Nincs. Ha ezt csak úgy megtalálod, mindenképpen szólj...:)
Főleg kisebb cégek, vállalkozások vitték raktárnak a kasznit, meg a vasasok, de ők is raktárnak. Aki nem mélyült el bennük jobban, nem mondja meg külsőre, hogy az 950-es is volt. De gyakorolhatsz mondjuk a 490-en...
A kerti vasút (LGB) asszem 1:17-es, így egy picit kisebb sajnos.
60-asok voltak a Baxok, bár sosem jártak ennyivel.
Ez a kocsi 760-as, de valóban volt 5 db 950 mm-es nyomtávú 1960-as évjáratú Bax (490-494). Ezek tányérütközősek, csak kézifékesek voltak és kb. 1,5 év üzem után a gyártó átalakította őket 760-asra. 490, 491 most is nálunk van, 492 és 494 meg Nyírben, 431 és 433 pályaszámon. 493 kasznija is megvan valahol.
Milyen állagú a hó, mikor esett le a menethez képest, mennyire fagyott össze, mennyire fújta össze a szél, van-e a mozdonyon hóeke, bár a gyári hóekéje nem ér túl sokat... Nyíregyházán van nagy eke, ott átviszi az 1,5 m-t is rövid szakaszokon, de egyébként friss hóban 40-50 centiig eke nélkül is el tud menni (nehezen)
A kettessel vigyázni kell, most csak 3 hajtómű dolgozik az alján, meg már amúgy sem túl erős, de ezt a sínkorona feletti 15-40 centi havat áttörte.
Ha kevés az egy gép, többel kell(ene) elindulni...
Gyakorlatilag a meglévő része pont a buszmegálló mögül (tőle 3m-re indul és a fancsikai tavak irányába nagy ívben fordul (jobbra) és emelkedik szépen: egészen a volt nagyvasúti felüljáró maradványáig tart. A túloldalon hosszabb a rámpa, de az is teljesen megvan, meg utána is néhány rövidebb szakaszt kivéve követhető a nyomvonal legalább Bánkig, de minimum 2 elágazása volt a mellékvonalnak, így ez tulajdonképpen 3 vonal...
Útátjáró nyomait ne keresd, 1945 körül szűnt meg a szárnyvonal(ak), az akkori útnak semmi köze a mostanihoz sem magasságban, sem szélességben, sem burkolatban...