Ha azt mondom, hogy egy papi gyermekáldozat egy régi korban elég szokványos volt, s a végrehajtója, a pap, még büszke is lehetett rá, s technikai értelemben sem jelentett többet, mint egy kecske feláldozása. De más emberi (!) bűnök is csak hasonló kategóriába esnek, hol ártatlanok lemészárlása, kínzása történik, amelyek az emberi gonoszságból ill. teljes közönyből vagy őrültségből fakadhatnak. Egyszerűen szinte lehetetlen belegondolnunk magunkat egy olyan szerepbe, mikor olyan lények számára válunk valami kegyetlen játékszerré, melyek létét már felfogni is nehezen tudjuk.
Eszembe jutott Arthur Machen angol író magyarul is kiadott egy írása, ahol a Gonosz igazi arcát boncolgatja, s Machen annak idején egyik szellemi ösztönzője volt a Golden Dawn-ak is (csak néhány foghíjas idézet a párbeszédes részből):
" Na de akkor mi az igazi bűn? kérdezte Cotgrave ... Meg vagyok lepve mondta Cotgrave. Én erre sohasem gondoltam. Ha csakugyan így van, akkor mindent fel kell forgatni. Ön szerint tehát a bűn Annyi, mintha meg akarnánk ostromolni az eget jelentette ki Ambrose. Az én szememben az a Bűn, ha valaki tiltott módon akar egy másik, magasabb közegbe hatolni. Most már megértheti, hogy miért ilyen ritka. Mert a bűn alapvetően természetellenes? Úgy van. ... A Bűn viszont olyan rajongás, olyan tudás megszerzésére irányul, ami nincs, ami sohasem adatott meg az embernek, és aki erre törekszik, az démonná válik. Azt mondtam önnek, hogy a közönséges gyilkos nem feltétlenül bűnös... Legyen szabad felhívnom a figyelmét... felsőbbrendű értelmünk annyira eltompult, annyira túlteng bennünk a materializmus, hogy bizonyosan nem is ismernénk fel a valódi Rosszat, ha véletlenül az utunkba kerülne. De vajon nem éreznénk legalább egy csepp iszonyt? ... Ha természetes lények lennénk, akkor igen. A gyerekek, némelyik asszony meg az állatok érzik ezt az iszonyt. De legtöbbünkben a szokások, a civilizáció meg a nevelés eltompították, elhomályosították a természetet. Olykor felismerjük a Rosszat abból, hogy mennyire nem fér össze a Jóval, de ez minden, és még ez is csakvéletlenszerű. Valójában a pokol angyalai észrevétlenül beférkőznek közénk. ... A valódi Bűn olyan magas fokra emelkedik, hogy fel sem tudjuk fogni létezését. Olyan, mint az orgona legmélyebb hangja: olyan mély, hogy senki sem hallja. Pedig, ha jól tudom, ön egészen a jelen korig terjesztette kutatási területét? Látom, önt igazán érdekli a dolog. Hát igen, bevallom, csakugyan összegyűjtöttem egypár dokumentumot "
"tehát áldozás és újrahasznosítás még csak-csak elmegy.." Ezzel kapcsolatban egy kis eligazítással szolgálhat Flamel: http://www.levity.com/alchemy/flam_h0.html Ebből következtethetsz egynémely dologra, hogy 'miért nem megy el'. (A történet megtalálható magyarul Titus Burckhardt: Alkímia Világkép és szellemiség)
"könnyen lehet hogy Giger, a szemgödör nélküli lényeivel és egyéb motívumaival, vízióival, csakugyan tudatalatt kapcsolt a kabirok üzelmeihez." Ha elolvasod, miképpen emlékezett meg Li haláláról, akkor nem is olyan biztos az, hogy csupán 'tudat alatt' kapcsolódott az ilyesmihez. Primaticcio Penelopéjéről egyébként szintén a Li jutott eszembe még annak idején.
Az ábrázolt növényi képekből rájöni,hogy mi is az (Botanilkailag)nem egyszerü.Hisz az ábrázolt manus vonásaiból is annyit veszel ki ,hogy ez egy ember.
Én viszont nem tudom elképzelni azt hogyha ez a nővény tényleg ennyire aranyat ért akkor hogyhogy nem tettek netán valamilyen előkelőség sírjába mintákat esetleg magvakat ebből a nővényből hogy ő majd a túlvilágon is használhassa ? Egyáltalán vizsgálták már ilyen szempontból is az ókori sírokat ?
Most ti végül is arra akarnátok kilukadni hogy e gonosz mesefigurák alapja egy olyan kulturált és értelmes faj lenne aki már olyan technikai tudással rendelkezett hogy a vénuszról ide volt képes utazni?:-DDD Vagy tán valamit félreértettem ???
Sajnos Böhmét még nem volt szerencsém tanulmányozni, úgyhogy ezzel kapcsolatban nem tudok állást foglalni. A köpülés semmi esetre sem indiai monopólium, és sok formája létezik, az egyik pl. a malom és az őrlés. Egy olyan mozgásról van szó, ami általában misztikus hőt fejleszt, és általában valamilyen szubsztanciát őrölnek vagy köpülnek, amiből ennek hatására egyéb anyagok köpülődnek és őrlődnek ki, vagy párolódnak ki hő, tűz és/vagy méreg kíséretében (ezért valószínűleg összefügghet az alkimisták 'főzési' műveletével is).
Menroting, elnyelte az Index amit írtam, rendkívül idegesítő, úgyhogy csak jelzem, az európai és benne a magyar népmesék is ismerik a Hétsüngszakállú Kapanyélfaszú Manó-t (Fehérlófia, Az asszony lusta lánya). A németeknél 'Mángorlórudacska' néven fut, és míg a magyar változatban csak az asszonyt akarja elrabolni, addig a németben már az elsőszülöttet követeli. (A manó egyébként mindenből aranyfonalat tud szőni, és szokása a tűz körül 'ugrálni' az álló kapanyelével együtt; valamint szó esik még három kolduló rút szövőnőről is)
A mesék megtalálhatóak Magyar Adorján 'Ősmüveltség'-ében.
Szintén ő közli, hogy Erdélyben járva még a saját fülével hallotta a régen barlangokban lakó, gonosz, emberevő kutyafejűekről szóló regéket.
Csakhogy a törpék legalábbis a meseábrákban annyira kicsikék a Hófehérkéhez képest hogy az a törp méretéhez képest nagybot is inkább csak fogpiszkálónak lett volna jó... :-D Szerintem inkább azon kéne filozni hogy milyen néki kellemes dolgot is csinálhatott volna Hófehérke a törpikék csontjaiból ha nem úgy danoltak volna ahogyan ő akarta ..:-DDD
most, hogy elküldtem az előzőt esett le nagynehezen, hogy mit érthesz valójában "kényes témán" (szerencsére úgylátszik ezen téren nincs nagy képzelőerőm). tehát áldozás és újrahasznosítás még csak-csak elmegy.. de a szexuális tartalom gyerekgyilkossággal fűszerezve kiverhette a biztosítékot, a toltékoknál és régésznél is. és ezért 'diszkréció', kb. mint a pompeii korhatáros szekciónál..
(könnyen lehet hogy Giger, a szemgödör nélküli lényeivel és egyéb motívumaival, vízióival, csakugyan tudatalatt kapcsolt a kabirok üzelmeihez.)
nem is gondoltam hogy bármi újat mondhatok a számodra, csak azért utaltam azokra, hogy értsd amire gondolok, tehát hogy nem találom annyira kirívónak az efféle áldozást. a templomi áldozatok se mindig mentek mindig önként és dalova hogy megnyúzzák őket vagy kivágják a szívüket (lásd Apocalypto), és az ő testrészeiket is úgymond hasznosították kultikus célokra, de amúgy mostmár értem mire célzol és lehet igazad van, hogy ez egy kóser és elfogadott gyakorlat volt, szemben a földalatt tevékenykedő sötét démonikus lényekkel szemben..
nem is a beparázáson van a lényeg, hanem az elhallgatáson. teszem azt, talál ott a föld alatt valami fertelmes, anatómiai múzeumokban is látható torzszüleményeket vagy ilyesmit, oké, nem egy leányálom. lehet szép aranykincseket remélt, nem tudom. de azért egy kutató elme számára még lehet érdekes a lelet, ha mégoly visszatetsző is. nem a dolog esztétikuma számít. miért kéne hallgatni róla? szerintem nem kellene hogy kényes legyen e tárgy, hiszen mi maximum csak konstatáljuk a dolgakat, moralizálgatnunk viszont nem kell.
"hogy ez az indás-növényi ornamentika mintha valamilyen más befolyást tükrözne, viszont aki készítette, az bizonyára jól ismerte az egyiptomi képi szimbolika elemeit"
a stílisztikai érzéke viszont nulla. a karaterek és arányok egyáltalában nem egyiptomiasak, inkább görög vagy istentudja miféle, az ornemtika meg egész bizonyosan más beütésű..
"A képből számomra annyira nem jön le a növényi köpülés" Ez csak egy részlet, ha végigtanulmányozod a teljes tábla keretét és egyéb részleteket akkor láthatod, hogy majd minden alakra jut 1-2 növény is, néhol mintha direkt keltetnék, meg valamit tevékenykednek velük. A másik visszatérő motívum a csészék és az edények. http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/73/Bembine_Table_of_Isis.png Ha lesz egy kis időm, majd részletesen kifejtem mire gondolok, de ha utána mentek az indiai 'tejtenger kiköpülésének' és a szómának, akkor azt hiszem más is felfedezheti a párhuzamokat. Persze meglehetősen érdekes, hogy honnan eredhet a tábla, és mi a célja; mert az egyiptológusok esküdnek rá, hogy a hieroglifák értelmetlenek rajta; és az is igaz, hogy ez az indás-növényi ornamentika mintha valamilyen más befolyást tükrözne, viszont aki készítette, az bizonyára jól ismerte az egyiptomi képi szimbolika elemeit (pl. megjelenik az udzsat, és a djed II. is). Szóval egy rejtély ez a tábla.
"DE bizonyos növények fogyasztása után alkalmasak lehetünk egy másik sikba való átlépésre. Agyunk hány százalékát használjuk? Elenyésző. Ma drogoknak hivjuk,szintetikus szarok különösebben nem értek hozájuk. Mai napig elöálithatunk konyhakertből olyan bóditot amit a sámánok ,varázslók használtak." Én azt hiszem, hogy amik mára maradtak, azok tulajdonképpen már csak 'helyettesítők', az eredeti Szómának azt hiszem, sokkal 'komolyabb' hatása lehetett, és meglehet, hogy a 'félistenek' ez irányban nemesítették őket.
A Rgveda írja: "Szómát ittunk, s halhatatlanokká lettünk; elértük a fényt, s felfedeztük az Isteneket. Hogy is árthatna nekünk az ellenség ármánya?"
Nem véletlen, hogy Aldous Huxley a Szóma nevet adja a 'társadalmi drognak' (persze ez csak egy ellaposodott elfajzása az eredeti Szómának), de mindenesetre rendkívül érdekelte a tökéletes drog előállítása, és ezzel kapcsolatban a 'természetfeletti dimenziók'. De ez már messzire vezetne, és elég homályos és zavaros, és néhol kimondottan (kabírosan) sötét a kép mindezzel kapcsolatban.
"Nem foglalkoztál (vagy bárki más) behatóbban a Voynich kézirattal vagy a Bembine táblával?" Hát, ismerem őket, de annyira nem (az utóbbit -Bembine-csak egy koncepcióban felhasználtam). Mindenesetre írj róluk, hátha mélyebben meg akarom majd ismerni azokat...
"inkább teljes hosszában teli hordták volna azt a járatot.. az 29 fal soknak tűnhet, de inkább csak provokálja hogy áttörjék őket."
Akkor is ennyit és így találtak belőle, és ennek értelméről ki-ki gondolja a saját koncepcióját, hogy mennyire szimbolikus, mennyire szolgálta a védelmet és így tovább...
A gyermekáldozások: szerintem te más utakon jársz, mint én, hisz azokról a gyermekáldozásokról nyilván tudok, amiket emlegetsz, és simán levezethető a régi ember logikájából, hogy ez a legmagasabb-rangú áldozat (a föníciaiaknál pld nagy divatja volt). De én egészen másfajta gyermekáldozatról beszéltem vagy utalgattam rá, ami egy kierőszakolt "felajánlás" és "adó" egy sötét hatalom számára, aminek rémképe a mondáinkba és meséinkbe is átszivárgott. Rendszerint a sárkány barlangjához vagy pld a Minotaurusz labirintusához kellett szállítani a gyermeket (ezt hogy hasonlítod ahhoz, mikor a papok az oltárkövön megfojtják vagy késsel megölik az áldozatot...?).
És nem a megölésükön van a hangsúly, hanem az utána való "hasznosításon", mert az ember számára a legrémisztőbb idegen hatalom, ami csupán hasznosításnak, cseretestnek tekint minket. Pedig az utalásaim elég egyértelműek voltak és elég régóta, de a tárgy kényessége miatt nem akartam itt boncolgatni, még ha a koncepcióm nem is áll itt meg... Annyira sem vagyok naiv, hogy azt feltételezzem, hogy egy régész csupán a gyermekcsontoktól parázott be, hisz azokat bármely régi temető feltárásakor tömegesen találhatott... nyilván éppen ennek a riasztó "hasznosításnak" kellékeire, ábrázolásaira vagy más egyéb vele összefüggő dolgára gondoltam...
csak kötözködtem, :] természetesen én is hallottam a II.-ról (legutóbb pl. Passuth révén olvastam róla) de azt hittem tett valami rossz fát is a tűzre amiről nem tudni..
Hát nem olvastál ilyen könyveket...? Montezuma az utolsó azték császár volt, akit Cortezék fogjul ejtettek és öngyilkosságba hajszoltak. Szinte az egyetlen azték császár, akinek neve beugrik, mint azték uralkodó azok közt, akik szeretik a történelmet. A kalandregényekben is szerepel, olyan címeken, mint "Montezum a kincs", de vannak Mexikóban Montezuma éttermek, Cafék vagy újabban számítógépes játékok, stadionok, és így tovább...
Charrouxról majd írok valamit, de én sosem írtam, hogy feltétlenül hiszek minden állításában, csak azt hogy vannak nagyon eredeti gondolatai és a könyvei nagyon szuggesztívek, de nyilván ő is téved sok mindenben, ám sok dologról alkotott véleménye csodálatot vált ki bennem (de az ő tévedése "más", mint a Danikené)...
Te, az már félsiker lett volna, ha jobban megnézed a képet (esetleg megnézted, csak rossz volt a minősége). Szóval, láthatod, hogy a szemöldökgerendának még a színe is más, hiszen egy betongerenda. Nézd az egy kezdetleges, kidolgozatlan pár méteres járat, nem próbálj itt rejtélyeket keresni. A régészek -jótékonyan- ezért titulálják ókori rablók művének. Tehát semmiképpen nem a szobor készítőinek hagyatéka, ha erre szeretnél kilyukadni. Nyilván nem Maspero rakta, de a bevezetőmből már kitalálhatod: Zahi Hawass és csapata akkoriban - mikor a járatot újból megnyitották- végezte a szobor már sokadik rekonstrukcióját. Főként a mancsokat és a lehullott burkolatot renoválták. Azt a betongerendát csak azért helyezték oda Hawassék (!!!), hogy a fölötte lévő köveket biztosítsák, s nem a szemöldökfája az alatta lévő szegényes odúnak. Baraize csak kíváncsiságból nézhette meg, se látva annak sivárságát befalaztatta, mert valahol igaza volt, hisz úgy tekintett erre a bevájt járatra, mint mikor egy örült belerondít késsel egy festménybe, és a restaurátor ezt hozza helyre...
A képből számomra annyira nem jön le a növényi köpülés, DE bizonyos növények fogyasztása után alkalmasak lehetünk egy másik sikba való átlépésre. Agyunk hány százalékát használjuk? Elenyésző. Ma drogoknak hivjuk,szintetikus szarok különösebben nem értek hozájuk. Mai napig elöálithatunk konyhakertből olyan bóditot amit a sámánok ,varázslók használtak.
Schenouda rettenetes, befészkeli magát az tudatalattiba (amikor korábban átnéztem), aztán nem tudja az ember, hogy honnan támadnak furcsa gondolatai :D
De most megint visszajutottam ehhez a növényi és a szív szimbolizmus kapcsán, meg a kettős-köpülés miatt, amik éppen ezen a táblán fonódnak össze; azt hiszem tényleg az indiai Samudra manthan, vagyis a 'Tejtenger kiköpülésének' egy változatával lehet itt dolgunk (aminek a fő célja, az elixír, az amrta kiválasztása volt), és ami közben mágikus Isteni növények és kívánság-teljesítő tehenek 'köpülődnek' elő (valószínűleg itt egyfajta 'lepárlási' folyamatról is szó van), és befigyel a szóma-haoma is.
Én úgy látom, hogy a tábla növényi és ital szimbolizmusát eléggé hanyagolta Westcott is meg Hall is (bár csak átfutottam Hall-t ez ügyben, szóval lehet hogy említi, de úgy láttam ő is és Westcott is valami egészen másfele indult), pedig ezek eléggé szembeszökőek.
Szóval én azt hiszem, legalábbis részben, az 'Istenek itala'-nak mitikus elkészítését mutathatja be (főképp növényi alapanyagokból); és mindenképpen megér majd egy alaposabb elemzést a Silphium, a Szóma-névény és Haoma, a Parijat(Nyctanthes arbor-tristis), és a különböző kapcsolódó mítoszok vizsgálata (Egyiptomtól egészen Indiáig, de még Odin is képbe kerül megint)
"Ennek teljes mélységébe még nem sikerült hatolnom, mert mindig rossz álmaim vannak attól, hogy mit csinálhatott Hófehérkével az a hét mocskos törpe..." H.R. Giger grafikáival kapcsolatban van nekem mindig egy ilyen érzésem...
Más: Nem foglalkoztál (vagy bárki más) behatóbban a Voynich kézirattal vagy a Bembine táblával?
"Végül arra jutottam, ahogy elrejtették a krétai labirintust, a gízai piramisok föld alatti részeit, ugyanaz a szorgalom megvolt, hogy gondosan valakik elfedjék az emberáldozatokra utaló nyomokat Teotihuacanban, és persze más nyomokat is. Egykor egy gonosz és sötét hatalom lakhatta Teotihuacánt, aki hasonló szokásokat vezettek, mint az afrikai vagy európai kabirok. Valami szörnyűségre is lelhetett Ernesto Taboada a barlangokban, amit sosem tártak a nyilvánosság elé (gondolhatta volna, mikor áttörte a 29 ajtót a barlangig, hogy nem egy húsvéti nyuszi lesz a végén). Taboada hirtelen meg is halt, majd lezárták a járatot. "
inkább teljes hosszában teli hordták volna azt a járatot.. az 29 fal soknak tűnhet, de inkább csak provokálja hogy áttörjék öket. az egész mintha csak ideiglenes elrejtés/megóvás volna, és a város eltemetése is inkább erre vall.. nem vagyok geológus, de a csillámot gyakoribb kőzetnek vélem semhogy épp Brazíliából kelljen odaszállítani, de mindenképp érdekes... az emberáldozat meg az egész ókorra jellemző több-kevesebb mértékben, a prekolumbián amerikára meg különösen.. ha elrejtették a várost, szerintem aligha lehetett az ok, hogy ott sötét üzelmek, holmi szörnyű gyermekáldozás folyt.. ha valami nagy 'gáz' volt, akkor nem érték be a terméssel/barmokkal az istenek és a nyomaték kedvéért ember (gyakran gyerek, mint tiszta ártatlan lény) került az oltárra. még Ábrahám is majdnem megtévedt ezügyben.. és amúgy is szokás volt falhoz csapkodni a legyőzött ellenség csecsemőit, stb., Sprártát meg már nem is említem.. de el nem tudom képzelni mit találhatott ott Taboada, amit el kellett volna állítólag tusolni...
"bizonyítva, hogy a fő épületek a naprendszer bolygóit mutassák, sok ezer évvel ezelőtt... (közte a szétrobban Phaethónnal)." a Phaetonról még milyen ősi forrásból lehet tudni, (Platónon kívül). egyáltalán kb. mikor volt ez az esemény, ha volt egyáltalán?? mármint a robbanás. habár a modern csillágászok a kisbolygóövet a Jupiter zavaró hatásával magyarázák, ami miatt állítólag ott nem is állhatott össze bolygóvá az anyag. míg mások azzal riogatnak hogy a Föld is a Phaeton sorsára juthat, valamiféle rádioaktív bomlást emlegetve a föld mélyén..
"öreg barátom Robert Charroux"... többször próbáltam utána nézni az oly sokszor emlegetett 'barátodnak', de magyar nyelven semmi nincs róla. pár sorban bemutathatnád nekünk, miért hiszünk neki? mitől hitelesebb ő, mint a többi hasonló témájú szerző?
"Mexikó-várostól nem messze 1976-ban egy különös emberszerű lény nagyon alacsony csontvázára bukkantak, melynek kutyaszerű feje volt, s hiányoztak a szemgödrei,.." erről lehet valami közelebbit tudni/látni? megnézném.