Kijárati jelzőn kiég a szabad fény, emiatt kijárati hívó. Hívásfeloldó optika nincs, amúgy a feltételek adottak lennének hozzá. A vonal nyílegyenes, és szürkület van, már az állomásról jól látható, hogy az első térközjelző zöld. Jelfeladás nincs, sem az állomáson, sem a vonalon (tehát a VB nem hatalmazza fel a vezért gyorsításra, amikor a mozdony kilép az első térközbe). Ilyenkor meddig kell 15-tel cammogni utasítás szerint?
És mi van akkor, ha a sorompózavart pont a 13 kHz meghibásodása okozza? Akkor nem lesz feloldás és cammog végig a vonat a bejárat mögötti első 75Hz-es szakaszig 15km/h-val (M! kiesett a hívó miatt)
Másfelől meg miért kényszerítene ki 15 km/h-t egy olyan bejárati jelző megállj-jelzése, ami még bőven odébb van? Lásd: emelt sebességű vonali berendezések.
sorompózavar esetén az utasítás 15 km/h-t ír elő Attól függ. Ha fedezve van, akkor nem.
Nem az van, hogy ilyenkor az autósnak kell figyelnie? Régi dolog az már! Lassan jobb kéz szabály lesz itt is ...
Bizber területen milyen elhelyezkedési lehetőségek vannak/lesznek? 2 év mulva végzek közlekmérnök karon (SZE), aztán kezdek gondolkodni az álláskeresésen.
Milyen szintű ismeretek kellenek a jó elhelyezkedési lehetőséghez (pl. kell-e méléyreható elektronikai ismeret, ...)?
Továbbra sem értem, bár ez nyilván az én hibám. Szóval ugyebár adott egy vonali sorompó, emelt sebességű pályán, utána pedig egy bejárati jelző. Ha az AS zavarba megy, a bejárat nem húzható meg, amíg a vonat az útátjárón tartózkodik. És mi van akkor, ha a sorompózavart pont a 13 kHz meghibásodása okozza? Akkor (gondolom), a sorompó foglaltságérzékelése sem működik, tehát az egész teória megdől. Másfelől meg miért kényszerítene ki 15 km/h-t egy olyan bejárati jelző megállj-jelzése, ami még bőven odébb van? Harmadrészt pedig: sorompózavar esetén az utasítás 15 km/h-t ír elő? Nem az van, hogy ilyenkor az autósnak kell figyelnie?
Vagy ez is hasonlóan működik, hogy amíg, nem halad át a sorompó a köv. jelző vörösen marad mint a térközök esetében?
Ha jól értem, akkor tehát az van, hogy Budaörs csak akkor tud bejáratot húzni, ha a vonat már elhagyta az állomás előtti sorompót (?). Ennek mi az értelme?
Azt jelenti. 55. Az egy szelvényben elhelyezett főjelző és tolatásjelző jelzései között összhangnak kell lennie a következők szerint: (...) b) Ha a főjelzőn „Szabad a továbbhaladás” jelzés van, a tolatásjelzőn fehér fény van, mely a vágányút lezártságát jelenti. (9., 10., 11., 12. ábra)
Fordítottan igaz, tehát valaki lurkó látja hogy ott egy dróüt lapul a sínen, megrugdossa, aztán "javul a menetrendszerűség", vagyis óraműpontosak lesznek a vonatok. +- 1 óra ;-).
Múltkor érdekes dolgot láttam az Örs vezér téri metróállomáson: kitérőből haladt ki a szerelvény, a vonalra, fehér-sárga-sárgával, ahogy kell. Amint ráment az adott szig. sínre a vonat, a jelző visszaesett vörös-vörösre, ahogy illik. Csakhogy, amikor a szerelvény eleje már kint volt, az alsó vörös (tolatásjelző) átváltott fehérre, majd néhány másodperc múlva visszaesett, közben a felső (fő-) jelzőn vörös maradt. Elvileg a biztonságot nem veszélyeztette, mert - vélhetőleg - minden feltétel megvolt, hiszen a tolatásjelző szabadra állításához nem kell szabadnak lennie a pályaszakasznak, de elvileg ilyenkor e főjelzőnek sötétnek kéne lennie, nem (szabad a tolatás jelzés esetén)? Amúgy, tudja valaki, hogy ezt mi okozhatta?