Valóban csak látszólag értek a problémádhoz, teljesen más a munkám, de hibakeresés és javítás.
"Egy indulás rásegitő hogy néz ki? Máig erről nem tudtam. Kerestem a google ben,1.3,asét találtam,38000ft. Ha találnál 1.0,hoz valót,légyszi másold ide a linkjét."
Nos, ez nem egy külön egység, hanem a motorvezérlő elektronika része, egy "program" a motorvezérlőben. Szerintem a spirál forgása (kerék - váltó - spirál - km óra - vezérlő) azt jelzi a motorvezérlőnek, hogy mozgásban van a gép, tehát az alapjáratot meg kell emelni. A vezérlő ezt igyekszik is megtenni, de mivel fals levegőt kap nem tudja kordában tartani. Ezt tudod álló helyzetben előidézni, ha a spirált kézzel forgatod és megemelkedik az alapjárat. Ekkor már csak az álló autón kell meg keresni, hogy hol szív falsot.
A magas alapjárat guruláskor működik. Tehát,ha lassitok a lámpánál,2500 körüli a fordulat. Ugyanez létre jön,ha az udvaromban,bár ezt itt is leirtam,csak görgess le. Az alapjárat csakis kihúzott km spirál esetén optimális.
Van a km spirálon egy henger,Ez mi célt szolgál? Vezeték csatlakozása nincs.
Egy indulás rásegitő hogy néz ki? Máig erről nem tudtam. Kerestem a google ben,1.3,asét találtam,38000ft. Ha találnál 1.0,hoz valót,légyszi másold ide a linkjét.
Az injektit alján látok testelési sarukat,6,os csavarral van kb 4vezeték rögzitve. Ez esetemben oxidos kivülről nézve. Ha ez kontakt hibás,lehete hiba? Elég szar helyen van,vagy a légszűrőt kell levennem,vagy aknából felnyúlva ezt megpucolni. A fúrógépes meghajtást nem próbáltam,ha a kerék felet fordul,a spirál a helyén,pörög mint álat.......
Igaz segiteni senki nem tudott,a gondom megoldódott. Ezt ide irom,hátha mások is hasonló hibával élnek :
Örömmel tudatom,hogy a km spirál leakasztása a váltóról MEGOLDOTTA a problémám !!
Tehát megszűnt a guruláskori , vagy megtoláskori alapjárat felpörgés.
Teszteltem a javulást :
Meleg motornál visszadugtam a spirált. A Hiba VISSZATÉRT !!! Ha lehúztam a spirált az alapjárat hibátlan.
Meleg motornál levettem az akku sarut,a fenti sorom nem változott,tehát áramtalanitástól a pörgés nem változik.
Holnapi hideginditás előtt dugom vissza a spirált. Ha ez esetben a hiba visszatér,marad a spirál lehúzási funkció !
Tudom,teszitek fel a kérdést,mi lesz az esetleges gyorshajtással-----!? Semmi.
Létezik bicikli km óra,ez digitális,a beépitése autóba pici kreativitást igényel.
De van ettől egyszerűbb,ez a gps mérés,vagy egy alkalmazás a telón (Bikeometer),csak minimális net adatot igényel.Ez a funkció kalóriát is mér,mármint a suzuki kalória fogyását ! Ez volt a nap vicce.
Van egy hátrány a fenti köcöllék,és a spirál lekötésének. Műszaki vizsgán azonos lesz a fényképjükön az óra állás,meg aki eladni szándékozik az autóját,az akaratlanul is,de befogja csapni a vevőt. De a bicikli km óra is göngyöliti a megtett km-ereket,de ez félig hiteltelen is lehet...........Üzemanyag mennyiség alapján kilehet számolni a megtett km-ert. Gyűjteni kell a számlákat,papiron vezetni lehet a bicikli napi számlálója alapján a hiteles normákat,erre az esetleges eladáskor (nem hiteles)szükség lehet.
A bicikli km órát több funkcióval is hitelessé lehet tenni !
Én nem láttam rajzot,de ha ez így van,akkor a jelzőlámpa világításának feltételei:
1. a kapcsolóhoz megérkezik a test
2, a " " +
3. a kapcsoló jó
4. a jelzőlámpa is jó
Ha nem világít,ezek közűl valamelyik feltétel hiányzik.Ha + nincs a kapcsolónál,az lehet pl. KH a biztosíték elmenő pontján,laza csúszka,zöld rozsda stb.Ezeknek a hibáknak a behatárolásához elég egy feszültség és ellenállás mérő,vagy akár egy próbalámpa is.
Én sem gondolnám hogy biztosíték hiba, mert általában más is van ugyanazon a biztosítékon. A fűtőszál két alsó szála már javítva volt, de a probléma ott van, hogy a kapcsolón a visszajelző lámpa sem világít, így a hibát inkább valahol elől kell keresni. Kapcsolási rajz szerint a visszajelzőnek akkor is világítania kellene ha a saru nincs a fűtőszálra dugva, vagy ha mind szakadt. Rajz alapján relé nincs a rendszerben.
Lehetne keresni KH-t az ablakon levő csatlakozóknál,esetleg a vezeték-csuszka között,de sűrűn előfordul,hogy a kaszniból az ajtóba történő átvezetés szakad meg,biztosíték hiba nem valószínű.Egy feszültségmérés sem árt,a fűtőszál hibálya akár szemmel is látható,de nem szokott az összes egyszerre megszakadni,ha egy elszáll,a többi még fűt.Ha hátul,az ablakon levő csatlakozókig nem megy feszültség,a kapcsolónál kéne mérni.
2002-es 1.0 Swiften a hátsóablak fűtésnek külön biztosítéka van, vagy közösködik valamivel? Nem működik, a visszajelző lámpa sem világít.De minden más működik.
Van egy 99-es évjáratú ezres suzukim. Akku kivétel-visszarakás után magas az alapjárata. Ha gurulásból megáll,az alapjárat normálisra esik. Tegnap egy enyhén lejtős parkolóban próbálgattam. Jár a motor ,szép alapjáraton,áll a járgány. Ki eresztem a kéziféket,kb fél méter gurulást követően el kezd pörögni.Be húzom a kézi féket,vagy rálépek a fékbedálra a pörgő motor kb 5mp múlva visszaáll alapjáratra.A gázpedált nem mozditottam meg ! Mi lehet a Hiba ?
Ilyen tünet volt előző években is,de a harmadik hidegintitást követően az alapjárat magától helyre állt !
Úgy érted,teljesen beesett,és semmi fék nem volt?Mert az természetes,ha megnő a pedálút,amennyiben eltűnik a fékfolyadék az egyik(mondjuk a hátsó)körből,de a félig beeső pedál utána működteti az első kört.
Ha a kétkörös fékrendszert nem osztott fékfolyadék tartállyal látnák el,nem tudná ellátni a feladatát,azaz az egyik kör hibája esetén a másik sem működne.Vagyis:okafogyottá válna a kétkörösség.Éppen ezért szabvány írja elő,hogy vagy külön tartályból,vagy legalább a tartály belső részén elválasztó fallal ellátott,külön rekeszből kell táplálni a két kört.Két tartályra példa:Zsiguli,ma általában a főfékhengerre ültetett tartály táplálja két külön furaton a főfékhenger két azonos felépítésű részét,melyek aztán működtetik a kerekeknél levő munkahengereket.
Nem eszik olyan forrón a kását.A fékhatás 70-80 %-ban az első fékektől függ.Azért csinálják már jó ideje kétkörösre a fékrendszert,hogy ne legyen végzetes kimenetelű baleset,ha valami eldurran.Intenzív fékezésnél eleve a fékerő szabályzó elveszi a hátsó fékektől az olajnyomást,mert az első fékek hatása az,hogy az autó hátulja megemelkedik,könnyen megcsúszhat,ezért jobb,ha kisebb fékhatással gördül a kerék.
Az ABS kocka doglodos pont a bakancs Swiftekben (ahogy forumokon olvastam - mert en sem vagyok szerelo), viszont a hatso fek gond siman a nejed eletebe kerulhet.
Nalunk a hatso feknel kezdett folyni az olaj (nem lattuk), majd egyszer csak nem volt fekero. Beesett a pedal.
Aztan kezi fekkel megallva latszottt, hogy olajos a felni.
Szerelo atnezte, kicserelte amit kellett, azota jo.