Ez itt nem a reklám helye, de a "jó" bankok listájára vegyük fel a Raiffeisen-t, amelyik 6, azaz hat napon belül utalt - dec. 29-i charge back igény benyújtására jan. 3-án a számlámon volt az előleg, amit azóta sem vontak vissza, nem zargattak, nem hivatkoztak. Így is lehet!
Lehet, hogy ezek után át kellene nyergelni a Citibankhoz? Úgy látom ők a leggyorsabbak, legkészségesebbek. Remélem azért a többi bank is lassacskán, de lezárja az ügyet.
a mai napon kaptam a Citibanktól levelet.Ezt írják:felvettük a kapcsolatot a kereskedővel elfogadóhelyi szerződésben álló társbankkal és a rendelkezésünkre bocsátott információk alapján a következőkről tájékoztatjuk:Az Ön kártyáját a Travel99.hu elfogadóhely
.....ft összegben terhelte meg.A kereskedő elfogadóhelyi szerződésben álló társbank az Aeroviva Utazási Iroda
december 20.-i csődje miatt a megkeresésünket elfogadta.Bankunk a kivzsgálást ezzel lezárta,köszönjük türelmét.
Én megszeretném köszönni Kenny és mások hasznos tanácsait.
Én is Erstés vagyok. Március végén kaptam vissza a pénzt előzetes jóváírás megjegyzéssel és rögtön fel is használtam, biztos ami biztos jelszóval. Bár úgy gondolom, hogy nem lehet félnivalónk, hiszen én megpróbáltam mindent amit lehetett előkotorni a kereskedő ( Aeroviva), a bankok és a Nemzetközi Kártyatársaságok oldaláról is.
A kereskedők (esetünkben az Aeroviva) és a bankok is (nálunk az Erste) el kell hogy fogadják a Kártyatársaságok szabályzatát és az abban szereplő feltételeket, ha íly módon ( kártyával) akarnak fizettetni. Ez a szabályzat mindenkire bankra is és kereskedőre is egyformán vonatkozik.
A chargeback egy olyan " visszaterhelési eljárás", ahol a kártyakibocsájtó bank ( nálunk Erste) megterheli a kereskedő (Aeroviva) bankszámláját a tranzakció vitatott összegével (utazás díjávál) annak külön hozzájárulása nélkül. Ezután kezdődik a kártyabirtokos (Aeroviva károsultak) reklamációjának pénzügyi kivizsgálása.
Szerintem csak időhúzás, hiszen ameddig mi nem igazoltuk az összes eredeti papírral a bank felé, hogy az Aeroviva szabályt szegett " nem teljesített", addig ők sem küldtek nekünk egy petákot sem. Holott köztudott, hogy az utazásszervező cég befejezte szolgáltatásait.
A bankok nem tehetik meg, hogy a Kártyatársaságok szabályzatát megszegik, tőlünk nem emelhetnek le utólagosan pénzt, mivel a reklamációink jogosak!
Hadakozzon csak az OTP bank az Aerovívával. Bár szinte biztos vagyok abban, hogy az Aeroviva számláján a megfelelő fedezet rajta van.
tőletek függetlenül én is azt gondoltam ki tegnap, hogy amíg a cib-től írásos értesítést nem kapok arról hogy mi is az utalás (előzetes jóváírás, végleges, stb.) addig nem íratom velük alá a biztosítós papírt.
Tegnap QBE-vel próbálkoztam telefonon, de a kiscsaj csak annyit hajtogatott hogy 'a bankjának tudnia kell hogy igent vagy nemet tölt ki a papírra'. Igen, de hiába kérdeztem, hogy folyamatban lévő eljárás, illetve előzetes jóváírás lehetőség miért nincs a nyomtatványon, erre is az előző mondatot szajkózta. Rövid úton be is fejeztem vele a tárgyalást.
Én se küldtem még vissza a biztosítónak, csak mint feltételes gondolatmenetet írtam :) Úgyse fog a biztosító utalni nekünk, mert akkor utalna csak sztem, ha azt küldenénk vissza lepecsételve hogy nem fizetett a bank nekünk.
És sztem is, a biztosító a többieknek így is úgy is 40%-ot ad, a többit majd a visszaküldött nyomtatványok, meg ki tudja mi szerint a ködös távoli jövőben...
Nem tudok eléggé örülni, hogy nekem nem kell erre várni :S
Amamasik: Nekem az Erste az számlámon egyértelműen jelezte, hogy előzetes jóváírásról van szó. A levél ezután érkezett kb. 1 héttel.
Similis: Már én is majdnem feladtam a levelet, de most úgy gondolom, hogy megvárom amíg lezárják, és csak aztán adom fel. Ha és amennyiben a biztosító addig elutalja nekem a pénzt, az ügy lezárása után visszautalom. Most jobban belemélyedve úgy tűnik, hogy a készpénzes fizetőknek a bizosító által visszafizetendő (remélhetőleg) előleg nem függ a charge back összegétől. Nyilván nem nyerészkedni akarok, csak a pénzemet visszakapni, ha lehet. Mindemelett gondolom nem csak én nem tudom, hogy mit tegyek, a biztosító meg a bankok csak rájönnek hogy saját farkába harapó kígyó esete forog fenn és valamit kitalálnak. Én mindenestre bízom benne. Akikkel én eddig beszéltem a biztosító vagy a bank részéről, mindenki nagyon kedves és segítőkész volt.
Barnamacika: Szereintem tök mindegy, hogy levetted a számládról a pénzt, úgyis visszaterhelik. Ha meg nem tudják levonni, megéri nekik ez az összeg, hogy behajtsák. Akkor még talán fájóbb visszafizetni. De reménykedjünk, hogy minden ok lesz. Végül is a dolgok eddig jól haladnak, már ami a kártyás fizetősöket illeti. Persze a többieknek is jó lenne, ha a lehető legtöbbet tuzdnák kihozni belőle.
Igen. Én is hasonlót kaptam. Idéztem is egy korábbi hozzászólásomban. A biztonság kedvéért gyorsan le is ürítettem a számlát, hogy ne tudják visszavenni.
Viszont egyelőre nem foglalkozom a biztosítós papírral, majd ha kapok egy végleges dokumentumot a jóváírásról, akkor jelzem a biztosító felé. Nehogy már a farka csóválja a kutyát.
A pénteken CIB-bel megbeszéltek értelmében most kell majd bemennem hozzájuk hogy aláírják a biztosítós papírt. Addig nem tudom hogy ez most előzetes jóváírás vagy lezárult az ügy. A banki utalás közelményében jóváírás szerepel.
Igen a másik bank az OTP, mivel a saját ügyfeleinek fizetett (bár még az is csak előzetes) így nem tudom milyen alapon mondhatná az Ertének h. nem jogos a követelés.
Azt én se tudom mi van ha visszaveszik én meg már elküldtem a papírt a biztosítónak :( Ugyan telefonba többször is mondták h. nem fogják, és nemsoká lezárják az ügyet, de az elején azt is mondták, hogy nem fognak sose fizetni, aztán mégis fizettek, így miért kéne ezt jobban elhinnem?
Üdv Mindenkinek! Az Erste Bank április 20.-án előzetesen jóváírta a befizetett teljes összeget, majd küldött egy levelet, hogy az Aeroviva elfogadóhely bankja felé a vonatkozó Nemzetközi Kártyatársasági szabályoknak megleleően újabb pénzügyi reklamációs kivizsgálási kérelmet terjesztettek elő, az ügy lezárásának várható ideje 2011.06.20. Amennyiben a másik bank(merlyik az a másik bank? OTP?) arról értesítené őket, hogy a bedvány nem jogos, az Erste Bank jogosult a megelőlegezett összeg útólagos leemelésére. Kapott valaki hasonlót? Esküszöm nem értem! Valahol, valakik már jogosnak vélték, mivel jóváírták. Akkor most egy másik bank majd nem véli jogosnak esetleg? Vagy most mi van? Arról nem is beszélve, hogy a biztosító meg várja a levelet, hogy a bank jóváírta-e, mivel nyilván a biztosító által kifizethető összeget ez befolyásolja, gondolom én. De ha visszaküldjük a biztostónak az igazolást, és teszem azt juliusban meg a bank mégis visszavonja, akkor mi van? Se charge back, se QBE. Vagy akkor kezdjük előről az egészet?
Az AEROVIVA Szolgáltató Kft. fizetésképtelensége kapcsán bejelentett és elfogadható kárigények – jelenlegi adatok alapján arányos előlegeinek – kifizetését 2011. április 21. napjától megkezdjük.
Ennek mértéke a jogszabály szerinti számlával igazolt kárigény 40%-a. A további esetleges kifizetések a nyomozati eljárás megállapításainak eredményétől, és a még nyitott egyéb kérdések tisztázásától függnek, melyről külön tájékoztatni fogjuk Önöket.
Az összegek megérkezéséig kérjük szíves türelmüket!
Még nem léptem be, gondolkodok rajta, hogy mit csináljak.
Van aki azt mondja, hogy megéri és van aki azt mondja, hogy nem éri meg. Nem tudom...
Abból viszont nagyon elegem van, hogy eltelt 5hónap az eset kirobbanása óta és még 1Ft-ot nem láttam viszont az általam befizetett pénzből! Lassan ott tartok, hogy felmegyek Pestre és rájuk borítom az asztalt!