Trafó , ami a hűtést illeti. Granada 2.3 V6 terén nincs vmi tapasztalatod? Mármint főzik ezek a vizet vagy elég jó a hűtésük? Merthát itt is van egy bazi nagy hűtő.
En vettem egy 95-ös 2,5Td cherokee-t meg 2003-ban kb. 130ekm-el. Na annal a hengerfej mar masodszorra erett meg cserere. Es mind a negyet csereli az ember egyszerre, ha prezisen akarja megcsinalni. Utolag mondjuk mar csak azt cserelnem ami eppen gatreopedeses lett. Eleg draga mulatsag. MIndenesetre ilyen kocsikkal kar is kiserletezni. Sziloplaszt a hengerfej alatt ??? Nem mondod ? Azt oda miota hasznaljak ??? :))))
A transit 83 óta közvetlen befecsis,így sokkal jobb hatásfokon égeti a gázolajat,több mozgási energia és kevesebb hő fejlődik a hengerekben.Ezért van hogy -10 fok alatt alapjáraton már nem tudja tartani a hőt,simán visszahül a motor...ehhez képest van egy bazi hűtő és venti,nem csoda hogy a hűtés az tuti.Ismertem olyan tranyót amin tönkre ment a viszko kuplung és a gazdája nem vett rá,inkább venti nélkül járt vele évekig.Soha nem melegedett még 35 fokban sem.A vm az egy fos,berakták scorpioba is sajna,ha egyszer megforr as vize onnantól egyszerűen semmit nem lehet vele csinálni,lehet síkolni meg ragasztani,úgysem lesz jó.Volt hogy barátomnak scorpiót kellett néznem,ahányat láttam mindnek lógott ki a sziloplaszt a hengerfej alól,a gazdája szerint meg,, á semmi baja csak karbantartás miatt" ehhe
A hütes ezeken a transitokon peldasan müködik. Ehhez nem fer ketseg. A legtöbb kocsi megirigyelhetne az ilyet. Sztem par tipust mar hengerfejesre hajtottal volna ilyen körülmenyek között. Amit hangosan kimondok az a 2,5-ös VM blokk (pl. fronteraban vagy cherokee-ban).
Kuplung milyen most ? Bejaratodott ..? :) Vagy meg kicsit "labilis" ?
Drága Tranzisztorom elvitt minket egy Szfvár-Róma-Nápoly-Bari-Patras-Athén-Thessaloniki-Szfvár körútra. 4000 km hiba nélkül 2 hét alatt! Cserébe meglevegőztettem az Adrián (500 km hajóút). Most láttam az 5 év alatt először a vízhőfokmérőt a függőlegestől jobbra Athénban a másfél órás csúcsforgalomban 40 C-nál.
A terhelesröl kerdeznelek Titeket. Mennyire terheltetek eddig tul a transit-jaitokat ?
En par hete egy paletta terkövet vittem 5-10 km-t vele. Kb. 1 Tonna lehetett a suly. A kocsi hatuljan felepö van. Majdnem belevert mar az utba (5-10 cm ?). Mindez uj gatlokkal ... Es elöre lett csusztatva a raklap termeszetesen ! :)
Kicseréltem a Tranzisztoromon komplett kuplungot (tárcsa-szerkezet-csapágy). Nem volt gáz felbakolva szerelni, de a kuplungharang 14 db 13-as fejű csavarjának levegős kulcs nélkül nekiállni öngyilkosság. Levegős kulccsal 10 perc. Komplett kuplungszerkezet a Vaterán 20EFT a LUK márkájú.
motormosas föleg tavasszal igen hasznos tud lenni (so) + latod is, ha v.hol elment egy szimmering vagy tömites. egy normalisabb szerelö nem is nyul hozza egy turhasabb motorhoz.
telre beallitottam egy csarnokba a gepet es kivontam reszlegesen a forgalombol. hat igy talan meg 5-6 ev v.hogy megoldhato vele. nincs kedvem egy masikat venni halom penzert amire aztan 2-3x ennyi penzt kell költeni, hiaba fiatalabb.
kepeket nem csinaltam, sajnalom is, de nem volt nalam a gep. :(
4 kört ftottam, abbol kettö tetöig telepakolva. megijedtek amikor meglattak mennyi szart rakok ki egyszerre. mondjuk nem is tudtak arrol, hogy lesz lomtalanitas. azt hittek csak ugy lerakom gyorsan aztan eltünök ... :)
Még nem. Kell még egy vízcső, meg a fűtés csövek. A hátsó futómű várat még magára, mivel az Grancinál van. Ma rendeltem hozzá szilenteket az Oldcarstol. Aztán ha megjön akkor az is csere és a fékrendzert fel kell tölteni, légteleníteni, aztán a motort beindítani.Ja és persze vizsga....
Ha leveszem a beöntő sapkát, nincs kékes fehér füst. Nem nagy a kartergáz.
Inkább az a gáz, hogy onnan szív sok levegőt és nem a légszűrőházból.
Most, hogy állítottam a pillangószelepen, hogy alaphelyzetben, nagyobbat van nyitva, így úgy veszem észre, jobb lett valamivel, de így meg nem megy le a gázpedál padlóig ugyebár.
Ha kihúzod az olajbeöntő sapkát járó motornál mekkora a kartergáz?Szemmel láthatóan jön ki kékes fehér füst az olajbeöntő helyén?Rossz sapkával még nem volt dolgom.Fék tökéletes?Mert ha a szervódob kicsit is ereszt,sokszor hallható a sziszegés a fülkében,akkor a vákumpumpa a többlet levegőt benyomja a motorba,ekkor előfordul nagy kartergáz és olajfolyás.Illetve ha kopott a moci akkor lehet még ilyen,de azt már észre vetted volna más jelekből is.
Kérdeznék. Az a gondom, hogy ahogyan a levegőt szívja a motor, olajat is szív fel a kartergáz-visszavezető csőből. Ez hogy lehetséges? Rossz az olajbeöntő sapka, vagy? Én elgondolásom szerint, azért van, mert a karterg.vissza.vezetésnél sokkal nagyobb a vákum, mint a légszűrő felől jövő csonkban. Persze, csak alapjáraton, mikor kicsit van nyitva a pillangószelep. Ha már nyitom jobban, akkor nem onnan szív többet.
Felszívja az olajat, az meg amikor leáll a motor visszafolyik szépen a levegőszűrőre. Grrrr...
Kipuff tartó gumit és hátsó lengéscsillapító szilenteket cseréltem.
Meg volt olajcserém + szűrők!
Előtte szépen lemostam a motort. Főleg azért, mert néhány helyen szivárgott az olaj. Másnap aztán kiderült honnan folyt. Olajleeresztő csavar (kicserélve), meg a vákumpumpánál. Kapott egy új tömítést az is. Úgy nézem, hogy az olajteknő tömítésnél is enged valamit, pedig azt tavaly nyáron cseréltem.
Akkor most megfiatalodott a géped. :-)
Főleg ha télen nem is használod, akkor valsz még később kell elővenned a listád.
Csak most nyugalom van. Ahogy nálam is. Nem járok sokat a géppel, mert nincs benne 1-es sebességi fokozat, a Trafo kollégától megvett váltó még a pincében pihen... Mondjuk nem mutatkozott be szépen, elhoztuk Robitól majd' 250 kilométerről, és az utolsó 40 méteren (a murvás úton) billent meg, és folyatta bele a maradék olaját a faterom Lupo-jába...de amint beköltözik az autómba (és jó is), hatalmas köszönőírásokat fogok írni...:)