elnézést, én vagyok a hülye, ha nem keresek rá egy kicsit korrektebb tesztre, már régen lelépett volna a nem nyávogó Thorens TD 402 DD-vel a hóna alatt ;Đ
És még csodálkozol, miért nincs jó áron alapfokú gép? Beleraknak mindent, amit "elvártok", vagyishogy a marketingesek el akarnak váratni a fogyasztókkal, pedig normális hifistának (régóta ők vannak kisebbségben) a háta közepére sem kellene a beépített primitív phonó és A/D... hát csak fizessetek minden egyes mókusvakításért, mint a katonatiszt.
Ámokfutásod azzal indult, hogy ismered és korrektnek tartod az egykori HFM-et. Most már bátran kijelenthető, hogy ebből kb. semmi sem igaz, hiszen vagy az ott leírtak szöges ellentettjét vallod, vagy pedig Arany Kakadu-díjra érdemes butaságokkal terheled a topikot.
Hol van abban a farizeitás, hogy ha azt mondom, felesleges mikroprocesszorral porhinteni, mert anélkül is lehet laborminőségű szinuszgenerátort készíteni.
A másik kérdés, hogy érdemes-e minden határon túltolni egy paramétert? Már a 80-as évek csúcsgépeit is tányérközépen mérték, mégpedig azért mert a karon mérésnek nem.volt értelme, mert a karok hibája egy nagyságrenddel nagyobb volt. Csak az a bökkenő, hogy a zenét a karon keresztül hallgatja az ember.
Nyilván olcsóbb mindent belepakolni egy cpuba, csak ezért fogytak el a piacon a 80-as évek csúcsgépei, mert ha a spéci cpu elhal, akkor megy az egész a kukába. Ezért alulreprezentáltak nálam is ezek a készülékek. Tudom, hogy a Micro dqx1000-től, vagy a Sony tts8000-től minden nap ajándék.
A Technics is rég a kukában lesz, mikor az én 1953-as CC-m a maga 11 kilós tányérjával még mindig tolni fogja a 0.02% wow&fluttert...
te egyszerűen nem tudsz vásárolni, összehablatyolsz mindenféle technikai fűt-fát, és azt hiszed baromi felkészült vagy... DE MIRE VAGY FELKÉSZÜLT???
Ha tudod mit akarsz, akkor rendeld meg, pl az alzától, másnap vagy még aznap mehetsz érte, vagy a segged alá tolja. Aztán próbáld ki. Ha van érzéked a zenéhez, és vannak rendes lemezeid, pár nap alatt mindent megtudhatsz a saját körülményeid között, a saját rendszeredben. Minderre esélyed sincs egy bemutatóteremben, ahol a villanyszerelő színvonalú személyzet majd lyukat beszél a hasadba.
Ha nem tetszik a cucc, összecsomagolod, visszamész az alzához, emberrel nem kell beszélned, csak bepötyögni egy kódszámot és beteszed a levitézlett cuccot egy baromi nagy dobozba. Mire hazaérsz, ott a jóváírás, két nap múlva meg a u
zsé a számláson, és ezt akárhányszor eljátszhatod egymás után, vagy akár egyszerre, a kutya nem fog ferdén nézni rád. Ehelyett itt próbálod hülyeségekkel traktálni lemezjátszó ügyben a 300 lemezeddel azokat, akiknek a bokájáig nem érsz fel semmilyen téren. Mit szeretnél, tapsoljon mindenki a választásodhoz? Szerintem vedd meg az AT 1500C-t, teljesen jól jársz vele, egy fillérrel nem szabad többet költened erre a hobbira. Tényleg.
Ne legyünk farízeusok. Az Edison féle fonográftót, ill. a gramafontól elég messze jutottak a lemezjátszók. A lemezjátszók egyik fontos müszaki képessége a lemez sebességtartása illetve a flutter csökkentése. Ennek érdekében mindenféle megoldásokat alkalmaztak a gyártók a nagy tömegű tányértól + asszinkron motor, a DC szervókon a PLL vezérelt kvarc referenciás 3F hajtásokon át a processzor vezérelt megoldásokig. Hol van ez a hangban? Nyávog, illetve IM torzítást csinál- erről beszélgettünk néhány napja. Ez tántorított el a Thorenstől illetve olcsóbb változatától a TEC TN-4D-től, mert ott a fluttert - elektronikai szlengben jittert - nem tudták egy gyakorlatban elfogadott érték alá szorítani. Ez különböztet meg ma egy átlaglemezjátszót egy csúcskészüléktől. Sok gyártó igyekszik kiküszöböni a szíjat a készülékeiből, ilyen finom megoldások mélkül nem megy.
A másik a gyárthatóság. Egyszerűbb egy ilyen hajtáshoz a processzor vezérelt eszközöket CAD-on kitalálni, leszimulálni, s megfelelő firmware-rel feltölteni, mint egy nagyprecizitású analóg rendszert megtervezni, s gyártani, betűrni, beállítani. Elég nyűg lesz még így is a mechanikával. Van pár feladat ráadásul, ami ezt tovább bonyolítja, 3 tuti sebesség, elindítás, megállítás, meg egyéb apró automatizmusok (talán a hangszedő körül), amiket egy mikrokontrollerrel kényelmesen, gondmentesen meg lehet csinálni, s könnyen adoptálni minden családtaghoz. (Tegyük hozzá a nívós játszókban is elvárt ma már a digitalizálás, archiválási, anyag összeállítási célokra a beépített RIAA korrektor mellett (akinek nem tetszik, megkerülheti) - sajnálatos, hogy ezekről az áramkörökről nemigen tudni - mármint hogy milyen minőségben végzik ez a feladatot - MP3 átalakítás - a hozzákapcsolt PC prg-vel együtt. Magyarul, ilyen értelemben zsákbamacskát veszel - s ennek nem örülök. Gyanítom a bemutató termek sincsenek erre felkészülve... a rikácsoló csomagküldőről nem is beszélve...)
Igen, ezt olvastam, csodálkoztam is. A CD és DVD lejátszük konstans kerületi sebességgel működnek, vagyis a sugár függvényében folyamatosan változik a fordulatszém, hogy a lézer alatt mindig ugyanolyan sebességgel fussanak a pitek meg a landek. Ezzel ellentétben egy lemezjátszó konstans fordulatszámmal működik. Szerintem itt sima költséghatékonyságból felhasználtak egy meglévő technológiát némi hozzákalapálással, és az egészet leöntötték marketingsziruppal. Mert azért valljuk be, az emberiség már régóta képes nagyon pontos szinusz generátorok készítésére (lásd laborműszerek milliói), hogy ehhez most miért kellett hullámformát használni, az rejtély. De legyen igazad, éljen a digitális lemezjátszó. Mondjuk nem igazán értem, ez mennyiben érinti az analóg hangot a kimeneten.
Milyen megfontolásból érdemes A/D és D/A átalakítókkal megbolondítani egy pofonegyszerű frekiszabályozó kört? Netán zsenikénk azt hiszi digitálisnak, hogy frekiosztásra "ezer éve" logikai áramköröket használnak?
Namost a Dual esetében az EDS 910 az baromira nem digitális motorvezérlő. Valóban van egy mikroprocesszor ebben a lejátszóban, de az nem vezérli a motort, max az automatikát.
Egy motorvezérlőhöz erős túllövés digitális technikát alkalmazni.
Ezzel zárom, mert ez kifejezetten érdekes - és erősen digiális megoldás - a ROM-ban tárolt szinus referencia hullámmal:
"High-precision Motor Control for Ideal Rotation Conditions
The rotation control, which verifies and corrects the precision of the motor, uses the latest motor control technology cultivated in the development of Blu-ray disc devices, just as that used by the SL-1200G. Sine waves stored in ROM are used for the control waveforms at constant speed, and this achieves smoother and more stable rotation compared with using the simple sine wave generation with an external coil as in the conventional SL-1200MK5. In addition, the electrical circuitry has had tuning performed so that the newly developed motor of the SL-1200GR achieves maximum performance. The starting torque achieves 2.2 kg x cm with only a single rotor. The same startup time of 0.7 s (at 33 1/3 rpm) as the SL-1200G has been achieved."
"Ezeket az eszközöket digitális eszközökkel lehet ... beállítani."
Most hogy mondod, számok vannak úgy a tűerő, mint az antiskating tekerentyűjén. A magnózásban pedig per definitionem digitális alapon működik a keresés, amióta feltalálták a számlálót. Ott ér csak igazán össze a digitális és az analóg!!:):))
/Ez már most jobb, mint az ötdiplomás proli topikja.../
"A digitalizát analóg hangjel feljavítása lehetséges" - ha tudnál egyetlen egy ilyet mutatni demonstrálásaként ennek az állításodnak ez nagyon jó lenne. A hantázáson kívül!
Azt hiszem hogy xnc összekaphatja magát ha utól szeretne érni, pedig ő is tud hadoválni mindenféléről százezerrel ;-DDDD