Újabb "Hannoveri" villamosokat vesz a BKV, ha jól tudom, 25 darab vásárlására szánta el magát. Ezek a TW6000-es szerelvények nosztalgia villamossá változtatják
Meglepetessel hallgattam az Inforadioban hogy meg az iden 2006-ban selejtezik az osszes UV-t?
A kerdesem az lenne mivel potolnak ezeket a selejtezett UV-t,ha igaz amit mondanak a BKV illetekesei??
(En nem tratom ezt realisank miutan csak jovore lesz itt az osszes Combino, hogy kivaltsa a ICS-ket a Nagykorutrol). Amint tudjuk, iden csak 20 lesz Budapesten.
Köszönöm, de a cikk alapján írtam hozzászólásomat, így nem az én érdemem az információ. Az ominózus cikkben rajz is van a pályáról. Nagyon monumentális,
A Siemens TS néhány éve épített Wildenrath-ban egy saját próbapályát, ami öt körpályából áll, ezeken a fellelhető összes pályaállapotot modellezni tudják, a nagysebességre alkalmas vonatuktól kezdve a mozdonyaikon át a villamosaikig. A pályákon összesen hétféle áramnem található, felsővezeték, illetve harmadiksínes táplálással együtt (az utóbbi a Desiro US, és a METRO szerelvényeik számára).
Illetve többféle nyomtáv is van a tesztvonalakon.
A villamosaikat két pályán tesztelik, kétféle nyomtávon. Az egyiken az ívbeállását tesztelik a villamosoknak 15 méteres sugarú ívben, különböző oldalirányú szögekben, addig a másikon 40-70 ezrelékes emelkedőn, 300 méteres föggöleges rádiusz mellett a függőleges ívbeállást modellezve kell végijárniuk maximálisan 25Km/h sebességgel.
Ilyen "vad" vonalak sehol a világon nincsennek egyetlen villamosviszonylaton sem. Ezeken a szélsőséges teszteken a mi Combinoink is át fognak esni, és ha nem képesek ott a követelményeket teljesíteni, akkor nem jönnek. Persze ettől nem félek...
Mellesleg a nagyobb sugarú, nagyvasúti pályákon az összes Siemens vasúti jármű megfordult, így a mi Bikáink is. A tesztpálya annyira népszerű, hogy a Bombardier is "ráfanyalodott" villamosainak próbáinál.
Ha többre vagy kiváncsi, akkor a Vasút&Modell 2003 őszi számát olvasd el.
Ekkor csak a gyalogosoknak kell figyelmeztető táblát kirakni "felszállás a gépkocsik tetjén". Szörnyen komolytalan vagy. gépkocsikat formázó magasperon? láttál te már életedben egy magasperont is? ez idiótább, mint a könyves ötlet.. Arról nem is beszélve, hogy a gyártó valahogy nem gyufásdobozokkal számol - és neadj isten egy mérnök jóval több szempontot, törvényt vesz figyelembe, mint amit egy középiskolai tankönyvben olvashatsz. Ezen kívül modellezésről hallottál már? Nonszensz, amit a Siemens mérnökeiről és a BKV szakembereiről gondolsz..
Érzésem szerint úgy nyomod, mint egy lelkes gimnazista, aki beleolvasott egy mechanika tankönyvbe, és most minden megbolydult a fejében (én velem is volt ilyen, csak akkor a gondolati butaságaimat nem írtam az internetre).
"Szerintem itt nem siklásról hanem dőlésről van szó. Ha a vontatóerő vektora meghaldja a leszorítóerő vektorát akkor borulás (vagy tépi a sínt). Ilyenkor ugyanis a vonatóerő vektora nem a sínnel práhuzamosan hat (mint például egyenesben), hanem attól eltérve az ív közepe felé."
"Akkor mi a helyzet a vasúti szerelvényeknél? Hát nem siklanak túl gyakran a kettős ívekben sem..." r=17m? Tudományosan: Szerintem itt nem siklásról hanem dőlésről van szó. Ha a vontatóerő vektora meghaldja a leszorítóerő vektorát akkor borulás (vagy tépi a sínt). Ilyenkor ugyanis a vonatóerő vektora nem a sínnel práhuzamosan hat (mint például egyenesben), hanem attól eltérve az ív közepe felé. Mitől függ: - Milyen magasan van a csatlás. - hogy néz ki a jármű súlyeloszlása. - mekkora az ív. - Milyen az emelkedése (vagy leejtése), például Élessarok. - Mekkora a vontatóerő. Végsősoron ezt kipróbálni lehet (ami jármű hiányában még nem történt meg), vagy a gyártó megpróbálhatja számolni több kevesebb siekerrel.
"akkor az elejére, és végére kapcsolt Bukfenc a lejtőn is képes megfékezni vezérlés nélkül" Nos itt már kezdünk jó irányba menni, mert ez az előző probléámát is megoldhatja (ott tolom-húzom).
A legkézenfekvőbb megoldást nem mondtam. Ha valaki megnézi a kőrutat olyan 1,3m magasságig, kizárólag a haladó(?) vagy parkoló gépkocsik látvány uralja, Tehát ha a magasperon gépkocsikat formázna akko észre sem vennék hogy ott van. Ekkor csak a gyalogosoknak kell figyelmeztető táblát kirakni "felszállás a gépkocsik tetjén".
Igen, és hozzá kell tenni, hogy ettől a hibájuktól eltekintve (ami valóban súlyos probléma), nagyon jó villamosok, ezen hibáikat pedig a gyártó ki fogja javítani.
A kocsik kocsiszekrényeinek javítása jelenleg is folyamatban van, de mivel a gyár kapacitása véges, azok a kocsik, amik még nem kerültek sorra, kaptak ideiglenes erősítéseket, és hjűségesen szolgálják az adott városok lakóit.
Arról lehet tudni valamit, hogy mi lett a sorsa a szerte Ny-Európában hibásnak kikiálltott, és a forgalomból kivont villamosokkal? Kaptak valami akkut beavatkozást, és azóta is futnak, vagy alapjaitól kellett őket felújítani, esetleg selejt, és elbontva?
Stuttgartban (meg Isztambulban...) valóban belvárosi magasperon van, de pl. a legtöbb német városban utcaszintről kell belépni a magaspadlós Stadtbahnba is, gondolom főként városképi okokból.
Hamster is a Hungária-gyűrűre javasolja csak, és abban igaza is van.