Keresés

Részletes keresés

Rudolf Daumann Creative Commons License 2012.09.15 0 0 37482

vagyis a linkben hosszabban van írva, a leírásban meg "-ger" nélkül... :D

Előzmény: Rudolf Daumann (37481)
Rudolf Daumann Creative Commons License 2012.09.15 0 0 37481
Előzmény: _Nyuszi (37480)
_Nyuszi Creative Commons License 2012.09.15 0 0 37480

"MX A" helyett "MX/A", az egyik olvtársnak is nevet adó csatlás nevében az r rossz helyen van, és mintha egy szótaggal hosszabb is lenne.

És... Forgalmi szempontból egy állomás az egész, vagy biztber szempontból? Sztem csak az utóbbi, legalábbis a "nyíltvonali" jelzők térközjelzőként vannak jelölve (meg állomáson belül minek kéne vonatszám, és a bal-jobb vágány sem értelmezhető).

Előzmény: Bálint23-24 (37476)
_Nyuszi Creative Commons License 2012.09.15 0 0 37479

Ja, hogy úgy. Én MX és MX/A-ban gondolkodtam, a vonal adottságai miatt inkább az utóbbiban. :)

Hát, akkor lehet.. :)

Előzmény: Schaku (37477)
Rudolf Daumann Creative Commons License 2012.09.15 0 0 37478

Egyet már kommentáltam alá :D

Előzmény: Bálint23-24 (37476)
Schaku Creative Commons License 2012.09.15 0 0 37477
A nosztalgia vezetőállásába? Nyomorogva. Az ottani ZK-kat is élmény szerelni, vagy egy ajtópumpa szerelés is fincsi lehet. A menet-fék feletti rész lehet a tortán a csokiöntet.

illesf! Előtte biztos mindenki megmozdult, hogy rend és tisztaság legyen. Amúgy melyik vágány alá lehetett lemenni? Melyik vonat alá? Ott is magyaráztak? Miről? Fék?
Előzmény: _Nyuszi (37475)
Bálint23-24 Creative Commons License 2012.09.15 0 0 37476
_Nyuszi Creative Commons License 2012.09.15 0 0 37475

"Egyszerre csak egy ember fér oda be. :)"

Sztem van az három is, ha nem több. De három biztos.

Előzmény: Schaku (37471)
_Nyuszi Creative Commons License 2012.09.15 0 0 37474

Igen, én is így tudom.

Előzmény: GARFIELD (37463)
illesf Creative Commons License 2012.09.15 0 0 37473

A magam részéről gratulálok a HÉV-es kollégáknak! Az első ilyen programjuk volt, mindent beleadtak, nagyon rákészültek, azért csak sikerült meglepetést is tenni a programba, jól kezelték a 60 embert, szóval köszönet érte!

Előzmény: Schaku (37462)
illesf Creative Commons License 2012.09.15 0 0 37472

Az MVIII-as tudtommal novemberben fog közlekedni.

Előzmény: 1014 (37454)
Schaku Creative Commons License 2012.09.15 0 0 37471

"frusztrációd a főnökeiddel kapcsolatosan" >>> Tévedsz, nem haragszom rájuk, semmi bajom velük, sőt!

 

"A szervezők, akik a csoportokat vezették (jó része főnök) úgy állnak ki beszélni a szakmájukról és úgy lehet tőlük bármit kérdezni, hogy lövésük sincs hozzá?" >>> Igen, ott kellett volna lenni mert akkor látom, hogy mi a szitu, nagyokat mondanak vagy elismerem őket. 

 

"menet közben a szerencsések bejutottak a hátsó vezetőállásra, ahol lehetett kérdezni és ezt-azt kipróbálni." >>> Egyszerre csak egy ember fér oda be. :)

 

"- Szentendrén a kocsiszínbe érkeztünk. Meg lehetett nézni a vonatokat alulról-felülről, kívülről-belülről, közbe érdekességeket mondtak." >>>> PL? Miket láttatok?

 

 

Jól tudom, hogy jövő héten is lezs valami hasonló esemény Szentendrén? Aki akar bejöhet napközben vagy este vagy.... Kinek van info? Belépő mennyi?

Előzmény: hévelő (37469)
FOMA Creative Commons License 2012.09.15 0 0 37470

Ez igaz, csak éppen nem értem, hogy jön az én hozzászólásomhoz.:-) Amúgy meg ki írta előtte, hogy rendkívüli dolog két vonat egyidőben történő indítása?

Előzmény: GARFIELD (37467)
hévelő Creative Commons License 2012.09.15 0 0 37469

Sziasztok!

 

Frissen regisztrált fórumozóként nem kívánok rögtön igazságosztó lenni. Szerintem az igazság Schaku és GARFIELD között félúton van! :)

Véleményem szerint, hogy valaki szent-e, az nem evilágon dől el, de evilági cselekedeteink alapján. Akik a tegnapi (szerintem jól sikerült) estét szervezték, azoknak biztosan fontos a szakmájuk és fontos nekik, hogy mások is megimerjék azt. Schaku! Nem tudom, hol dolgozol, de nyilván van valami féle frusztrációd a főnökeiddel kapcsolatosan, ha ennyire általánosítani tudod negatív véleményedet. A szervezők, akik a csoportokat vezették (jó része főnök) úgy állnak ki beszélni a szakmájukról és úgy lehet tőlük bármit kérdezni, hogy lövésük sincs hozzá??? Ebben te biztos vagy? Én akkor a helyükben otthon, a TV előtt megittam volna este egy üveg sört, ahelyett, hogy lelkesedésből bemegyek dolgozni!

 

Egyébként magán az utazáson kívül a következők voltak:

- menet közben a szerencsések bejutottak a hátsó vezetőállásra, ahol lehetett kérdezni és ezt-azt kipróbálni.

- békáson megmutatták a forgalmit, aztán áttolattunk óbékásra. Itt 150-200 métert utaztunk a TVG-vel, aztán a régi állomás udvarán meg lehetett nézni a schörlinget. Akinek nem volt téliszonya az felmehetett a kosárba, felemelték jó magasra és körbeforgatták. Ezt mindenki nagyon élvezte. :)

- Szentendrén a kocsiszínbe érkeztünk. Meg lehetett nézni a vonatokat alulról-felülről, kívülről-belülről, közbe érdekességeket mondtak.

- A múzeum csarnoki részén a régi járműveket mutatták be, és sok műhelytitikot árultak el.

 

Meglepően vegyes volt a látogatók összetétele. A szokásos fotósokon és vasútbarátokon kívül sok család és gyerekek is részt vett. Az aprónép igen jól bírta a kiképzést, még éjfél körül is mindent megfogtak, kipróbáltak volna.

 

Már fél 1 is elmúlt, mikor visszaindultunk Pestre. Ahol volt leszálló, ott megálltunk. Az emberek mosolyogva, integetve szálltak le és köszönték meg a programot a szervezőknek. Én ebből gondolom, hogy a program elérte a célját.

 

 

Előzmény: Schaku (37466)
BaGira-79 Creative Commons License 2012.09.15 0 0 37468

Erre a "Miért így néz ki, miért nem úgy.." - témára írnék valamit.

Ez a vonat/típus, ha jól tévedek annak az MIX-esnek a továbbfejlesztett változata, amelyik 1978-ban, részben emberi, részben pedig kohnstrukciós hibákból több ember halálával járó balesetet okozott, illetve szenvedett. Az MIXA-típus, az eredeti alapjaiból készült, az MX(A) különböző extra, elsősorban biztonságot növelő berendezéseivel kiegészítve, + a szóbanforgó formai átalakítás, amire -ha jól hallottam- azért volt szükség, hogy az embereket ne emlékeztesse a tragédiára. Ennek, és amit a Volkswagenozás kapcsán is +tapasztaltam, de lásd névadó típusod.., miszerint a '80-as években nem nagyon törődtek a múzeális +örzéssel, köszönhetően, 1 szál eredeti MIX-es sem maradt.

Részemről ez a visszafényezgetés olyan fél+oldásnak tűnik, mint az 1 szem Ganz-metrókocsi a múziuban... Kérdés, ha valahol lenne még eredeti MIX forgóváz, lambertsen-légfék és "buszos" lámpatest..szóval érdemes lenne-e visszabutítani 1 "modernizált" darabot 1 "balesetveszélyes" felé?

Előzmény: M.VIII (37429)
GARFIELD Creative Commons License 2012.09.15 0 0 37467

Teljesen normális és std dolog, hogy egyszerre két vonat indul. A balos közelekedés a tárolóvágányok miatt van....

Előzmény: FOMA (37465)
Schaku Creative Commons License 2012.09.15 0 0 37466

Azok a szent őrültek inkább csak simán ____ és nem tudják mi miként történik, azért mondom csodák vannak, akik meg ott dolgoznak ők a csodatevő mágusok.

 

Érdekesebb is lehetett volna, ez volt az alapjárat. :)

Előzmény: GARFIELD (37464)
FOMA Creative Commons License 2012.09.15 0 0 37465

"Ha egyszerre 2 vonat indul, akkor mindkét vágányt használják mindkét irányba."

 

Sőt, kb. két hete, a 817-tel a helytelen vágányon jártunk ki a Déli felé, és a szembejövő páros valami is a helytelenen jött a Déliből. Meg is dícsértem magamban a forgalmászokat a rugalmasságért.:-)

Előzmény: GARFIELD (37461)
GARFIELD Creative Commons License 2012.09.15 0 0 37464

Nem tudom, kik azok szent őrültek, akik ilyeneket tudnak szervezni a BKV-nál. Akik szívükön érzik, hogy néha megmutassák, hogy élnek, hogy dolgoznak.

 

Köszönjük nekik. Nagyon jó, és érdekes volt.

Előzmény: Schaku (37462)
GARFIELD Creative Commons License 2012.09.15 0 0 37463

1896-tól 1973-as pályarekonstrukcióig, balos közlekedés volt a földalattin.

Előzmény: _Nyuszi (37458)
Schaku Creative Commons License 2012.09.15 0 0 37462

Miből állt a program kiket láttatok mi a vélemény stb?

Előzmény: Törölt nick (37459)
GARFIELD Creative Commons License 2012.09.15 0 0 37461

Kelenföld-Déli útvonalon alapban a közlekedés helytelen. A vágányzat, és tároló miatt. Ha egyszerre 2 vonat indul, akkor mindkét vágányt használják mindkét irányba. De az alap az a balos közlekedés.

 

Google a barátod....

Előzmény: Törölt nick (37456)
Rüby 2143 Creative Commons License 2012.09.15 0 0 37460

Volt erről szó a XXI. század című músorban is, a RTL klubon. Ott a volt szó a bal oldali közlekedésről, az 1941-es átállásról, és a végén arról hogy a Gödöllői HÉVen maradt meg a rendszer. És sírva röhögtem, mikor bevágták a felvételt, hogy a Boráros téren az MIXa megy a jobb oldalon...

Mindjuk átlagos TVnézőnek mindegy, HÉV=HÉV max az tűnik fel hogy Gödöllőn nem sűrűn lehet látni a Dunát a háttérben.

:D

Előzmény: 1014 (37455)
Törölt nick Creative Commons License 2012.09.15 0 0 37459

Viszont az meg nem vonal, csak szakasz. Sőt, még annak is igen csekély, mert csak állomásköz. Ellenben a FAV, na ott volt baloldali közlekedés még.

Amúgy:

Előzmény: 1014 (37455)
_Nyuszi Creative Commons License 2012.09.15 0 0 37458

És akkor még a Millfav is az volt, jópár évig..

Előzmény: 1014 (37455)
FOMA Creative Commons License 2012.09.14 0 0 37457

"Kelenföld.Déki nem balos, hanem vegyes"

 

Azért ne alkoss új F.2-est.:-))

Előzmény: Törölt nick (37456)
Törölt nick Creative Commons License 2012.09.14 0 0 37456

Kelenföld.Déki nem balos, hanem vegyes, hol itt hol ott. Múltkor mikor utaztam Budafokra a jobbon ment a vonat, máskor meg a balon.

Előzmény: 1014 (37455)
1014 Creative Commons License 2012.09.14 0 0 37455

A cinkotai állomásítású vonatokon (de feltételezem, a többin is) megjelent egy tájékoztató, amiben azt állítják, hogy az 1941 előtti balos közlekedés _csak_ a gödöllői vonalon maradt meg. Ez így nem igaz, mert Keleti - Rákos és Déli - Kelenföd is balos.

1014 Creative Commons License 2012.09.14 0 0 37454

Sziasztok,

 

talán 2 hónapja írtam, hogy M VIII -t láttam Cinkotán. Úgy emlékszem (hagy ne keressem vissza), hogy akkor arról volt szó, hogy ezen a szentendrei vonali eseményen részt fog venni. De azüta sincs semmi hírem róla. Mi van vele? Meg lehet-e gyorsítani valamit némi munka felajánlásával?

_Nyuszi Creative Commons License 2012.09.14 0 0 37453

Nehéz úgy, ha az ember hiába kéri, nem írsz neki levelet.

:)

Egyébként meg hamar meg fogsz öregedni. :)

Előzmény: Schaku (37451)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!