Ha kihúzod az olajbeöntő sapkát járó motornál mekkora a kartergáz?Szemmel láthatóan jön ki kékes fehér füst az olajbeöntő helyén?Rossz sapkával még nem volt dolgom.Fék tökéletes?Mert ha a szervódob kicsit is ereszt,sokszor hallható a sziszegés a fülkében,akkor a vákumpumpa a többlet levegőt benyomja a motorba,ekkor előfordul nagy kartergáz és olajfolyás.Illetve ha kopott a moci akkor lehet még ilyen,de azt már észre vetted volna más jelekből is.
Kérdeznék. Az a gondom, hogy ahogyan a levegőt szívja a motor, olajat is szív fel a kartergáz-visszavezető csőből. Ez hogy lehetséges? Rossz az olajbeöntő sapka, vagy? Én elgondolásom szerint, azért van, mert a karterg.vissza.vezetésnél sokkal nagyobb a vákum, mint a légszűrő felől jövő csonkban. Persze, csak alapjáraton, mikor kicsit van nyitva a pillangószelep. Ha már nyitom jobban, akkor nem onnan szív többet.
Felszívja az olajat, az meg amikor leáll a motor visszafolyik szépen a levegőszűrőre. Grrrr...
Kipuff tartó gumit és hátsó lengéscsillapító szilenteket cseréltem.
Meg volt olajcserém + szűrők!
Előtte szépen lemostam a motort. Főleg azért, mert néhány helyen szivárgott az olaj. Másnap aztán kiderült honnan folyt. Olajleeresztő csavar (kicserélve), meg a vákumpumpánál. Kapott egy új tömítést az is. Úgy nézem, hogy az olajteknő tömítésnél is enged valamit, pedig azt tavaly nyáron cseréltem.
Akkor most megfiatalodott a géped. :-)
Főleg ha télen nem is használod, akkor valsz még később kell elővenned a listád.
Csak most nyugalom van. Ahogy nálam is. Nem járok sokat a géppel, mert nincs benne 1-es sebességi fokozat, a Trafo kollégától megvett váltó még a pincében pihen... Mondjuk nem mutatkozott be szépen, elhoztuk Robitól majd' 250 kilométerről, és az utolsó 40 méteren (a murvás úton) billent meg, és folyatta bele a maradék olaját a faterom Lupo-jába...de amint beköltözik az autómba (és jó is), hatalmas köszönőírásokat fogok írni...:)
Úgy néz ki, hogy mindenki dolgozik és mindenkinél müxenek rendesen a tranyók.
Ket hete csereltem le a komplett kipufogomat (elsö+hatso dob).
Elsö dob 60.- EUR (noname), hatso dob 19e (bosal).
Na evvel a kocsi most kereken 10 eves koraval jobb allapotban lehet mint egy atlag 3 eves verda Mo.-on. Persze amit hasznalnak intenziven es csak a pecset miatt viszik (szak)szervizbe ...
Minden ki van cserelve rajta !! Fekek, gatlok, kuplung, gumik, kipuff stb.
Motor/valto meg mindig nem csibeszkedik. KOP-KOP ! :)) Ha annyit jarok vele az elköv. 5 evben mint eddig (5-6ekm/ev) akkor kb. 5-6 ev mulva elöveszem majd u.ezt a listat es kezdem elöröl. :-))
Holnaptol lomtalanitok a tranyokaval ... Sztem lesz min. 4-5 menetem telepakolva. Az elmult 15 ev szemetet kell kidobnom a telekröl. Na ilyenkor jo lenne egy hosszu+magas. :) Kepeket rakjak fel majd ? :)
A héten majdnem sikerült csinálnom egy jó képet, de sajna lassú voltam.
Szhelyen láttam: Egy régi fehér platós merci teherautó, vitt a hátán egy fehér csőrös platós Transitot. Elég szép állapotban volt. Már amennyire meg tudtam nézni menet közben.
én ezt használom központosítónak,ez egy régi sierra nyelestengely.De ha esztergáltatsz akkor a központosító csapágyba 15mm tengely megy,ez a rész legyen 30mm hosszú,a tárcsánál 22,9 mm az átmérő,itt a hossz természetesen mindegy,tudjad kihúzni miután lehúztad a csavarokat.Ja a kipuffot sem kell leszedni,ki lehet forgatni a váltót.Sajna akna nélkül visszatenni jó erőpróba lesz
ilyen a váltó hátulról.Kardánt csak itt kösd le,aztán drótozd fel az alvázhoz,nem lesz útban.A hátsó kereszttartót kompletten szedd le,km jeladó vezeték leköt,váltókar három torx csavarral kijön,önindító leszed.Figyelj oda hogy felül is vannak csavarok amik nem látszanak(a váltót a motorhoz rögzítő csavarok).Figyelni kell hogy ne sérüljenek a fent elvezetett elektromos kábelek és az ac pumpa gázolaj csövei.Akna nélkül jó móka lesz.Ilyenkor célszerű cserélni a hátsó főtengely szimmeringet is.Aknán 40 perc a váltó leszedés.
Most ítram volna azt,hogy:"de leült ez a fórum"?Így is majd 3 óra kellett az első reakcióhoz.....Máskor majd azt irom,hogy"ingyen P_NA" hátha erre jobba felkapják a fejüket!
Sziasztok!Lenne szíves valaki leírni a kuplungozás menetét? 98-as td a gépem. Ja és akna nincs, tehát felbakolva lesz. Alánéztem és idáig az nem világos hogy a váltó hátsó bakjának milyen rögzítése van? Illetve kellene még a nyelestengely mérete hogy esztergáltatni tudjak a kuplungszerkezet összeszereléséhez egy segédtengelyt.Köszi
Készül a vas! Nemsokára rakok fel néhány képet! Mimó, nincsenek elfelejtve a küldendő fotók, még egy kis türelmedet kérem, küldeni fogom. Sajnos eddig nem ment.
Itthon van a "zöld szörny"próbálgatom,jól indul,a fék egy kicsit gyengusz de fog.A hátsó futómű balodala (lengés csillapító) egy kicsit gázos de ez már a próba út során is érezhető volt.Eddig nem találtam semmi olyan dolgot az autón amit megvétel elött ne észleltem volna,tehát egy jó rest. alapra sikerült szertennem.Örülök neki.Szerencsére a javítandó kar.elemeket/a sárvédő nélkül/lehet kapni és még olcsónak is nevezhetők.Tehát viszonylag kevés meglepetésre számítok a felújítás során,persze majd lesznek ,de azok nélkül mit érne az egész!!!
Küldött egy e-mailt a sárga platós tulaja,hogy nem reagáltam a képekre,de azokat meg sem kaptam,a két megadott cím egyikére se.Kértem ,hogy küldje el újra,de azóta sem jöttek meg/igaz azt sem tudom Ő elküldte-e őket másodszor/.