Itt a helye minden adatnak,képnek videónak,ami a jó öreg Púposokkal kapcsolatos.Emlékezzünk meg méltán a Ganz-MÁVAG egyik legjobb,sokak által kedvelt dízeléről....még mielőtt végleg kihalnak!
Lehet találgatni, mi lesz a 19606/7 elé fogva a nyáron. A választásban fő szempont, hogy a gép (a sok éves átlag menetrend szerint, ideit még nem láttam) több órát napozik Bfüreden, és 80-as gép elvileg nem jó, valamint, hogy a vonat könnyű, ráaádsul lesz kővonatozás, ezek valószínűsítik idén is a 203-as Púpost.
Miért nem jó a 80-as? Cell-Boba között elbírja a menetrend, a fékpróba miatt talán meg sem lenne a 100, mire lemegy a 26 felé :-)
A 203-as utoljára 2000-ben járt vele, nem tudom, hogy most mennyire jó gép.
A "jávorszarvas" már következmény. De amúgy is mellékes, csupán a mozdony imázsát rombolja, ha gyorsításkor túltölt a motor.
A nagyobb baj, hogy hordta az olajat, ami drága, emellett kisebb a teljesítmény, meg asszem villamos problémákkal is küszködött.
Ha a MÁVnál minden baj oka csak a pénz lenne, akkor minden mozdony, köztük az M40,233 is olyan lenne, mint az M62,265-ös. Annak is kora kamaszkoromban volt az utolsó fővizsgája.
A Púposnak Sm-en szerintem nem terveznek nagy jövőt. Ha nincs gép, tessék-lássék befogják valamire, mert állagban van, de ha van gép, akkor parajos.
***
Lehet találgatni, mi lesz a 19606/7 elé fogva a nyáron. A választásban fő szempont, hogy a gép (a sok éves átlag menetrend szerint, ideit még nem láttam) több órát napozik Bfüreden, és 80-as gép elvileg nem jó, valamint, hogy a vonat könnyű, ráaádsul lesz kővonatozás, ezek valószínűsítik idén is a 203-as Púpost.
További lehetőség, hogy a szerelvényt integrálják a 29-es mentrendbe és fordába, és akkor felmegy Fehérvárig, netán Pestig (Sv-től esetleg egy másik szerelvényre kötve), és akkor Sv viheti Cell-Sv között M41-el, vagy remot M62-vel.
"Így igaz! És több esetben bele is betegedett szegény."
Furcsa, hogy egy 4 kocsis gyorsvonatba betegedett bele. A 19606/7 kiváló munka neki. Megkérdezhetném, hogy akkor végül is mire tartják a mozdonyt? De inkább az való ide, hogy milyen fenntartás az, amivel még ezt sem bírja?
Egy észrevétel: a 402-es Pupinak elég érdekes lett az ajtókialakítása!:-)
Szerintem is. Szvsz a remotnak két dolog látta a kárát. Ez az álltalad említett ajtó kialakítás (tudom, így nem fejelik le a keretet, de lehet, hogy beázik majd mint a Dácsia) a másik pedig a gyönyörű hangja.