Igázság szerint tök mindegy, hogy kémiailag, vagy egyéb más ok, pl. a szennyeződések miatt, de egy a lényeg: nem megfelelő.
Jártam én is egy ilyen felújító műhelyben, és elmondtam nekik az EU SZABVÁNYT, meg a MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSI ÉS ELLENŐRZÉSI RENDSZERT a Mol-os gázolajjal kapcsolatban... Még mindig rajtam röhögnek.
Az a baj, hogy sokan még mindig úgy állnak a dolgokhoz, hogy biztos kannázol, vagy nem jó kútra jársz.
Kapcsolódó gondolat: Mi a fenének van a finomszűrő a gázolajrendszerekben, ha ilyesmi történhet? Ez a "koszos" a gázolaj nekem rosszul hangzik, merthát azt a koszt KI KELL TUDNI SZŰRNI. Ha nem szűrődik ki, az az autógyártónak is a hibája. Én nem hiszem, hogy mechanikus szennyeződés lenne a probléma, inkább a kémiai összetétel lehet a ludas a dologban.
Lehet, hogy rosszul fejeztem ki magam. Elemeztek egy mintát, amiben találtak ezt-azt. A Mol reakciója erre az volt, hogy kérem ezzel a mintával semmi baj nincs, mert ugyan van benne ez-az, de a magyar szabványt teljesíti. Igazság szerint engem az dühít, hogy vannak hangzatos szlogenek az eu szabványokról, meg a minőségbiztosítási és ellenőrzési rendszerről, de mégis tudvalevő, hogy a magyar gázolaj nem éri el minőségben a Rábafüzestől nyugatra levő gázolajét. Megveszi a paraszt a nyugati autóját, megad neki mindent, és egy fél millás javítás során közlik vele, hogy öcsém, ebbe nyugati gázolaj kellene, nem a minden igényt kielégítő Mol-os. Itt több hibás is van. Az ember, aki megveszi a kocsit (minek vesz ilyen szart), az autógyártó, aki engedi ilyen rendszerrel az országban fogalmazni a terméket, és a Mol a fenti okok miatt.
Szia! Ismeretségem volt ott ill. haszongépjármű flotta miatt. Mol-nak is dolgoztam nem volt egyértelműen és bizonyíthatóan minőségből fakadó problémánk. Ismerve a minőségbiztosítási és ellenőrzési rendszert számomra eleve furcsának tűnik, pláne az olyan kijelentés hogy mi nem mondtuk hogy nem koszos. Ilyet egy sarki zöldséges sem nagyon mond, nem hogy hivatalból bármelyik energetikai cég. Ennyire leromlott volna a rendszer? Nem tudom mit higyjek. Ha valóban nem egyediek az esetek akkor pedig a szervíznek lenne érdeke vizsgálatot kezdeményeznie és tisztázni ezt a helyzetet.
Egyébiránt hogyan hajtsam be a kúton a dolgot, ha maga a Mol mondja, hogy a gázolajnak semmi baja, hiszen teljesíti a magyar szabványt? Senki nem mondta, hogy az x, vagy y kút gázolaja szar, tehát erről a kút nem tehet.
Ha volt mintavétel fel lehet használni, át lehet hárítani a költségeket a forgalmazóhoz (töltőállomásra) akár per útján is. A kedves ügyfelek fogjanak össze ha vannak egyezések az eseteik közt jó eséllyel meg is nyerik. Debreceni Renaultosokhoz jártam egy időben Ám de nagyon elkanyarodtunk. :)
-Kovács úr, az ön autójának a becskendező rendszere a gázolaj minősége miatt meghibásodott, a javítási költésg 428,000,- Ft. Erre nem él a garancia. Tudunk az ilyen problémáról heti szinten több kocsit is hoznak a szervízünkbe ilyen gonddal.
Ha neked ezt mondták volna, biztos te is legyintesz, és azt mondod, itt a 428 ezer, én egy egyedi eset miatt nem kiáltok békát.
Én nem azt mondtam, hogy ezt egy rendszer se bírja, hanem hogy erre a dCi különösen érzékeny.
Nem mellesleg egyuttal az EU szabványoknak is megfelel, a szilárd szennyeződések tartamát is rögzíti.
Persze ez nem azt jelenti hogy nem kerülhet bele kosz a szállítás, viszonteladás folyamán. Egyedi eset(ek) kár békát kiálltani.
Ugyanakkor akik probléma nélkül használják a hasonló gépjárműveket több száz ezer kilómétert mennek vele azok biztosan mind házi finomítóban titkos recept alapján tankolnak.
...Megfelel szabványoknak, persze ezt (ön)jelölt kémikusok/szakemberek felülbírálhatják...
Hát éppen ezt mondta hivatalosan a Mol is, mikor a Renault küldött mintát neki abból a gázolajból, ami miatt tönkrement egy magas nyomású rendszer.
Arról én nem tehetek, hogy a magyar szabvány nem éri el azt a szintet, hogy a rendszer nem menjen tönkre.
A Mol kijelentette azt is, hogy ők egy szóval nem mondták, hogy a magyar gázolaj nem koszos. Ők csak annyit mondtak, hogy a szabványnak megfelel. Szar a szabvány. Ennyi.
A motorolajok fém-, kén- tartalma nem éppen barátai. Elenyésző? Lehet. Nem ma, holnap mutatkozik a hatása de minek öregíteni hamarabb tönkretenni ha nincs szükség rá?
A magas nyomású befecskendező rendszert szeretném kenni, ellensúlyozván a magyar gázolaj "kiváló" kenőképességét. Márkaszervizes, fórumbeli, maszek szervizes, dízel javítóműhelyes javaslatra teszem. Ezidáig gyakorlatilag csak pozitív visszajezések voltak ezügyben. Példaként említhetném a Mercedes gyár ajánlását is, aki azt ajánlotta az usernek, aki a pekingi olimpiára ment, hogy keleten a gázolaj minősége miatt öntsön 2t olajat a tankba, a kenőképesség javítására. Az égéstérnek ehhez nincs köze. Az adagolás pedig 2 ezrelék, ami ugye a motor természetes olajfogyasztásánál is kevesebb.
Sziasztok! Szerintetek a gázolajba (dCi) plusz kenésképpen beleönthető a 2T ELF MOTO 2 XT TECH típusú olaj? Volt róla szó, hogy az 50l/1 dl az ideális arány, de azt nem tudom, hogy mivel ez a szintetikus 2t olaj észter alapú, az jelent-e valamit, vagy ez már nem számít csak hogy szintetikus legyen. köszi.
"... ez érvényes ..." Általában és bizonyos körülmények között igen, de 15 ekm alatti 1 liter olajfogyasztás csökkentése, megállítása nem a motorolaj feladata.