Van nekik kb 350 teljesen egyforma Boeing 737-800 NG repülőjük. Lehet, hogy lassan 400 felé tart a szám....
Apróbb különbségek vannak csak, pl radar, egy kis software, más a kabinbelső, de repülni minddel ugyanúgy kell. Ez kicsit megkönnyíti a sofőrök dolgát, még annyi különbség sincs, mint a wizz a320 és a321 között, nekik sokkal több dologra kell figyelni.
„Nem tartom magam bűnösnek.” Ezt mondta az az oktató, akinek a tanuló pilótája tavaly zuhant le egy vitorlázó géppel Nyíregyházán. A balesetet a tanuló pilóta nem élte túl, azonnal meghalt. Az ügyészség az oktatót vádolja a tragédiáért, mert szerintük több szabályt is megsértett. A férfi szerint ez nem igaz.
a Pitot cső hiba nagyon komoly dolog, zuhantak már le emiatt utasszállítók. Viszont öröm az ürömben, hogy az Airbus 320/21 és a Wizz Air pilótái megfelelően fel vannak erre az eshetőségre készítve, illetve minden bizonnyal kivizsgálásra és javításra kerül a hiba, ami nem feltétlen csak a repülőgépben lehet.
A hozzáértőktől kérdezem: A Szófia-Tel-Aviv járat azért repült az ellentétes irányba, Budapestre, mert itt van a cég javítóbázisa?
Pont a napokban olvastam az AF 747-es kicsuszasat Tahitin 1999-ben. Eddig meg csak nem is hallottam rola, de ott is hasonlo effekt volt, az egyes felporgott atstartolo uzemmodba, a tobbi meg mukodott normalisan. Palya vegen jobbra kifordul es a lagunaban all meg. Oleg hasonlonak tunik.
> Csendben jegyzem meg, hogy tegnap 3 wz Airbusnak volt Pitot problémája Sofiában....
Elvileg a pitotcső ugyanúgy szimpátia kérdése, mint a turbina, ahol lehet gépet venni jenki CFM56-tal vagy európai V2500-tal szerelve - pitotból meg európai Thompson-t vagy jenki Litton-t lehet választani, talán vegyesen is.
> A maradek harombol egy (33%) a BA jegesedes volt
Azt a 777-es gépet véletlen elektronikai támadás érte, azért állt le a mindene a final-on. Ugyanis a Tony Blair min.elnöki konvoja felett repültek át és azok a limók tele voltak zavarókkal. A jeget a 007-es ügynök kéri a koktéljába, rázva, nem keverve.
Abban nem értek egyet, hogy mit hasonlítasz össze - a buszok kapcsán a pitot-cső hibáról beszélgettünk eddig, a 777-ek nagy része meg pilóta hiba volt. Kivéve, akiket lelőttek. A rossz májammal egyetértek :)
De most a Pitot cső hibáról beszélgettünk, ami nem pilótahiba, hanem tervezési hiba.
A pilótahibákhoz beleírhatod még a Pegasus tengerparti akcióját is, habár az egy nagyon trükkös hiba volt, könnyű volt megenni..... azt szerintem sokan megették volna.... ott egyszerre volt crm, időjárás és műszaki gond.
Az, rossz majad. :) Ott van pl a tripli, ami ugye a vilag legbiztonsagosabb tipusa (utaskilometer/leesett gepek), eddig 6 gepet kellett leirni teljesen. Kettot ugye a Malaysia, egy pedig elektromos tuz Kairoban. A maradek harombol egy (33%) a BA jegesedes volt, a masik ketto viszont (Asiana, Emirates) automatizalas meg nem ertesebol fakado pilotahiba.
Ugyhogy vicces kepecske, csak az a kar, hogy a Boeingek ugyanazert potyognak (amikor!), mint az Airbusok.