Ennyi pénzért tényleg nem drága a második készlet, főleg, ha még síneket is adnak hozzá, esetleg valami vezérlést, amit később pénzé lehet tenni...
A kis mozdony nagyon jópofa, a felsővezeték hiánya ne zavarjon, én is most jöttem rá, hogy milyen jól is néz ki a pókháló a kertben a sínek felett - a minden összejön (pénz, pénz, pénz + idő) nyáron meg is csinálom - te is meg fogod -)))
A bécsi túrákat mi úgy szervezzük, hogy többen megyünk egyszerre, így gazdaságosabb, no meg több szem többet lát és az út se olyan unalmas. Legközelebb ha megyek, szólok majd.
Jut eszembe: érdemes először a régebbi, kifutófélben lévő modelleket megvenni (legalábbis az LGB-nél), mert az újak általában tovább piacon maradnak, ráérsz később is megvenni őket. A régebbieket pedig tapasztalatból mondom, nagyon nehéz néha levadászni...
A 54425-ös készlet 169 Euro, tehát kb. annyi mint egy nem túl drága tehervagon...
eBayezni nem szeretnék (bár egy használt pont megfelelne). Ekkora összegért Bécsbe kiugrani nem éri meg (persze, ha arra járok...májusban 2 hetet leszek Ausztriában, de addig nem szeretnék várni...:-))
Kicsit drágább, de jóval viccesebb a 54202-es villany mozdony 359 Euróért.
Ezen is gondolkodom (ez már nem "mennyiségi"). Még régen H0 méretben volt egy, és nagyon szerettem...
Szerintetek mennyire "furcsa" egy villany mozdony egy felsővezeték nélküli pályán ?
Persze infóim még nincsenek arról, hogy mikorra lehetne megrendelni...
Nem tudom, mennyibe kerül a második készlet, de abban biztos vagyok, hogy a kis mozdony eladásával meg fogsz majd szenvedni. Én a helyedben inkább körülnéznék vagy az e-bay-en, vagy Bécsben (a Stephan Dom mellett van egy Vedes játékbolt, tartanak készleten Märklin modelleket). Vegyél inkább a pénzedből síneket, vagy egyéb kiegészítőket - ez az én javaslatom, én így tennék. Én is megváltam az összes "mennyiségnövelő" modellemtől...
Köszönöm a hozzászólásokat. Az 54425-ös szett tényleg "mennyiségi" lenne, nagyon örülnék (rögtön indításnak, a kis telhetetlen :-) egy második kis mozdonynak... Most egy "komolyabb" mozdony v. készlet nem igazán férne bele... A kérdés az, hogy most "rögtön", rendeljek-e egy pici olcsó másodikat, vagy várjak (pénz, pénz, pénz) míg belefér egy komolyabb... (meg persze kérdés, hogy fél év, vagy pár hét a rendelés átfutási idő...) Persze ezt nekem kell eldönteni, de ti már túl vagytok a második mozdonyon, mit gondoltok... Ti hogy "éreztetek" ? (Briko ötletére próbálok majd plusz vágányokat is rendelni...)
Én is olvastam, hogy "jól át lehet alakítani, szépen lefesteni", a DH 360-ast, de jelenleg ez sem szerepel a tervek között... majd ha már fut egy ideje...
Veres Istvánnal azt hiszem találkoztam a Láng művházban, beszélgettem is vele pár szót, láttam futólag a készletét. Abban is kis gőzős van (digitális?), a változatosság kedvéért gondoltam egy dieselre... Lehet hogy felhívom és megkérdem...
Ep. III-as körül tervezem a dolgokat...
Üdv: Zoltán u.i. Tehát kis dieselétől senki sem akar "megszabadulni"? ... :-)
Azt hiszem, itt is el kell tudni döntöni, hogy valaki "mennyiséget" vagy "minőséget" akar gyűjteni. A második készletről nekem csak a mennyiség bővítése jut eszembe - bár én kétbalkéz vagyok, szóval átalakítás eszembe se jut. De ha valaki bevállalja az átalakítást, festést - ki tudja, mit lehet kihozni belőle... Valami rémlik, hogy Matiznak voltak a blogjában erre vonatkozó tervek, meg kéne nézni...
Veres Pistinek is megvan még szerintem a Märklin készlete...
Elsőként az kell eldöntened, milyen korszakot szeretnél modellezni! Ep. III esetében jó választás az 55036. Ha netán a dízel korszakot szeretnéd modellben látni, akkor egy V100-as szett lehet a te barátod. Ahogy legutóbb néztem, Ep. IV-ben nemigen volt szett, illetve amit láttam, az sem volt raktáron...
Amennyiben külföldön vásárolsz, kifoghatsz olyan szettet is kedvező áron, amit már nem is gyártanak. Legfeljebb nem a Mobile Station lesz benne, hanem az elődje.
Az 54525-ös szettel valóban nem sokat lehet kezdeni. :-/
Hosszú parkolás után felkerültek a honlapomra Szabi barátom fényképei, a kötözködni vágyók legnagyobb örömére lehet fikázni a DR - RhB kényszer vadházasságot -)))
A Vasút & Modell engedélyével került fel továbbá két témábavágó cikk is az oldalra, no meg egy tucat kép egy túlzottan "szűkre" tervezett pályaudvarról, ahol éppen csúcsforgalom van. A pályaudvart azóta átépítettem, képek, blog hamarosan érkezik...
Az első képen Filisur állomás látható, a valóságban ez egy ötvágányos állomás (volt?), itt ágazik el Chur-Thusis-Albula-St. Moritz vonalból a Davos felé menő vonal. Én annak idején alaposan körbefotóztam, 1993-ban ott laktam egy hétig az állomáson lévő szállodában.
A második az Wiesen állomás, ez egy kétvágányos kis állomás a Filisur-Davos vonalon közvetlenül a hatalmas Wiesener-Viadukt mellett. (Erről is van néhány fotóm, csak nincs beszkennelve.)
A harmadik az Susch állomás trafóháza, erről már küldtem neked fotókat. Ez a fajta trafóház - emlékezetem szerint - csak a St. Moritz - Scuol-Tarasp vonalon található majdnem minden állomáson (Engadin-vonal).
Amúgy mi a kérdés? :-))) (Mit kell "megszakérteni"?)
Néhány fotó:
Filisur a szállodaablakból "csúcsforgalom idején. Ilyenkor egyszerre fut be a vonat St. Moritz felől, St. Moritz felé és Davosból (ingavonat a hátsó vágányon).
Megint Filisur, kicsit "üresebben" postavonattal, itt jobban látszik az öt vágány.
Susch állomás a trafóházzal (ezt a képet is elküldtem már neked).
Wiesen állomás részlete cicával... (Csak ez van beszkennelve. :-)))
Állomásépület project leállítva, egyszerűen túl béna vagyok egy ilyen művelethez, ezt be kell ismerjem. Bízok benne, hogy ad még ki a Pola svájci állomásépületet, elvégre főleg az LGB-hez gyártanak, ott pedig a választék fele RhB...
Addig a következő cikkszámű épületek megvásárlását tervezem:
331 848
331 721
331 722
331 715
331 840
Persze nem egyszerre, hanem lassacskán, anyagi lehetőségeim függvényében. De ha már vágyakozás ON, akkor neki szeretnék állni a felsővezetékrendszer kiépítésének is - persze jelenleg nem kapható -(.
Ha időm engedi és meg tudom szervezni, hogy egy kisteherautóval lemenjünk Bánkútra, akkor álmaim szikla-támfalát is el tudom kezdeni majd (ott lehet szép köveket gyűjteni - kertészetben aranyárban adják).
Ahogy elnézegettem a Märklin honlapját, elég sok mindennél volt pirosra állítva a jelző, hát, nincs túl nagy választék... Nem járnál mégis jobban az LGB-vel?
Most beszéltem Egly Tiborral, és bármennyire kedves is volt, kicsit elszomorodtam... 55034-os kezdőkészlet nincs, nem is lesz. 55036-os új kezdőkészlet még az adatbázisban sincs (az adatbázisban nincs a weben azt tudom de az Övében sincs... sőt még én vagyok előnyben, mert én a weben találtam képet a dobozról...), nem tudja mikor lesz... (mondjuk árat tudott mondani, de azt én is tudtam...) egyéb "szóbajöhető" keszdőkészlet nincs !!! Tehát türelmetlenül várok... majd talán 25 után...
Szívesen átmennék valamikor, bár mostanában elég kevés időm van. (Hamarosan válaszolok a leveledre is, amint egy kis időm lesz, majd ott megbeszéljük!) Hogy állsz az állomásépület-projekttel?
Csak az LGB-t tudom javasolni Neked, némi KISS -el megbolondítva -)))
AZ nekem már túl nagy lenne. :-))) Olyan q***va sok cuccom van, hogy már így sem fér a lakásba. :-) Éppen most nézegettem, hogy egy-két 0-ás amcsi mozdony milyen dögösen nézne ki, de már ezek is akkorák, mint egy ház...
Ez tetszene, ez egy Atlas 0-ás GP-9-es, persze nekem CPRail festésben kéne.
Igen, igen, tudom, tudom, csak a billentyűzetemen nincsen olyan betű... még ha németre is állítom, akkor se találtam... (Persze cut-and-paste-el megoldhatnám, de lusta vagyok...)
Nézegetem a 2006-os Märklin 1-es katalógust... de szép dolgok vannak benne...
A 2007-esről tud valaki valamit ?
Pld. mit tud a 55036-osban lévő mozdony...
Nagyon örülnék egy "füstölő gőzösnek"... (hogy a "telex-kupplung"-ról ne is beszéljünk...)
Hát igen, annak idején, mikor volt az Alpine-Line (0m) akció, sokan beindultak, többek között én is. :-))) Vettem néhány mozdonyt, kocsit meg némi sint, hogy majd többen összeállunk, jókat vonatozunk, esetleg talán véletlenül valami modul asztal is összejön. Azóta síri csend... :-(((
Az épületekkel tényleg gond van, akkor én is teveztem saját magam építeni egyet (Kaiserstuhl állomás, amikor ott járam, csináltam is néhány fotót.). Mostanában, hogy megint belezuttyantam az amcsiba (H0), belenéztem a nullásba is, ott azért nagyobb a kínálat járműben is meg épületben is. Halkan megsúgom, azért egy-két mozdonyt szívesen látnék ekkorában. :-)))
Ha az AlpinLine 0-ás, akkor azon kívül értékelhető gyártó szerintem csak a Lenz jöhet szóba, ők is mostanság indulnak el vele. Kölnben gyönyörű és aranyárban lévő modelleket láttunk még a kiállításon - de ezek hozzánk szerintem nem fognak eljutni.
Lakásba tényleg nagy egyébként a 0-ás méret, kertbe viszont egyáltalán nem kicsi - legalábbis az AlpinLine, amit Martisz barátom kertjében láttam. Épületeket viszont legjobb tudomásom szerint senki sem gyárt ebben a méretben.
Olvasgatom a többi modellezős topikot és néha ide is benézek - bár ekkora dolgokkal nem szándékozok föglalkozni -, és felmerült bennem a kérdés: 0-ás mérettel senki nem foglalkozik? A többin van Z-től H0-ig, itt LGB meg 1-es, de a 0-ás úgy tűnik mostohagyerek. Lehet hogy lakásba nagy, kertbe meg kicsi? Vagy a választék ill. kínálat nem megfelelő?
Amint ez gondolom kiderült, hamarosan szeretnék Märklin 1-es készletet venni.
Ha valaki betársulna, akkor akár egy nagyobb szettet is vehetné(n)k...
Ez persze már a készlet(ekk)el rendelkezőket is érintheti...
Ha valakit érdekelne, szóljon !!!
Üdv:
Zoltán
u.i. Pld. a 55037-es készlet (még nem tudom mikorra lehet rendelni) 60212-es Central Stationt tartalmaz (új ára majd 580 Euro) ami helyett nekem elég lenne a Mobile Station...