Keresés

Részletes keresés

Zsivany Creative Commons License 2004.05.07 0 0 12727
Gyök felöli felvágásról volt szó, a rugós váltóktól kanyarodtunk ide.
Az persze más dolog, hogy van felvághatatlan hajtómű, sőt a görgős csúcssínalátámasztás is felvághatatlanná tette a váltókat, mert felvágáskor nem tud a csúcssín a görgőre felmászni a jármű súlyát emelve.
Előzmény: 1047 005-2 (12718)
Zsivany Creative Commons License 2004.05.07 0 0 12726
Kézi állítású váltó esetén nem lehet 120-szal száguldozni rajta, csak 80-nal. Lásd Vecsés ideiglenes bizber. (kicsit más ott a helyzet, de az elv ugyanaz) Minimum egy központi retesznek kell lennie, amit ha megmozdít a bakter, kiderül a felvágás. De nem nyúlt hozzá me' lusta vót....

Előzmény: Engerth (12722)
Zsivany Creative Commons License 2004.05.07 0 0 12725
Kézi állítású váltó esetén nem lehet 120-szal száguldozni rajta, csak 80-nal. Lásd Vecsés ideiglenes bizber. (kicsit más ott a helyzet, de az elv ugyanaz)

Előzmény: Engerth (12722)
Zsivany Creative Commons License 2004.05.07 0 0 12724
Tudtommal volt retesz a toronyból ahhoz a váltóhoz.
Előzmény: Engerth (12716)
baloghgabika66 Creative Commons License 2004.05.07 0 0 12723
Egy hatvani gép.

http://www.train-sim.hu/hirpic/m62-144.jpg

Matiz annó ennek a hangját vette fel a TS számára.

Engerth Creative Commons License 2004.05.07 0 0 12722
A balset után láttam a TV-ben egy bejátszás ahol rekonstruálták a balesetet.Ott egy helyszíni állítású váltónál "bohóckodtak".A helyszini állítást a súlykörte szinezésből szürtem le, de más érvet nem tudok felhozni.

Ha tévedek akkor bots:

Engerth Creative Commons License 2004.05.07 0 0 12721
A váltót egy tolatómozdony vágta fel.

A felvágott váltó pedig helyszíni állítású, helyszínen reteszelhető (váltózáras).Tehát a Fszt. vagy a váltókezelő úgy győződik meg a váltó helyes állásáról, hogy a váltózárkulcs nála van.

A tolatómozdony felvágta a váltót, de sem a mozdonyvezető sem a tolatásvezető nem vette észre.(A tolatásvezető valószínűleg a szerelvény másik végén volt).Amikor végeztek a tolatás vezető jelentette a Fszt-nek , hogy a tolatást rendben befejezték...

a többit tudjuk.

:(

Előzmény: oldmumus (12717)
1047 005-2 Creative Commons License 2004.05.07 0 0 12720
"A Szajolban felvágott váltó helyszíni állítású volt."

Tudtommal központi állítású volt.Egy gyakorlatlan,frissen kiképzett,túlterhelt váltókezelő működtette.A tolatócsapat meg tolt ki a váltón át és nem vették észre,hogy felvágták.Sok szabálytalanság kellett a baleset bekövetkezéséhez.De azokat nem vonták felelősségre,akik nem korszerűsítették a berendezést,nem biztosították a megfelelő létszámot.

Előzmény: Engerth (12716)
oldmumus Creative Commons License 2004.05.07 0 0 12719
Bocs en ugy ertettem mindig egy olyan allasba huzza vissza ahol nem fordulhat ez elo!
Előzmény: 1047 005-2 (12718)
1047 005-2 Creative Commons License 2004.05.07 0 0 12718
"Magyarul itt nem tud kisiklani sosem a vonat!"

Dehogynem.Szinte csak csúccsal szemben következik be a siklás.Ha nem áll vissza alaphelyzetbe valamiért,akkor már kész is.Ráadásul nem is ellenőrzi semmilyen biz. ber..

Előzmény: oldmumus (12705)
oldmumus Creative Commons License 2004.05.07 0 0 12717
Zsivany irasabol azt vettem ki, hogy kozpontbol valtottak.
Előzmény: Engerth (12716)
Engerth Creative Commons License 2004.05.07 0 0 12716
A Szajolban felvágott váltó helyszíni állítású volt.
Előzmény: oldmumus (12715)
oldmumus Creative Commons License 2004.05.07 0 0 12715
Ja igen a biciklifekes kar egy toronyban..
Hat igen munkafegyelem, de ha ennek is lenne valami controllja kozpontilag mas lenne.
Előzmény: Zsivany (12714)
Zsivany Creative Commons License 2004.05.07 0 0 12714
Vonóvezetékes állítás van ott még mindig, mint ahogy sok más helyen is (Nagykanizsa, Murakeresztúr, Tárnok, Kápolnásnyék, Tapolca, stb. ). Nem a technikával van a gond, hanem a munkafegyelemmel. Itt többen is egymás után hibáztak: a tolatásnál, illetve a gyorsvonat menetének beállításánál.
Előzmény: oldmumus (12713)
oldmumus Creative Commons License 2004.05.07 0 0 12713
Tehat ott kezi valtas volt?
Remeljuk azokat feljodott a technika es tobbet nem fordulhat ilyen elo.
Előzmény: Zsivany (12711)
Zsivany Creative Commons License 2004.05.07 0 0 12712
A modellvasút arányaiban sokkal könnyebb, mint a csúcssín megmozdításához szükséges erő. Egyébként az újabb modellvasúti váltók már felvághatóak.
Előzmény: oldmumus (12710)
Zsivany Creative Commons License 2004.05.07 0 0 12711
Na ez pont jó példa. Szajolban az volt a helyzet, hogy korábban egy tolatáskor felvágták (vonat állította át) a váltót, amiről a váltóállító központban azt hitték, hogy egyenesben áll, közben a tolató vonat kitérőbe "állította át". Persze a bakter is hibás volt, mert elő volt írva a próbaállítás: akkor is meg kell mozgatni a váltót, ha nem kellene állítani (pont ilyen esetek miatt találták ezt ki), de ezt nem tette meg a bakter. A biztosító berendezés így egyenesben állónak érzékelte a váltót, ami kitérőben volt. A vonat meg bement rajta 120-szal...

Villamos állítású váltóknál a próbaállítás már nem kell, mert folyamatosan történik a felvágásellenőrzés. A berendezés azonnal jelzi a felvágást.

Előzmény: oldmumus (12710)
oldmumus Creative Commons License 2004.05.07 0 0 12710
Modellvasutamnal mindig siklott, szerencsere a valosagban nem sok ilyen malorrol tudok.
Szajolnal ott alavaltas volt igaz?
Előzmény: Zsivany (12709)
Zsivany Creative Commons License 2004.05.07 0 0 12709
Ha hiszed, ha nem, nem siklana. A rúd viszont ami átállítja a csúcssineket biztos görbülne, és a kampózár is törne.
Előzmény: oldmumus (12708)
oldmumus Creative Commons License 2004.05.07 0 0 12708
Hat azert megneznem egy 100-al robogo IC ha belemenne az nem siklana ki.
Előzmény: Zsivany (12707)
Zsivany Creative Commons License 2004.05.07 0 0 12707
Amúgy sem biztos, hogy siklana, csak a váltóhajtóművet tenné tönkre. (Részletekbe most nem mennék bele.)
Előzmény: oldmumus (12705)
Jadro Creative Commons License 2004.05.07 0 0 12706
Isten ez a route ritter. A 349 megás pályámból szanáltattam vele, aztán az installer meg összetömte 83 megára. De nem csinált semmi bat file-t pedig törölt belőle rendesen. Gyanús nekem ez az egész. A pálya egyébként rendben működik... Nem igazán értem.

90%-ban kész.

oldmumus Creative Commons License 2004.05.07 0 0 12705
Magyarul itt nem tud kisiklani sosem a vonat!
Előzmény: Zsivany (12702)
Zsivany Creative Commons License 2004.05.07 0 0 12704
Nincs véletlenül a többi jelzőről is ilyen jó leírásod? A jelzőcsomag leírásában én nem akarok ilyesmivel foglalkozni, ezért jól jönne, ha linkelhetnék valahova, hogy aki nem ért hozzá, az is találjon információt róla.
Előzmény: HTomi (12700)
Zsivany Creative Commons License 2004.05.07 0 0 12703
"már nekiálltam:M43 görög színekben "

A the-train.de-n már ezis fennt van.

Előzmény: nidsz (12697)
Zsivany Creative Commons License 2004.05.07 0 0 12702
"hogyan loki at a megfelelo iranyba?"

Csúcs felől arra megy a vonat, amerre a váltó áll. Győk felől, pedig a kerék nyomja át a csúcssínt a másik állásba, ha nem úgy áll.

Előzmény: oldmumus (12690)
oldmumus Creative Commons License 2004.05.07 0 0 12701
WOW, most mar tudom a jelzo arbocozasarol, hogy MERAFI van Lentinel!
Előzmény: HTomi (12700)
HTomi Creative Commons License 2004.05.06 0 0 12700
A hírhedt MERÁFI dokumentáció és az A61 017 az oldalamon (msts-ht.atw.hu)
peti 19 Creative Commons License 2004.05.06 0 0 12699
HTomi és nidsz KÖSZÖNÖM!
oldmumus Creative Commons License 2004.05.06 0 0 12698
S nekem a rovid magyarazat itt?
Előzmény: HTomi (12695)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!