Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2009.04.03 0 0 9738

Sejtettem, hogy itt is életképtelenség tapasztalható az utasítás részéről.

Miért is? (Lehet igazad van, de kíváncsi vagyok az indokra.)

Előzmény: Törölt nick (9737)
Törölt nick Creative Commons License 2009.04.02 0 0 9737
Sejtettem, hogy itt is életképtelenség tapasztalható az utasítás részéről. Mindenesetre köszi szépen!
Előzmény: Törölt nick (9736)
Törölt nick Creative Commons License 2009.04.02 0 0 9736

Ami ebben az esetben meghatározó:

- Térközi közlekedés

- Kijárati jelző használhatatlan

- Jelfeladás nincs

- Hívójelzés feloldó nincs vagy nem kivezérelhető

 

Max. 15 km/h a következő térközjelzőig.  (szürkület, térközjelző zöldfény nem játszik) 

Előzmény: Törölt nick (9732)
Törölt nick Creative Commons License 2009.04.02 0 0 9735
Gárdony állomást ajánlom szíves figyelmedbe.
Előzmény: D55 (9733)
aruzsi Creative Commons License 2009.04.01 0 0 9734
Van, ahol van térköz, de nincs hívásfeloldó optika?
Van.
Előzmény: D55 (9733)
D55 Creative Commons License 2009.04.01 0 0 9733
Vasútőr: Hívásfeloldó optika nincs
Van, ahol van térköz, de nincs hívásfeloldó optika? Persze, olyan is lehet, hogy van, de az is kiég...
Előzmény: Törölt nick (9732)
Törölt nick Creative Commons License 2009.04.01 0 0 9732
Kijárati jelzőn kiég a szabad fény, emiatt kijárati hívó. Hívásfeloldó optika nincs, amúgy a feltételek adottak lennének hozzá. A vonal nyílegyenes, és szürkület van, már az állomásról jól látható, hogy az első térközjelző zöld. Jelfeladás nincs, sem az állomáson, sem a vonalon (tehát a VB nem hatalmazza fel a vezért gyorsításra, amikor a mozdony kilép az első térközbe). Ilyenkor meddig kell 15-tel cammogni utasítás szerint?
Törölt nick Creative Commons License 2009.03.24 0 0 9731
Köszi!
Előzmény: aruzsi (9729)
Sutam Creative Commons License 2009.03.24 0 0 9730
Igen, ezt gondoltam ;-).
Előzmény: aruzsi (9728)
aruzsi Creative Commons License 2009.03.24 0 0 9729
És mi van akkor, ha a sorompózavart pont a 13 kHz meghibásodása okozza?
Akkor nem lesz feloldás és cammog végig a vonat a bejárat mögötti első 75Hz-es szakaszig 15km/h-val (M! kiesett a hívó miatt)

Másfelől meg miért kényszerítene ki 15 km/h-t egy olyan bejárati jelző megállj-jelzése, ami még bőven odébb van?
Lásd: emelt sebességű vonali berendezések.

sorompózavar esetén az utasítás 15 km/h-t ír elő
Attól függ. Ha fedezve van, akkor nem.

Nem az van, hogy ilyenkor az autósnak kell figyelnie?
Régi dolog az már!
Lassan jobb kéz szabály lesz itt is ...
Előzmény: Törölt nick (9722)
aruzsi Creative Commons License 2009.03.24 0 0 9728
Milyen szintű ismeretek kellenek a jó elhelyezkedési lehetőséghez...
Egyszerűen és röviden: mindenhez mélyreható.
Előzmény: Sutam (9723)
aruzsi Creative Commons License 2009.03.24 0 0 9727
Ja. Mint pl. Monorierdő 3-nál...
Előzmény: CKD Kombinát (9724)
aruzsi Creative Commons License 2009.03.24 0 0 9726
Ja és ezek közül mennyi megy max. 160km/h-val?
Előzmény: aruzsi (9725)
aruzsi Creative Commons License 2009.03.24 0 0 9725
Tudod, százalékok? Mármint mennyi nem közlekedik VB nélkül?
Előzmény: Vendégsín (9721)
CKD Kombinát Creative Commons License 2009.03.24 0 0 9724
Attól még hogy nincs rajta VB, a vörös térközjelző mellett az is csak 15-el mehet el.
Ha jól gondolom...
Előzmény: Vendégsín (9721)
Sutam Creative Commons License 2009.03.24 0 0 9723

Bizber területen milyen elhelyezkedési lehetőségek vannak/lesznek? 2 év mulva végzek közlekmérnök karon (SZE), aztán kezdek gondolkodni az álláskeresésen.

Milyen szintű ismeretek kellenek a jó elhelyezkedési lehetőséghez (pl. kell-e méléyreható elektronikai ismeret, ...)?

Törölt nick Creative Commons License 2009.03.24 0 0 9722
Továbbra sem értem, bár ez nyilván az én hibám. Szóval ugyebár adott egy vonali sorompó, emelt sebességű pályán, utána pedig egy bejárati jelző. Ha az AS zavarba megy, a bejárat nem húzható meg, amíg a vonat az útátjárón tartózkodik. És mi van akkor, ha a sorompózavart pont a 13 kHz meghibásodása okozza? Akkor (gondolom), a sorompó foglaltságérzékelése sem működik, tehát az egész teória megdől. Másfelől meg miért kényszerítene ki 15 km/h-t egy olyan bejárati jelző megállj-jelzése, ami még bőven odébb van? Harmadrészt pedig: sorompózavar esetén az utasítás 15 km/h-t ír elő? Nem az van, hogy ilyenkor az autósnak kell figyelnie?
Vendégsín Creative Commons License 2009.03.24 0 0 9721

Emelt sebesség, jelfeladás, 15km/h kikényszerítése.

 

Az az idióta, aki ezeket kitalálta, szentül meg van győződve, hogy vonatbefolyásolás nélkül semmi sem közlekedik ezeken a helyeken.

Előzmény: aruzsi (9720)
aruzsi Creative Commons License 2009.03.23 0 0 9720
Ennek mi az értelme?
Emelt sebesség, jelfeladás, 15km/h kikényszerítése. Mint térköznél.
Előzmény: Törölt nick (9716)
aruzsi Creative Commons License 2009.03.23 0 0 9719
Hívó után automatikus szabad jelzés? :-O
Előzmény: perszy (9714)
CKD Kombinát Creative Commons License 2009.03.23 0 0 9718
Igen, jól érted.
De ez természetesen csak sorompózavar esetén áll fenn!
Előzmény: Törölt nick (9716)
pista88 Creative Commons License 2009.03.23 0 0 9717
Fehéren villog a talpponti lámpa, ha nem lehet bejáratot állítani AS zavar miatt.
Előzmény: perszy (9715)
Törölt nick Creative Commons License 2009.03.23 0 0 9716
Vagy ez is hasonlóan működik, hogy amíg, nem halad át a sorompó a köv. jelző vörösen marad mint a térközök esetében?

Ha jól értem, akkor tehát az van, hogy Budaörs csak akkor tud bejáratot húzni, ha a vonat már elhagyta az állomás előtti sorompót (?). Ennek mi az értelme?
Előzmény: CKD Kombinát (9689)
perszy Creative Commons License 2009.03.23 0 0 9715

Egyébként a talpponti lámpa csinál valamit, amig a sorompófedezés nem engedi a bejáratot. De nem igazán emlékszem.

 

Előzmény: perszy (9714)
perszy Creative Commons License 2009.03.23 0 0 9714

Ha jól emlékszem, fordítva is működik. Nyom egy csíkot, jelzőt, ami nem jön meg, majd egy hívót. Mikor A3 beesik, villan a bejárat.

 

Előzmény: JabyGabi (9697)
Zénóka23 Creative Commons License 2009.03.23 0 0 9713
Köszönöm, csak megfogalmazni nem tudtam.
Előzmény: Törölt nick (9712)
Törölt nick Creative Commons License 2009.03.23 0 0 9712
Azt jelenti.
55. Az egy szelvényben elhelyezett főjelző és tolatásjelző jelzései között összhangnak kell lennie a következők szerint:
(...)
b) Ha a főjelzőn „Szabad a továbbhaladás” jelzés van, a tolatásjelzőn fehér fény van, mely a vágányút lezártságát jelenti. (9., 10., 11., 12. ábra)
Előzmény: Zénóka23 (9711)
Zénóka23 Creative Commons License 2009.03.23 0 0 9711

A metrós jelzési utasítás teljesen más, mint a vasúté.

Ott a fehér ilyenkor mást jelent. Én a vágányút lezártságáról tudok, de valaki majd pontosabban leírja.

Előzmény: D55 (9709)
Sutam Creative Commons License 2009.03.23 0 0 9710
Fordítottan igaz, tehát valaki lurkó látja hogy ott egy dróüt lapul a sínen, megrugdossa, aztán "javul a menetrendszerűség", vagyis óraműpontosak lesznek a vonatok. +- 1 óra ;-).
Előzmény: D55 (9708)
D55 Creative Commons License 2009.03.23 0 0 9709
Múltkor érdekes dolgot láttam az Örs vezér téri metróállomáson: kitérőből haladt ki a szerelvény, a vonalra, fehér-sárga-sárgával, ahogy kell. Amint ráment az adott szig. sínre a vonat, a jelző visszaesett vörös-vörösre, ahogy illik. Csakhogy, amikor a szerelvény eleje már kint volt, az alsó vörös (tolatásjelző) átváltott fehérre, majd néhány másodperc múlva visszaesett, közben a felső (fő-) jelzőn vörös maradt. Elvileg a biztonságot nem veszélyeztette, mert - vélhetőleg - minden feltétel megvolt, hiszen a tolatásjelző szabadra állításához nem kell szabadnak lennie a pályaszakasznak, de elvileg ilyenkor e főjelzőnek sötétnek kéne lennie, nem (szabad a tolatás jelzés esetén)? Amúgy, tudja valaki, hogy ezt mi okozhatta?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!