"3. Miért lenne "beszorulva" a forgóváz?" mert beáll a motor vagy csapágy. "Mit jelent az, hogy "beáll a motor"?" Ez tulképp csak a motor csapágyazásnak beállásakor történhet meg (remélhetőleg). "Mit jelent, hogy "beáll a csapágy"? Akár csúszó akár golyós (és familiája) kiveitel esetén azt jelenti, hogy szennyeződés, túltehelés, hőmérsékleti tényezők vagy más hatásra a csapágy ellenállása (gördülési vagy csúszási) több tízszeresére növekszik, magyarul beáll. Ez nem tévesztenő össze az önbeálló csapágytípussal.
Az pályaívek jelentik a kompromisszumot kíváltó okot.
Az első tender szerinti villamos a vezetőfülke alatt kisméretű futókerekekkel lett volna "megvezetve" igy nem "kaszált" át volna az ívekben. Ez volt a legutolsó generáció szerinti villamos. Ennél kilenc szekciónál jött volna ki az 54 méter hossz.
A kocsiszekrény repedések kiderültével a BKV megváltoztatta az igényeit, és egy generációval korábbi konstrukciót rendelt acél szekrénnyel, más szerkezeti kialakítással, szélesebb ajtókkal, több hajtott kerékpárral. Itt a megváltoztatott szerkezeti struktúra miatt nem volt szükség, és nem is volt kialakítható az első szekciót "megvezető" kis forgóváz. Ez, és a megnövekedett tömeg nem tette volna lehetővé az előbb említett 2,65 méter kocsiszélességet.
A tömeget a nagyobb ablakokkal, és ajtókkal próbálták kompenzálni, ami még jó is az utasáramlás növelése miatt.
A körúti pálya szűk vágánytengellyel épült. Ezért az ott közlekedő villamosok nem lehetnek szélesebbek. Vagyis a villamos megengedhető szélessége nem ízlésbeli kérdés volt, hanem kompromisszum.
Amúgy a Ganz csuklós néhány centivel az új Cominónknál is keskenyebb.
A kérdésed próbáld meg feltenni az indóház e-mail címén, mert ők ott szeretnének lenni a villamos érkezésénél, erről cikket is leadnak a következő lapszámukban.
A topicon ne érdeklődj, mert nyilvánvalóan nem szeretnék, hogy többszáz villamosbarát lábatlankodjon ott a fényképezőgépével, így ott válaszra ne számíts.
A körúti Combinók, még a keskenyebb (2,4m) villamosok közé tartoznak, így nem lenne bölcs dolog a folyosókat még keskenyebbé tenni, a 2+2 üléssel elrendezéssel
ahogy ezt tették a pécsi MB buszokkal, amik (2,55m) némileg még szélesebbek is.
A körúti villamosok a világ legforgalmasabb vonalán fognak szolgálatot teljesíteni, ahol az utastömeget legoptimálisabban többnyira álló utasokkal lehet lebonyolítani.
Elég csak arra gondolni, hogy egy ülő utas 2-3 álló utas helyét foglalja el, csökkentve a villamos befogadóképességét, nem beszélve, hogy egy ülő utas leszállása lassabb, és nehézkesebb, mint az álló utasoké.
>Április 1-én a Moszkva téren lesz a nyilvános bemutató. Jó vicc. Csak drága az én ízlésemnek.
Azt magyarázza el valaki legyen szíves, hogy miközben egyes Combinokban négy ülés is elfér egymás mellett, hasonló keskeny folyosóval, nekünk hogyhogy nem négy, vagy akár három ülés van benne, hanem csak kettő? Mármint mindenhol kettő, hiszen a négyes ülés is csak minden második szekcióban szokott előfordulni.
2. Az autók még kevésbé illenek a Szecessziós épületek közé.
3. Magyarországon lehet, és szabad villamost építeni.
Piacgazdaság van. A befektetők érthetően nem láttnak fantáziát a villamosépítésben. Az állam nem támogathat efféle projekteket, és pénze sincsen rá.
A Ganz kimúlt, feléleszteni nem lehet. Évtizedekig az állam emlőin lógott, majd rendszerváltás után, túlkoros csecsemőként elhullott, mert az állami fejlesztési pénzek, és a megrendelések, amik mellesleg szinte kizárólag hazaiak voltak elfogytak. Az öreg szakik nyugdíjba mentek, a fiatalabbak a multikhoz, vagy a Ganz megmaradt szilánkjainál ma a Tatra villamosok felújítását vezénylik, vagy egyébb bedolgozásokat nyernek el a multiktól. (lásd. Flirt motorvonatok)
Vannak akik várják és vannak akik nem. Én az utóbbiba tartozom. Az eddig látott képek alapján nem illik a városképbe. Magyarországon miért nem lehet villamost gyártani? Megy a siránkozás, hogy sok a munkanélküli, miközben a munkásoknak adható bért külföldieknek adják oda.
Aki kétkedős kedvében van, sétáljon el a Ferencvárosi pályaudvarra, és nézelődjön. Ott (igaz, rúddal) rakott teherkocsik sorát teszi odébb fütyörészve egy kocsirendező. Azért kocsirendező, mert ő rendezi a kocsikat... A próbaadatok szerint egy fő gyermkevasutasnak megy a 16 tonna (egy Ba). Azóta ugyan sokat erősödtem, de nem volt alkalmam kipróbálni magam. Egy ICS szerintem nem ellenfél (bár a villamos menetellenállása két-háromszorosa a vasúti járműveknek.)
Ó, azt bizony fel lehet borítani! Egyenesben áll, minden szekcióra kötsz egy csörlőt, és azzal a Körút aszfaltjára borítod. Ez nem jelent műszaki problémát.
Egy Ganz csuklóst akár egy ember is eltud mozdítani a helyéről. Ha a kerék és a sín közé teszi a váltóvasat, akkor ki lehet billenteni. Forgatónyomaték elve. Csak kézügyesség kell hozzá... ez akkor jó, ha a járgány szakasszigetelő alatt áll. egy forgóvázat meg az ember a lábával is eltud billenteni a sínen, ha nincs rajta jármű...:-D
A normális sétasebességet nem érik el, ellenkező esetben nem tudnák megállítani.
Metrogázolásnál a tűzoltók puszta kézzel tolják el a szerelvényrészt a fasirozottá vált delikvensről. Egy-kettő tűzoltó jut egy nyitott ajtóra a peron felől.
A közúti járművek gördülési ellenállása hatszorosa a vasúti járművek gördülési ellenállásának azonos tömeg mellett.
ez komoly? azért egy ICS az nem kevés vas. Meddig tart, amig a legények elérik a normális sétasebességet (az ICS álló helyzetből 2-3 legény által tolva mennyi idő alatt gyorsul fel 4 km/h-ra)? :-) egy személyautót 1-2 mp alatt egyedül is bőven fel lehet gyorsítani 4 kmh fölé. - c4
Próbálkoztatok Bengálival is? Az azért kihívásnak tűnik! :)
"(...) Az elsô be is jön, de csakhamar pörgô és látványos szikrákat hányó kerekekkel megáll. Hiába lapátoljuk alá a homokot. Nincs mit tenni, az ötven ember két oldalról nekifeszül a villamos oldalának és hangos, ütemes nyögések közepette elkezdi tolni a sárga ócskavasrakást. Leszállnak az utasok is, segíteni. Csúszkálunk és szerencsétlenkedünk a latyakban. A villamost egészen a keresztezô 3-as út közepéig ki kell tolni, így a megállót is áthelyezzük a keresztezôdés mögé. (...)" E-ej uhnyem...