Jó volt a hűtésük persze,de ugye egy közel harminc éves autónál még ha jó konstrukció is nyilván a motor,hűtő,vízpumpa,csövek,termosztát,ventilátor állapotától függ...ha minden gyári értéket tud akkor kimegy a világból
Latom a kulcsszot (alapjaraton) nem igazan vettem figyelmebe. En termeszetesen terheles alatti üzemmodra gondolok itt. Alapjaraton max. bp.-i csucsforgalom jöhet szoba. Azt meg nalam nem tul gyakran törtenik meg.
Az elsö par honapban miutan megvettem az enyemet mar 3 es fel eve kerdezgettek, hogy telen kifüti e a bodet normalisan a kocsi. Na erre sem tudok semmi rosszat mondani. Tehat relativ hamar mar meleget fuj es ugy, hogy nalam nincs a rakter levalsztva böven eleg a fütes teljesitmenye meg -10 C-ben is. Nem vitazni akarok, ez csak az en tapasztalatom. :.)
> Ezért van hogy -10 fok alatt alapjáraton már nem tudja tartani a hőt,simán visszahül a motor
Ha mar a hütesnel tartunk. Kerdesem a következö : mennyi egy 95-00 szerias transit hütöjenek az elettartama kb. ? Mennyi idö az ami utan mar igen csak erdemes cserelni, ha meg nem is ereszt. Meszlerakodasra gondolok itt, amitöl a hütes hatasfoka igencsak visszaeshet. vagy mikor kezd egy ilyen hütö altalaban ereszteni (locsolni). Külsö behatas nelkül termeszetesen ... :)
Tapasztalati tenyzök erdekelnenek. Ki cserelt mar a tranyojan hütöt ?? Ha igen miert es mikor (ev, km stb.).
Trafó , ami a hűtést illeti. Granada 2.3 V6 terén nincs vmi tapasztalatod? Mármint főzik ezek a vizet vagy elég jó a hűtésük? Merthát itt is van egy bazi nagy hűtő.
En vettem egy 95-ös 2,5Td cherokee-t meg 2003-ban kb. 130ekm-el. Na annal a hengerfej mar masodszorra erett meg cserere. Es mind a negyet csereli az ember egyszerre, ha prezisen akarja megcsinalni. Utolag mondjuk mar csak azt cserelnem ami eppen gatreopedeses lett. Eleg draga mulatsag. MIndenesetre ilyen kocsikkal kar is kiserletezni. Sziloplaszt a hengerfej alatt ??? Nem mondod ? Azt oda miota hasznaljak ??? :))))
A transit 83 óta közvetlen befecsis,így sokkal jobb hatásfokon égeti a gázolajat,több mozgási energia és kevesebb hő fejlődik a hengerekben.Ezért van hogy -10 fok alatt alapjáraton már nem tudja tartani a hőt,simán visszahül a motor...ehhez képest van egy bazi hűtő és venti,nem csoda hogy a hűtés az tuti.Ismertem olyan tranyót amin tönkre ment a viszko kuplung és a gazdája nem vett rá,inkább venti nélkül járt vele évekig.Soha nem melegedett még 35 fokban sem.A vm az egy fos,berakták scorpioba is sajna,ha egyszer megforr as vize onnantól egyszerűen semmit nem lehet vele csinálni,lehet síkolni meg ragasztani,úgysem lesz jó.Volt hogy barátomnak scorpiót kellett néznem,ahányat láttam mindnek lógott ki a sziloplaszt a hengerfej alól,a gazdája szerint meg,, á semmi baja csak karbantartás miatt" ehhe
A hütes ezeken a transitokon peldasan müködik. Ehhez nem fer ketseg. A legtöbb kocsi megirigyelhetne az ilyet. Sztem par tipust mar hengerfejesre hajtottal volna ilyen körülmenyek között. Amit hangosan kimondok az a 2,5-ös VM blokk (pl. fronteraban vagy cherokee-ban).
Kuplung milyen most ? Bejaratodott ..? :) Vagy meg kicsit "labilis" ?
Drága Tranzisztorom elvitt minket egy Szfvár-Róma-Nápoly-Bari-Patras-Athén-Thessaloniki-Szfvár körútra. 4000 km hiba nélkül 2 hét alatt! Cserébe meglevegőztettem az Adrián (500 km hajóút). Most láttam az 5 év alatt először a vízhőfokmérőt a függőlegestől jobbra Athénban a másfél órás csúcsforgalomban 40 C-nál.
A terhelesröl kerdeznelek Titeket. Mennyire terheltetek eddig tul a transit-jaitokat ?
En par hete egy paletta terkövet vittem 5-10 km-t vele. Kb. 1 Tonna lehetett a suly. A kocsi hatuljan felepö van. Majdnem belevert mar az utba (5-10 cm ?). Mindez uj gatlokkal ... Es elöre lett csusztatva a raklap termeszetesen ! :)
Kicseréltem a Tranzisztoromon komplett kuplungot (tárcsa-szerkezet-csapágy). Nem volt gáz felbakolva szerelni, de a kuplungharang 14 db 13-as fejű csavarjának levegős kulcs nélkül nekiállni öngyilkosság. Levegős kulccsal 10 perc. Komplett kuplungszerkezet a Vaterán 20EFT a LUK márkájú.
motormosas föleg tavasszal igen hasznos tud lenni (so) + latod is, ha v.hol elment egy szimmering vagy tömites. egy normalisabb szerelö nem is nyul hozza egy turhasabb motorhoz.
telre beallitottam egy csarnokba a gepet es kivontam reszlegesen a forgalombol. hat igy talan meg 5-6 ev v.hogy megoldhato vele. nincs kedvem egy masikat venni halom penzert amire aztan 2-3x ennyi penzt kell költeni, hiaba fiatalabb.
kepeket nem csinaltam, sajnalom is, de nem volt nalam a gep. :(
4 kört ftottam, abbol kettö tetöig telepakolva. megijedtek amikor meglattak mennyi szart rakok ki egyszerre. mondjuk nem is tudtak arrol, hogy lesz lomtalanitas. azt hittek csak ugy lerakom gyorsan aztan eltünök ... :)
Még nem. Kell még egy vízcső, meg a fűtés csövek. A hátsó futómű várat még magára, mivel az Grancinál van. Ma rendeltem hozzá szilenteket az Oldcarstol. Aztán ha megjön akkor az is csere és a fékrendzert fel kell tölteni, légteleníteni, aztán a motort beindítani.Ja és persze vizsga....
Ha leveszem a beöntő sapkát, nincs kékes fehér füst. Nem nagy a kartergáz.
Inkább az a gáz, hogy onnan szív sok levegőt és nem a légszűrőházból.
Most, hogy állítottam a pillangószelepen, hogy alaphelyzetben, nagyobbat van nyitva, így úgy veszem észre, jobb lett valamivel, de így meg nem megy le a gázpedál padlóig ugyebár.