"MX A" helyett "MX/A", az egyik olvtársnak is nevet adó csatlás nevében az r rossz helyen van, és mintha egy szótaggal hosszabb is lenne.
És... Forgalmi szempontból egy állomás az egész, vagy biztber szempontból? Sztem csak az utóbbi, legalábbis a "nyíltvonali" jelzők térközjelzőként vannak jelölve (meg állomáson belül minek kéne vonatszám, és a bal-jobb vágány sem értelmezhető).
A nosztalgia vezetőállásába? Nyomorogva. Az ottani ZK-kat is élmény szerelni, vagy egy ajtópumpa szerelés is fincsi lehet. A menet-fék feletti rész lehet a tortán a csokiöntet.
illesf! Előtte biztos mindenki megmozdult, hogy rend és tisztaság legyen. Amúgy melyik vágány alá lehetett lemenni? Melyik vonat alá? Ott is magyaráztak? Miről? Fék?
A magam részéről gratulálok a HÉV-es kollégáknak! Az első ilyen programjuk volt, mindent beleadtak, nagyon rákészültek, azért csak sikerült meglepetést is tenni a programba, jól kezelték a 60 embert, szóval köszönet érte!
"frusztrációd a főnökeiddel kapcsolatosan" >>> Tévedsz, nem haragszom rájuk, semmi bajom velük, sőt!
"A szervezők, akik a csoportokat vezették (jó része főnök) úgy állnak ki beszélni a szakmájukról és úgy lehet tőlük bármit kérdezni, hogy lövésük sincs hozzá?" >>> Igen, ott kellett volna lenni mert akkor látom, hogy mi a szitu, nagyokat mondanak vagy elismerem őket.
"menet közben a szerencsések bejutottak a hátsó vezetőállásra, ahol lehetett kérdezni és ezt-azt kipróbálni." >>> Egyszerre csak egy ember fér oda be. :)
"- Szentendrén a kocsiszínbe érkeztünk. Meg lehetett nézni a vonatokat alulról-felülről, kívülről-belülről, közbe érdekességeket mondtak." >>>> PL? Miket láttatok?
Jól tudom, hogy jövő héten is lezs valami hasonló esemény Szentendrén? Aki akar bejöhet napközben vagy este vagy.... Kinek van info? Belépő mennyi?
Ez igaz, csak éppen nem értem, hogy jön az én hozzászólásomhoz.:-) Amúgy meg ki írta előtte, hogy rendkívüli dolog két vonat egyidőben történő indítása?
Frissen regisztrált fórumozóként nem kívánok rögtön igazságosztó lenni. Szerintem az igazság Schaku és GARFIELD között félúton van! :)
Véleményem szerint, hogy valaki szent-e, az nem evilágon dől el, de evilági cselekedeteink alapján. Akik a tegnapi (szerintem jól sikerült) estét szervezték, azoknak biztosan fontos a szakmájuk és fontos nekik, hogy mások is megimerjék azt. Schaku! Nem tudom, hol dolgozol, de nyilván van valami féle frusztrációd a főnökeiddel kapcsolatosan, ha ennyire általánosítani tudod negatív véleményedet. A szervezők, akik a csoportokat vezették (jó része főnök) úgy állnak ki beszélni a szakmájukról és úgy lehet tőlük bármit kérdezni, hogy lövésük sincs hozzá??? Ebben te biztos vagy? Én akkor a helyükben otthon, a TV előtt megittam volna este egy üveg sört, ahelyett, hogy lelkesedésből bemegyek dolgozni!
Egyébként magán az utazáson kívül a következők voltak:
- menet közben a szerencsések bejutottak a hátsó vezetőállásra, ahol lehetett kérdezni és ezt-azt kipróbálni.
- békáson megmutatták a forgalmit, aztán áttolattunk óbékásra. Itt 150-200 métert utaztunk a TVG-vel, aztán a régi állomás udvarán meg lehetett nézni a schörlinget. Akinek nem volt téliszonya az felmehetett a kosárba, felemelték jó magasra és körbeforgatták. Ezt mindenki nagyon élvezte. :)
- Szentendrén a kocsiszínbe érkeztünk. Meg lehetett nézni a vonatokat alulról-felülről, kívülről-belülről, közbe érdekességeket mondtak.
- A múzeum csarnoki részén a régi járműveket mutatták be, és sok műhelytitikot árultak el.
Meglepően vegyes volt a látogatók összetétele. A szokásos fotósokon és vasútbarátokon kívül sok család és gyerekek is részt vett. Az aprónép igen jól bírta a kiképzést, még éjfél körül is mindent megfogtak, kipróbáltak volna.
Már fél 1 is elmúlt, mikor visszaindultunk Pestre. Ahol volt leszálló, ott megálltunk. Az emberek mosolyogva, integetve szálltak le és köszönték meg a programot a szervezőknek. Én ebből gondolom, hogy a program elérte a célját.
Erre a "Miért így néz ki, miért nem úgy.." - témára írnék valamit.
Ez a vonat/típus, ha jól tévedek annak az MIX-esnek a továbbfejlesztett változata, amelyik 1978-ban, részben emberi, részben pedig kohnstrukciós hibákból több ember halálával járó balesetet okozott, illetve szenvedett. Az MIXA-típus, az eredeti alapjaiból készült, az MX(A) különböző extra, elsősorban biztonságot növelő berendezéseivel kiegészítve, + a szóbanforgó formai átalakítás, amire -ha jól hallottam- azért volt szükség, hogy az embereket ne emlékeztesse a tragédiára. Ennek, és amit a Volkswagenozás kapcsán is +tapasztaltam, de lásd névadó típusod.., miszerint a '80-as években nem nagyon törődtek a múzeális +örzéssel, köszönhetően, 1 szál eredeti MIX-es sem maradt.
Részemről ez a visszafényezgetés olyan fél+oldásnak tűnik, mint az 1 szem Ganz-metrókocsi a múziuban... Kérdés, ha valahol lenne még eredeti MIX forgóváz, lambertsen-légfék és "buszos" lámpatest..szóval érdemes lenne-e visszabutítani 1 "modernizált" darabot 1 "balesetveszélyes" felé?
Azok a szent őrültek inkább csak simán ____ és nem tudják mi miként történik, azért mondom csodák vannak, akik meg ott dolgoznak ők a csodatevő mágusok.
Érdekesebb is lehetett volna, ez volt az alapjárat. :)
"Ha egyszerre 2 vonat indul, akkor mindkét vágányt használják mindkét irányba."
Sőt, kb. két hete, a 817-tel a helytelen vágányon jártunk ki a Déli felé, és a szembejövő páros valami is a helytelenen jött a Déliből. Meg is dícsértem magamban a forgalmászokat a rugalmasságért.:-)
Kelenföld-Déli útvonalon alapban a közlekedés helytelen. A vágányzat, és tároló miatt. Ha egyszerre 2 vonat indul, akkor mindkét vágányt használják mindkét irányba. De az alap az a balos közlekedés.
Volt erről szó a XXI. század című músorban is, a RTL klubon. Ott a volt szó a bal oldali közlekedésről, az 1941-es átállásról, és a végén arról hogy a Gödöllői HÉVen maradt meg a rendszer. És sírva röhögtem, mikor bevágták a felvételt, hogy a Boráros téren az MIXa megy a jobb oldalon...
Mindjuk átlagos TVnézőnek mindegy, HÉV=HÉV max az tűnik fel hogy Gödöllőn nem sűrűn lehet látni a Dunát a háttérben.
A cinkotai állomásítású vonatokon (de feltételezem, a többin is) megjelent egy tájékoztató, amiben azt állítják, hogy az 1941 előtti balos közlekedés _csak_ a gödöllői vonalon maradt meg. Ez így nem igaz, mert Keleti - Rákos és Déli - Kelenföd is balos.
talán 2 hónapja írtam, hogy M VIII -t láttam Cinkotán. Úgy emlékszem (hagy ne keressem vissza), hogy akkor arról volt szó, hogy ezen a szentendrei vonali eseményen részt fog venni. De azüta sincs semmi hírem róla. Mi van vele? Meg lehet-e gyorsítani valamit némi munka felajánlásával?