Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

lafaty1 Creative Commons License 2012.08.14 0 0 28821

Igázság szerint tök mindegy, hogy kémiailag, vagy egyéb más ok, pl.  a szennyeződések miatt, de egy a lényeg: nem megfelelő. 

 

Jártam én is egy ilyen felújító műhelyben, és elmondtam nekik az EU SZABVÁNYT, meg a MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSI ÉS ELLENŐRZÉSI RENDSZERT  a Mol-os gázolajjal kapcsolatban... Még mindig rajtam röhögnek.

 

Az a baj, hogy sokan még mindig úgy állnak a dolgokhoz, hogy biztos kannázol, vagy nem jó kútra jársz.   

Előzmény: BarG (28820)
BarG Creative Commons License 2012.08.14 0 0 28820

Hali,

Emlékeztem, hogy valahol olvastam egy esszét a magyar gázolajról, olyanok tollából, akik talán többet találkoztak a dolog következményeivel.

Íme: http://www.dieselgodollo.hu/index_elemei/Page1295.html

 

Kapcsolódó gondolat: Mi a fenének van a finomszűrő a gázolajrendszerekben, ha ilyesmi történhet? Ez a "koszos" a gázolaj nekem rosszul hangzik, merthát azt a koszt KI KELL TUDNI SZŰRNI. Ha nem szűrődik ki, az az autógyártónak is a hibája. Én nem hiszem, hogy mechanikus szennyeződés lenne a probléma, inkább a kémiai összetétel lehet a ludas a dologban.

 

Előzmény: lafaty1 (28819)
lafaty1 Creative Commons License 2012.08.14 0 0 28819

Lehet, hogy rosszul fejeztem ki magam.  Elemeztek egy mintát, amiben találtak ezt-azt. A Mol reakciója erre az volt, hogy kérem ezzel a mintával semmi baj nincs, mert ugyan van benne ez-az, de a magyar szabványt teljesíti. Igazság szerint engem az dühít, hogy vannak hangzatos szlogenek az eu szabványokról, meg a minőségbiztosítási és ellenőrzési rendszerről, de mégis tudvalevő, hogy a magyar gázolaj nem éri el minőségben a Rábafüzestől nyugatra levő gázolajét.  Megveszi a paraszt a nyugati autóját, megad neki mindent, és egy fél millás javítás során közlik vele, hogy öcsém, ebbe nyugati gázolaj kellene, nem a minden igényt kielégítő Mol-os. Itt több hibás is van. Az ember, aki megveszi a kocsit (minek vesz ilyen szart), az autógyártó, aki engedi ilyen rendszerrel az országban fogalmazni a terméket, és a Mol a fenti okok miatt. 

Előzmény: hupihuny (28817)
hupihuny Creative Commons License 2012.08.14 0 0 28818

... már amenyiben a szervíz egyúttal márkakereskedés is .

hupihuny Creative Commons License 2012.08.14 0 0 28817

Szia! Ismeretségem volt ott ill. haszongépjármű flotta miatt. Mol-nak is dolgoztam nem volt egyértelműen és bizonyíthatóan minőségből fakadó problémánk. Ismerve a minőségbiztosítási és ellenőrzési rendszert számomra eleve furcsának tűnik, pláne az olyan kijelentés hogy mi nem mondtuk hogy nem koszos. Ilyet egy sarki zöldséges sem nagyon mond, nem hogy hivatalból bármelyik energetikai cég. Ennyire leromlott volna a rendszer? Nem tudom mit higyjek. Ha valóban nem egyediek az esetek akkor pedig a szervíznek lenne érdeke vizsgálatot kezdeményeznie és tisztázni ezt a helyzetet.

Előzmény: lafaty1 (28816)
lafaty1 Creative Commons License 2012.08.14 0 0 28816

Ilyen ügyben jártál a debreceni rönónál?

 Egyébiránt hogyan hajtsam be a kúton a dolgot, ha maga a Mol mondja, hogy a gázolajnak semmi baja, hiszen teljesíti a magyar szabványt? Senki nem mondta, hogy az x, vagy y kút gázolaja szar, tehát erről a kút nem tehet. 

Előzmény: hupihuny (28815)
hupihuny Creative Commons License 2012.08.14 0 0 28815

Ha volt mintavétel fel lehet használni, át lehet hárítani a költségeket a forgalmazóhoz (töltőállomásra) akár per útján is. A kedves ügyfelek fogjanak össze ha vannak egyezések az eseteik közt jó eséllyel meg is nyerik. Debreceni Renaultosokhoz jártam egy időben  Ám de nagyon elkanyarodtunk. :)

Előzmény: lafaty1 (28814)
lafaty1 Creative Commons License 2012.08.13 0 0 28814

...Egyedi eset(ek) kár békát kiálltani...

 

-Kovács úr, az ön autójának a becskendező rendszere a gázolaj minősége miatt meghibásodott, a javítási költésg 428,000,- Ft. Erre nem él a    garancia. Tudunk az ilyen problémáról heti szinten több kocsit is hoznak a szervízünkbe ilyen gonddal. 

 

Ha neked ezt mondták volna, biztos te is legyintesz, és azt mondod, itt a 428 ezer, én egy egyedi eset miatt nem kiáltok békát. 

 

Én nem azt mondtam, hogy ezt egy rendszer se bírja, hanem hogy erre a dCi különösen érzékeny.

Előzmény: hupihuny (28813)
hupihuny Creative Commons License 2012.08.13 0 0 28813

 

Nem mellesleg egyuttal az EU szabványoknak is megfelel, a szilárd szennyeződések tartamát is rögzíti.

Persze ez nem azt jelenti hogy nem kerülhet bele kosz a szállítás, viszonteladás folyamán. Egyedi eset(ek) kár békát kiálltani.

Ugyanakkor  akik probléma nélkül használják a hasonló gépjárműveket több száz ezer kilómétert mennek vele azok biztosan mind házi finomítóban titkos recept alapján tankolnak.

Előzmény: lafaty1 (28812)
lafaty1 Creative Commons License 2012.08.13 0 0 28812

...Megfelel szabványoknak, persze ezt (ön)jelölt kémikusok/szakemberek felülbírálhatják...

 

Hát éppen ezt mondta hivatalosan a Mol is, mikor a Renault küldött mintát neki abból a gázolajból, ami miatt tönkrement egy magas nyomású rendszer.

Arról én nem tehetek, hogy a magyar szabvány nem éri el azt a szintet, hogy a rendszer nem menjen tönkre.

 

A Mol kijelentette azt is, hogy ők egy szóval nem mondták, hogy a magyar gázolaj nem koszos. Ők csak annyit mondtak, hogy a szabványnak megfelel. Szar a szabvány. Ennyi.

Előzmény: hupihuny (28809)
vwopel Creative Commons License 2012.08.13 0 0 28811

Az üzemanyaghoz akar önteni olyan olajat ami arra lett kitalálva, hogy az üzemanyaghoz öntsék .

 

A régi hagyományos dizel rendszerekre is jótékony hatással volt de a mai modern cr- pd  se tiltakozik ellene.

 

hallottál már olyat, hogy cr rendszer tele lett fémporral?

Na ezt a ,,jó,,minőségű gázolaj okozza a kiváló kenőképességével:-/

Előzmény: hupihuny (28810)
hupihuny Creative Commons License 2012.08.13 0 0 28810

A motorolajok fém-, kén- tartalma nem éppen barátai. Elenyésző? Lehet. Nem ma, holnap mutatkozik a hatása de minek  öregíteni hamarabb tönkretenni ha nincs szükség rá?

Előzmény: vwopel (28808)
hupihuny Creative Commons License 2012.08.13 0 0 28809

"A magas nyomású befecskendező rendszert szeretném kenni"

 

Emiatt tartalmaz az üzemanyag kenőképesség javító adalékot, telítetlen karbonavakat (zsírsav), biodízelnél észtereket.

Hancsók J. -  Korszerű motor- és sugárhajtómű üzemanyagok

 

"ellensúlyozván a magyar gázolaj "kiváló" kenőképességét"

 

Megfelel szabványoknak, persze ezt (ön)jelölt kémikusok/szakemberek felülbírálhatják.

 

Előzmény: lafaty1 (28805)
vwopel Creative Commons License 2012.08.13 0 0 28808

""Károsítod a motorodat, szondát, katalizátort és a környezetet,""

kifejtenéd?

Előzmény: hupihuny (28804)
WiZARD Creative Commons License 2012.08.13 0 0 28807

gyártó általi előírásba belefér a 0w-30 és az 5w-40 is, gondolom mégis van különbség a kettő közt, hogy melyik mennyire fogy...

Előzmény: mantec (28790)
papzi57 Creative Commons License 2012.08.13 0 0 28806

Senki nem akarja kenni a dugattyú tetejét.

A 2T olaj dízelbe keverése jó sok éve szokás, nem csak a régi mechanikus adagolók hálálták meg, hanem a közösnyomó csöves nagynyomású rendszerek is. 

A korszerű 2T olajok egyébként az égésük során a kipufogó rendszert is tisztítják (közismert, hogy a 2T-vel "kezelt" gázolaj kevésbé füstöl, kormol!)

 

Előzmény: hupihuny (28804)
lafaty1 Creative Commons License 2012.08.13 0 0 28805

A magas nyomású befecskendező rendszert szeretném kenni, ellensúlyozván a magyar gázolaj "kiváló" kenőképességét. Márkaszervizes, fórumbeli, maszek szervizes, dízel javítóműhelyes javaslatra teszem. Ezidáig gyakorlatilag  csak pozitív visszajezések voltak ezügyben. Példaként említhetném a Mercedes gyár ajánlását is, aki azt ajánlotta az usernek, aki a pekingi olimpiára ment, hogy keleten a gázolaj minősége miatt öntsön 2t olajat a tankba, a kenőképesség javítására. Az égéstérnek ehhez nincs köze. Az adagolás pedig 2 ezrelék, ami ugye a motor természetes olajfogyasztásánál is kevesebb.

Előzmény: hupihuny (28804)
hupihuny Creative Commons License 2012.08.13 0 0 28804

Szia! Az égéstérben mint szeretnél kenni a dugattyú-tetőt? Károsítod a motorodat, szondát, katalizátort és a környezetet,  Ne alapozz mende-mondákra!

Előzmény: lafaty1 (28803)
lafaty1 Creative Commons License 2012.08.12 0 0 28803

Sziasztok!  Szerintetek a gázolajba (dCi) plusz kenésképpen beleönthető a 2T ELF MOTO 2 XT TECH  típusú olaj? Volt róla szó, hogy az 50l/1 dl az ideális arány, de azt nem tudom, hogy mivel ez a szintetikus 2t olaj észter alapú, az jelent-e valamit, vagy ez már nem számít csak hogy szintetikus legyen. köszi.

Törölt nick Creative Commons License 2012.08.11 0 0 28802

... azért rendesen megfontoltad a választ.:D

Előzmény: Merci-autósbolt (28801)
Merci-autósbolt Creative Commons License 2012.08.11 0 0 28801

Én is Rowe 10w50-et(4 éve) használok mert a 10w40-es extrém körülmények között leesik 1-ig.

A 10w50 1.5 alá nem esik soha. Én nagyon meg vagyok elégedve.

Kb. 1000-es fordulattól 3 az olajnyomás (csak háromig mutat)

Viszont egyszer megzavartam a Kakucsringen kb 10 kör padlógázon 2-esben. Na azután úgy csattogott a hidrotőkém mint az állat.

Kb. félóra múlva mer minden rendben volt.  

Előzmény: Csabipici (6923)
vwopel Creative Commons License 2012.08.10 0 0 28800

ezt már én trollkodásnak minősítem:-/

Előzmény: mantec (28796)
vwopel Creative Commons License 2012.08.10 0 0 28799

""Egyre inkább megerősödik bennem az a sejtés miszerint kétféle magyar nyelv létezik és mi nem ugyanazt beszéljük.""

 

Ez semmi, én 2 napja hiszek az ufókban.

Előzmény: SLX-350 (28798)
SLX-350 Creative Commons License 2012.08.10 0 0 28798

mantec,

 

Egyre inkább megerősödik bennem az a sejtés miszerint kétféle magyar nyelv létezik és mi nem ugyanazt beszéljük.

Előzmény: mantec (28797)
mantec Creative Commons License 2012.08.09 0 0 28797

T SLX-350!

 

"... kitérsz ..."

Nem. Csak ismét nem erről volt szó.

Értem, hogy szeretnél róla beszélni. De csak Te.

Ez nem kitérés, ez az érdeklődés hiánya.

 

Mikor ismeri fel a Castrol olajajánló a GM Dexos 2 követelményt, valamint az FST terméksort?

 

Előzmény: SLX-350 (28795)
mantec Creative Commons License 2012.08.09 0 0 28796

T vwopel!

 

"... nállad ..."

Értem, hogy szeretnél több és több motorgenerált.

De a motorgenerálon kívül is van élet.

Előzmény: vwopel (28794)
SLX-350 Creative Commons License 2012.08.09 0 0 28795

mantec,

 

Vagyis ismét kitérsz az érdemi válasz elől.... nem is tudom miért de nem is számítottam többre tőled.

Előzmény: mantec (28793)
vwopel Creative Commons License 2012.08.08 0 0 28794

""de 15 ekm alatti 1 liter olajfogyasztás csökkentése, megállítása nem a motorolaj feladata.""

 

T. mantec

 

számolj már ember, ez már nállad motorgenerál???

Előzmény: mantec (28793)
mantec Creative Commons License 2012.08.08 0 0 28793

T SLX-350!

"... kiváncsi vagyok ..."
Hmmm. Van ilyen.

"... ez érvényes ..."
Általában és bizonyos körülmények között igen, de 15 ekm alatti 1 liter olajfogyasztás csökkentése, megállítása nem a motorolaj feladata.

Előzmény: SLX-350 (28791)
SLX-350 Creative Commons License 2012.08.08 0 0 28792
Előzmény: SLX-350 (28791)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!