Keresés

Részletes keresés

vermestibi2 Creative Commons License 2020.04.23 0 0 2030

Rigás Csabi küldött két képet a Kárpátijáról. Úgy látom, ez a motor teljes generált kap. A kormányon a műszerdoboz mintha nem lenne eredeti.

vermestibi2 Creative Commons License 2020.04.22 0 0 2029

A sárvédőcsík még hiányzik, matricát szeretnék készíttetni, írtam egy közeli cégnek levelet, meg fel is hívtam őket, azt mondták, majd megnézik, mit írtam... 

vermestibi2 Creative Commons License 2020.04.22 0 0 2028

Itt vannak, Feri, a képek.

 

És ami mellett nem mennék el szó nélkül: A vázmatrica tökéletesen jó, de a tankmatrica hagy némi kívánnivalót maga után.

Rajta marad a fedő réteg. Azt gondoltam, ez biztos valami áztatós cucc, mert elég porózus a felső papír, a másik oldalon leáztattam, de így sem lett jó:

Feltételezem a legjobbat, hogy ez csak valami félresikerült, vagy régóta álló és összeszáradt matrica.

 

Katonka Balázs Creative Commons License 2020.04.21 0 0 2027

Kell bizony. Es koszonom elore is. 😀

Előzmény: vermestibi2 (2026)
vermestibi2 Creative Commons License 2020.04.21 0 0 2026

A röpsúlyoshoz a harang részt kiesztergálták egy darabból, de a fogaskereket nem tudják megcsinálni rá, ezt egy gyári kosárból szedik ki és hegesztik bele - elég sokára találtam feláldozható kosarat (ami volt, az belement az enyémbe), de végül meglett, elküldtem a mesterhez, szerintem már belerakta, de elég messzire kellene menni érte (Tarcalra), most meg kijárási korlátozás van... Pofákat meg egyéb anyagokat már beszereztem hozzá, szóval meglesz ez, csak idő kérdése.

 

A membrános megoldás nem tűnik ördöngös dolognak; egy membrán kell hozzá, egy darab 4x4-es zártszelvény, némi laposvas. Még leginkább az a kérdés, hogy fér el a karburátor meg a légszűrő. Verhovinánál kicsit több hely van neki, de majd akkor látom, amikor itt lesz a motor. Szóval, ha meglesz a prototípus (és működik is!), ez egy egyszerűen kivitelezhető átalakítás lesz. És természetesen csinálok neked is, ha kell.

Előzmény: Katonka Balázs (2025)
Katonka Balázs Creative Commons License 2020.04.21 0 0 2025

Maris jelzem h ugy ahogy egy automata kuplungra is ugy egy membranos megoldasra is igenyt tartok Elvtarsam. 😁😀

Előzmény: vermestibi2 (2024)
vermestibi2 Creative Commons License 2020.04.21 0 0 2024

Üdv!

Értem. Akkor látszólag semmi hibája nincs ennek a porlasztónak - csak éppen nem akar működni.

De mindegy is, a karburátorcserével úgy látszik, most már elkészült a motor, a hétvégén jön érte a gazdája - és hoz egy Verhovina hármast, ami a membrános projekt alanya lesz. Mert lassacskán ezzel is haladok; most úgy tűnik, mégsem "lapos", hanem "ék alakú" membránt teszek fel a hengerre, már nagyjából kész a membrán háza.

Előzmény: Verho4 (2023)
Verho4 Creative Commons License 2020.04.21 0 0 2023

Udv Tibi! Nekem is van k60 es k60b is. K60b vel megy mist a gep es igen az a rez cso nem egy forma!! :-) meg szerintem az uszolyuk se egyforma!

Katonka Balázs Creative Commons License 2020.04.20 0 0 2022

Na ugye. 😀

Előzmény: vermestibi2 (2021)
vermestibi2 Creative Commons License 2020.04.20 0 0 2021

Katonka és egyéb elvtársak!

 

Próbáltam ma a tömítetlenségeket megszüntetni, de így sem muzsikált szebben ez a karburátor.

Délután küldött Feri két és fél K60-ast. Ezekből összeraktam egyet, felszereltem és minden gond egy csapásra megoldódott. Holnap kezdődik a bemotorozás.

 

Összehasonlítgattam a régit meg az újakat: a régi, ami nem működött, k60b, az újak k60-asok. Az ismert különbségek mellett még ezt figyeltem meg: a bal oldali a k60b:

A réz cső alacsonyabban van. Lehet, hogy ez gyárilag ilyen, de az is lehet, hogy nem, mert itt piszkálva lett ez a rézcső, valaki szerintem már tágított a furaton.

 

Feri, működik a kürt, amit küldtél; a napokban megtisztítom meg felszerelem.

darusferi Creative Commons License 2020.04.19 0 0 2020

Azt a  Verho 3 ast lehet nem is igazán  akarják eladni ,    ennyiért ??

vermestibi2 Creative Commons License 2020.04.19 0 0 2019

Köszönöm az infót, akkor ennek a karburátornak jónak kellene lenni.

De nem az. Ma is játszottam vele egy kicsit, cserélgettem tűszelepet meg fúvókát, benzinszinttel variáltam, de nem lett jobb. Nehezen indul, csak lezárt szivatóval van (ha van) alapjárat, füstöl mint az őrült, aztán leáll.

Jövő héten küld Feri másik karburátort..

Előzmény: Verho4 (2016)
vermestibi2 Creative Commons License 2020.04.19 0 0 2018

Na tessék!

Verhó 3 eladó, olcsóért. Igaz, a blokkja, kipufogója már cserélve lett, így aztán az órának sem hihetünk, meg vannak rajta idegen elemek - - de hát ennyi pénzért...

https://auto.jofogas.hu/bekes/Verhovina_3_gyari_allapotu_elado_103349382.htm

darusferi Creative Commons License 2020.04.18 0 0 2017

Üdv Vermestibi !

Ki szedtem a Verho 3 ast  utaztatásra kész .

Verho4 Creative Commons License 2020.04.18 0 0 2016

Udv Tibi! Nekem a k60 gyari 62 vel gazra fuladt....alapjarat volt stabil. 70 simo fuvokat raktam bele es igy lett jo! De nekem is ott van az a furat! Ne ad fel!!! :-) jo lesz az! 

vermestibi2 Creative Commons License 2020.04.18 0 0 2015

Rendben, csak nyugodtan, nem sürgős, ez a motor nem szalad el (sajnos).

Előzmény: Katonka Balázs (2014)
Katonka Balázs Creative Commons License 2020.04.18 0 0 2014

Tibi. Elvtársam. Kesobb tudok reagalni most melozok. De jelentkezem ahogy tudok. Kis turelmet. 

Előzmény: vermestibi2 (2012)
moyos Creative Commons License 2020.04.18 0 0 2013

Elég pofásra sikeredett! Ez így totál hibátlan megoldás.

De itt meg kell jegyeznem, hogy minden motornál a használati értéket tartom szem előtt, a korhűséget / gyáriasságot pedig parasztosan szólva leszarom.

Előzmény: vermestibi2 (2010)
vermestibi2 Creative Commons License 2020.04.18 0 0 2012

Katonka Elvtárs!

A következő tényállásban kérnék segítséget. AZ alany Riga 22, k35-ös karburátorral tökéletesen működik. Vissza szeretném rá tenni a saját k60b-jét, de nem szereti. Tűszeleppel játszadoztam, most olyan van benne, ami zár, szívató gombot lenyomva ereszt, szóval jónak tűnik. Benzinszint beállítva.

Harmadik-negyedik rúgásra indul, ha nem volt szívatva, gázadásra leáll, ha szívatva volt, túráztatható egy ideig, de két-három felpörgés után leáll. Alapjáratnak nyoma sincs.

Már szórakozok vele egy ideig, de ennél tovább nem jutottam. 62-es fúvóka volt benne, a felújító készletben lévőn nem volt szám, de kisebbnek tűnt, kicseréltem, de semmi nem változott.

Semmi szemmel látható baja nincs a karburátornak, többször kitisztítottam, átfúvattam.

Egy dolog gyanús, de lehet, hogy ez normális, csak én nem értek hozzá: a henger felőli részénél ha belenézünk a karburátorba, van azon a réz csövön egy furat, ami nem tudom, hogy ott volt-e gyárilag, vagy hogy ekkora volt-e eredetileg - kicsit barkácsoltnak tűnik a furat széle. Képet mellékelem.

 

 

Kérem az Elvtársat, vagy más hozzáértő szaktársat a fent körülírt tényállást megszakérteni.

(Mert már ide készítettem egy doboz gyufát Feri motorja mellé.) 

darusferi Creative Commons License 2020.04.17 0 0 2011

Udv Tibi !

Tok jo az a feklampa kapcsolo ,  a fekbovden hosszat is jol alakitottad latszik , hisz nem torik ugy meg mint amig hoszabb volt . A hatso gumi igy kepen nem tunik tulsagosan ballonosnak ,jo az .

O ha en ezt a motort eladtam volna Rigas Csabi nak , annyit karomkodott volna hogy a templomba a pap allandoan  o miatta tulorazna .

vermestibi2 Creative Commons License 2020.04.17 0 0 2010

A 22-esnek nem volt meg a féklámpa kapcsolója. Sismon/MZ kapcsolóval oldottam meg. Korábban a Riga 4-esre is ilyet raktam; ott egészen el tudtam rejteni: csak a rugó szára és a vastag fekete vezeték látszik ki a kipufogó-tartó rész mögül:

Itt, mivel másképp van kialakítva az egész, kívülre kellett tenni a kapcsolót - egyébként az eredeti is ide volt felszerelve:

Egy alulemez tartja a kapcsolót, és a kipufogó felfogatásánál van rögzítve ez is.

 

Katonka Balázs Creative Commons License 2020.04.16 0 0 2009

Igen.  Az is egesz jol nez ki. 

Előzmény: Józsi73 (2008)
Józsi73 Creative Commons License 2020.04.16 0 0 2008

Kicsit kevesebb lett, de az a motor. Volt mellette még egy Riga 22-es is eladó.

Előzmény: Katonka Balázs (2001)
Józsi73 Creative Commons License 2020.04.16 0 0 2007

Úgy lesz.

Előzmény: roncsfelújító (2000)
vermestibi2 Creative Commons License 2020.04.16 0 0 2006

Igazad van, Elvtárs, a nagy fogaskereket is bentebb lehetne tenni, mondjuk én nem emlékszem, hogy lett volna alatta hézagoló, de lehet, hogy volt, és ha volt, visszatettem - majd holnap megnézem.

Bosszantó egy motor ez; akárhová nyúlok, mindenhol van valami gubanc. Nem nagy dolgok, de egy kicsit mindenhol buherálni kell rajta.

Ez is acél persely, csak bronzzal futtatva van. Én is csak acéllal találkoztam eddig, de én inkább a megszakítósokat ismerem; tirisztoros blokkból ez a második, amivel dolgom van.

Előzmény: Katonka Balázs (2004)
Katonka Balázs Creative Commons License 2020.04.16 0 0 2005

Ja meg ezt a bronzos perselyt nem ertem. Gyanus meg sose lattam ilyet mindig a sima acelpersely van.

Előzmény: vermestibi2 (2003)
Katonka Balázs Creative Commons License 2020.04.16 0 0 2004

Tibi. Ismeros problema.  Esztergalyossal le kell picit szuratni a kisar kozepebol.  Ha a nagytanyerkerek kicsit beleer akkor az az alatt levo hezagolobol kell eggyet kivenni mar ha van mert van h maga a nagyfogaskerek kozepe olyan vastag h nem kell alatet na hat akkor meg az igaz szívás de abbol is le kell vetetni kicsitugy lejebb esik es nem csuszkoralja a kosarat. 

Előzmény: vermestibi2 (2003)
vermestibi2 Creative Commons License 2020.04.16 0 1 2003

Hát, Feri, nem adja magát könnyen a Rigád.

 

Már beindul, de kipróbálni még nem tudtam, ugyanis nem csúszik a kuplung. Először azt hittem, hogy a vastag fémlamella miatt nem jó; kivettem belőle egy műanyag lamellát, de így sem csúszik, bármennyire is feszítem meg a bovdent.

Szétszedtem és megnéztem, mi a baj.

A főtengelyre először egy hézagoló alátét jön:

Aztán egy bronz bevonatú persely:

Aztán a kuplungkosár:

Ezután jön egy újabb hézagoló alátét, majd a kuplung agy (meg a lamellák, de ez most nekünk nem érdekes), amik elvileg nekiütköznek a perselynek, így a kosár és az agy nem érnek össze. De ennél a motornál ezek bizony összeérnek, összeszorulnak és ezért nem csúszik a kuplung.

Úgy tűnik, az okoz gondot, hogy túl rövid a persely. A persely gyári, az összes többi alkatrész utángyártott...

Mivel a perselyt nem tudom cserélni - ha lenne is mire, valószínűleg ugyanilyen hosszú lenne - gondoltam, a kuplungkosár középső részét rövidítem meg egy kicsit.

Csakhogy, a kosár hátulján látszik, hogy a nagy fogaskerék már most is beleért (ráadásul csak egy ponton - szóval az is kiderült, hogy van némi nyolcas a kosárban), szóval nem rövidíthetem meg, mert akkor még jobban beledarálna.

A kosár belső részéhez meg nem férek hozzá.

Szóval keresnem és/vagy csinálnom kell egy hézagoló gyűrűt, amivel kitoldom kicsit a perselyt. 

Katonka Balázs Creative Commons License 2020.04.16 0 0 2002

Igazabol lehet h a bronz inkabb a ravalo. De amugy mindegy amelyik szebb rajta azt tedd ra. 😊

Előzmény: roncsfelújító (1999)
Katonka Balázs Creative Commons License 2020.04.16 0 0 2001

35. Pest. Kartal. Lattam hirdetve.  Jo kinezetu kismotor. 😊 Gratula hozza. 

Előzmény: Józsi73 (1998)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!