Keresés

Részletes keresés

jel1 Creative Commons License 2022.05.11 0 0 30320

Sziasztok!

 

Vasárnap szabályosan leparkoltam az autómat. Szerdára elszállították filmforgatás miatt. Tehát ~72 órán belül... Erre sehogy sem lehet reagálni.

 

Mit lehet tenni? Még nem tudtam utánanézni a dolgoknak, más szólt, hogy ez történt... Majd munka után megnézem a helyszínen mit hagytak. Nem igazán akarnék fizetni ezért semmit. 🤔

 

Ötleteitek, tapasztalataitok vannak?

Köszönöm a segítséget!

 

 

ÁsítóSárkány Creative Commons License 2022.05.09 0 0 30319

A kivételre nincs megkötés. Elég baj is lenne, ha indokolt esetben sem lehetne többet alkalmazni: pl. országúton ha hosszabb beláthatatlan kanyar után jön a veszély, vagy mondjuk vízátfolyás fagyhat fel stb. 

Előzmény: Törölt nick (30318)
Törölt nick Creative Commons License 2022.05.09 0 0 30318

(2) A veszélyt jelző tábla és a veszély helye (a veszélyes útszakasz kezdete)

között a távolság

- autópályán 250-500 méter,

- lakott területen kívül egyéb úton 150-250 méter,

- lakott területen 50-100 méter,


kivéve!!!! ha a jelzőtábla alatt elhelyezett kiegészítő tábla
(96. ábra) rövidebb!!!!! távolságot jelöl meg.

Ez alapján a 300 méter csak az autópályán alkalmazható... legfellebb.

Egyébként szükségtelen és szabálytalan is.

Jól értem?

Előzmény: ÁsítóSárkány (30317)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2022.04.28 0 0 30317

A végével nagyon nem értek egyet. Ha nincs kiegészítő tábla a veszély kezdetére, akkor azt mindig a KRESZ 16. § (2) mentén kell értelmezni...
(egyébként könnyű belefutni rosszul kihelyezett táblákba ennek mentén)

Előzmény: Törölt nick (30316)
Törölt nick Creative Commons License 2022.04.28 0 0 30316

Mondjuk a sorrend rossz szerintem.

Akkor HA az lenne a célja, hogy elmondja:

"300 méter múlva kezdődik (majd) egy 800 méteres szakasz"

Ehhez felül kéne lennie 300-asnak.
Pláne hogy fentről-lefelé olvasunk, KRESZ táblát ...IS!

---

Más kérdés, hogy bugyutaság is így táblázni igazából.

Elég lenne a 300-as távolság előjelzés ide.
Aztán a tényleges kezdetnél a 800-as érvényeségi hossz jelzés.

Előzmény: Lopez Charls (30295)
Hattori Hanzo69 Creative Commons License 2022.04.02 0 0 30315

Ja, én is ezt próbáltam leírni korábban:

- ha egy üres buszmegállóban látsz egy olyan "tájékoztatást", hogy 3 perc

- vagy, ha pl. egy egy forró vízben lévő tojás szimbóluma mellett ugyanazt,

akkor az egyik nyilván

- múlva...*

a másik meg

- -ig...

 

*Itt, ha esetleg kételyed van, akkor megvárod, hogy 4 vagy 2 perc következik a 3 után... :)

Előzmény: Felfűtő (30314)
Felfűtő Creative Commons License 2022.04.02 0 0 30314

Persze, hogy különböző a jelentése, de a felette lévő tábla is különböző jelentéssel bír! Nincs ebben semmi furcsaság.

Előzmény: Lopez Charls (30299)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2022.04.01 0 0 30313

Ha érted a gerinchálózat jelentését, és kerékpárosoknak szemmel az úthálózatra gondolsz, akkor összerakhatod.

Nyilván értelmezhető európai (EuroVelo), országos, régiós/megyei, városi, akár kerületi szinten is.

 

Amúgy a keresőmotor a barátod.

Itt most elsősorban városi szintre gondoltam, ennek kapcsán a legjobb amit találtam:
"Bécs nem várja ölbe tett kézzel, hogy kerületi vezetők jobb belátásra térjenek. A városvezetés folyamatosan teszi kerékpározhatóbbá a városi gerinchálózatot, és olykor a kerületek akarata ellenére is beavatkoznak a szükséges helyeken. Olyan ez, mint amikor az állam autópályát épít egy település területén – hozott példát az utóbbira Blum. Apropó autópályák: jelenleg zajlik 12 hosszú távú bringasztráda kialakítása a városközpont és különböző külvárosok között."

https://kerekparosklub.hu/hirek/cikk/bringazas-becsben-es-budapesten-hasonlo-problemak-kulonbozo-megoldasok

 

Régiós szinten példa erre pl. a Balaton körüli kerékpárút, ld. pl. https://utugyilapok.hu/cikkek/kiemelt-%E2%80%8Bhazai-%E2%80%8Bkerekparos-fejlesztesek/ vagy néhány másik megyei szintű példa: https://www.westpannon.hu/news/208-eu-cycle-projekt-a-harmadik-hazai-kerekparos-szakmai-csoporttalalkozo.


Országos szinten a "Nemzeti Kerékpáros Stratégia - 2030" dokumentum országos turisztikai célú gerinchálózat kialakításáról ír. Városi/elővárosi, kerületi szinten nyilván a munkába és iskolába közlekedés legalánn annyira hangsúlyos.

 

Szerény véleményem szerint ha hosszú távon jó cél is lehet pl. a nagykörúti kerékpársáv, de még nagyon nem érett rá a helyzet, jelenleg inkább többet árt, mint haszál. Rövidtávon alternatív jelenleg kis utcákban alternatív útvonalak lennének jók, amelyeken a kerékpárosok lendületesen haladhatnak, csak a nagy kör- és sugárutaknak adva elsőbbséget. Ez a helyi lakosoknak is jó lenne a felesleges forgalom kiszorítása kapcsán a kis utcákból.
Pl. lazán csinálnék olyat, hogy a Mária utca Baross utca kereszteződés két oldalát eltorlaszolnám zsákutcává kerékpáros továbbhaladási lehetőséggel, egy a Baross utcát keresztező kerékpárúttal, és a keresztező kerékpárutat tenném védetté. A példa abból a szempontból is találó, hogy a Semmelweis Egyetem klinikai tömbje miatt a mozgó pollernek lehet értelme (akkor már két lámpás villogó sárga - sárga - piros fényjelző készülékkel is megtámogatva akár)

Előzmény: Hattori Hanzo69 (30312)
Hattori Hanzo69 Creative Commons License 2022.04.01 0 0 30312

Mi a lovas-lóf...ütty az a "kerékpáros gerinc"? 

Előzmény: ÁsítóSárkány (30311)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2022.04.01 0 0 30311

Érdekes cikk a Totalcarról, bár szerintem a kelleténél leheletnyivel provokatívabb.

https://totalcar.hu/magazin/velemeny/2022/04/01/a-jobbkez-szabalyt-tenyleg-meg-kellene-szuntetni-/?cp=1#comments

 

Van, amelyik példán szerintem van mit alakítani. Pl. a híd lehajtók és hasonló helyzetek esetében "az elnyújtottabb dombszerű lassító" nem hülyeség különösen a keresztező zebra alá.


A 30-as, 20-as zónknál, lakó-pihenő övezetekben a cél alighanem a gépjármű forgalom mérséklése, arra a célra majdnem teljesen megfelel a jobbkézszabály.

 

A magam részéről a zónákra néhány kivételt javasolnék, amitől az autósok egy részének alighanem égnek állhat a haja: nagy vonalakban: kerékpáros gerincet lehessen védett útként átvezetni, ha más nem tud 2 egész saroknyit haladni.

Ezt el lehet érni szembe egyirányúsításokkal kivéve kerékpár (pl. szembe kerékpársáv) és zsákutcásításokkal kerékpáros továbbhaladási lehetőségekkel. Mindenki másnak legyen labirintus, a kerékpárosok védetten hasíthassanak át a 30-as zónán...

(Jelenleg a szabályozás nem ismer kivételt).

Helyenként pedig (akár kerékpáros gerinccel, akár anélkül) értelmes lehetne a tömegközlekedésre, fontos tűzoltó felvonulási utakra, mentőállomások közelébe mozgó pollert tenni a forgalomcsillapításhoz.
(A tömegközlekedés sem jelent kivételt a kialakítás szabályainál jelenleg: elvileg menetrendszerinti buszjárat által átszelt 30-as zóna sem alakítható ki... A megkülönböztető jelzések meg mindent visznek úgy is...)

Mr Reacher Creative Commons License 2022.02.02 0 0 30310

A garázsok is "összementek", nemcsak a parkolóhelyek.

Előzmény: Byk001 (30309)
Byk001 Creative Commons License 2022.02.02 0 0 30309

Ettől függetlenül az előírás elavult. Ma egy VW Polo nagyobb, mint anno egy hármas Golf volt.

Előzmény: Mr Reacher (30308)
Mr Reacher Creative Commons License 2022.01.31 0 0 30308

Anyataxinak nem városi terepjárót kellene venni. 

Előzmény: Mr. Pepe00 (30307)
Mr. Pepe00 Creative Commons License 2022.01.31 0 1 30307

Egy SUV ból nem tudsz kiszállni, ha mindkét oldaladon állnak. Ha meg egyik oldalt állnak, akkor kicsit oldalra kell állni hogy az ajtót ki tudd nyitni.

A lényeg hogy ezeknek a csíkoknak a méretezése vagy régi, vagy a szabvány elavult.

Előzmény: anonim300 (30304)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2022.01.27 0 0 30306

Stimmel.

A magam részéről elénéző vagyok azokkal, akiknek ott épp (jellemzően elég nyilvánvalóan) nincs olyan hely, ahova beférhetnének.
(Személygépkocsi pótkocsival a leggyakoribb eset, de volt már olyan is, hogy egy méretes busz foglalt el több személyautónak szánt helyet)

Előzmény: Byk001 (30305)
Byk001 Creative Commons License 2022.01.27 0 1 30305

"18.§(1) j) várakozóhely (155-156. ábra); az egy gépkocsi várakozására szolgáló helyet jelöli meg;" - ez azt jelenti, hogy egy autóval a megjelölt helyre KELL állni várakozás céljából. Ha valami benne van a KRESZ-ben, az nem ajánlás, hanem szabály/előírás.

Előzmény: anonim300 (30304)
anonim300 Creative Commons License 2022.01.27 0 0 30304

Üdv mindenkinek!
Segítséget szeretnék kérni egy parázs vita miatt.
A eset: Spar parkoló, autók helyei felfestve. Jól látható minden. Böszme Mercedes suv-val sikerül 2 helyre beállni. Szóvá lett téve, hogy az tilos, mire a sofőr fel volt háborodva, hogy nincs a KRESZ-be erre vonatkozó tiltás, mivel a vonalak közé állás csak ajánlás. 

Most ez tényleg így van, vagy én vagyok a béna? Én úgy tanultam, hogy a kijelölt helyre kell beállni és az elválasztó vonal olyan, mint a záróvonal. KRESZ-t túrom 2 órája, de valóban nem találok semmit. :/

Előre köszönöm a segítséget!

ÁsítóSárkány Creative Commons License 2021.12.29 0 0 30303

A kiegészítő táblák jelentését jellemzően annak a táblának vagy táblacsoportnak a szabályai között találod, amelyik tábla alatt van.
Önmagában értelmezhetetlen.

 

(Az egyetlen kivétel, ami önmagában értelmezhető, az a kanyarodó főútvonal vagy kereszteződés alárendelt úttal kanyarodó nyomvonallal kiegészítő táblája, amit önmagában is szabad elhelyezni a Közúti Jelzési Egyezmény szerint.)

Előzmény: Lopez Charls (30301)
Hattori Hanzo69 Creative Commons License 2021.12.29 0 0 30302

Valószínűleg mindenki megértené. Mert mi mást is jelenthetne, mint hogy 15m hosszan tart a tilalom. Nyilakkal/ avagy nyilak nélkül. Mind1.

 

Áruld már el, hogy hol kerültél konfliktusba ezekkel a jelzésekkel... ;) Várakoztál 15 méteren belül és azt hitted, hogy csak 15 méter múlva lesz várakozni tilos?

Előzmény: Lopez Charls (30301)
Lopez Charls Creative Commons License 2021.12.29 0 0 30301

Kösz a választ de akkor a két tábla alatt kűlömbözöt jelent.Akkor a várakozás tilto alá elméletileg mehetn ez a tábla is 15m irva rá?

Hattori Hanzo69 Creative Commons License 2021.12.29 0 0 30300

Azért, - lássuk be, - az ellenkezőjének fordítottjának nem sok értelme lenne:

- "100 méterig (?) vége a főútvonalnak" WTF?

illetve

- "15 méter múlva várakozni tilos" (akkor mé'nem oda teszik?)*

 

Szóval, nem atomfizika...

 

*Az esetleges elsőbbségadási kötelezettségre, pláne nagyobb sebességnél, nyilván nem árt előre felkészülni, "észbe vésni". A várakozási/ megállási tilalomnál elég (illetve fontosabb) annak "tartama" / méterben.

Előzmény: Lopez Charls (30299)
Lopez Charls Creative Commons License 2021.12.29 0 0 30299

A kérdés a főutvonalas táblánál 100m mulva vége a főutvonalnak,a parkolást tiltonál meg avárakozást 15m hosszan a táblátol ha jol értelmezem .Igy akkor kűlömbözö a jentése két tábla alatt. 

ÁsítóSárkány Creative Commons License 2021.12.28 0 0 30298

A felette lévő nem kiegészítő tábla (pl. veszélyt jelző tábla) hatálya 300 méterrel odébb kezdődik (pl. veszélyes útszakasz kezdete), majd 800m hosszú útszakaszon áll fenn, ld. KRESZ 16. § (2) - (3).

Ehhez persze az kell, hogy olyan tábla alatt legyenek a kiegészítő táblák, amelyekkel együtt értelmezhetőek.

Előzmény: Lopez Charls (30295)
Hattori Hanzo69 Creative Commons License 2021.12.28 0 0 30297

300 méter múlva, már csak 800 méter lesz hátra ;)

 

"Mikor leszünk máááár ott?" gyerekeknek készítették / vagy a szüleiknek :)

Előzmény: Lopez Charls (30295)
Mr Reacher Creative Commons License 2021.12.28 0 3 30296

Önmagukban semmit.

Előzmény: Lopez Charls (30295)
Lopez Charls Creative Commons License 2021.12.28 0 0 30295

Ez a tábla mit jelent

Előzmény: Lopez Charls (30294)
Lopez Charls Creative Commons License 2021.12.28 0 0 30294

ez a tábla mit jelent?

Felfűtő Creative Commons License 2021.11.15 0 0 30293

Oké, de akkor tedd gondolatjel közé.

Előzmény: Carina_S (30290)
Carina_S Creative Commons License 2021.11.15 -3 0 30292

 

Ezekre hivatkozol??! -))) A cikk alján ez áll:

"

Ez a technikai tárgyú lap egyelőre csonk (erősen hiányos). Segíts te is, hogy igazi szócikk lehessen belőle!

"

 

Az egész Wikipédia ilyen: szabad "lexikonnak" nevezi magát... -- Miközben az egész nem egyéb, mint kóklerek által összetákolt, csikkcsonkokból álló weboldal... .. ! :-))

Előzmény: xrami (30289)
Carina_S Creative Commons License 2021.11.15 -3 0 30291

Zárjuk már rövidre, jó??!

 

Van egy csomó hülye, aki ezt az egyszerű áramkört nem képes összeütni -- mert erről az egyszerű áramkörről beszélünk, és nem másról, vagy nem bonyolultabbról -- , és ezért vaklál a kivilágítatlan kerékpárjával a koromsötét éjszakában, azt kockáztatva hogy elütik!!!     -- És közben meg az egész áramkör 5-6000 Ft.-ból összehozható... !: >>

 

Előzmény: xrami (30289)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!