Ismét elküldtem mindenkinek, akiröl tudok, az alapítandó egyesület eddig beérkezett javaslatokkal 'feldúsított' alapszabály-tervezetét, a 2005. évi munkaterv béta verzióját, javaslatot az alakuló közgyűlés idöponjára és egy kérést a leendö tagok személyi adataira vonatkozóan.
Egy emil (rezner@... stb) már vissza is jött, hogy ilyen cím nem létezik.
Bár nagyon igyekeztem, hogy mindenkinek elküldjem az emilt, ha valaki véletlenül kimaradt volna, kérem, írjon, és elküldöm neki is.
A munkatervben javasolt 'hírlevél' kapcsán holnap reggel felteszek egy angol mintát a kitcar.hu-ra, az 'egyesület' link alatt lesz megtekinthető.
sajnos nincs link, a CD Jogtárról sedte le egy ismerös. (Azt egyszerüen nem értem, hogy miért nem teszik fel a jogszabályokat a netre- de ingyenes eléréssel. Hisz' a polgárnak kutya kötelessége a jogszabályokat követnie. De hogy még fizetni is kell ezért - akkor mi a francra megy az adónk?)
muzeális jellegü autók ügyében a következöket tudtam meg:
39/2002. (XII. 28.) GKM rendelet a közúti járművek műszaki megvizsgálásáról szóló 5/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet módosításáról
3. § Az ER. 9. §-ának (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép: ,,(3) Járművet összeépíteni csak kísérleti célra vagy olyan különleges egyedi rendeltetésre szabad, amelyre a hazai kereskedelem járművet nem forgalmaz. Összeépíthető ezenkívül pótkocsi és muzeális jellegű jármű, valamint a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség Technikai Bizottságának szakvéleménye alapján az igazolt sportegyesület vagy versenyző tulajdonában lévő, kizárólag versenyzési célra készülő, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) sportszabályainak megfelelő, ,,feljavított túrakocsi'' és ,,feljavított terepjáró kocsi'' osztályba sorolt gépkocsi.''
VI/A. FEJEZET
A MUZEÁLIS JELLEGŰ JÁRMŰVEKRE VONATKOZÓ ELTÉRÉSEK
19/A. § (1) A jármű muzeális jellegének megállapítását és kategóriába sorolását a (2)(5) bekezdésekben meghatározott módon, a muzeális jellegű jármű összeépítésének és forgalomba helyezésének engedélyezését, valamint a forgalomba helyezés előtti és az időszakos vizsgálatát a (6)(10) bekezdésekben meghatározott módon, illetőleg eltéréssel kell végezni. (2) A muzeális jellegű jármű a gyártási éve alapján a következő kategóriák egyikébe sorolandó: a) az 1905. év előtt gyártott jármű az antik (A), b) az 1905. évben és azt követően 1919. év előtt gyártott jármű a veterán (B), c) az 1919. évben és azt követően 1931. év előtt gyártott jármű a klasszikus I. (C), d) az 1931. évben és azt követően 1946. év előtt gyártott jármű a klasszikus II. (D), e) az 1946. évben és azt követően 1961. év előtt gyártott jármű a nosztalgia I. (E), f) az 1961. évben és azt követően 1971. év előtt gyártott jármű a nosztalgia II. (F), g) az 1971. évben és azt követően, de legalább 30 naptári évvel a minősítés éve előtt gyártott jármű a nosztalgia III. (G) kategóriába tartozik.
Még hosszasan ecsetelik, hogy és mint történik a vizsgálztatás, stb. de a teljes jogszabályt nem akarom ide másolni.
bocs' a kései válaszért, de a nyomorult axelero és matáv miatt négy napig se net, se emil, se semmi... A kedves, jó szolgáltatók a rekord-nyereségeikkel. Na, mindegy...
Még semmi fejlemény nincs kézifék ügyben. Majd tavasszal.
Oké, szivesen mutogatom a Fury-t mindenkinek, aki hajlandó megnézni.
Tegnap végig olvastam a fórumot. Azt gondoltam, hogy nemolyan egyszerű nálunk lepapírozni egy épített autót de, hogy ennyire gyökerek legyenek azt nem gondoltam. Szinte elment a kedvem a kitcar-os dolgoktól (mondjuk csak kedvem van, pénzem nincs) eleget lehet szívni a sima öreg autók bütykölésével is.
FFU!
A kézifék kötél átalakítással kapcsolatban van valami fejlemény? Az én autómhoz is kellene gyártatnom kötelet.
Egyébként én is pécsi vagyok. Majd ha kicsit jobb idő lesz, akkor szeretném megnézni az autódat, ha lehet.
a Munchennel kapcsolatos javaslatot köszi szépen, majd megbeszéljük, de nem akarlak zavarni, és állitólag úgy horkolok, mint a legmenöbb 'snorkel'-ek. (Én persze tudom, hogy mindez aljas rágalom : )))
A 'rivnut' használatát egyszer megirtam egy angol pasasnak, ha megtalálom a file-t elküldöm, ha nem, akkor irok egy másikat. (Vannak képek, de nem tudom feltenni a kitcar.hu-ra, mert a webmaster elcseszett valamit a szerveren, és se emil, se kitcar-olda, de ennál kinosabb, hogy a cég oldala sem megy.
legalább tudom, minimum egyvalaki nézegeti az oldalt.
Hátulról kezdem: a motor a próbapadon 177,4 lóerő. Ez nyilván megy lefele, mert a méréskor nem volt fenn légszürö és a kipufogócső sem volt túl hosszú, a váltó sem volt fenn, meg a katalizátor se. De ha a végére marad 150, az is böven elég lesz egy kb. 600 kilós autóhoz. Ugyse akarok versenyezni. (Bár a súly a villámgyorsan megy felfele. Itt két kiló, ott két kiló, és már fél tonnánál tartok. Pontosan nem tudom a kocsi jelenleg súlyát, de most már nagyon figyelnem kell erre is. Már most azon töröm az agyamat, hogy a SIerra fékeket kicserélem könnyített fékekre - de az megy egy kisebb vagyonba kerül. Elöször legyen kész a kocsi, aztán jöhet az 'upgrade'.)
A nyáron mindenképpen szeretném befejezni a Fury-t. A papirok az sajnos egy másik kérdés. Legalább egy kört akarok vele menni akár ideiglenes rendszámmal is.
A hő- és hangszigetelésen még töröm a fejemet. (A hangszigetelés nem is olyan fontos, mert nem olyan vészes a zaj. A menetzaj - a szél - hangosabb, mint a motor - legalábbis Angliában ez volt a tapasztalatom, amikor próbakörökre elvittek. Problémásabb a hőszigetelés, föleg a vezetö oldalon, ahol a katalizátor is van, és az jól felmelegi a pedálboxot.)
Angol oldalakat nézegetek, de nem nagyon találtam igazi megoldást, és ezek a fóliák ráadásul elég drágák is.
Azon gondolkodom, hogy van itt egy hőerőmü, ott dolgozik egy ismerösöm, esetleg onnét próbálok szerezni valami hullagékot, ami nekik már nem jó, de nekem igen. Szóval szigetelés ügyben még sehogy se állaok.
De ha látsz valamit, ird meg, légy szives.
A Münchenben mi lesz? És mikor lesz pontosan? Lehet, hogy kiugranék körülnézni, nincs olyan nagyon messze, mert nekem is kell még ez-az. Föleg ötletek... és hátha látok valamit, ahol az ideát 'el lehet lopni'.
nagyon rendes dolog töled az ajánlat. Attol tartok, élni kell vele, mert a leendö tagok 'térbeli szóródását' tekintve Budapest tünik a legkönnyebben elérhetö helynek.
inkább lépjél be te is! :))) Igy egyböl nemzetközi lenne az egyesület.
Mi a helyzet az új gépeddel? Hogy állnak az ügyek? A tüzoltó szertárért irigyellek, lesz helyed, nem úgy, mint az én garázsomban. Ott is cefet hideg van. Ha fütök, akkor is 6-7 fokra megy csak fel a hömérséklet.
Én átogondoltam a dolgot és szeretnék résztvenni!!! Szerintem aki elég fanatikus ahhoz, hogy magyarországon autót épít ilyen szabályozáok mellett az elég fanatikus ahhoz is, hogy egy egyesületben tag legyen! Pláne, hogy ez alapvetően fontos, hisz ez az érdekvédelmi szervezet remélhetőleg sokban megkönnyíti majd az autó legális használatát!
A hely: Bp XII. kerület, a fogaskerekő vasúttól (és a János kórháztól, mem a Moszkva tértől9 nem messze! Ez egy iroda, családi vállalkozás irodája, csakorlatilag minden nap 6 után és hétvégén bármikor szabad, de le tudok beszélni egyéb időpontot is! 25fő-ig nagyon kényelmes, de többen is beférnek!
Lehet, hogy neked es mas forumozoknak nincs ra penze, de ismerek olyan marhakat, akik 15-20 milliokat koltenek olyan autora, ami lassabb, kevesbe latvanyos, es ugyanannyira hasznalhatatlan, mint pl. egy Ultima.
A 'felajánlást' köszi. (Hol van ez a hely fizikailag?)
Az alapszabály tervezet béta verzióját 14 emil-cimre küldtem el. Szantak (itt a fórumon) még nem kapott, de ö majd a 2-es verzióból kap. Egy pasas van Kaposváron, aki ugyancsak megkapja majd, ha találkozom vele.
Hogy az érdeklödök mennyire 'komoly tagok', majd elválik. - föleg ha nem lesz elég a kitartásból a hatósági csatározások során, és mondjuk a locost engedélyezése évekig fog tartani, stb.
Szantak, mivel biztosan lesz tagdij is, és évente legalébb egyszer személyesen is össze kell jönni (ez is pénz), csak olyanokat érdemes behozni az egyesületbe, akik komolyan akarják is.
Én egyszer már nagyon megszívtam egy egyesülettel - ti. ha az egyesület bedöglik, akkor is kellenek a hivatalos aktusok. Akkor is kell közgyülést tartani, meg adóbevallást készíteni a nulla forint bevételröl, stb.
És a legcikibb az, hogy a megszünés kimondásához is határozatképes közgyülés kell. Ha a tagok annyira passzivak, hogy még a megszünést is 'lusták' kimondani, akkor bizony marad az ügyészségre, adóhivatalba mászkálás, büntetések fellebbezgetése, hatósági cseszegetés, stb. Ez az, amit jól megszivtam, és még ma sincs felszámolva az az egyesület. Szóval, vigyázni kell.
hogy gagyiság-e a Cobra VW farmotorral - izlés kérdése. Bár én nem kedvelném, mégis azt gondolom, hogy mindenki olyan autót épit, építtet, amilyet akar. A lenézés 'hülye magyar szokás'? Szóval ha valaki ilyet szeretne - legyen neki. Attól még lehet szép, meg minden.
Egy oldalról biztosan tudok, ahol egy Porsche Spyder elöször Skoda motorral ment. Na és... ( http://www.550-spyder.co.uk/Spyder%20Area/Spyder.htm )
Mert legyünk öszinték, Ultimá-ra, vagy Shelbey Cobra-ra itt szinte senkinek sincs esélye.
Én a határvonalat nem itt látom, hanem ott - hogy csináltatja-e, vagy csinálja-e. Szerintem a kettö között óriási különbség van. De ez sem lehet alap a 'lenézésre' - amire azért alapból nagy hajlamunk van. Más: aki érdeklödött ez ügyben, és ezért megkapta az egyesület alapszabály tervezetét, és még nem reagált, legyen szives, tegye meg minél hamarabb, hogy elkészíthessem a második változatot. Lassacskán az alapitáshoz elengedhetetlenül szükséges személyes találkozóban is gondolkodni kell - közgyülést kell majd tartani. Hol? Mikor? Stb.
Emlékeztetöül: egyesület alapitásához minimum 10 felnött kell, és az alapitáskor a személyes megjelenés elengedhetetlen.
már nem emlékszem, hogy ki érdeklödött a különbözö motorok és vááltók egymáshoz ileszthetöségéröl. Nos, itt egy oldal (angol locost épitök), ahol legalább ötven motor-váltó-hátsótengely kombinációt adnak meg. Ezekben az a jó, hogy kipróbált dolgok.
a Totalcar-on (itt: http://index.hu/totalcar/rhirek/?main:2005.01.26.&209349 ) fenn van egy kitcar ismertetö cikk. A Factory Five tervezte és épiti. (A Factory Five eddig csak Cobra replikák épitésével foglalkozott. http://www.factoryfive.com )