Egyébként meg semmi újdonság nem hangzott el. Eddig is tudtuk, hogy honnan és valszeg milyen származású/állampolgárságú alakulat lőtt.
(Én immáron tizenpár éve a Mélyföldön élek. Azzal foglalkozom, amivel, vannak a fórumon, akik ismernek. Tudják azt is, hogy habár sokszor szenvedélyesen fejezem ki az álláspontomat, a szakmaiságot nem lehet felülírni - még fórumozás közben is.
Jópár éve vettem részt először szakmai előadáson az esettel kapcsolatban. Van olyan barátom, aki részt vett az azonosításban. Direkt barátot mondok.
És többet nem.
Sajnos ez az eset is rámutat arra, mennyire nehéz szakmai vizsgálatot folytatni, de még nehezebb megküzdeni a szándékosan álhírekkel befolyásoló rendszerek ellen.
Anno vittem virágot az alkalmi emlékhelyre, amely miatt a Schiphol 3. Terminál előtti részt szinte teljesen le kellett zárni.
Putyin és rendszere egyszer majd megbűnhődik mindezért. Azok az ukránok is, akik talán megelőzhették volna.
Vagy nem fognak.
A szerencsétlen utasokon, köztük egy rakás gyereken mindez már nem segít. Az emlékekben az autópálya mellett álló tömegek tapsolása marad meg, amikor a holttesteket hazaszállították szerte Hollandiában. Itt így merítenek erőt.
Meg azzal, hogy ha kell, évek múltán, de kijelentik: ki tette.
Teged se az igazsag erdekel (amire a 298 aldozat hozzatartozoinak joga van), hanem politikai elöiteletedet kivanok (legalabb verbalisan) a helyzetre eröltetni. Sok sikert hozza. Nelkülem! :-(
Kicsit unalmas már hogy a szakmai szervek által vezetett szakmai vizsgálat lezárulta után évekkel is, ha valamelyik politikus, vagy politikai szervezet elköhinti magát, máris újra elkezdődik itt a mókuskerék. Réges-régen tisztázva lett az összes szakmai kérdés, mi találta el, hogyan zuhant le.
Az hogy ki lőtt, és honnan, az nem ide való, hanem a polidilbe, jitestül politikusostúl.
Mint közölte, a megállapítások felvetik a kérdést, hogy a dandár aktívan vett-e részt a repülőgép lelövésében?
----------------------------
Mit jelent az aktívan?
Ha egy egységből, itt légvédelmi dandár, kikülönítek egy alegységet (itt egy üteget), azt eltávolítom a dandártól, átküldöm 657 km-re ( ez a Budapest-München távolság egyébként) fedetten egy másik országba, ott át-alá rendelem egy helyi szabadcsapat parancsnokának, akkor a légvédelmi dandár :
- részt vett az alegysége működésében?
- vagy nem vett részt aktívan a kikülönített alegysége működésében?
Mintha a Győri légvédelmi rakétások Stuttgartnál lőnének le valakit.
Természetesen VAN erkölcsi felelőssége a győri lérak parancsnoknak, még akkor is ha nem Ő rendelte beosztottai Stuttgarti kirándulását és nem is Ő parancsolt az ügyben, hogy ott mit tegyenek.
Kurszk, ahol a 53. Légvédelmi dandár állomásozik, és a feltételezett lelövés helye között kb. 650 km a távolság.
Dehogy az en elkepzelesem. Aki kb. meg tudja saccolni, hogy milyen bonyolultsagu a BUK kezelese (mi mindent kell elözetesen beallitani rajta, bevetes elött ellenörzni) ... az biztos benne, hogy az orosz hadsereg nem adja ki tapasztalatlan banyaszok kezebe (hiszen a BUK kezelese "csapatmunka". Különben mar valszeg szinte mindent tudnak pontosan, csak (jogosan) nem kötik a nyilvanossag orrara:
Mint közölte, a megállapítások felvetik a kérdést, hogy a dandár aktívan vett-e részt a repülőgép lelövésében. Telefonbeszélgetések alapján eddig két elkövető került a vizsgálócsoport látóterébe, de nyomozók jelenleg nem állnak készen arra, hogy megnevezzék az elkövetőket.
(Különben jo 100 nev van összegyüjtve ... csak esetleg meg nincs azonositva, hogy pontosan kik tekergettek a gombokat a BUK-ban. Vegülis a bünösseg igazolasara eleg bizonyitani, hogy ki adta ki a (tüz)parancsot ... nem kell feltetlenül tudni, hogy ki söprögette ki utoljara a BUK-ot.)
Elindult egy 50-60 jarmüböl allo convoy (ha nem tevedek 6 BUK-Telar-ral).
Egy azonositott jarmüt beszallitottak (az ismert fehet teherautoval Ukrajnaba. A szallitas alatt szamtalam felvetel keszült arrol, hogy egy VW kisbusz, meg egy jeep is allandoan jelen volt (vagyis ~10-12 szemely).
Ha azt gondolod, hogy az orosz katonasag honapokig vonszol ilyen jarmüveket ... majd amikor bevetesre kerül, akkor tapasztalatlan donyecki banyaszok kezebe adja a kezeleset ... de inkabb fejezd be magad a gondolatmenetet ...
Visszavontam. A sajtotajekoztaton NEM jelentik ki konkretan, hogy orosz szemelyzet kezelte, sot, a fougyesz egyik kerdese az, hogy ki volt a szemelyzet a Malaysian lelovese idejen. Sot, a vegen ujra elmondjak, hogy nem tudjak/nem biztosak benne.
Olvtars kicsit meghajlitotta a valosagot, amolyan orosz vagy kormanysajto stilusban. Ejnye bejnye...
A legnagyobb valoszinüsege mindig is annak volt, hogy sajnos nagyon elbaltaztak. :-(
Rossz, összevissza telefonalgato fönökseg, keves kompetencia, nem egyseges szervezet ... majd "valaki kimondta", hogy "nu akkó´ gyorsan löjetek". Oszt tevedesböl lelöttek az utasszallitot ... majd a roncsok közötti turkalas közepette radöbbentek, hogy mi törtent ...
Na akkor most ugyanazt kell kerdeznem, amit eddig mindig ilyen helyzetekben: az orosz szemelyzetnek/parancsnoksagnak/allamnak/Putyinatyacskanak mi erdeke fuzodott egy utasszallito lelovesehez? Mert ha orosz volt a szemelyzet, ok valszeg nem talalomra, vaktaban lovoldoztek.
A JIT 80 perces tajekoztatoja MA DELELÖTT törtent es itt tekinthetö meg. Eleg a 30. perctöl nezni (az elsö felora elökeszület).
A JIT hivatalosan kijelenti, hogy orosz tulajdonu, orosz szemelyzet altal kezelt BUK-Telar-rol inditott raketaval löttek le az mh17-et (a mar soxor emlegetett kurszki 53-as brigadrol van szo).
A JIT teljesen biztos abban, hogy Oroszorszagbol (a kurszki 53-as rakettas brigadbol szarmazo, orosz szemelyzet altal kezelt ...) BUK-kal löttek le az mh17-et. Te valami fake-news-nak dölhettel be.
Az ukranok lottek le a malaj gepet (nem az eltuntet), ma jelentettek be a hivatalos vizsgalat eredmenyet.. A q annyukat. Remelem megtalaljak a felelosoket es elrettento buntetest kapnak.
Nigeria Airways Flight 2120 - szintén felszállás után gyulladt ki. A tűz elemésztette a kabin jó részét, de a vizsgálat szerint a gép vezethető állapotban volt a lezuhanásig. (hosszú percekig)
Mellesleg nem kellett, hogy nagy tűz legyen, épp elég, ha pont kivágja a kommunikációt, és megfullad a crew...
Sőt, még tűz sem kell hozzá, hogy egy gép "szellem" legyen, lásd Helios Airways Flight 522, rosszul sült el egy nyomáskiegyenlítés teszt, és menet közben elszállt a kabinnyomás. A pilóták és az utasok is elvesztették az eszméletüket, és az F-16-osok tehetetlenül nézték végig, ahogy a gép addig repül, míg az üzemanyag bírja és végül lezuhan.
Csak itt nem egy veletlen pukkanas, ablakkiveres ... törtent, hanem azert rengeteg ismert teny is van. Az mh370 elkanyarodott, ket orszag hataran repült, ... ezaltal nem avatkozott be egyik se, ... latotavolsagban repült el a kapitany szülövarosatol ... Nomeg gondolom van meg rengeteg nem nyilvanos info is ... egy ilyen vizsgalat nincs teljesen kiteregetve az interneten ...
Viszont nincs alternativ, azt felüliro törtenet. Nem biztos, nem 100%, de az ismert informaciokbol talan valoban csak ezt lehet kihalaszni, kikövetkeztetni. Nagy valoszinüseggel van meg nehany atgondolt "csel" is a törtenetben, amit nem követne el egy pilota veletlenül ... hanem csak akkor, ha ki akarna jatszani egy es mast ...
Szerintem, ha valamilyen szerencsetlenseg törtent volna ... pl. madar szetveri a pilotafülket, meteorit atüti a gepet, a pilotak mindent megtettek voolna, hogy kapcsolatot teremtsenek a külvilaggal (az elkanyarodas utan erre lett volna eleg idö ... ugye elkanyarodni se kellett volna). Ha meg mindket pilota elajult, akkor a többiek tettek volna valamit ... felteve, hogy be lehetett jutni a pilotakabinba ...
Azota különben eltelt jo nehany ev. Remelem minden hasonlo vonalon jaro interkontinentalis repülön van legalabb satellite-telefon. Különben, ha jol emlekszem, a hajtomügyartoknak van egy opciojuk, hogy a FADEC adatait rendszeresen tovabbitsak ... csak eppen ezen a repülön ez az opcio nem volt aktiv ...
Valamikori magyar katonai gép. A Kamovok hadrendből kivonása után a Magyar Televízió "riporter" gépe volt Edelényi Gábor nevével fémjelezve. Az 1970-es években még dolgoztam rajta.