Keresés

Részletes keresés

by-169 Creative Commons License 2009.02.17 0 0 405
A szlovákoknál nem találtam képet a 493-as Bax-ról csak sok MK48-as-t csak itthon lehet.
Előzmény: Lényegében lényegtelen (401)
eurodav Creative Commons License 2009.02.17 0 0 404
Miért is?
Előzmény: A.R.C (402)
by-169 Creative Commons License 2009.02.17 0 0 403
Hogy micsodája van? Rögzitő fékre gondolsz? Kép van róla?
Előzmény: A.R.C (402)
A.R.C Creative Commons License 2009.02.17 0 0 402
Szerintem a 358 a legjobb

Történelmi Kézifékje van
Lényegében lényegtelen Creative Commons License 2009.02.17 0 0 401

Nincs. Ha ezt csak úgy megtalálod, mindenképpen szólj...:)

Főleg kisebb cégek, vállalkozások vitték raktárnak a kasznit, meg a vasasok, de ők is raktárnak. Aki nem mélyült el bennük jobban, nem mondja meg külsőre, hogy az 950-es is volt. De gyakorolhatsz mondjuk a 490-en...

Előzmény: by-169 (399)
by-169 Creative Commons License 2009.02.17 0 0 400

2007 Április vége.

 

by-169 Creative Commons License 2009.02.17 0 0 399
Körbe kéne járni a megyét biztos valami tanyán van. Akkor már nincs is az itthoni kisvasutaknál?
Előzmény: Lényegében lényegtelen (394)
Lényegében lényegtelen Creative Commons License 2009.02.17 0 0 398
Nem volt megfelelő a pályaállapot ehhez, asszem az is max. 30-as volt. De nem biztos...
Előzmény: by-169 (393)
Lényegében lényegtelen Creative Commons License 2009.02.17 0 0 397
Képes... de 50-re engedélyezték, menetrendszerint Nyírben jártak a legtöbbel, 40-nel...
Előzmény: by-169 (392)
Lényegében lényegtelen Creative Commons License 2009.02.17 0 0 396
Meg nem korabeliek is, töbször részese voltam ilyennek, nem volt semmi:)
Előzmény: dud996 (391)
Lényegében lényegtelen Creative Commons License 2009.02.17 0 0 395
Amennyire kell, általában ki...
Előzmény: by-169 (389)
Lényegében lényegtelen Creative Commons License 2009.02.17 0 0 394
'95-ben selejtezték: vagy megvan még a kasznija valahol SzSzB. megyében akár magánszemélynél, vagy Szlovákiában keresd Feketebalog környékén...
Előzmény: by-169 (388)
by-169 Creative Commons License 2009.02.17 0 0 393
Ezt a sebbeséget csak a 950mm-es pályán engedélyezhették volna?
Előzmény: Chapadj (390)
by-169 Creative Commons License 2009.02.17 0 0 392

Az Mk48 képes 60-nal menni? Akkor bizbos bezabál. Nekem jó a 10-20-as tempo. Hármashegyalja előtt van egy gyors szakasz az már egy kicsit félelmetes:)

Előzmény: dud996 (391)
dud996 Creative Commons License 2009.02.16 0 0 391
"60-asok voltak a Baxok, bár sosem jártak ennyivel."

...Hát elméletben talán nem, de vannak korabeli sztorik... :)
Előzmény: Lényegében lényegtelen (387)
Chapadj Creative Commons License 2009.02.16 0 0 390
Kapaszkodj meg, mert az eredeti (jóváhagyott) tervek alapján ezek a kocsik (Bax) 80 km/h sebességre lettek méretezve!!
Előzmény: by-169 (384)
by-169 Creative Commons License 2009.02.16 0 0 389
Arra gondoltam hogy az összetaposott hó esetleg kisiklasztja a mozdonyt meg a Bax kocsikat vagy a kerék kiszoritja onann?
Előzmény: Lényegében lényegtelen (385)
by-169 Creative Commons License 2009.02.16 0 0 388
Elég furán nézhetett ki tányérütközövel a Bax. 493-as magánszemélynél van?
Előzmény: Lényegében lényegtelen (387)
Lényegében lényegtelen Creative Commons License 2009.02.16 0 0 387

A kerti vasút (LGB) asszem 1:17-es, így egy picit kisebb sajnos.

60-asok voltak a Baxok, bár sosem jártak ennyivel.

 

Ez a kocsi 760-as, de valóban volt 5 db 950 mm-es nyomtávú 1960-as évjáratú Bax (490-494). Ezek tányérütközősek, csak kézifékesek voltak és kb. 1,5 év üzem után a gyártó átalakította őket 760-asra. 490, 491 most is nálunk van, 492 és 494 meg Nyírben, 431 és 433 pályaszámon. 493 kasznija is megvan valahol.

Előzmény: by-169 (384)
Lényegében lényegtelen Creative Commons License 2009.02.16 0 0 386

Utazott már több is rajtuk:), de ezek az eredeti sajátjaik. 1960-1978-ig voltak a mozdonyok oldalán...

Előzmény: by-169 (382)
Lényegében lényegtelen Creative Commons License 2009.02.16 0 0 385

Ez sok mindentől függ...

Milyen állagú a hó, mikor esett le a menethez képest, mennyire fagyott össze, mennyire fújta össze a szél, van-e a mozdonyon hóeke, bár a gyári hóekéje nem ér túl sokat... Nyíregyházán van nagy eke, ott átviszi az 1,5 m-t is rövid szakaszokon, de egyébként friss hóban 40-50 centiig eke nélkül is el tud menni (nehezen)

A kettessel vigyázni kell, most csak 3 hajtómű dolgozik az alján, meg már amúgy sem túl erős, de ezt a sínkorona feletti 15-40 centi havat áttörte.

Ha kevés az egy gép, többel kell(ene) elindulni...

Előzmény: by-169 (382)
by-169 Creative Commons License 2009.02.16 0 0 384
Hú de szép. Ez akkár a kerti vasútra is jó nem? 1961-ben 60km/h engedélyezett sebbeség! Akkor ez még a 900mm nyomtávú volt?
Előzmény: Lényegében lényegtelen (379)
by-169 Creative Commons License 2009.02.16 0 0 383
Ha arra járok szombaton akkor meglesem a Bax-ból a régi töltést.
Előzmény: Lényegében lényegtelen (380)
by-169 Creative Commons License 2009.02.16 0 0 382
Hány centis hóban tud elmenni még az Mk48-2002? A táblák közül valamelyik volt már az egyik mozdonyon de lehet más tábla volt.
Előzmény: Lényegében lényegtelen (381)
Lényegében lényegtelen Creative Commons License 2009.02.15 0 0 381

Nekem is tetszett! De a mostani két havas menet sem volt rossz a hóátfúvásokkal...

 

A képet csak úgy, hátha érdekel valakit...

Magángyűjtemények részét képezik, egyik SEM eladó vagy cserélendő...

 

Előzmény: bgftt (378)
Lényegében lényegtelen Creative Commons License 2009.02.15 0 0 380

Gyakorlatilag a meglévő része pont a buszmegálló mögül (tőle 3m-re indul és a fancsikai tavak irányába nagy ívben fordul (jobbra) és emelkedik szépen: egészen a volt nagyvasúti felüljáró maradványáig tart. A túloldalon hosszabb a rámpa, de az is teljesen megvan, meg utána is néhány rövidebb szakaszt kivéve követhető a nyomvonal legalább Bánkig, de minimum 2 elágazása volt a mellékvonalnak, így ez tulajdonképpen 3 vonal...

 

Útátjáró nyomait ne keresd, 1945 körül szűnt meg a szárnyvonal(ak), az akkori útnak semmi köze a mostanihoz sem magasságban, sem szélességben, sem burkolatban...

Előzmény: by-169 (376)
Lényegében lényegtelen Creative Commons License 2009.02.15 0 0 379

Csak neked, ha még nem találkoztatok: a gyártó (MÁV Debreceni Járóműjavító Ü.V.)

prezentációs vitrinmodellje (1:18) 1961-ből

 

 

 

Előzmény: by-169 (377)
bgftt Creative Commons License 2009.02.15 0 0 378
Lecsaptunk rá , mint "foxi a lábtörlőre". Jó volt látni a tavaszi napsütésben.
Előzmény: Lényegében lényegtelen (374)
by-169 Creative Commons License 2009.02.15 0 0 377
Ejj de jó valakinek aki Bax-on utazott:) Irigy vagyok nagyon.
Előzmény: eurodav (372)
by-169 Creative Commons License 2009.02.15 0 0 376
Hol van a régi töltés mert mi nem találtuk sehol még a buszmegálló mögött sem. Az úton meg nem látszik a volt átjáró nyoma.
Előzmény: Lényegében lényegtelen (374)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!