Egyetértek, de szerintem a többieknek sem volt céljuk összeveszni veled, még ha kicsit egyhangú is lett így a végén. Mindegy, erről a témáról elég ennyi, majd az idő elsimítja az ellentéteket. Addig építgetünk mind a magunk szintjén, minden plusz munka jó, ami ad hozzá valamit ehhez a játékhoz. Köszönöm, amit írtál, nekem is csak ritkán van türelmem hozzá, ezért haladunk mindennel nagyon lassan.
A módszeredet viszont nagyon várom, mert a másik Leventével jól jöhet nekünk is. Nálunk az elején volt egy kialakult standard, én objektumokat építettem ő meg a pályát, ez sajnos addig működött, amíg nem volt szükségem nekem is a csv-re a távolságok miatt. Utána ide-oda dobálgattuk az egészet. Aztán az include-os módszerrel kicsit több terünk lett. Azért is örültem a H5-nek, mert elleshettem egy-két ötletet onnan is, ott KopiTominak külön include-ja volt (jó magyarsággal) és gondolom a végén azt csak behivatkozták, szóval a pálya két különböző részén lehet így egyszerre dolgozni. Persze ahány építő, annyi módszer, most tényleg kíváncsivá tettél :)
Nagyon jó ilyet is olvasni. :) Tudod nekem az egész műbalhéval az volt a bajom, hogy sokan úgy titulálták mintha ez arról szólna, hogy ki a jobb. Jól esik, ha dicsérnek, de igazából nem igénylem. Ennek nem arról kell szólnia, hogy ki az ügyesebb vagy ki a rosszabb. Senki sem tökéletes még akkor sem, ha egy két ember próbálja így felfogni. A kritikákat pedig szívesen fogadom addig amíg az nem abból áll, hogy saját magát fényezze, vagy bűnbakot keressen. Nem tudom mire volt jó, velük pont nem akartam összeveszni. Kár.
Na viszont megnéztem amiket küldtél. Irigy vagyok mert nekem nem nagyon van türelmem, ilyen részletesen modellezni. Egyetlen dolog miatt nem tettem még bele, az pedig az, hogy a 37-es a nem szeretem vonal. Szimplán nincs erőm azzal a vonallal foglalkozni, de ha lesz egy kis időm (meg életkedvem) majd feldobom a képeket, hogy lásd, hogy mutatnak a pályában. Egyébként tényleg emelem a nem létező kalapomat mert jól néznek ki, nem lehet belekötni.
Ha érdekel tervezek egy újabb írást amiben azt taglalom majd, hogy hogyan tud egyszerre több ember dolgozni egy pályán. Egy új módszerről van szó és az eddigi tapasztalataim pozitívak ezzel kapcsolatban.
Hogy a pályára is reagáljak: ez egy önálló projekt lesz, vagy az eddigi hálózat részeként kerül beépítésre? Csak azért kérdezem, mert ezeket a vonalak én is tervezgettem és sufnituningoltam itthon csak sínnel és megállókkal (szóval full üresen, mert annyira azért nem foglalkoztam vele) nekem az ellenkező irányból vezethető a 69-es. Ha több irányból tervezitek egy önálló projekt részeként, akkor a 3-as villamos Gubacsi felől kellene mérni a távolságot (+1000 méter vagy bármennyi), mert abban az esetben beépíthető lenne a 62A és a 69-es is. Bár ha most a Mexikótól valami véletlenszerű magas számmal kezditek a távolságot, akkor is megépíthető a 62A-69 Erdőkerülő/Máv felől, más esetben csak külön távolságokkal és több munkával lehetne megoldani.
Sajnálom, hogy kiléptél. Régebben én is írtam egy-két ilyen véleményposztot megemlítve Titeket is. Én azóta próbálok valahol középen somfordálni, és abban az írásban is mind a 2 oldalt próbáltam megérteni. Nem egyszerű úgy írni, hogy ne menjen át fikázódásba, vagy ne legyen túlsúlyban a Ti csapatotok. Szerintem nem kell ezért haragudni a többiekre, mindannyian mások vagyunk, máshogy építünk, más időnk van erre. Nálam talán a csalódás volt az első nagyobb érzés, amikor a 14-esen vezettem. Csalódás annak fényében, mint amilyen pályák a videókon/képeken vannak. Aztán persze rájöttem, hogy ezt nem is lehetett volna megvalósítani máshogy. Leírtam a csoportban is, de azt már lehet, hogy nem olvastad, de a 14-est nem lehet csak simán feljavítani, mert annyira régi parancsokkal van tele és össze-vissza sorakoznak a Freeobj indexszámok, stb. Vagy egy gyors ráncfelvarrásra és kibővítésre marad idő, vagy 0-áról nekikezdeni, mint ahogy mi tettük a 120a-val. Sajnos bármelyik esetben lesznek "kritikusok", de ezt Te is leírtad. Mellette azért ott van a hálózatotok, ami már teljesen a ti munkátok része és nagyon ígéretesnek tűnik, de ha esetleg véletlen mégis kiadjátok, akkor is számítani kell a negatív hangokra. Sajnos olyan sosem lesz, hogy valami mindenkinek megfelel. Csinálni kell tovább a saját szórakozásotokra, még ha sok negatív hang is érkezik.
Én sokszor azért kritizáltam a transparent hiányokat a házak tetején vagy a széles útburkolati jeleket, mert másba nem tudtam belekötni. Rossz érzés volt, hogy soha nem lesz ennyi tudásom, mint Nektek és soha nem fogok tudni összehozni egy ekkora villamos (vagy bármilyen) hálózatot OpenBVE-ben, ezért amikor láttam ezt a 2 hibát, amit én ki tudnék javítani, felcsillant a szemem, hogy "hah, Ti sem vagytok tökéletesek". Teljesen értelmetlen dolgok voltak ezek és 0 méter kiadott pályával nem is szerettem volna kritikát fogalmazni, de sokszor könnyebb volt átesnem a ló túlsó oldalára. Csak azért, mert jók vagytok! Lehet, hogy ez másoknál is így működik és legbelül ők is érzik, hogy soha nem lesz ennyi idejük ennyi szép dolgot építeni, mint Nektek, ezért kritizálnak Titeket, nem tudom. Én próbálom belátni a hibáimat és pártatlanul segíteni bárkinek, ha éppen tudok. Ha kell, akkor Greczulának építek, de ha éppen olyan kedvem van, ami Nektek is jól jöhet, akkor a jövőben is el fogom küldeni, aztán nekem az se baj, ha első kattintással a lomtárba kerül. Lényeg, hogy építsünk mindannyian, mert ez tartja életben a magyar OpenBVE-s társadalmat.
Na akkor meg is kezdem a beszámolókat, de kivételesen nem csak a pálya építésről lesz szó.
Az utóbbi időben többen is úgy gondolták, hogy véleményt formálnak a BVE-s közösségről. Ez egy tök jó dolog lehetne, de semmi érdemi nem lett belőle. Az, hogy kiléptem a fb-os csoportokból az csak részben köszönhető ennek, már az új csoport létrehozásakor kezdtem kételkedni a dolog működéséről. Durván egy hónap után beletörődtem, hogy ez van, minden marad ugyanaz csak más a név meg egy két admin. Az új csoport első őszén már kezdtem átmenni a hülyeségbe én is, mert a csoport színvonala (mikor lesz kiadva, dühítő gombok nyomogatása stb) jól jellemezte a problémákat. A kocka itt már elvolt vetve, folyamatos viszályok jellemezték a csoportot.
Na aztán most jöttek a véleményezős írások mert az olyan jóóóó. Amikor az első vélemény már megjelent akkor már kiléptem, de annak a hírére adtam még egy esélyt azt gondoltam meg lehet értelmesen beszélni a dolgot. Ezek a vélemények nagyon egyszerű óvodás szinten mozogtak. A recept pofon egyszerű:
1, én nagyon ügyes vagyok a BVE világában, precíz vagyok, minden lépésem helyes.
2, Soroljuk be a csoport tagokat, vannak lényegtelen emberek ééééééés
3, Van két ember akiről a további részek szólni fognak.
Valahol már azt is irritálónak tartóm, hogy úgy írnak bűnbaknak, hogy nem is képezem a csoport részét. Biztos ők is szeretnék, ha a háta mögött beszélik ki őket.
Persze nem lenne ezzel semmi baj, mert én hülye gondoltam, hogy reagálok ez első ilyenre. Nagyából elmondtam, hogy miben értek egyet és mi az ami kifogásolható és azt is, hogy az miért. Erre jött az újabb válasz. Állítólag megsértődtem és egyébként is mit hisztizek ez csak egy vélemény nyilvánítás.
A napokban született még egy csodálatos írás. A recept ugyanaz, megfűszerezve azzal, hogy egoista vagyok, és olyan dolgokat tudtam meg az életutamból ami még nekem is új volt. Mindig szeretek új dolgokat megtudni magamról, másoktól. :)))) Lényegében arra volt jó, hogy beigazolódjanak a sejtéseim. Szóba került a 14-es villamos amit már egy ideje próbáltam picit felhúzni. Tudtam, hogy most már muszáj valamit produkálni, mert nagy lesz a népharag, de ha félkészen adom ki akkor az lesz a probléma. Mivel az kevésbé az én pályám, kézen fekvő volt, hogy megnézzem tényleg így van-e az érem másik oldala. Két hónap lemaradással meg is kaptam a fikázódást. Legalább igazam lett.
Ezekben a postokban, írásokban az a legszebb, hogy gyönyörűen tudnak egyetlen dologra koncentrálni, ami meg ezt cáfolná hirtelen nem is létezik. Biztos ők is örülnének, ha egyetlen dologgal jellemezném őket, hiába csináltak mást is. Menő dolog sablon házakkal dobálózni amikor készítek olyan pályát is ahol minden épület egyedi. Na mindegy.
Magyar BVE-s közösség nincs. Amíg abból áll a történet, hogy fikázzuk a másikat, bűnbakot keresünk, nincs miről beszélni. Amikor felnőtt emberek élethalál módon esnek egymásnak, vagy amikor erőltetett ironizáló stílusban, kommentelünk, addig nincs miről beszélni. Lehet azzal jönni, hogy egoista vagyok, de aki így véleményezi a másikat az se különb. A magyar BVE-s közösség egy homokozó, ahol nagy gyerekek versenyeznek egymással, természetesen egy ötéves gyerek szintjén.
Na és akkor a végére két kép, ha már menő részleteket kihagyni a fikázódásokból:
Jó ötlet, legalább lesz értelme ide is felnézni. Egy kis összefoglalót szívesen olvasnék a pályákról, hogy melyik hogy áll, melyik vonalakat tervezitek megépíteni (bár kb. összeraktam már a képek és videók alapján). Itt azért remélhetőleg mégse azokba a kérdésekbe fogsz belefutni, hogy "honnan tölthető le" stb, szóval szerintem itt nyugodtan lehet tolni a képeket, összefoglalókat. Sok sikert hozzá!
100%, hogy a forgóvázat nem találja (hiszen annak a helyén vannak). Nézd meg az extensions-ben az első, harmadik...stb kocsi elérési útvonalát, hogy helyes-e (valami objektum/forgovaz vagy nem is tudom hol vannak a forgóvázak animated fájljai).
Én hasonlót a T6A2 (?) modell letöltésekor tapasztaltam külső nézetre csak egy nagy fehér (szürke) doboz, az Alstom metrót se sikerült külső nézetre elővarázsolni. Tisztába vagyok azzal nem értek hozzá :)
Más
Az hogy lehet az Ev3 metrón a műszerfal jól látszik az alagútban a 2-es vonalon viszont a 3-as vonalon "olyan sötét lesz" az alagútban még a sebességmérő kijelzőjét (a számot) se látni.
Nagy eséllyel textúra, vagy rossz az elérési útvonal. Objectviewerben meg kellene nyitni a villamos b3d fájljait és ott a hibajelentés alapján hátha okosabbak leszünk.
Összességében azt mondanám, hogy unalmas nagyon a pályamegfordítás, de pár trükkel tudunk segíteni, hogy gyorsabban haladjunk (pl ez a számolási segédlet, amiről az első posztban szót is ejtek). Szerintem megérné másnak is nekilátni 1-2 pályának, mert 1-2 óra múlva már rutinból megy és lehet vele haladni.
Hát objektumként van a 424-es és a 381-es. De te gondolom vezethetőt szeretnél.
Külső nézet nélkül elérhető a jó öreg 242-esünk (ami a valóságban szép túrákon dolgozik mostanában, szóval lehet nyugodtan textúrafotókat készíteni, modellezni annak, akinek erre van kedve).
Van még egy ehhez hasonló 424-es is, amit ki kellene adni kombinálva a letölthető objektummal - nem is rossz ötlet.
Ha külső nézetes vezethetőre gondolsz, akkor pedig nagyon ajánlom ezt a két angol gépet:
Leírásból szerintem összesen ennyi található. Példának, mit hogyan lehet megcsinálni szerintem tökéletesek a már megjelent járművek (akár az én tátra fülkém .animated fájlja).
Több év kihagyás után a napokban ismét ráakadtam egyik régi kedvencemre a BVE/openBVE-re. Nagy örömömre szolgál hogy a program él, sőt fejlődik.
Annak idején elég sok időt öltem a kiegészítő gyártásba. Talán a régebbi tagok még emlékezhetnek rám annak idején azt hiszem Tibi-Train-el elsők között készítettünk belsőteres, MÁV kocsikat, valamint az én nevemhez fűződik a DESIRO modell is, melyet örömmel látom hogy aktívan használtok. Sőt nemrég phontanka még optimalizálta is. Innen is köszönöm a javító munkáját.
Noh de a lényeg. Teljesen megleptek azok az újdonságok amiket legutóbbi találkozásunk óta belezsúfoltak az openBVE-be.
Ezen felbuzdulva bele is fogtam egy nekem legkedvesebb villamos típus a TATRA T5C5 3d vezetőállásának elkészítésébe. Tudom hogy létezik már hozzá, de szeretném magam, nagy részletességgel elkészíteni.
Ebben szeretném a segítségeteket kérni, elsősorban TEXTÚRAFOTÓra lenne szükségem a vezetőállásról és leginkább a műszerfali elemekről (órák kapcsolók stb.)
Másodsorban pedig nem tudom létezik -e leírás Angolul vagy netán Magyarul az openBVE 3d cab szkripeléséről?!
Ígéretemnek megfelelően elkészült és már le is tölthető a tovább optimalizáló javítás a budapesti M4-es metró pályából.
Immár csak és kizárólag 2 hatványainak megfelelő méretű textúrákat használ a pálya, ill. a BVE -> Hmmsim konvertálás során a Hmmsim által a felületmegvilágítási funkció nem ismeretéből fakadó hibák elkerülése végett az állomási peronok B3D fájljaiból kigyomláltam az EmissiveColor parancsokat.
Innentől kezdve pedig végérvényesen megnyílik mindenki előtt a vonal egyszerű további fejlesztésének lehetősége - hajrá, alkotó kedvű népek, segítsetek be bátran a folytatásba!
Az új pályaverzió OpenBVE-re ITT, Hmmsim-re ITT tölthető le. Jó metrózást, sok élménnyel teli percet kívánok hozzá!