Keresés

Részletes keresés

Vendégsín Creative Commons License 2008.01.14 0 0 728
Kié ez a törekrázó?
Előzmény: _nyunyuka (727)
_nyunyuka Creative Commons License 2008.01.14 0 0 727

Ennek semmi akadálya!

 

Tetszik ez a kétkarú megoldás :-).

Előzmény: Vendégsín (725)
rg7 Creative Commons License 2008.01.14 0 0 726
A Zbr-ből is szeretmémk többet látni.

Erre a célra kifejezetten megfelel az alkohol tartalmú italok mértéktelen fogyasztása:)
Előzmény: Vendégsín (725)
Vendégsín Creative Commons License 2008.01.14 0 0 725
A Zbr-ből is szeretmémk többet látni.
Előzmény: _nyunyuka (724)
_nyunyuka Creative Commons License 2008.01.14 0 0 724

Vendégsín Creative Commons License 2008.01.04 0 0 723

a "Popis brzd železničních vozidel" c. fékköny

 

Ő a színesebb, és a szűkszavúbb.

Előzmény: MTU-890 (722)
MTU-890 Creative Commons License 2008.01.04 0 0 722

Köszönöm a választ!

 

Tehát ez is Stopex.

 

Nekem a "Popis brzd železničních vozidel" c. fékkönyv van meg /SR 15(V)/.

 

Az "SZ"-ről ebben is vannak ábrák, leírás, ill. egy táblázat az SZ 6, SZ 10 és SZ 12 adataival az állítóképesség függvényében.

 

 

Üdv.: MTU-890

 

Előzmény: Vendégsín (720)
Vendégsín Creative Commons License 2008.01.03 0 0 721
A Westinghouse E2, E3...

Életben egy-két francia kocsin láttam nálunk.
Előzmény: MTU-890 (719)
Vendégsín Creative Commons License 2008.01.03 0 0 720
Stopex rudazatállítót...

Jan Hrušovský Brzdy motorové a elektrické vozy, motorové a elektrické jednotky című könyve kb. 12 oldalt szentel neki, aszerint a Stopex Km, illetve az SZ különféle típusszámú változatai belülről, két szép metszeti rajz alapján mechanikailag nem különböznek egymástól.

Jiří Kubec Brzda nakladních vozů című könyve pedig az SZ-6, SZ-12 alkalmazásáról tesz említést.
Előzmény: MTU-890 (719)
MTU-890 Creative Commons License 2008.01.03 0 0 719

BUÉK!

 

Lenne 3 kérdésem:

 

1.) Stopex rudazatállítót alkalmaznak-e vontatott járműveken, ill. különbözik-e az "SZ"-jelű rudazatállítótól?

 

A neten a Stopexről nem találok semmit, csak azt, hogy svájci mozdonyokon fordul elő.
Egy csehszlovák fékkönyvben az "SZ"-jelű szerkezetről van 4 oldal (a gyártóról egy szó sincs), míg a Stopexről csak 4 sort írnak. Ebben a 4 sorban említik, hogy van "A"-típusú (egyszeres működésű) és "Km"-típusú (kettős működésű) változata.
A "Schienenfahrzeuge" c. újság egy régi számában viszont "Stopex SZ 10" van írva egy csehszlovák kocsi rajzához, tehát olyan, mintha az "SZ" is Stopex lenne.

 


2.) A Westinghouse E2, E3 kormányszelepek használatban vannak-e?

 

Az UIC döntvény szerint ezeket a kormányszelepeket "WE" jelöli a fékfeliratban. De azon a kocsin, amin ilyen feliratot láttam, C3W2 kormányszelep volt (a TSI szerint ez is "WE" feliratozású).

 


3.) Vendégsín néhány évvel ezelőtt az egyik felsorolásában említette többek között a Westinghouse S kormányszelepet. Ezt hol alkalmazzák?

 


Thx.: MTU-890

Vendégsín Creative Commons License 2007.12.28 0 0 718
Akkor biztosan megvan az AET 43. (1990.?) száma is.

Az nincsen meg.
Előzmény: MTU-890 (717)
MTU-890 Creative Commons License 2007.12.28 0 0 717

Úgy van, itt vala a polcon.

Mázlista:-)).

Akkor biztosan megvan az AET 43. (1990.?) száma is. Ebben van egy "Grundlagen der Schienenfahrzeug bremse..." c. tanulmány is. Nem tudom, hogy hány oldalas, de legalább 60 (kb. 10-12 oldalt másoltam belőle).

 

Üdv.: MTU-890

 

Előzmény: Vendégsín (694)
MTU-890 Creative Commons License 2007.12.27 0 0 716

Kösz, de nem.

Én csak hivatkozásokat teszek fel, a google dolgozik vele, nem én, ehhez nem kell különösebb tudás.

Vendégsínt viszont már itt a fórumon is próbáltam, próbáltuk rábeszélni egy fékkönyv megírására, de eddig sikertelenül. Remélem, hogy azért már nekikezdett:-))

 

Üdv.: MTU-890

 

Előzmény: v431185 (714)
MTU-890 Creative Commons License 2007.12.27 0 0 715

Argentin jármű- és fékalkatrészek (javítási?) előírásai:

 

http://www.cnrt.gov.ar/nefa/Catalogo%20FAT%203.htm#f1431

 

(benne pl. a SAB DRVAU rudazatállító, ill. feltűnik egy Westinghouse rudazatállító is)

 

 

Az ábrák külön is letölthetők innen:

 

http://www.cnrt.gov.ar/nefa/Planos%20Nefa%201.htm

 

 

Arrafelé még a légűrfék is használatos.

 

 

Üdv.: MTU-890

 

v431185 Creative Commons License 2007.12.27 0 0 714
Úgy nézem igen nagy rálátásod van ezekre a fékes témákra!
Nem akarsz Vendégsínnel 1 fékkönyvet írni?!?
Előzmény: MTU-890 (713)
MTU-890 Creative Commons License 2007.12.27 0 0 713

Fékezőszelepek egy szerb levelezőlistán:

 

http://www.railserbia.net/forum/viewtopic.php?f=1&t=2559&st=0&sk=t&sd=a

 

 

Üdv.: MTU-890

 

MTU-890 Creative Commons License 2007.12.22 0 0 712

http://www.ferrovie.it/phpBB2/viewtopic.php?t=17058&postdays=0&postorder=asc&start=0

 

Ezen az oldalon az egyik hozzászólásban a Westinghouse-U kormányszelepről tettek fel színes ábrákat.

 

 

Üdv.: MTU-890

 

MTU-890 Creative Commons License 2007.12.22 0 0 711

Az "Ingegneria Ferroviaria" c. szaklap 2007/9. számában volt egy hirdetés a POLI Group termékeiről (POLI Spa + MZT HEPOS AD).

 

Ez a hirdetés megtalálható az alábbi lapon:

http://www.polibrakes.com/english/advertising.htm

 

 

A gyár fékberendezései (kormányszelepek, relészelepek, mérlegszelepek, rudazatállítók, stb.) a következő honlapon megnézhetők:

http://www.polibrakes.com/english/components.htm

 

(Az látszik, hogy az MZT HEPOS gyártmányai is benne vannak.)

 

 

Üdv.: MTU-890

 

Daze_ Creative Commons License 2007.12.19 0 0 710

 

Tisztelt cs1014 és Vendégsín!

 

Köszönöm szépen a hasznos segítséget!

Előzmény: cs1014 (707)
Vendégsín Creative Commons License 2007.12.18 0 0 709
Véletlenül igazat kell adnom, mi a nyakatekert germán név helyett simán centrifugálszabályozóként emlegetjük azt a szerkezetet.
Előzmény: cs1014 (707)
cs1014 Creative Commons License 2007.12.18 0 0 708
Megnéztem én is a gúgölt, az lesz az... Funkcióját (fékhengernyomásnövelés nagyobb sebességen), alkalmazási területét (vontatójárművek) tekintve tulajdonképpen a mi szilíceumosunkon is megtalálható tengelyvégnél elhelyezett centrifugálszabályzó szép német neve.
Előzmény: cs1014 (707)
cs1014 Creative Commons License 2007.12.18 0 0 707
Achslagerbremsdruckregler

Ez azt jelenti szó szerint, hogy "tengelycsapágy-féknyomásszabályzó", erősen gyanítom a centrifugálszabályzó (mint V43 tengelyvégére épített érzékelő - kapcsolóelem) német neve lehet.
Előzmény: Daze_ (706)
Daze_ Creative Commons License 2007.12.18 0 0 706

 

Üdvözlet az uraknak!

 

A következő kérdéssel fordulok önökhöz. Az aktuális fordítási munkám során találkoztam a következő német kifejezéssel:

 

Achslagerbremsdruckregler

 

Sajnos sehol sem találom a magyar megfelelőjét, a google is csak néhány olyan küldöldi találatot hoz, ami nem segít.

 

Kérem, hogy aki tud, segítsen!

 

Előre is köszönöm!

 

MTU-890 Creative Commons License 2007.12.13 0 0 705

Köszi a választ!

 

 

 

Régi SAB DRV prospektus:

http://www.deutschefotothek.de/obj86003069.html

 

Ez a link már megvan néhány hónapja, de tegnap végre működött a nagyítás képeken, így már olvasható volt (régebben csak a Zoomify ikonját mutatta, hiába raktam fel a progit).

 

Üdv.: MTU-890

 

 

 

 

Előzmény: Vendégsín (704)
Vendégsín Creative Commons License 2007.12.13 0 0 704
a féktuskóhézag eltérő lesz-e

Szerintem igen.
Előzmény: MTU-890 (703)
MTU-890 Creative Commons License 2007.12.13 0 0 703

Köszi az információt!

 

A kocsin valóban nem egységműködésű kormányszelep található (Oerlikon Est3).

A raksúlyváltó LV4.

 

Egy laikus kérdés:

Az "A"-hézag változása miatt a féktuskóhézag eltérő lesz-e ennél a szerkezetnél üres ill. rakott állásban?

 

Thx.: MTU-890

 

Előzmény: Vendégsín (702)
Vendégsín Creative Commons License 2007.12.12 0 0 702
eltérő DRV rudazatállító vezérlés

A rajzolt rudazatrendszerrel üres állásban nagyobb, rakottban kisebb A méret állítható be, így a megváltozott rudazatáttétel ellenére azonos fékhengelöket lesz rakott és üres állásban, így a nem egységműködésű kormányszelepek mellett is ugyanolyan feltöltési és oldási idő, valamint legnagyobb nyomáshatároló nélkül is ugyanakkora legnagyobb fékhengernyomás adódik.
Előzmény: MTU-890 (701)
MTU-890 Creative Commons License 2007.12.11 0 0 701

Egy francia tartálykocsin a hagyományos megoldástól eltérő DRV rudazatállító vezérlést láttam. Néhány képet készítettem a telefonnal, de a minőségük....

Mellékeltem egy ábrát is.

 

Üdv.: MTU-890

 

 

 

 

 

 

 

MTU-890 Creative Commons License 2007.11.30 0 0 700
http://forums.lrpresse.fr/viewtopic.php?t=14534&view=next&sid=bae50270f9e20ddddff0cc9aa7a4fb00

 

Itt pl. megtalálható egy teherkocsi fékszámítása, ill. van egy link az alábbi lapra:

 

http://www.tassignon.be/trains/documentation/documentation.php

 

Innen többek között letölthető a „La Locomotive. Description raisonnée de ses organes” c. könyv (1948.), melynek VIII. fejezete a fékekkel foglalkozik, de akit érdekelnek a gőzösök, annak az egész könyv érdekes lehet.

 

 

Üdv.: MTU-890

 

MTU-890 Creative Commons License 2007.11.30 0 0 699

Érdekes, hogy a Ch ill. WE fékjelű kocsikon kb. ugyanolyan Westinghouse C3W kormányszelep van. De ez néhány éve már szóba került az egyik villamos motorvonat kapcsán.

 

 

Ezeket a hsz-eket sajnos nem sikerült megtalálni.
A döntvények és a TSI szerint a (Charmilles) C3W ill. a (SAB-WABCO) C3WR kormányszelepet "Ch"-val, a (Westinghouse) C3W2 kormányszelepet pedig "WE"-vel kell jelölni a fékfeliratban.
Az 1. képen az adattábla alapján C3W l VGP kormányszelep látható (a fékfeliratban "Ch-GP"-nek kellene lenni, de ezen a kocsin hibásan "O-GP" van felfestve).
A 2. képen az adattábla szerint C3W2 l VGP kormányszelep látható (a kocsin "WE-GP" fékfelirat szerepel).

 

Más. Lehet, hogy csak nekem új, de Keleti pu-on olyan Jz (72-es vasút) személykocsikat láttam, amelyek a fékfelirat alapján "Ch" fékkel vannak felszerelve. 2006-2007. évi fővizsgásak.

 


MTU-890

 

 

 

 

Előzmény: MTU-890 (679)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!