Pár napja megjelent a motorhiba sárga ikon a kijelzőn ezért ma kitakarítottam az EGR szelepet hátha az vacakol.Munka végeztével motor indít(pöccre indít,és szépen megy mint eddig is)erre jutalmul mindjárt kaptam is a sárga motorblokk ikon mellé egy sárga üzenet ikont is:Motor Störung Bitte Service!=Motor hiba kérem szervizbe!Hát nincs szerencsém ezzel a kocsival,vásárlás óta 980 km-t mentem vele,és máris ez van.Érdekes,hogy semmit nem érzékelek a kocsin.Szépen megy,jól is húz,nincs teljesítmény vesztés,abszolút nem fűstől,baromi jól indul.Egy észrevételem azért volt az egyik nap(kicsit meg is lepődtem)mert addig elég sokszor indítottam hidegen,és soha nem izzított,hanem azonnal indult pöccre,akkor meg(+8-9 fok)elég hosszat izzított.Ez csak akkor egyszer volt.Azóta is izzítás nélkül indul,ahogy hozzáérek a gombhoz abban a pillanatban röffen.
Itt vannak képek az EGR szelepről.Nagyon egyszerű kiszerelni,csak az esőelvezetőt meg az ablaktörlőket kellett leszedni,és máris könnyen hozzáférni.Tettem fel képet a gázolaj szűrőről is,ez vajon milyen szerzet,ilyet még nem láttam.Milyen márka cimen kel ezt rendelni?2013-as cmax 1,6 116 le.
Hosszas nézelődés után mi is megvettünk egy 2004-es 1.6-os 101lóerős kék c-max-ot. Alapvetően minden szuper, lekopogom, ráadásul tényleg szinte gyári állapotú belül az autó, törve nem volt, festékmérőztünk is vásárlás előtt. Minden kütyü tökéletesen működik, kívülről is szép.
2-3 kérdésem lenne csak. Fogyasztásban ha inkább 30-40 km-eket megyünk csak vele akkor mi a normál érték amin belül kéne lennie? Valamint ehhez kapcsolódóan ha kormány bal oldalán lévő kapcsolón resetelem az adatokat, akkor tudok új adatokat mérni vele? Ergo kíváncsi lennék, hogy 100km-en mit eszik ez a csoda.
Másik kérdésem, hogy a rádión az időt, hogyan tudom beállítani, mert az viszont nem annyira magyar időszámítás szerint mér perpill :D
Harmadik és utolsó egyenlőre pedig, az, hogy hogyan tudom levenni a bal oldali visszapillantó tükör lapot? Ki kéne cserélni mert picit megrepedt és bár nem zavaró, de szeretném ha nem "csufítaná" el egy ilyen részlet.
Az alábbi hibával találkoztam: 2007-es C-Max 2.0 TDCI Lámpa fénycsóvát nem emeli fel, menet közben néha felkapja, majd újra közvetlenül a kocsi elé világít. Ezt a hibakódot írja ki: B2614 Front or rear axle vehicle level sensor supply short to ground.
Az első és hátsó szenzornál is normális feszültség szinteket mértünk( test, 5V, jel: kb. 1,5-3V között változik, ha kiszerelve állítunk a karon, ami a tengelyre kapcsolódik) Ha külön-külön lehúzzuk a csatlakozókat akkor a hibalistában megjelenik, hogy melyik oldali szenzoron van tápellátás hiba.
Mi lehet a gond? Valamelyik jeladó potméter kikophatott?
Ha valaki találkozott már a hibával, kérem ossza meg velem a tapasztalatait.
Sziasztok érdeklődnék,hogy a 2011 évi Ford Focus 1.6 benzinesben van e EGR szelep és hol található ha van ? Mer reggelente dadogva indul üzemi hőmérsékleten semmi baj vele Gyújtáselosztó csere levegőszűrő csere gyertya cserevolt.
Én tavaly szeptembertől ilyet hajtok. Benzin - lpg üzemü, 1.8-as motorral. Megy mint a távirat. Bár apró-cseprő gondok voltak (vannak) vele, de ha megkapja a motor azt ami jár neki nem hiszem, hogy sok gond lehet vele. Az enyémben előbb-utóbb a fojtószelepet kell majd cserélni szerintem.
Nemrég vásároltam egy1.6-0s 110 Le C-Maxot. Alkalmi vételnek tűnt ezért gyorsan bele mentem az üzletbe. A kocsiban 217.000. km. van 2005-ös magyarországi. Egy 21 éves B Corsa utóda lett. Az autó gyönyörű a bal első sárvédő kivételével aminek az alja a küszöbnél rohadt a festék már fel púposodott rajta. Motorikusan eddig tökéletes azonban a dieseltől féltem ill. félek de még nem bántam meg a vételt. Kérdésem az lenne, hogy van-e ezeknek a motoroknak valami jellegzetes hibája és az üzemeltetésnél mire kell, mire érdemes különösen oda figyelni. A válaszokat előre is köszönöm. Ja és ha valaki tud olcsón egy ezüst színű bal oldali , jó állapotban lévő első sárvédőt akkor az érdekelne.
Segítségeteket szeretném kérni vásárlás előtt,egy2013-as C-MAX 1,6 TDCI 116 LE 140ez km motor,illetve kocsiról.Még nem volt Ford kocsim,így nem tudok róla semmit.Bele szabad vágni,mik a tapasztalatok,gyengéi stb.Előre is nagyon köszönöm.
Még annyi kiegészítést tennék, hogy nyugodt tempójú autózáskor és alacsony fokozatban történő padlógáz esetén nincs semmi problémám.
Nagyjából a 3. és 4. fokozatban padlógáznál jön elő. Tegnap M6-on többször is tudtam reprodukálni. 4.-ben 80-nál padlógáz és 2800-as fordulatnál "fulladt meg" mindig a motor.
Valahogy olyan érzés, mintha a hosszabb, intenzívebb üzemanyag felvételt igénylő gyorsításokkor nem bírná üzemanyaggal a rendszer.
Egyre gyakrabban csinálja, hogy szolidabb és padlógázos gyorsításkor "döccenés van" a gyorsulásban és ilyenkor gyakran le is áll a motor. (Mintha megfulladna)
Gyújtás le, újraindítás és megy tovább.
Semmilyen check engine és hasonló lámpa nem villan fel, nem világít.
ODB2-re rácsatlakozva a hibatároló üres, semmilyen rendellenes információ nincs az autó számítógépében.
Sziasztok! Szeretném megkérdezni, hogy valaki tapasztalt-e olyat, hogy motorindítás után kb. 5 perc múlva a műszerfal mögötti rész felől egy morgó-bugó hang hallatszik folyamatosan. Nem túl hangos, de idegesítő. Egy hete vásároltam C max-ot 2007.09 havi 1.6 benzines. Köszönöm a válaszokat.
Azzal még kiegészíteném, hogy vízpumpát is cserélni szokták. Én amikor ilyen autót kerestem, egy közeli kereskedésben volt is egy, de nem vettem meg, mert kb. 70 ezer km hiányzott. :(
A Ford kereskedésben lekérdeztem a szerviz történetet, szívesen segítettek, csak alvázszám kell. Ami van: magyarországi, céges autó volt, garantált 210 ezer km-rel, márkaszervízben szervízelt, javítási előélet meg van.