Az Ön által felkeresett topic fegyverek, ill. annak látszó eszközök
forgalmazásával kapcsolatos adatokat is tartalmazhat.
Felhívjuk figyelmét, hogy csak akkor lépjen be, ha Ön fegyverek forgalmazásával
vagy felhasználásával hivatásszerűen foglalkozik, és a honlap látogatása nem
eredményezi valamely Önre vonatkozó jogszabály vagy egyéb szabályozás
rendelkezéseinek megsértését.
Az Port.hu Kft. a fórum számára kizárólag tárhelyet szolgáltat, a honlapon
megjelenő információk vonatkozásában szerkesztői felelősséget nem vállal.
Amennyiben megítélése szerint a honlapon jogellenes tartalom jelenik meg, úgy
azt kérjük, jelezze az Port.hu Kft. mint tárhelyszolgáltató felé.
Magyarország honvédelme és biztonsága EU, NATO, és világviszonylatban.
Minden, ami a MH helyzetét befolyásolta a közelmúltban, befolyásolja a jelenben, és befolyásolhatja a jövőben.
Aktív és inaktív katonák, rendvédelmiek, és a honvédelem iránt elkötelezett civilek klubja.
Jellemző az akkori vezetés és a valóság kapcsolatára, hogy az akkoriban igen népszerű Ócsai nyílt napok egyikére is kivittük ahol egy aktív vezérőrnagy megkérdezte, hogy a civileknek lövünk is vele ?
Mondtam neki, hogy nem.
Miért ?
Mert :
- nincs harckocsi vezetőnk,
- nincs harcjármű vezetőnk,
- nincs kiképzett emberünk,
- nincs hozzá lőszerűnk.
- ha mindez lenne, az ócsai gyakorló téren egyikkel se tüzelhetnénk.
Meglepődött.
Neki ez mind új információ volt.
Vagy hatszor rákérdezett, hogy tényleg van tankjuk és nincs hozzá tank vezető?
Vagy hatszor elmondtam neki, hogy sem a harckocsikhoz, volt T-72 és T-55 is (2+1 db) nincs személyzetünk se a PSZH-khoz (volt BTR és volt BMP is) nincs személyzetünk.
Csak hát fenntarhatatlan volt az egész. Kell hozzá egy Németország, vagy legalább Lengyelország méretű gazdaság, hogy több száz v ezer harcjárművet fenntartson, karbantartson és gyakorlatozzon velük.
kicsit harcoltam, mert nem volt egyszerű de szereztem hozzájuk 3 db takaró ponyvát.
kettőt letakartunk, lefűztünk és 3 évig senki hozzájuk se nyúlt.
Egy db maradt bemutató járműnek.
Három év alatt volt 3-4 útja, összesen gurult kb. 150-200 km-t.
Lőni nem lőtt vele senki.
Kicsi humort vittek az ügybe az akkori Szervezési Csoportfőnökség Szak-emberei.
amikor átvettük, annak az évnek a szeptember elsejei napjával feloszlatták az addig is csak 3-4 fős "páncélos" rajt.
Az állománytáblából törölték őket és sajnos a páncélos szerelőket is.
így a követő 3 évben ha bemutatra kellett menni akkor a :
- ki nem vezette még?
- ki mer vele kimenni közúti forgalomba?
felkiáltásokkal próbáltam/tunk kezelőnek csúfolt önkénteseket keresni rá.
Remélem már elévült.
Ateista vagyok de amikor az Andrássy úton egy olyan sofőr vezette délutáni csúcsban aki brahiiból vállalta el, mert ilyet még nem vezetett és csak B kategóriás jogsija volt majdnem nulla gyakorlattal, én bizony végig imádkoztam azt az utat.
Egy támadó hadsereg légvédelme más országban mit véd? A csapatok feletti légteret, de nyilvánvalóan egy offenzívát támogat.
Vagy ott vannak a nagy hatótávolságú rendszerek. Aki kitolja az ellenséges határra, arra is fogja használni, hogy az őt támadó gépeket még lehetőleg idegen terület felett lője le.
Szóval hiába van benne a szóban olyan szépen, hogy védelem, ugyanúgy jó támadásra is.
Magyarország régi szovjet harcjárműveket adott el Szerbiának Belföld
2024. január 25. – 08:53
Magyarország régi szovjet gyalogsági harcjárműveket adott el Szerbiának .
A szerb hadsereg 26 darab BTR–80A típusú páncélozott gyalogsági harcjárművet vásárolt a Magyar Honvédségtől. A harcjármű tíz személyt tud szállítani, feladata egy lövészraj harcának támogatása a védelem és támadás során egyaránt. Vízen is képes közlekedni, a hátulsó részén páncélfedéllel zárható hajócsavar található.
A Magyar Honvédség az Oroszországgal való közös államadósság kiegyenlítéseként kapott 555 darab BTR-80-ast 1996 és 1999 között.
Ezek egy részét 2006 és 2010 között felújították, a többség azonban mára használhatatlanná vált.
A most eladott járművek éjjellátó készülékekkel, fejlett kommunikációs rendszerekkel felszereltek ugyan, de nem elégítik ki Magyarország hosszú távú védelmi igényeit. A Honvédség mellett ma a Terrorelhárítási Központ (TEK) is használ néhány BTR-t.
A nemzetkozi voroskereszt kivonult ellenorizni a lezuhanas helyehez. Az allitolagosan gepen utazo foglyok miatt gomdolom van joguk ellenorizni. Aztan hogy odaengedtek-e oket, vagy hogy mikor, es hogy elotte rendeznek-e az oroszok valamit a terepen, az passz.
Nem kell oda semmi szakértő, van videó a számtalan testről, ha tele volt emberrel a gép, vagy nincs?
Ennyi.
Hogy akik "rajta voltak" azokat sajnos már "eltüntették", másképp likvidálták (már régebben), és most ez egy indok, az is feltételezhető, és egyben sajnálatos, de tipikus orosz műsor.
Érdekes cikk - mondjuk rá. Én a szlovák sajtóban kicsit mást olvastam erről. A vadászgépek részt ( gépek nélkül maradtak) nem egészen értem, hogy miért más lenne a hibás. Erre már nagyon régen szerződést kötöttek a szlovákok és feltétel volt a reptér átépítése a géptípushoz. Az első gépek elkészültek, de az átépítés elhúzódott, ezért az eredetileg tervezett szliácsi reptér nem tudja őket fogadni és most ők döntöttek úgy, hogy ne szállítsák még le.
A migekért cserébe meg úgy tudom helikoptereket fognak kapni, amihez még kb 340milliót kell hozzáfizetnie (1 milliárd helyett), valamint a Migekért ezen felül 200milliót, a Kub-ért 50millió kapnak, nem 700milliót.