR-t mértél? mert az, hogy nagyon klasszul lehet adni-venni, ez nem "mérhető" érték.
Még egy érdekesség az előző témához... A 21 lábas hajómon egy 2,2 m-es Silver Dagger CB antenna van felszerelve a vízisíhúzó kereszt tetejére. A kereszt króm, vagy krómozott anyag és nincsen fém alatta csak a hajó üvegszálas teste és mégis nagyon klasszul lehet adni-venni a végére tett president Grant rádióval. A vízfelület valami nagyfrekis földként viselkedik...nem tudom... Antenna szaki kellene ehhez a témához. Lehet, hogy többet tudna okosságot mondani...
Ezeken a képeken is jól látszik, az amiről beszélek. :))
Kérdéseidre csak kérdéssel tudok egyenlőre válaszolni. Ismered az Atas-120 antennát párban az FT-857-tel?
Most egy egyszerű mágnestalpon van az Atas-120, amit teljesen mindegy, hogy közel a ping-pong asztal felületű terepjáró tetején van, vagy a tetőn lévő gyári csomag-és síléctartó tetején. mindenütt lehangolja magát és klasszul működik úgy adásban, mint vételben.
Az antennával végzett kísérleteim a következőket bizonyítják.
Megpróbáltam már úgy is, hogy kb 2m-magas csöre tettem egy kb 200x200-as lemezt (milliméterben értendő a méret) és arra a "mágnestalpas Atast", de ott nem működött. Fém felület kell alá, jó nagy és akkor működik. Elég sokat variáltam ezzel.
Érdekes módon a Dunán a dokkomon ami 3m x 6m-es és a teteje deszka, (de amúgy csupa vas úszómű) csak úgy működött, ha egy jó nagy lábasra tettem az Atast a mágnestalppal. Ugyan ez a "lábasas" összeállítás már sima betonplaccon nem működött.
A műanyag testű hajómra feltéve sem működött még lábason sem.. (bocsi a lábas, csak azért van, mert hirtelen akkor nem találtam egyéb fémfelületet) Megmagyarázni nem tudom miért van ez, de így van...
Még valami... Van antenna billentő gyáriban is, Diamond K9000 a neve, lehet is kapni. A http://www.rfparts.com/diamond/k9000photos.html oldalon megtalálod. Csak az a baj, hogy a műszaki leírásában csak 350 gr-ot bír, az meg elég kevés. Az Atas-10 csak magában 1 kg. és még egy kétsávos antennát is dönteni kellene.
no, en penteken kimegyek a kiallitasra, mert momentan csak a maritime es a trinexus arlistakat (es a kiallitasi kedvezmenyeket) ismerem, hatha van azoknal jobb ajanlat is a piacon...
Majd a kiállításon megnézzük mi a kínálat. Mi tűnik a legjobbnak. Pénteken megyek, szeretnék minél több cimborával találkozni. Telcsi: 06 9111 765 Üdv:Sügér.
"Ma kaptam a Maritimetől egy hírlevelet, abban olvastam, hogy idén a Yamaha 3-év garanciát ad a belső égésű motorokra."
azert ezek nagy g@cik ott a yamahanal, annak a negylovas negyutemu mocinak aminek tavaly 225 volt a listaara, iden felemeltek 255-re, ami a 10%-os kiallitasi kedvezmennyel ugye 230. es akkor oruljon az ember hogy kapott 25e kedvezmenyt:-(((
És annak a lebillenthető antennának hogyan fogsz ellensúlyt csinálni? Csodálkoznék, ha egy adóantenna ezzel a módszerrel megfelelően működne? vagy csak műsorvételre akarod használni?
Ne menj le 5 paci alá. Az szépen 3/4 gázon elviszi a hajód. Valamennyi tartalék kell ha ki akarsz menni az élö tiszára is. Kissebb motort meg állandoan full-on pörgetheted ha haladni akarsz. Amit nyersz a vételáron elveszted a benzinen.
"nem cserélném el az 5le Suzukit vele, de az 280 ezer, s az is eléggé zajos.(1 henger)"
hmm. sokak szerint a ketutem rizikos, mert par even belul betilthatjak. nezegetem most az aprohirdeteseket is, kinalnak egy nulluzemoras 5 lovas Suzukit 200e Ft-ert, meg van tobb ajanlat alig-alig hasznalt (1-2 eves) 4 lovas negyutemu yamahara 160-180 kornyeken. muszaki dolgokhoz analfabeta vagyok, ezert is nezegettem eddig csak uj motorokat, de ezek az ajanlatok arban jonak tunnek. ha ranezesre tenyleg ujszerunek tunik egy ilyen elvben alig vagy aligse hasznalt motor, akkor mi lehet a buktatoja?
hali ! az uj 2 üteműekre 4+3+3 év vizsgát lehet kapni a használtakra pedig 3+3 év vizsgát kaphatsz .... én igy tudom .... készülőben van egy viziközlekedéssel kapcsolatos apróhirdetési oldal .... még nincs benne hirdetés csak egy .... de talán eccer majd még nagy hasznát teszi nekünk... nézzétek meg ti is http://motorcsonakbazar.extra.hu
szevaz aamen! bátran vedd meg én egy m40c-tipust gyilkoltam éveken át olyan fordulaton hogy 1 km-re 1 litert fogyasztott 8000-8500 / perc soha semmi baj nem volt velük üdv---haka
"210-ért egy uj Tohatsu nagyon jó vétel!! 4 ütemü hasonló majd 100ezerrel drágább, szóval jó vétel"
a negyutemu otlovas tohatsu lenne 260, ugyanannyi, mint a szinten negyutemu otlovas suzuki vagy mercury. azt mar tudom, hogy a negyutemut is lehet szallitani, csak maceras, meg nehezebb sulyra (cipelni), de az 50-ezres ardifit asszem belathato idon belul nem tudnam a fogyasztasan behozni...
meg ami meg aggaszt a ketutemben, amellett, hogy meg uzembe helyezhetoek, nem csodalkoznek rajta, ha par even belul kornyezetvedelmi okokbol korlatoznak oket:-(((
a tohatsu meg asszem attol lett ilyen olcso, hogy modellvaltas van, ez 210-ert meg tavalyi modell, ami szurke szinu, az idei evjarattol kezdve valami fekete-kek dizajnt kaptak a tohatsuk, de az elerheto adatok szerint valtozatlan muszaki tartalommal...
esetleg valakinek, konkretan, van tapasztalata tohatsuval?
esetleg tovabbi erv a negyutem mellett/ellen? bar, az anyagiakra tekintettel, negyutem eseten valszleg a loerokbol kellene engednem...
210-ért egy uj Tohatsu nagyon jó vétel!! 4 ütemü hasonló majd 100ezerrel drágább, szóval jó vétel A Tohatsu egyébként meglepően halk, van a szomszédságban egy 5-10 éves, mint az óramü. Nyilván nem cserélném el az 5le Suzukit vele, de az 280 ezer, s az is eléggé zajos.(1 henger) Egyszóval:::javaslom üdv,,,,,,,,ede
Régen esküdtem én is a kéthengeres 6Le-s Johnsonra. De vettem helyette egy Thomost ami ca 4-5kg-val könnyebb és léghütéses. A bocira az is jó és nem kell vele annyit tornászni.