Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

babarucu Creative Commons License 2010.12.05 0 0 4364

Alacsony az akksi feszkója, ilyenkor nem indul el a kályha csak kiszellőztet aztán leáll.

Tölcsd fel az akksit.

Előzmény: kocsisjan (4354)
Takko Creative Commons License 2010.12.05 0 0 4363

Szia!

 

 

 

 

 Szerintem megbánnád az elektromos fűtést,mert nem hiszem,hogy az egész

szélvédőt leolvasztaná+biztos többet fogyaszt a kályhánál.Meg a vezérlést ennél

is meg kell oldani és nem biztos,hogy jó ötlet egy cekászos fűtést betenni az utastérben.

 

 

Előzmény: richkan (4359)
grandegabo Creative Commons License 2010.12.05 0 0 4362

A vaterán van egy MASI880 vagy ilyesmi nevezetű emberke, Én is tőle vettem az enyémet, Ő hobbiból is foglalkozik ezekkel, újítgat fel, szerintem viszonylag jól ért a témához.. Szerintem megbízható emberke. ..de van egy másik is, 60 ezerért árul vadi új Eber Zuheizer kályhát (diesel, bár csak 3kW-os) szerintem az nagyon jó vétel..

Előzmény: richkan (4356)
grandegabo Creative Commons License 2010.12.05 0 0 4361

Az enyémben is digitklíma van, abban úgy van megoldva hogy a digitklímát bekapcsolja ugyan egy szál, de a fűtőmotornak is kell egy + szál, amit a gyújtáskapcsoló adna. A relé amit a kályha vezérel úgy van bekötve, hogy a gyútjáskapcsolótól érkező pozitív szálat megszakítja és a közvetlen 12V-ot adja rá a ventire. Csak igy megy, szerintem a tiednél is igy kellene..

Előzmény: Csabys (4360)
Csabys Creative Commons License 2010.12.05 0 0 4360

Szeretnék egy kis segítséget kérni...beépítésre került egy Eberspacher kályha. Kiegészítő fűtésként már működik, az álllófűtés funkcióval viszont meggyűlt a bajunk. Ezzel kapcsolatban kérnék is egy kis segítséget, hátha tud valaki jó ötlettel szolgálni, mi kifogytunk. A probléma a következő: az állófűtést távirányítással kívánjuk beüzemelni, mindezt úgy, hogy ne csak a hűtővizet melegítse, hanem a fűtőventillátort is kapcsolja egyben. Ki is bontottuk a középkonzolt (digit klímám van, FIAT Grande Punto), a vevőegységet sikerült is rákötni a fűtésrendszerre, vagyis hát mi azt hittük, a baj az, hogy a távirányító kapcsolja ugyan a fűtés panelt a középkonzolon on/off, viszont a fűtőventilátort egyben nem. Várnám a javaslatokat, hogy hogyan lehetne ezt megoldani, hogy a panelen túl egyben a fűtésrendszer, ventilátor is be, illetve kikapcsoljon, és ugye ne max ventillátor erősség mellett, hogy az akksit ne szívja le, és ne hűtse vissza a rendszert.... már ha egyáltalán meg lehet így oldani... Remélem, mielőbb tud valaki segítő megoldást nyújtani számomra, mert emiatt állt le a projekt, a hideg napok pedig már elérkeztek... Előre is köszönöm.

 

richkan Creative Commons License 2010.12.05 0 0 4359

Szia,

 

az autó nem új, hanem 3 éves, mindenesetre 300-400e azért nem kevés egy új rendszerre szerintem, akárhonnan is nézzük, átgondolva annyit biztosan nem ér nekem, főleg hogy reggel 10 percig használom az autót és 10 percig vissza este....eddig még pöcre indult minden reggel, remélem minusz 15-ben is így lesz majd, azért illene neki, de már hallottam rémtörténeteket :(

 

Talán fele ennyit megérhet, az már barátságosabb ár, majd nézegetem, mindenesetre köszi a segítséget.

 

Szerinted/szerintetek egyébként a belinkelt elektromos fütő érhet vmit? Legalább az ablakról leszedi a jeget? Félek, hogy megveszem, aztán megy a sarokba a pincében...

 

 

Előzmény: Takko (4358)
Takko Creative Commons License 2010.12.05 0 0 4358

 

 

              Hali!

 

 

 

 

    A téli klíma használatáról csak annyit,hogy +5 fok alatt elvileg sok jelentősége nincsen,mert ha a beszívott levegő hidegebb mint amennyit a klíma tud, akkor nem hűt a

levegőn hanem melegít bár ezt észrevenni nem lehet. A másik dolog hogy a klíma csak

HŰT  vagy HŰT-FŰT az autó függő.Én legtöbbször HONDÁBAN láttam ami fűtött is.

 

 

A kályhára visszatérve ha új a lexus akkor egy új kályha ára már nem oszt.Használtból

is van jó állapotú,kb a feléből megúszható beszerelve,ha minden meg van hozzá.Egyenként

alkatrészenként megvenni nagyon húzós lenne a végére.Elég nagy az árszórás a használtban is.

Mínusz 10-20 fok esetén azért biztos jobb a motornak,hogy melegen indul meg azért meg lehet szokni,hogy az utastér sem olyan mint a jégverem.Ha nem váltasz dieselről benzinesre

akkor egyszer megveszed,és pár évente átrakatod.

 

 

                                                                       Üdv

Előzmény: richkan (4347)
Csubakkka Creative Commons License 2010.12.05 0 0 4357

Szeva' Rucu,

képzeld, ma reggel -3-ban 20 perc alatt megjött a 2. pöcök!! Ventilátort, kabinfűtést nem kapcsoltam neki.

 

Van remény! :)

Előzmény: babarucu (4334)
richkan Creative Commons License 2010.12.05 0 0 4356

Szia,

 

köszi a választ, lehet, hogy elkezdek kicsit jobban utánaolvasni a dolgoknak, használt rendszerre nem is gondoltam, az újnak viszont nagyon elriasztóak az árai.

 

A vaterán tényleg be lehet szerezni újszerű rendszereket lényegesen olcsóbban, már csak az a kérdés, hogy pontosan milyen is kell az autómba, no meg egy jó szakember, aki beszereli, ha tényleg vállalom a költségeket.

 

Böngészve egyébként láttam egy ilyet is:

 

http://elektronika.vatera.hu/egyeb/programozhato_allofutes_szelvedo_jegtelenito_2ev_g_187780532.html

 

Ez saját akkujáról annyit csinál, h 10-20 percig meleg levegőt fúj a szélvédőre, gondolom pár fokkal emeli is az utastér hőmérsékletét. Szerintetek ez ér valamit? Vagy ha megveszi az ember, akkor ez is bekerül a nem használható kacatok közé? (Az persze értelemszerű, hogy köze nincs a normál állófűtésekhez)

Előzmény: grandegabo (4349)
grandegabo Creative Commons License 2010.12.05 0 0 4355

jah hogy levegős, hát azt még talán hozzáértés nélkül is ki lehet szedni..

Előzmény: mrfairflex (4353)
kocsisjan Creative Commons License 2010.12.05 0 0 4354

Üdv!

 

Van egy nagy baj a Thermo Top Z/C diesel kályhámmal: Ma reggel beindult és szépen fűtött is fél óráig, aztán teljesen leállt! Vissza lehet indítani, de kb egy perc után ismét leáll és a szivattyú kattogását sem lehet hallani! A szivattyú csatlakozóján stabil 10 voltot mérek, akkor is ha nincs elindítva a kályha és ez az érték akkor sem változik, ha elindítom. Dobhatom el az egészet? Előre is köszönöm!

mrfairflex Creative Commons License 2010.12.05 0 0 4353

nem értek hozzá, gondolom nem csak csavarozgatni kell.. :)

air top 2000 a szerkezet.

Előzmény: grandegabo (4352)
grandegabo Creative Commons License 2010.12.05 0 0 4352

Azt mi honnan tudjuk h ki tudod-e szedni? Többismeretlenes az egyenlet :-) 

 

Ha értesz hozzá, igen, ha nem, inkább ne nyúlj hozzá..

Előzmény: mrfairflex (4350)
mrfairflex Creative Commons License 2010.12.05 0 0 4351

amit kihagytam:
mind a kettő autó diesel, és kishaszon.
Az utastérben lévő tégla alakú fekete dobozt ki tudom csavarozni, nem azzal lenne a gond, hanem ha jól tudom bele van kötve a gázolaj rendszerbe valahol, mivel gázolajjal fűt. Az onnan való kikötés nehéz-e?
délután megírom a pontos számát is ha úgy jobban tudja valaki

mrfairflex Creative Commons License 2010.12.05 0 0 4350

Sziasztok!

 

Van egy autóm amiben van egy webasto állófűtés, át szeretném rakatni a másik kocsimba.
Amelyikben most benne van, az külföldön van, tehát csak én tudnám kiszerelni.

A kérdésem az, hogy én mint laikus ki tudom szedni, vagy ahhoz is szakember kell?

 

köszi

grandegabo Creative Commons License 2010.12.05 0 0 4349

Dízelből benzinesbe nem tudod átrakni a dízel kályhát, hacsak nem csinálsz bele egy külön üzemanyagtartályt, ami elég macera és inkább nem is érdemes.  ..vagy átalakítod a kályhát, amit szintén nem érdemes.

Ha 300e-ből újat szereltetsz be és akkor még olcsón megúsztad. Itt szerintem a jelenlévő fórumozóknak a legritkább esetben került ennyibe, ennyit szerintem nem sok embernek ér. ..bár ez nyilván csak jövedelem kérdése, és hát az újnál jobb sosincs.

Én inkább kompromisszumot kötöttem egy használt szerkezettel, magam építettem be, így a töredékéből megúsztam..

 

Ha már ekkorát fektetsz be, az jó indok arra hogy a következő autód is inkább dízel legyen :-)

 

Télen a klíma használatára csak a saját autómat tudom példának felhozni, ami 5 fok alatt el sem indítja a klímakompresszort (szerintem a legtöbb típusnál így lehet). Az enyém biztosan nem fűt máshogy. ..de van olyan kivitel ezekből amiben gyárilag be volt építve 3 izzítógyertyás fűtés rásegítő, ez csak a klíma használatával aktiválódik. Illetve van még elektromos fűtőszálas megoldás is újabb fajtáknál, ami már rögtön a levegőt melegíti, nem a hűtővizet. Szóval típusa válogatja, a prémium márkáknál már elvárható egy ilyen apró extra -Lexusnál főleg-, szerintem érdemes rákérdezni egy hozzáértőnél..

Előzmény: richkan (4347)
Telomer Creative Commons License 2010.12.05 0 0 4348

Sziasztok!

 

Webasto 5kW-os komplett diesel szett érdekelne (kályha, keringetőszivattyú, üzemanyag pumpa, kipufogó, kábelezés) távirányítós kivitelben.

Ha van valakinek eladó, akkor kérem jelezze.

richkan Creative Commons License 2010.12.04 0 0 4347

Szia,

 

köszönöm segítséged. Az autó egy Lexus IS220d lenne, vagyis 2.2-es dízelmotorról van szó, az ezt követő autó természetesen bizonytalan.

 

Abban ugye bizonyos lehet az ember, hogy dízelből benzinesbe nem lehet áthelyezni állófűtést?

 

Mindenesetre én úgy vélem, hogy lényeges kérdés az átszerelhetőség, hiszen az autó újraértékesítésénél nem hiszem, hogy figyelembe vennék azt a tényt, hogy van-e benne állófűtés vagy sem, lényegesen többet majd biztosan nem adnak érte. Amennyiben meg arra gondolok, hogy megér-e mondjuk 300e (?) körüli összeget 3-4 tél (feltéve azt, hogy az ember 3-4 évig használ egy autót), akkor már bizonytalan vagyok (illetve ez nyilván egyedi, szubjektív megítélés kérdése...).

 

Ehhez hozzávéve azt a tényt, hogy könnyen lehet az is, hogy a gépjármű a közelgő telek egyikében esetleg garázsba kerül, akkor még inkább kérdéses.

 

No sikeresen meg is győzöm magam közben, hogy nem éri meg :)

 

Ha már állófűtés topik, régóta érdekel, hogy számít-e valamit télen, hogy az autónál be van-e kapcsolva télen az a/c vagy sem. Egy barátom arról kezdett el tanakodni, hogy az autó ilyenkor az otthoni klimák elvéhez hasonlóan esetleg máshogy fűt, mintha az a/c ki lenne kapcsolva...Van ennek a kijelentésnek esetleg vmi létjogosultsága vagy totális baromság?

 

köszi

Előzmény: Takko (4346)
Takko Creative Commons License 2010.12.04 0 0 4346

 

 

 

 

Helló!

 

 

 

 

Az autó motorjának a nagysága szinte elhanyagolható,gondolom 5kw-os kályha menne bele.

A típus már egy fokkal fontosabb,mivel a beszerelés bonyolultsága ettöl függ a legjobban.

Elektromosan is lehetnek bizonyos különbségek,persze minden megoldható csak nem mindegy,hogy ki csinálja.Ha konkrétan írsz típust ,akkor több mindent össze lehetne vetni,

persze az igények is meghatározzák az árat.A műszerfalat kiszerelni nem kell,de lehetnek

több órás eltérések típustól függően.Az első beszerelés nyílván kevesebb,mint egy átszerelés.Remélem tudtam segíteni.

 

 

                            Üdv Takkó

Előzmény: richkan (4345)
richkan Creative Commons License 2010.12.04 0 0 4345

Sziasztok,

 

állófütés iránt érdeklődőként az alábbi kérdéseim lennének:

 

1, Amennyiben beszereltetek egy ilyen készüléket dízel autómba, majd ezt lecserélem, akkor át lehet telepíteni a meglévő készüléket az új gépjárműbe? (gondolom alapfeltétel, hogy az is dízel legyen és hasonló köbcentis motorral). Amennyiben az áttelepítés megoldható, egy ilyen esetben mekkora költséggel kell, hogy számoljon az ember?

 

2. Mekkora bontással jár egy ilyen berendezés beszerelése? Elsősorban az érdekel, hogy az utastérben műszerfalat kell-e bontani hozzá? (Nem szeretnék zörgést véletlenül sem.)

 

Köszi a válaszokat!

Csubakkka Creative Commons License 2010.12.04 0 0 4344

Szia,

még nem jutottam előrébb, egyenlőre nem volt időm játszani vele. Diagom egyenlőre még nincs, de ha ez így megy, hamarosan lesz az is :)

Az ötletet köszi, ki fogom próbálni.

Előzmény: Takko (4343)
Takko Creative Commons License 2010.12.03 0 0 4343

Szia!

 

 

Nem tudom,hogy megoldódott -e a problémád,de lenne egy

gondolatom.Ha tudod diagolni a kályhát akkor a belépő és kilépő hőmérséklet között max 5

fok lehet a difi.Egy normál vödör (KB 18liter)  méretü  10 fokos vizet kb 15-20 perc alatt  80fokig kellene melegítenie.A legjobb ha léméred a pontos üzemanyag fogyasztást ha végig

maxon megy.

Előzmény: Csubakkka (4342)
Csubakkka Creative Commons License 2010.12.03 0 0 4342

Fene tudja, szerintem ez már az önmegnyugtatási reflex :)

Adott a fűtőteljesítmény és adott a vízkör a szivattyúval, meg fél óra. Szerintem lehet zárványlevegő, hiába van alul. Ha túlleszek a légtelenítésen, kipróbálom majd mit tesz, ha 45 percet állítok be neki. Ha csak a teljesítmény kevés, akkor plusz negyed óra alatt a már kb 40 fokos vizet símán fel kell nyomnia 76-ig, ami asszem a megadott szint. Ha annyi sem elég, akkor meg jöhet valami csiptuning a kályhán és felül kell írni az epromot... :)

Előzmény: babarucu (4338)
Csubakkka Creative Commons License 2010.12.03 0 0 4341

Én már próbáltam, ugyanazt csinálja, akkor sem lesz még 2. pöcök sem. Én azért beteszem azt a kihagyott légtelenítőt a rendszerbe és rendesen átmozgatom, ill. csekkolni fogom álló motor, de működő kályha mellett a vízforgatást.

 

Csak lenne egy hely, ahol szerelhetnék... 

Előzmény: babarucu (4337)
PowerZ Creative Commons License 2010.12.03 0 0 4340

Keresek Sprinterbe állófütést. Lehetőleg Bp.

grandegabo Creative Commons License 2010.12.03 0 0 4339

Típusa válogatja h melyik hol kapcsol le/vesz vissza. Vannak kieg fűtés kályhák amik nem fűtenek 06-70 fok fölé, az Én régi PSA kályhám pl. 90 foknál kapcsolt le, a próbapadon azt hittük le sem akar állni mig fel nem forr :-)

Előzmény: babarucu (4332)
babarucu Creative Commons License 2010.12.02 0 0 4338

szvsz a mi autónkba az 5kw-os kályha kicsit alulméretezett, ha csak az üvegek hőelvételét nézzük 4-5 m2 és akkor még a légtérről nem is beszéltünk

Előzmény: Csubakkka (4336)
babarucu Creative Commons License 2010.12.02 0 0 4337

Abba különbözik, hogy állónál elveszik ez a 70 fokos meleg, kiegnél hozzáadódik, mert ugye a motor is dolgozik.Ha ráadod a ventillátort akkor ahogy melegszik úgy kontra hűti a hideg levegő, ekkor jó ha egyátalán langyi víz visszajut a motorba és utána a kályhához már csiszta hideg.

Első mindíg a fűtésradiátor ami veszettül leveszi a hőt, még akkor is ha nem fújatod rá a hideg levegőt.

Alul nem kell légteleníteni semmit, mivel alul van ill nagyonalul, felső részből a motorszivattyú kitekeri a levegőt.

Holnap megpróbálom letekert fűtéssel, bezárt zsaluval mit csinál.

Előzmény: Csubakkka (4336)
Csubakkka Creative Commons License 2010.12.02 0 0 4336

Szia! :)

Na pont írni akartam, hogy ez mind szép, de az tuti, hogy a 70 sincs meg nálam, legalább a második pöcökre hajtanék :)

Az meg elég fura, hogy azt a nyamvadt kis vizet ne pörgetné körbe rendesen az a bika szivattyú. Mert ha igen, akkor lehet hideg a rendszer másik felén, azt is melegítené rendesen.

 

Tetszik az ötlet, hogy az eredeti kiegészítő-fűtés vezérlése más, de igazán nem hiszek benne, mert akkor sem értem, hogy a kiegészítve fűtött 70 fok miért különbözne az állva felfűtött 70-től? Az, hogy ráküldi a hideg olajat rendben, de előtte azért látszania kellene csak gyújtáson. Szerintem más gebasz van ezzel. Vagy nem légtelenítettük alul rendesen, vagy valamiért nem forog körbe jól a lötty.

Előzmény: babarucu (4335)
babarucu Creative Commons License 2010.12.02 0 0 4335

Takyka adatai igaz benzines:

Kipróbáltam a diagnosztikai műszert, minden szép és jó. Megnéztem a motorhőmérséklet-kijelzőpöttyök összefüggést:
2. pötty 64°C
3. pötty 74°C
4. pötty 83°C
5. pötty 101°C
a kikapcsolás kb 2-3 fokkal alatta történik.

ezek szerint legalább a második jelnek meg kellene lennie, de,, a kályha nem melegíti a motor minden részét úgy, mint a járó mindent forgató motor

fém alkatrészek, olaj,

szvsz az első fordításnál ráküldi a "tökhideg" olajat a teknőből a motorra

Előzmény: Csubakkka (4331)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!