Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Laikus Testvér Creative Commons License 2015.09.15 0 0 24685

Ezt a jelenséget okozhatja az, hogy a változó geometriájú turbó váltómechanizmusa néha picit megragad, nem áll át a másik pozícióba.

 

Ha kicsit meghajtod, akkor tisztulhat a szerkezet.

Előzmény: Gábor Nyolczas (24684)
Gábor Nyolczas Creative Commons License 2015.09.15 0 0 24684

sziasztok.olyan ember segítségét szeretném kérni aki találkozott már olyan jelenséggel,hogy hirtelen gázadásnál,megtorpan az autó egy pillanatra de utána megy rendesen ez a torpanás annyira minimális hogy az utasok észre sem veszik egyedül én érzem a gázpedálon.viszont már már 2x is csinálta hogy mint ha teljesen megállt volna de aztán ment tovább.semmi füst,hibakód,vagy bármi.ez általában 2-3e fordulat között produkálja.1.6 crdi motorról van szó 2008-as.választ előre is köszönöm üdv mindenkinek :)

spooner Creative Commons License 2015.09.14 0 0 24683

Az elindulást az olajozásra értettem:), én voltam pontatlan... Ja annyira azért nem, nem csattognak a szelepek, akkor nem is járnék vele egyáltalán. Nincs olyan gáz úgy látom, csak ugye nem ilyen olajszűrő házhoz vagyok szokva, és nem tudom, normális jelenség-e, hogy lefolyik belőle rövid idő alatt az olaj, és nem marad a szűrőház tele olajjal. Ettől még nyugodtan lehet normális jelenség is, sőt lehet a szűrőházra van rakva az érzékelőgomba, de ettől minden rögtön kapja a kenést csak ő égeti a lámpát mert üres a ház másodpercekig. Nyugodt viszont akkor lennék ha valaki elmondaná hogy ez így oké vagy sem...

Előzmény: P.URBANUS (24682)
P.URBANUS Creative Commons License 2015.09.14 0 0 24682

Tudom, hogy elindul elsőre is, de most pont jobb lenne, ha nem indulna. A legjobb volna indítómotorral 4-5 másodpercig tekertetni a motort befecskendezés nélkül, ez alatt felnyomná az olajat, majd pedig utána beindítani. Csakhogy ez házilagosan nem megvalósítható.

Ezért írtam a a dupla indítózást, az első indítózás  1-2 másodperce alatt elindul az olaj és eljut valameddig. Így a második indítás, a motor beindulása után már talán rövidebb ideig csattognak a szelepek. 

Ez nem megoldás, nem is annak szántam, csak ideiglenes és részleges kármentés a kocsi kijavításáig.

Előzmény: spooner (24681)
spooner Creative Commons License 2015.09.14 0 0 24681

Elindul az, a gond hogy mindig lefolyik a szűrőházból az olaj a karterba, amíg telenyomja vissza az jó pár másodperc. Nyilván rövid állásnál még nem gond egy-másfél óra után már érződik... Az a kérdésem ha jó olajat kapott, gyári szűrőt, akkor hol a hiba? Már ha egyáltalán van... Én ezt szeretném megtudni!

Előzmény: P.URBANUS (24680)
P.URBANUS Creative Commons License 2015.09.14 0 0 24680

Típust ismerő szerelőt, szervizt kellene keresni.

Addig opcionálisan meg lehet próbálkozni a dupla indítózással. Köszörülés közben elvenni a gyújtást, majd másodszorra beindítani a kocsit. (Ha elsőre véletlenül beindul, akkor azonnal leállítani, majd újraindítani.)

Így van némi esély arra, hogy elinduljon az olaj a rendeltetési helye felé.

Előzmény: spooner (24679)
spooner Creative Commons License 2015.09.14 0 0 24679

Vettem gyári kia szűrőt, ahogy elnézem a jelenség ugyanaz lesz... Mégpedig hogy lefolyik a szűrőházból az olaj (cserekor se volt benne semmi), a gyári szűrő is visszaengedi szerintem tehát reggel megint égni fog a lámpa 3-4 másodpercig:(. Akkor most mi lehet? A szűrőház kialakítása miatt (hogy lefolyik belőle az olaj) mindenkinek így viselkedik? Vagy kutakodjak tovább?

P.URBANUS Creative Commons License 2015.09.14 0 0 24678

Akkor - addig - nincs megfelelő olajnyomás. Nem egészséges dolog.

Előzmény: spooner (24676)
Laikus Testvér Creative Commons License 2015.09.13 0 0 24677

Elméletileg a hideg állapotban mérhető kenési paraméterei egyformák egy 5W30 és egy 5W40 olajnak...

 

Lehet gond magával az olajjal, vagy az olajszűrővel, mindenesetre meg kellene mutatni egy szerelőnek, mert ha tényleg 3-5 másodpercig nincs kenés, az rövidíti a turbó, a szelepvezérlés, a főtengelycsapágyak, stb élettartamát :-(

Előzmény: aamen (24672)
spooner Creative Commons License 2015.09.13 0 0 24676

Hidegen reggel addig a pár másodpercig igen

Előzmény: P.URBANUS (24675)
P.URBANUS Creative Commons License 2015.09.13 0 0 24675

Nem csattog a motor, mikor az olajlámpa világít?

Előzmény: spooner (24674)
spooner Creative Commons License 2015.09.13 0 0 24674

Le lett cserélve a szűrő direkt jót vettem bele, de én is arra gondolok hogy visszaengedi az olajat a szűrőházból és kell pár másodperc míg visszanyomja a szivattyú. Kérdés hogy addig valóban nincs nyomás vagy csak a lámpa "vág át" az üres szűrőház miatt...?

Előzmény: P.URBANUS (24673)
P.URBANUS Creative Commons License 2015.09.13 0 0 24673

Én biztos visszavinném, amíg ég a lámpa, nincs megfelelő olajnyomás, ami nem egészséges, a tervezettnél jóval nagyobb terhelést kapnak a kenést igénylő alkatrészek. Az is lehet, hogy az olajszűrővel van gond (biztos cseréltek azt is), pl. visszaengedi az olajat hosszabb állás után, amit időbe telik újra felszívni a teknőből.

Előzmény: spooner (24671)
aamen Creative Commons License 2015.09.13 0 0 24672

talán az 5w30-cal függ össze
úgy tudom márkaszervizek közül csak az érd m6 használja, mindenki más 5w40-et tölt bele
ettől még lehet akár teljesen normális is a jelenség, márkaszervizt kellene megkérdezni...

Előzmény: spooner (24671)
spooner Creative Commons License 2015.09.13 0 0 24671

Üdv!

 

Két napja olajcsere volt az autón (1.6crdi), 5w30 olaj, mann olajszűrő betét. Reggeli indításkor 3-4 másodperc kell neki hogy elaludjon az olajlámpa. Úgy rémlik olajcsere előtt ilyen gond nem volt. Mikor járok vele rövid állás után nincs ilyen gond, de 2-3 óra múlva már hasonlóan másodpercekig nem alszik el...

Tud-e valaki magyarázatot adni eme bosszantó jelenségre? Mivel még nincs tapasztalatom a kocsival, csak tippelni tudok, de ha találkozott valaki már ilyennel és tudja mi a megoldás, ne tartsa magában...:-) 

Köszönöm előre is

Laikus Testvér Creative Commons License 2015.09.11 0 0 24670

Igen, a cikkben is megírták, hogy a minusz 15 lóerő 300 eFt-ba kerül :-)

 

Nyilván a magasabb ár oka az alacsonyabb fogyasztás (igérete).

 

Egyébként biztosan lesznek újabb akciók, nem szabad most ezeken az árakon autót venni.

Előzmény: Sarkany (24663)
Sarkany Creative Commons License 2015.09.11 0 0 24669

Nézz körül néhány bontóban, hátha.

Előzmény: Ádám Tolnai (24665)
aamen Creative Commons License 2015.09.11 0 0 24668

gyárit nem hiszem hogy kapsz (erről a márkaszervizek tudnának többet mondani), utólagosra szakosodott néhány cég, a lentemlített duett pld. jónevű

Előzmény: Ádám Tolnai (24667)
Ádám Tolnai Creative Commons License 2015.09.11 0 0 24667

Köszi a választ!

Hát röviden úgy maradt ki, hogy az előző autónk totálkáros lett. Nekünk mrg 1,5 hèten belül autó kelett. És csak ez volt a szalonban :(

Előzmény: P.URBANUS (24666)
P.URBANUS Creative Commons License 2015.09.10 0 0 24666

Nem. 

De hogy maradt ki egy 2014-es kocsi rendelésekor ez az extra? 

 

Amúgy vannak utólagosan, a gyári üléshuzat alá beépíthető ülésfűtések meg ezzel (is) foglalkozó vállalkozások (pl.: duett.hu). 

Előzmény: Ádám Tolnai (24665)
Ádám Tolnai Creative Commons License 2015.09.10 0 0 24665

Sziasztok!

Lehet hogy hülye kérdés, hallott már valaki gyári ülésfűtés utólagos beszereléséről? 2014-es Ceed-ről van szó.

 

 

 

-peter Creative Commons License 2015.09.09 0 0 24664

280Nm nyomatékot sikerült már kijavítaniuk a cikkben?

megnéztem.. még nem. Innen hiányzik az adat

 

"Marad a kínálatban az egynégyes dízel is, 90 lóerővel. Megújul viszont az egyhatos dízel, 128 helyett már 136 lóerővel, 20 newtonméterrel sújt le a riadt aszfaltra, ráadásul már 1500-as fordulaton jelentkezik nála a maximális nyomaték – eddig 1900-on kaptuk."

Helyesen 280 newtonméterrel lenne.

A héten már írtam nekik egy levelet, amiben legalább 5 hibát találtam, abból is csak 1 linket javítottak. Röhej

Előzmény: Sarkany (24663)
Sarkany Creative Commons License 2015.09.09 0 0 24663

Elég jókat írnak az idei frissítésről.

 

Az árakról nem lehet ugyanezt elmondani... :(

 

Előzmény: Laikus Testvér (24660)
Sarkany Creative Commons License 2015.09.09 0 0 24662

De hogy a viharba vezetnek ezek, hogy ennyi a fogyasztás?!

 

Teli talppal... :)

Előzmény: -peter (24661)
-peter Creative Commons License 2015.09.09 0 0 24661

igen, de engem ez ami zavar.

 

 

forrás:

http://totalcar.hu/galeria/totalcar/tesztek/2015/09/07/bemutato_kia_ceed_2015/8

 

(direkt link a képhez)

 

De hogy a viharba vezetnek ezek, hogy ennyi a fogyasztás?!

2006-ban egy új 1.2-es szívó 64 lóerős 3 hengeres VW Pólóval etettem 10 litert autópályán 130-140 tempónál de ott 4400-4700 volt a fordulatszám. Városban is 8-8.5 liter közt evett a viszonylag nagy önsúly miatt ~ 1100kg.

De ez a Ceed még turbós is... és 11 litert eszik. Lovasszekeret vezessen az ilyen, ne autót!

Előzmény: Laikus Testvér (24660)
Laikus Testvér Creative Commons License 2015.09.09 0 0 24660

Elég jókat írnak az idei frissítésről.

 

A hiányzó láncszem, végre

Alig változott valami. Mégis, itt van az a Kia Ceed, amely miatt a vevők többsége végre okkal figyel fel a modellre. Komoly okkal. Tovább »

forrás: totalcar.hu

spooner Creative Commons License 2015.09.02 0 0 24659

Na, ez talán jó hír, mármint hogy gép rádug kattogtat és megoldva a probléma. Kérdés mennyiért kattogtat a szervíz...:) meglátjuk ha elviszem. Köszi a segítségeket. Ha megoldás születik beírom. 

Előzmény: -peter (24655)
Laikus Testvér Creative Commons License 2015.09.01 0 0 24658

Köszi a választ!

Előzmény: Sarkany (24650)
Sarkany Creative Commons License 2015.09.01 0 0 24657

nézd meg rá van-e írva, hogy "Made in Hungary"

 

Igen, magyar gyártmányú a gumi. :)

Előzmény: -peter (24651)
-peter Creative Commons License 2015.09.01 0 0 24656

egy jó gumis, futóműves megvizsgálja, és ha ilyen baja van, azt észre kell vennie.

Előzmény: aamen (24654)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!