Itt a 125 és 350 közé eső jawa és cz, vagy cz jawa motorokról lenne szó... legtöbb fórum a 350-esekkel foglalkozik, pedig készült pár 250-es 125-ös is, Pl 488-as, 475-ös széria, amikről elég keveset tudni, nemsok leírás található meg hozzájuk. Itt lehet tapasztalat és adat csere.
488 szereléshez kéne pár tipp. Olajos oldalon ahol 2 csapágy van egymás mellett mi a legjobb módszer a kiszedéshez? Présem nincs, műhelybe vinni nincs kedvem, Van valami jó házi megoldás? Blokk melegítés, csapágy hűtés?
(Az Alföldi Veterán Börze és a SzoJBaT közös rendezésében.)
2013. AUGUSZTUS 4.
SZOLNOK, Tiszaliget, Turisztikai és Szabadidő központ.
A 4. Szovjet Jármű Túratalálkozó záró napjaként kerül megrendezésre a Szoci Jármű Találkozó és Tájékozódási Verseny (Veterán, oldtimer és nosztalgia járművek részére!)
Nosztalgia vasárnapra várjuk a '60-as, '70-es, '80-as évek Magyarországi járműveit, tulajdonosait és az érdeklődőket!
Résztvevőknek, LÁTOGATÓKNAK INGYENES!
A tájékozódási versenyhez lehetőség van elő regisztrációra, de a helyszínen is lehetséges (a verseny ideje indulónkén kb. 60-90 perc, indítás 3 percenként).
Nevezés: egyéni és kollektív kategóriában.
Tájékozódási versenyre a regdíj: 1100 Ft járművenként.
Nyeremények a különböző kategóriákban!
Program tervezet:
7:30-9:00Folyamatos regisztráció a tájékozódási versenyre.
8:00-9:00A tájékozódási verseny folyamatos indítása.
Ha már úgyis szétszedted, nem tart semmiből lefújni a vázat mattfeketére. Én is épp most fejeztem be egy ugyanilyen mocit, csak én nem akarom veteránosítani, így hát katonai replika lett belőle poénból.
Ha segítséget akarsz, látogass el a veterán fórumra. (googlizz rá) Ott pár órán belül választ kapsz a kérdéseidre. :)
Azért nem tudsz képet küldeni, mert amikor feltöltöd ide a képet, külön be kell illeszteni. A képecske mellett van ez a lehetőség. Én is megszívtam, elég hülye megoldás. A benzincsapot simán megrendelheted bármelyik motorosboltból. Gyártanak még ilyeneket. Próbáld a futár motorosboltot.
Sziasztok. A képen egy 1985-ös évjáratú Czetka 125 (488) van. A motort 1992-ben kivonták a forgalomból ekkor volt utoljára beindítva. Azóta garázsban állt egészen az idei év tavaszáig, amikor is kicsit kitakarítottam és már indult is. A motor minden alkatrésze gyári 6037 km van benne. Egyeteln gondom, hogy a benzincsapban lévő tömítést megette az idő. Hozzá valót nem találtam így egy simson tömítést "faragtam" bele, de nem tökéletes nem míndíg engedi át a benzint vagy nem eleget. Ha valkinek lenne ötlete, hogy honnan tudnék belevalót szerezni azt nagyon megkköszönném.
Tanácsokat szeretnék kérni egy Jawa CZ 250 (typ: 485) restaurálásával kapcsolatban. Jövőre betölti a 30 évet és szeretném levizsgáztatni veteránná. A napokban teljesen szét szedtem darabokra, hogy felszabadítsam a csupasz vázat. Kicsit meg van kopva itt-ott (általában nem látható helyeken, ülés alatt, stb.), de alapjában véve jó a váz festés (fekete). Az lenne a kérdésem, hogy érdemes újra festeni, vagy elég ha bele javítok itt-ott feketével (a rozsdásodást megállítva), illetve hogy megy át előbb a veterán vizsgán? Szeretném, ha szép lenne, de megtartaná az eredetiséget. A tankot, sárvédőket, stb bordó elemeket, meghagyom mindenképpen eredeti színükben majd. Illetve miket lehet cserélni, úgy hogy a veterán vizsgán ne bukjon meg, pl. hiányzó/rossz csavarokat pótolni mással, kábelezést ki lehet-e cserélni, stb..? Továbbá honnan tudok ilyen részlet dolgokról információt szerezni? A mavamsz honlapján nem túl bőbeszédűek ezzel kapcsolatban.
Üdv lenne egy olyan kérésem ha valaki tudna segíteni benne mikor szét szedtem a jawat a felújításhoz minden elektronika működöt rajta lámpa vissza jelző stb. De mikor mindent szét húzgáltam én lefényképeztem mindent hogy hol volt csak utána jöttem rá hogy olyan szar lett a kép hogy nem látszik semmi így most gyújtáson és féklámpán kívül semmi sincs .és az lenne a kérésem hogy valaki megtenné ha rá ér hogy lefotózná a kilométer óra alját és a gyújtás kapcsoló alját hogy melyik kábel hova megy.
Gyújtó és egyéb elektronikák, minden JAWA és CZ típushoz, feszültség szabályozók, csak a dinamós típusokhoz. Részletek és megrendelés a http://jawa.5mp.eu/web.php?a=jawa oldalon.
Amit előbb említettetek nekem, hogy jó lenne méretileg (tegnap) az 11Ah-s, nagyon nehezen tudok hozzájutni még ehhez is. Gondolom ez már elég lesz a motorhoz és nem lesz túl kicsi.
"Csak a könyebb indításhoz kell az akku. Menet közben már ott a dinamó/generátor, ezért majdnem mindegy hány Ah-s ..." - nagy tévedés (motoroztál már Jawaval városban?), az alapjárat környezetében (kb. 2000 ford/perc-ig) a dinamó nem tölt semmit.
Ezt: "A nagykönyv szerint 6V-os 7Ah-ás aksi kell bele .." melyik nagykönyvből vetted? Én ahány Jawa-Cz nagykönyvet megnézek mindegyikben 12-14 Aó kapacitású a 6 V-os aksi. Kell is ennyi bele ha városban is akar közlekedni és nem akarja 1-3 naponta feltölteni.
Csak a könyebb indításhoz kell az akku. Menet közben már ott a dinamó/generátor, ezért majdnem mindegy hány Ah-s, azért minimum legyen akkora mint amit a könyv ír. Méretre bármi jó ami elfér. Gondozásmenteset ajánlom, nem vicces töltögetni az akkut.
A nagykönyv szerint 6V-os 7Ah-ás aksi kell bele, abból is a B39-6 tipus. De ha engem kérdezel teljesen mindegy, hogy mit teszel bele. Az a lényeg, hogy 6V-os legyen. Szerintem egy 10Ah-ás aksit is simán elbír még. A méret az meg aztán teljesen mindegy. A 250-esnél például sokkal nagyobb az aksitartó mint az aksi, szóval valmi rögzítőszerkezetet majd ki kell találnom. Én úgy gondolom, hogy egy zselés 6V-os aksit veszek bele 8-10Ah-t.
Ha tudsz dobj fel pár képet, kíváncsi vagyok mi az ami menthetetlen. Ha úgy is kuka nem bukhatsz vele, én összeraknám, természetesen rozsdátlanítás stb. Ha mást nem pár kört csapatni csak lehet vele.