sziasztok.olyan ember segítségét szeretném kérni aki találkozott már olyan jelenséggel,hogy hirtelen gázadásnál,megtorpan az autó egy pillanatra de utána megy rendesen ez a torpanás annyira minimális hogy az utasok észre sem veszik egyedül én érzem a gázpedálon.viszont már már 2x is csinálta hogy mint ha teljesen megállt volna de aztán ment tovább.semmi füst,hibakód,vagy bármi.ez általában 2-3e fordulat között produkálja.1.6 crdi motorról van szó 2008-as.választ előre is köszönöm üdv mindenkinek :)
Az elindulást az olajozásra értettem:), én voltam pontatlan... Ja annyira azért nem, nem csattognak a szelepek, akkor nem is járnék vele egyáltalán. Nincs olyan gáz úgy látom, csak ugye nem ilyen olajszűrő házhoz vagyok szokva, és nem tudom, normális jelenség-e, hogy lefolyik belőle rövid idő alatt az olaj, és nem marad a szűrőház tele olajjal. Ettől még nyugodtan lehet normális jelenség is, sőt lehet a szűrőházra van rakva az érzékelőgomba, de ettől minden rögtön kapja a kenést csak ő égeti a lámpát mert üres a ház másodpercekig. Nyugodt viszont akkor lennék ha valaki elmondaná hogy ez így oké vagy sem...
Tudom, hogy elindul elsőre is, de most pont jobb lenne, ha nem indulna. A legjobb volna indítómotorral 4-5 másodpercig tekertetni a motort befecskendezés nélkül, ez alatt felnyomná az olajat, majd pedig utána beindítani. Csakhogy ez házilagosan nem megvalósítható.
Ezért írtam a a dupla indítózást, az első indítózás 1-2 másodperce alatt elindul az olaj és eljut valameddig. Így a második indítás, a motor beindulása után már talán rövidebb ideig csattognak a szelepek.
Ez nem megoldás, nem is annak szántam, csak ideiglenes és részleges kármentés a kocsi kijavításáig.
Elindul az, a gond hogy mindig lefolyik a szűrőházból az olaj a karterba, amíg telenyomja vissza az jó pár másodperc. Nyilván rövid állásnál még nem gond egy-másfél óra után már érződik... Az a kérdésem ha jó olajat kapott, gyári szűrőt, akkor hol a hiba? Már ha egyáltalán van... Én ezt szeretném megtudni!
Addig opcionálisan meg lehet próbálkozni a dupla indítózással. Köszörülés közben elvenni a gyújtást, majd másodszorra beindítani a kocsit. (Ha elsőre véletlenül beindul, akkor azonnal leállítani, majd újraindítani.)
Így van némi esély arra, hogy elinduljon az olaj a rendeltetési helye felé.
Vettem gyári kia szűrőt, ahogy elnézem a jelenség ugyanaz lesz... Mégpedig hogy lefolyik a szűrőházból az olaj (cserekor se volt benne semmi), a gyári szűrő is visszaengedi szerintem tehát reggel megint égni fog a lámpa 3-4 másodpercig:(. Akkor most mi lehet? A szűrőház kialakítása miatt (hogy lefolyik belőle az olaj) mindenkinek így viselkedik? Vagy kutakodjak tovább?
Elméletileg a hideg állapotban mérhető kenési paraméterei egyformák egy 5W30 és egy 5W40 olajnak...
Lehet gond magával az olajjal, vagy az olajszűrővel, mindenesetre meg kellene mutatni egy szerelőnek, mert ha tényleg 3-5 másodpercig nincs kenés, az rövidíti a turbó, a szelepvezérlés, a főtengelycsapágyak, stb élettartamát :-(
Le lett cserélve a szűrő direkt jót vettem bele, de én is arra gondolok hogy visszaengedi az olajat a szűrőházból és kell pár másodperc míg visszanyomja a szivattyú. Kérdés hogy addig valóban nincs nyomás vagy csak a lámpa "vág át" az üres szűrőház miatt...?
Én biztos visszavinném, amíg ég a lámpa, nincs megfelelő olajnyomás, ami nem egészséges, a tervezettnél jóval nagyobb terhelést kapnak a kenést igénylő alkatrészek. Az is lehet, hogy az olajszűrővel van gond (biztos cseréltek azt is), pl. visszaengedi az olajat hosszabb állás után, amit időbe telik újra felszívni a teknőből.
talán az 5w30-cal függ össze úgy tudom márkaszervizek közül csak az érd m6 használja, mindenki más 5w40-et tölt bele ettől még lehet akár teljesen normális is a jelenség, márkaszervizt kellene megkérdezni...
Két napja olajcsere volt az autón (1.6crdi), 5w30 olaj, mann olajszűrő betét. Reggeli indításkor 3-4 másodperc kell neki hogy elaludjon az olajlámpa. Úgy rémlik olajcsere előtt ilyen gond nem volt. Mikor járok vele rövid állás után nincs ilyen gond, de 2-3 óra múlva már hasonlóan másodpercekig nem alszik el...
Tud-e valaki magyarázatot adni eme bosszantó jelenségre? Mivel még nincs tapasztalatom a kocsival, csak tippelni tudok, de ha találkozott valaki már ilyennel és tudja mi a megoldás, ne tartsa magában...:-)
280Nm nyomatékot sikerült már kijavítaniuk a cikkben?
megnéztem.. még nem. Innen hiányzik az adat
"Marad a kínálatban az egynégyes dízel is, 90 lóerővel. Megújul viszont az egyhatos dízel, 128 helyett már 136 lóerővel, 20 newtonméterrel sújt le a riadt aszfaltra, ráadásul már 1500-as fordulaton jelentkezik nála a maximális nyomaték – eddig 1900-on kaptuk."
Helyesen 280 newtonméterrel lenne.
A héten már írtam nekik egy levelet, amiben legalább 5 hibát találtam, abból is csak 1 linket javítottak. Röhej
De hogy a viharba vezetnek ezek, hogy ennyi a fogyasztás?!
2006-ban egy új 1.2-es szívó 64 lóerős 3 hengeres VW Pólóval etettem 10 litert autópályán 130-140 tempónál de ott 4400-4700 volt a fordulatszám. Városban is 8-8.5 liter közt evett a viszonylag nagy önsúly miatt ~ 1100kg.
De ez a Ceed még turbós is... és 11 litert eszik. Lovasszekeret vezessen az ilyen, ne autót!
Na, ez talán jó hír, mármint hogy gép rádug kattogtat és megoldva a probléma. Kérdés mennyiért kattogtat a szervíz...:) meglátjuk ha elviszem. Köszi a segítségeket. Ha megoldás születik beírom.