Gyök felöli felvágásról volt szó, a rugós váltóktól kanyarodtunk ide.
Az persze más dolog, hogy van felvághatatlan hajtómű, sőt a görgős csúcssínalátámasztás is felvághatatlanná tette a váltókat, mert felvágáskor nem tud a csúcssín a görgőre felmászni a jármű súlyát emelve.
Kézi állítású váltó esetén nem lehet 120-szal száguldozni rajta, csak 80-nal. Lásd Vecsés ideiglenes bizber. (kicsit más ott a helyzet, de az elv ugyanaz) Minimum egy központi retesznek kell lennie, amit ha megmozdít a bakter, kiderül a felvágás. De nem nyúlt hozzá me' lusta vót....
Kézi állítású váltó esetén nem lehet 120-szal száguldozni rajta, csak 80-nal. Lásd Vecsés ideiglenes bizber. (kicsit más ott a helyzet, de az elv ugyanaz)
A balset után láttam a TV-ben egy bejátszás ahol rekonstruálták a balesetet.Ott egy helyszíni állítású váltónál "bohóckodtak".A helyszini állítást a súlykörte szinezésből szürtem le, de más érvet nem tudok felhozni.
A felvágott váltó pedig helyszíni állítású, helyszínen reteszelhető (váltózáras).Tehát a Fszt. vagy a váltókezelő úgy győződik meg a váltó helyes állásáról, hogy a váltózárkulcs nála van.
A tolatómozdony felvágta a váltót, de sem a mozdonyvezető sem a tolatásvezető nem vette észre.(A tolatásvezető valószínűleg a szerelvény másik végén volt).Amikor végeztek a tolatás vezető jelentette a Fszt-nek , hogy a tolatást rendben befejezték...
"A Szajolban felvágott váltó helyszíni állítású volt."
Tudtommal központi állítású volt.Egy gyakorlatlan,frissen kiképzett,túlterhelt váltókezelő működtette.A tolatócsapat meg tolt ki a váltón át és nem vették észre,hogy felvágták.Sok szabálytalanság kellett a baleset bekövetkezéséhez.De azokat nem vonták felelősségre,akik nem korszerűsítették a berendezést,nem biztosították a megfelelő létszámot.
Dehogynem.Szinte csak csúccsal szemben következik be a siklás.Ha nem áll vissza alaphelyzetbe valamiért,akkor már kész is.Ráadásul nem is ellenőrzi semmilyen biz. ber..
Vonóvezetékes állítás van ott még mindig, mint ahogy sok más helyen is (Nagykanizsa, Murakeresztúr, Tárnok, Kápolnásnyék, Tapolca, stb. ). Nem a technikával van a gond, hanem a munkafegyelemmel. Itt többen is egymás után hibáztak: a tolatásnál, illetve a gyorsvonat menetének beállításánál.
Na ez pont jó példa. Szajolban az volt a helyzet, hogy korábban egy tolatáskor felvágták (vonat állította át) a váltót, amiről a váltóállító központban azt hitték, hogy egyenesben áll, közben a tolató vonat kitérőbe "állította át". Persze a bakter is hibás volt, mert elő volt írva a próbaállítás: akkor is meg kell mozgatni a váltót, ha nem kellene állítani (pont ilyen esetek miatt találták ezt ki), de ezt nem tette meg a bakter. A biztosító berendezés így egyenesben állónak érzékelte a váltót, ami kitérőben volt. A vonat meg bement rajta 120-szal...
Villamos állítású váltóknál a próbaállítás már nem kell, mert folyamatosan történik a felvágásellenőrzés. A berendezés azonnal jelzi a felvágást.
Isten ez a route ritter. A 349 megás pályámból szanáltattam vele, aztán az installer meg összetömte 83 megára. De nem csinált semmi bat file-t pedig törölt belőle rendesen. Gyanús nekem ez az egész. A pálya egyébként rendben működik... Nem igazán értem.
Nincs véletlenül a többi jelzőről is ilyen jó leírásod? A jelzőcsomag leírásában én nem akarok ilyesmivel foglalkozni, ezért jól jönne, ha linkelhetnék valahova, hogy aki nem ért hozzá, az is találjon információt róla.