Keresés

Részletes keresés

fakusz87 Creative Commons License 2009.03.15 0 0 9624
Ja, igen, nem mondtam, a gond akkor jelentkezik, mikor a jelzőn egy zöld fénynek kéne világítani.
Előzmény: fakusz87 (9623)
fakusz87 Creative Commons License 2009.03.15 0 0 9623
Lehet, de akkor nem értem, hogy miért esik vissza vörösbe a jelző...
Előzmény: aruzsi (9622)
aruzsi Creative Commons License 2009.03.14 0 0 9622
Kiégett a főszál a duplaszálas izzóban?
Előzmény: fakusz87 (9621)
fakusz87 Creative Commons License 2009.03.14 0 0 9621
Lenne egy Alcateles kérdésem: mit takar a "főszálzavar"?
bádoglovas Creative Commons License 2009.03.14 0 0 9620
"És a legfontosabb: egy rendes második ember tud jó vicceket!"

Ajajj! Ha még hölgy lenne! :-))
Előzmény: exSzgDbny (9618)
exSzgDbny Creative Commons License 2009.03.13 0 0 9619
Helyesen: "nagyot"
Előzmény: exSzgDbny (9618)
exSzgDbny Creative Commons License 2009.03.13 0 0 9618
"....a sátorjelző nem tud többet, mint helyettesíteni a második embert. "

Nem tudja helyettesíteni, sokkal kevesebbet tud! Meg valamivel többet. Ha a térközbiztosító berendezés és a jelfeladás kifogástalan, a gépen elhelyezett vevő jól működik (és nem manipuláltak tiltott kapcsolókkal), a vezetőállásjelző a térközbiztosító berendezésen (az állomásokon) beállított menetiránynak megfelelő irányban haladó vonat számára a következő főjelző állásának megfelelő jelzési képet mutat. Ha nagot hibáztál - megállít /vagy mégsem/. (Ha ennyit se tud, akkor nem több, mint egy rakás ócskavas!)
A második ember (ha van), segít a jelzési képek megfigyelésében és értelmezésében, az elhagyott jelzőtől vagy írásbeli rendelkezésen kapott parancs megjegyzésében, felidézésében és végrehajtásában, észleli és szóvá teszi a veszélyes helyzeteket, megakadályozza a járművezető veszélyes cselekedeteit, vészhelyzetben maga is megállíthatja a vonatot. Különösen hasznos olyankor, ha a térközbiztosító berendezés üzemképtelenség miatt alkalmatlanná vált a vonali foglaltság ellenőrzésére és a vonatforgalom automatikus szabályozására/, de szakértő jogtudorok szerint nem "HASZNÁLHATATLAN"/; ilyenkor akár életet menthetne/ [lásd Szőny, Monorierdő, és hol lesz a következő?]
És a legfontosabb: egy rendes második ember tud jó vicceket!
Előzmény: Törölt nick (9614)
aruzsi Creative Commons License 2009.03.13 0 0 9617
1. A jelfeladás nem 1:1 jelző.
2. Adott vágányútban lehet több fajta jel, függetlenül a cél jelző konstans jelzésétől.
Előzmény: Törölt nick (9616)
Törölt nick Creative Commons License 2009.03.13 0 0 9616
Node nem úgy van, hogy a jelzéskép mondja meg, hogy a következő jelzőn mi VÁRHATÓ, a sátorjelző pedig azt, hogy mi VAN? Mert ugye a VB a szembetáplálás miatt folyamatosan az aktuális ütemet kapja, így nem azt mutatja, hogy mi várható, hanem azt, hogy épp most mi van.
Előzmény: aruzsi (9615)
aruzsi Creative Commons License 2009.03.13 0 0 9615
Várhatóan milyen lesz. Azt mondja meg. Hellyel-közzel. 1000 a kivétel.
Előzmény: Törölt nick (9614)
Törölt nick Creative Commons License 2009.03.13 0 0 9614
Jogos, köszi.

Aztán még valami, ami eszembe jutott: korábban elhangzott itt párszor, hogy a sátorjelző nem tud többet, mint helyettesíteni a második embert. Ez szerintem nem feltétlenül igaz, ugyanis a második ember legfeljebb arra lehet jó, hogy megmondja, hogy az előző jelzőn milyen jelzés VOLT, a sátorjelző viszont azt mondja meg, hogy a következő jelzőn milyen jelzés VAN. A két információ értékessége között márpedig lényeges különbség van. Rosszul gondolom?
Előzmény: aruzsi (9612)
aruzsi Creative Commons License 2009.03.13 0 0 9613
A mai napból 2 órát ismét KL-re áldoztam, nem feleslegesen, de nem teljes sikerrel.
Most már a 3 rack-ból 2-ben megy a processzor kártya. A 3.-at nem sikerült semmilyen kártya, IC, EPROM, PROM cserékkel feléleszteni.
Folytatása hétfőn.
Lesz még dolog bőven, míg visszaáll a régi működés. Gyakorlatilag minden fő funkcióba belevágott a ménkű, kivéve talán a PC-t. (bár a soros portja nem hajtja túl magát, hogy beszéljen a PCS-sel)
Előzmény: aruzsi (9609)
aruzsi Creative Commons License 2009.03.13 0 0 9612
Ennyire azért nem kezdő a biztber!
Kijárati ismétlőzár.
Macerás a felvázolt esetben már/még irányt váltani miatta.
Előzmény: Törölt nick (9611)
Törölt nick Creative Commons License 2009.03.13 0 0 9611
Akkor a következő elmés kérdés. :-)

Szabad kijárat, elindul a vonat. Meghaladja a kijárati jelzőt, az visszaesik vörösbe. A vonat még nem éri el a háttal álló bejárati jelzőt (ezzel együtt az első térközt), amikor a szomszédos állomáson nyomnak egy menetirányváltási kérelmet, és mivel jelen állomáson a hozzájárulás gomb be van reteszelve, az irányváltás elvileg meg is történik, mert minden kijárat vörös, és egyik térköz sem foglalt. Ez vajon a gyakorlatban is működik? Csak mert gáz, ha ilyet meg lehet csinálni.
Rbatka Creative Commons License 2009.03.12 0 0 9610
Pl. lerobbanni bárhol le lehet, de az éberségi is levághat, ha nincs nyugtázva a felhívás.
Előzmény: Törölt nick (9608)
aruzsi Creative Commons License 2009.03.12 0 0 9609
Ma ismét volt dolgom. A jf.-ben. FIR-ben talán 2x3 percet voltam, míg beírtam a könyvbe.
A PCS alakulni látszik. Ma már a felső rackban sikerült látni változásokat a notebook-omon, ahogy az egységekben kattogtak a jelfogók. Ez jó jel, de hogy a
másik két rack is elindulhasson, úgy néz ki, EPROM-ot kell másolni. Kelenföld ezek szerint egyedi.
FET jelfogós része továbbra is marad fekete állapotban. Mág a két FH-val fogunk próbálkozni, amint valaki lekapcsolj a hajtások biztijét.

Az előrehaladásnak ára van! FA, HA, Nagyigmánd sárgák. Elhoztuk a cuccot belőlük. Remélem nem minden fog kelleni, de legózni kellettek.

Most várunk EPROM égetésre... és FET bizti kikapcsolásra, ha nem akarunk tüzijátékot látni az FH-nál.
Előzmény: JabyGabi (9603)
Törölt nick Creative Commons License 2009.03.12 0 0 9608
Szabad jelzés esetén kötelező továbbhaladni, vagy csak "szabad"?
Törölt nick Creative Commons License 2009.03.11 0 0 9607

Sziasztok!

 

Kicsit off leszek, de tudna valaki segíteni?

Mechanikus biztber. ellenőrzésére (vezetékek, tárcsék, láncok, szilárd kötés, megnyúlás, stb...) keresek leírást, vagyis inkább meghatározott értékeket, számokat.

Van egy utasításom 1978-ból, a 107714-es, de abban sajnos értékek nem szerepelnek.

Előre is köszi.

 

D55 Creative Commons License 2009.03.11 0 0 9606
OFF
Khmmmmmmmmm...
Maga nem szám. tech. órán van ilyenkor? Vagy már annyira tudja a Delphit, hogy ráér fórumozni? :)))))))
ON
Előzmény: Törölt nick (9605)
Törölt nick Creative Commons License 2009.03.11 0 0 9605
Oké. ;-)
Előzmény: JabyGabi (9604)
JabyGabi Creative Commons License 2009.03.11 0 0 9604
C.
Előzmény: Törölt nick (9600)
JabyGabi Creative Commons License 2009.03.11 0 0 9603

Nem volt dolgom ott.

 

Nem is mondtam, hogy azért. De vétel. Ha nem, hát nem.

Előzmény: aruzsi (9602)
aruzsi Creative Commons License 2009.03.10 0 0 9602
Ott voltál ma, és be sem jöttél a forgalmiba...
Nem volt dolgom ott. Helyette tettünk egy kanyart FA-ba, hogy leellenőrizzük egyik-másik kártya működését.
Előzmény: JabyGabi (9599)
aruzsi Creative Commons License 2009.03.10 0 0 9601
Nagyigmánd és a bontott Győr.
De a 3 PCM kártyából 2 rossznak tűnik.
Előzmény: Törölt nick (9598)
Törölt nick Creative Commons License 2009.03.10 0 0 9600
Na majd hazafelé menet teszek egy kitérőt feléd. ;-)
Előzmény: JabyGabi (9599)
JabyGabi Creative Commons License 2009.03.10 0 0 9599

És nem sikerült ma sem

 

Ott voltál ma, és be sem jöttél a forgalmiba...???

Csütörtökön is leszek, bár a peronon.

Előzmény: aruzsi (9590)
Törölt nick Creative Commons License 2009.03.10 0 0 9598
"Lettek donor állomások."

Melyikekből operáltok?
Előzmény: aruzsi (9597)
aruzsi Creative Commons License 2009.03.10 0 0 9597
Egyik sem.
Lettek donor állomások.
Előzmény: Törölt nick (9596)
Törölt nick Creative Commons License 2009.03.10 0 0 9596
Őőőő annyira durva? Most végül a kártyákba kaptatok IC-ket vagy új kártyákat gyártottak?
Előzmény: aruzsi (9595)
aruzsi Creative Commons License 2009.03.10 0 0 9595
Vannak kétségeim!
Főleg ahogy a FET-es rész kinéz. Van 2-3 képem róla. Mint amit a mozdony füstje megcsapott.
Előzmény: Törölt nick (9594)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!