"....a sátorjelző nem tud többet, mint helyettesíteni a második embert. "
Nem tudja helyettesíteni, sokkal kevesebbet tud! Meg valamivel többet. Ha a térközbiztosító berendezés és a jelfeladás kifogástalan, a gépen elhelyezett vevő jól működik (és nem manipuláltak tiltott kapcsolókkal), a vezetőállásjelző a térközbiztosító berendezésen (az állomásokon) beállított menetiránynak megfelelő irányban haladó vonat számára a következő főjelző állásának megfelelő jelzési képet mutat. Ha nagot hibáztál - megállít /vagy mégsem/. (Ha ennyit se tud, akkor nem több, mint egy rakás ócskavas!) A második ember (ha van), segít a jelzési képek megfigyelésében és értelmezésében, az elhagyott jelzőtől vagy írásbeli rendelkezésen kapott parancs megjegyzésében, felidézésében és végrehajtásában, észleli és szóvá teszi a veszélyes helyzeteket, megakadályozza a járművezető veszélyes cselekedeteit, vészhelyzetben maga is megállíthatja a vonatot. Különösen hasznos olyankor, ha a térközbiztosító berendezés üzemképtelenség miatt alkalmatlanná vált a vonali foglaltság ellenőrzésére és a vonatforgalom automatikus szabályozására/, de szakértő jogtudorok szerint nem "HASZNÁLHATATLAN"/; ilyenkor akár életet menthetne/ [lásd Szőny, Monorierdő, és hol lesz a következő?] És a legfontosabb: egy rendes második ember tud jó vicceket!
Node nem úgy van, hogy a jelzéskép mondja meg, hogy a következő jelzőn mi VÁRHATÓ, a sátorjelző pedig azt, hogy mi VAN? Mert ugye a VB a szembetáplálás miatt folyamatosan az aktuális ütemet kapja, így nem azt mutatja, hogy mi várható, hanem azt, hogy épp most mi van.
Aztán még valami, ami eszembe jutott: korábban elhangzott itt párszor, hogy a sátorjelző nem tud többet, mint helyettesíteni a második embert. Ez szerintem nem feltétlenül igaz, ugyanis a második ember legfeljebb arra lehet jó, hogy megmondja, hogy az előző jelzőn milyen jelzés VOLT, a sátorjelző viszont azt mondja meg, hogy a következő jelzőn milyen jelzés VAN. A két információ értékessége között márpedig lényeges különbség van. Rosszul gondolom?
A mai napból 2 órát ismét KL-re áldoztam, nem feleslegesen, de nem teljes sikerrel. Most már a 3 rack-ból 2-ben megy a processzor kártya. A 3.-at nem sikerült semmilyen kártya, IC, EPROM, PROM cserékkel feléleszteni. Folytatása hétfőn. Lesz még dolog bőven, míg visszaáll a régi működés. Gyakorlatilag minden fő funkcióba belevágott a ménkű, kivéve talán a PC-t. (bár a soros portja nem hajtja túl magát, hogy beszéljen a PCS-sel)
Szabad kijárat, elindul a vonat. Meghaladja a kijárati jelzőt, az visszaesik vörösbe. A vonat még nem éri el a háttal álló bejárati jelzőt (ezzel együtt az első térközt), amikor a szomszédos állomáson nyomnak egy menetirányváltási kérelmet, és mivel jelen állomáson a hozzájárulás gomb be van reteszelve, az irányváltás elvileg meg is történik, mert minden kijárat vörös, és egyik térköz sem foglalt. Ez vajon a gyakorlatban is működik? Csak mert gáz, ha ilyet meg lehet csinálni.
Ma ismét volt dolgom. A jf.-ben. FIR-ben talán 2x3 percet voltam, míg beírtam a könyvbe. A PCS alakulni látszik. Ma már a felső rackban sikerült látni változásokat a notebook-omon, ahogy az egységekben kattogtak a jelfogók. Ez jó jel, de hogy a másik két rack is elindulhasson, úgy néz ki, EPROM-ot kell másolni. Kelenföld ezek szerint egyedi. FET jelfogós része továbbra is marad fekete állapotban. Mág a két FH-val fogunk próbálkozni, amint valaki lekapcsolj a hajtások biztijét.
Az előrehaladásnak ára van! FA, HA, Nagyigmánd sárgák. Elhoztuk a cuccot belőlük. Remélem nem minden fog kelleni, de legózni kellettek.
Most várunk EPROM égetésre... és FET bizti kikapcsolásra, ha nem akarunk tüzijátékot látni az FH-nál.
Mechanikus biztber. ellenőrzésére (vezetékek, tárcsék, láncok, szilárd kötés, megnyúlás, stb...) keresek leírást, vagyis inkább meghatározott értékeket, számokat.
Van egy utasításom 1978-ból, a 107714-es, de abban sajnos értékek nem szerepelnek.
Ott voltál ma, és be sem jöttél a forgalmiba... Nem volt dolgom ott. Helyette tettünk egy kanyart FA-ba, hogy leellenőrizzük egyik-másik kártya működését.