Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

-peter Creative Commons License 2015.09.24 0 0 24700

Ha álló helyzetben is csinálja, szerintem motortartó bak, vagy váltó alatti bak lehet elfáradva.

futóműveshez elgurulsz, megnézeted és kiderül.

Előzmény: trec (24696)
Sarkany Creative Commons License 2015.09.24 0 0 24699

Volt egy Pro-m, 1.6 GDI motorral, amit közel hét évig hajtottam, de nem találkoztam ezzel a jelenséggel.

Előzmény: trec (24698)
trec Creative Commons License 2015.09.24 0 0 24698

Nem még nem volt szervizben. De nem gondolom, hogy ehhez lenne köze a dolognak. Ha elkezdesz keresgélni a neten találni német és angol nyelven fórumokat ahol ezt a problémát tárgyalják de megoldást sehol nem találtam. Szóval nem csak nekem tűnt ez fel....

Előzmény: Sarkany (24697)
Sarkany Creative Commons License 2015.09.24 0 0 24697

2400 és 3000 közötti fordulaton finom vibrálást érezni a kormányon ... álló autónál üresben is csinálja

 

Furcsa jelenség. :)

A stabilizátor pálcákat kicserélték már erősebbre? Ugyanis volt egy visszahívás, amit szakszervízben, az esedékes szerviz alkalmával végeznek el.

Előzmény: trec (24696)
trec Creative Commons License 2015.09.24 0 0 24696

Van egy 1.6 GDI Ceedem (2012-). A gondom az, hogy 2400 és 3000 közötti fordulaton finom vibrálást érezni a kormányon, pedálon, műszerfalon. Valamennyi talán minden autóban van de ez szerintem eléggé észrevehető, "zavaró". Ilyen szinten semelyik autóban nem éreztem még. Először kb. 100-as temponál vettem észre menet közben. Azt gondoltam gumi, futómű ilyesmi. Aztán kipróbáltam álló autónál üresben is csinálja - sőt így még feltűnőbb - mindegy, hogy meleg v. hideg-e. Ez üzemszerű vagy hibának számít? Megköszönném akinek 1.6 GDI motoros Ceed van ossza meg tapasztalatát.

ubladen Creative Commons License 2015.09.24 0 0 24695

Sziasztok!

2009 utáni használt Kia Cee'd vásárlásban gondolkodok.

 

Pontosan melyik diesel motorban van már és melyikben nincs kettős tömegű lendkerék és DPF (részecskeszűrő)?

 

Azt olvastam, hogy az 1.6 CRDI-ben mindkettő (elvileg) nincs, de pontosan melyikben van és melyikben nincs, illetve melyik évjáratban?

- 1.4 66kW (90LE)

- 1.6 66kW (90LE)

- 1.6 85kW (116LE)

- 1.6 94kW (125LE)

- 2.0 103kW (140LE)

 

Az 1.4 benzines, vagy az 1.6 dieseles problémásabb (előforduló és/vagy típushibák, megbízhatóság)?

 

Köszönettel,

Ubi

 

 

Gábor Nyolczas Creative Commons License 2015.09.17 0 0 24694

nem tudom sajnos.az van hogy ausztriában vettem itt is használom,kb 1 hónapja van a birtokomban.ceglédi szervizet akartam hívni,de sajna nem értem el.de rajta vagyok 

Előzmény: Laikus Testvér (24693)
Laikus Testvér Creative Commons License 2015.09.16 0 0 24693

2010 óta nem volt az autó márkaszervízben? Mert elvileg automatikusan meg kellett volna, hogy csinálják a szoftvercserét az érintett szériákon...

Előzmény: Gábor Nyolczas (24692)
Gábor Nyolczas Creative Commons License 2015.09.16 0 0 24692

igen ez lesz az :) leköteleztetek :)

Előzmény: -peter (24691)
-peter Creative Commons License 2015.09.16 0 0 24691
Előzmény: aamen (24689)
Sarkany Creative Commons License 2015.09.16 0 0 24690

hirtelen gázadásnál,megtorpan az autó

 

Normális dolog. Ezt a jelenséget nevezik diesel lyuknak.

Előzmény: Gábor Nyolczas (24684)
aamen Creative Commons License 2015.09.16 0 0 24689

"hirtelen gázadásnál,megtorpan az autó egy pillanatra de utána megy rendesen"

 

ize
nem ez volt az a jelenseg ami miatt 2009-2010 korul minden dizel ceed szoftveret frissitettek? itt a topicban is - ha jol emlexem - akkortajt szo volt rola...

Előzmény: Gábor Nyolczas (24684)
Ádám Tolnai Creative Commons License 2015.09.16 0 0 24688

Én tegnap figyeltem rá oda, kíváncsiságból. 10 óra állás után nálam is ca. 2mp. 

Előzmény: aamen (24686)
Gábor Nyolczas Creative Commons License 2015.09.16 0 0 24687

köszönöm a válaszod,de az van hogy pályázok vele már 1 hónapja 10000km tettem bele,jelenleg 111000km van benne,130-140 között járok vele.úgyhogy tanácstalan vagyok :/

Előzmény: Laikus Testvér (24685)
aamen Creative Commons License 2015.09.15 0 0 24686

ma harom nap allas utan inditottam az autot (2008-as crdi), ca. 2 masodperc utan aludt ki az olajnyomas lampa

Előzmény: spooner (24683)
Laikus Testvér Creative Commons License 2015.09.15 0 0 24685

Ezt a jelenséget okozhatja az, hogy a változó geometriájú turbó váltómechanizmusa néha picit megragad, nem áll át a másik pozícióba.

 

Ha kicsit meghajtod, akkor tisztulhat a szerkezet.

Előzmény: Gábor Nyolczas (24684)
Gábor Nyolczas Creative Commons License 2015.09.15 0 0 24684

sziasztok.olyan ember segítségét szeretném kérni aki találkozott már olyan jelenséggel,hogy hirtelen gázadásnál,megtorpan az autó egy pillanatra de utána megy rendesen ez a torpanás annyira minimális hogy az utasok észre sem veszik egyedül én érzem a gázpedálon.viszont már már 2x is csinálta hogy mint ha teljesen megállt volna de aztán ment tovább.semmi füst,hibakód,vagy bármi.ez általában 2-3e fordulat között produkálja.1.6 crdi motorról van szó 2008-as.választ előre is köszönöm üdv mindenkinek :)

spooner Creative Commons License 2015.09.14 0 0 24683

Az elindulást az olajozásra értettem:), én voltam pontatlan... Ja annyira azért nem, nem csattognak a szelepek, akkor nem is járnék vele egyáltalán. Nincs olyan gáz úgy látom, csak ugye nem ilyen olajszűrő házhoz vagyok szokva, és nem tudom, normális jelenség-e, hogy lefolyik belőle rövid idő alatt az olaj, és nem marad a szűrőház tele olajjal. Ettől még nyugodtan lehet normális jelenség is, sőt lehet a szűrőházra van rakva az érzékelőgomba, de ettől minden rögtön kapja a kenést csak ő égeti a lámpát mert üres a ház másodpercekig. Nyugodt viszont akkor lennék ha valaki elmondaná hogy ez így oké vagy sem...

Előzmény: P.URBANUS (24682)
P.URBANUS Creative Commons License 2015.09.14 0 0 24682

Tudom, hogy elindul elsőre is, de most pont jobb lenne, ha nem indulna. A legjobb volna indítómotorral 4-5 másodpercig tekertetni a motort befecskendezés nélkül, ez alatt felnyomná az olajat, majd pedig utána beindítani. Csakhogy ez házilagosan nem megvalósítható.

Ezért írtam a a dupla indítózást, az első indítózás  1-2 másodperce alatt elindul az olaj és eljut valameddig. Így a második indítás, a motor beindulása után már talán rövidebb ideig csattognak a szelepek. 

Ez nem megoldás, nem is annak szántam, csak ideiglenes és részleges kármentés a kocsi kijavításáig.

Előzmény: spooner (24681)
spooner Creative Commons License 2015.09.14 0 0 24681

Elindul az, a gond hogy mindig lefolyik a szűrőházból az olaj a karterba, amíg telenyomja vissza az jó pár másodperc. Nyilván rövid állásnál még nem gond egy-másfél óra után már érződik... Az a kérdésem ha jó olajat kapott, gyári szűrőt, akkor hol a hiba? Már ha egyáltalán van... Én ezt szeretném megtudni!

Előzmény: P.URBANUS (24680)
P.URBANUS Creative Commons License 2015.09.14 0 0 24680

Típust ismerő szerelőt, szervizt kellene keresni.

Addig opcionálisan meg lehet próbálkozni a dupla indítózással. Köszörülés közben elvenni a gyújtást, majd másodszorra beindítani a kocsit. (Ha elsőre véletlenül beindul, akkor azonnal leállítani, majd újraindítani.)

Így van némi esély arra, hogy elinduljon az olaj a rendeltetési helye felé.

Előzmény: spooner (24679)
spooner Creative Commons License 2015.09.14 0 0 24679

Vettem gyári kia szűrőt, ahogy elnézem a jelenség ugyanaz lesz... Mégpedig hogy lefolyik a szűrőházból az olaj (cserekor se volt benne semmi), a gyári szűrő is visszaengedi szerintem tehát reggel megint égni fog a lámpa 3-4 másodpercig:(. Akkor most mi lehet? A szűrőház kialakítása miatt (hogy lefolyik belőle az olaj) mindenkinek így viselkedik? Vagy kutakodjak tovább?

P.URBANUS Creative Commons License 2015.09.14 0 0 24678

Akkor - addig - nincs megfelelő olajnyomás. Nem egészséges dolog.

Előzmény: spooner (24676)
Laikus Testvér Creative Commons License 2015.09.13 0 0 24677

Elméletileg a hideg állapotban mérhető kenési paraméterei egyformák egy 5W30 és egy 5W40 olajnak...

 

Lehet gond magával az olajjal, vagy az olajszűrővel, mindenesetre meg kellene mutatni egy szerelőnek, mert ha tényleg 3-5 másodpercig nincs kenés, az rövidíti a turbó, a szelepvezérlés, a főtengelycsapágyak, stb élettartamát :-(

Előzmény: aamen (24672)
spooner Creative Commons License 2015.09.13 0 0 24676

Hidegen reggel addig a pár másodpercig igen

Előzmény: P.URBANUS (24675)
P.URBANUS Creative Commons License 2015.09.13 0 0 24675

Nem csattog a motor, mikor az olajlámpa világít?

Előzmény: spooner (24674)
spooner Creative Commons License 2015.09.13 0 0 24674

Le lett cserélve a szűrő direkt jót vettem bele, de én is arra gondolok hogy visszaengedi az olajat a szűrőházból és kell pár másodperc míg visszanyomja a szivattyú. Kérdés hogy addig valóban nincs nyomás vagy csak a lámpa "vág át" az üres szűrőház miatt...?

Előzmény: P.URBANUS (24673)
P.URBANUS Creative Commons License 2015.09.13 0 0 24673

Én biztos visszavinném, amíg ég a lámpa, nincs megfelelő olajnyomás, ami nem egészséges, a tervezettnél jóval nagyobb terhelést kapnak a kenést igénylő alkatrészek. Az is lehet, hogy az olajszűrővel van gond (biztos cseréltek azt is), pl. visszaengedi az olajat hosszabb állás után, amit időbe telik újra felszívni a teknőből.

Előzmény: spooner (24671)
aamen Creative Commons License 2015.09.13 0 0 24672

talán az 5w30-cal függ össze
úgy tudom márkaszervizek közül csak az érd m6 használja, mindenki más 5w40-et tölt bele
ettől még lehet akár teljesen normális is a jelenség, márkaszervizt kellene megkérdezni...

Előzmény: spooner (24671)
spooner Creative Commons License 2015.09.13 0 0 24671

Üdv!

 

Két napja olajcsere volt az autón (1.6crdi), 5w30 olaj, mann olajszűrő betét. Reggeli indításkor 3-4 másodperc kell neki hogy elaludjon az olajlámpa. Úgy rémlik olajcsere előtt ilyen gond nem volt. Mikor járok vele rövid állás után nincs ilyen gond, de 2-3 óra múlva már hasonlóan másodpercekig nem alszik el...

Tud-e valaki magyarázatot adni eme bosszantó jelenségre? Mivel még nincs tapasztalatom a kocsival, csak tippelni tudok, de ha találkozott valaki már ilyennel és tudja mi a megoldás, ne tartsa magában...:-) 

Köszönöm előre is

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!