Hát akkor meg a 7-es 8-as érre kikerül a villogó fesz. De ettől függetlenül, a helyes működés az lenne, ha a nyugodt sárga után rögtön a villogó jönne elő. Amúgy KL felől szépen a nyugodt sárga után jön a villogó, nem játszik semmi karácsonyfát.
Most nincs előttem semmi rajz, de elgondolásom szerint valami hasonló megoldás lehet, mint az állomáson, hogy van külön blinker a villogó sárgának, és nem a SV ugráltatása villogtat.
Te pedig ezt kérdezted: "de hogy néz ki egy rövid térköz áramköre?" Igaz. De az utolsó, nem rövid térköznek is van valami módosulása, nem? Vagy ott hogy villog a cucc? Ill. inkább mitől? A VSJ villogtatja az SV-t?
Mindkét irányban a következő térközjelző 4fényű 40km/h-ás. Csodálkoznék. 4 szakasz van, 3 térközzel. A végek 4 fényűek. A többi nem. Helyek: FC előjelzős a hídőrség előtt, valahol a budafoki híd után, KL előjelzős - Bartók Béla úti híd után.
VSJ nem villogó sárga? Már a nevéből ítélve ...
De engem nem ez érdekel, mert a középső jelző nem 4 fényű egyik irányban sem!
Mindkét irányban a következő térközjelző 4fényű 40km/h-ás. Tehát az említett Budafoki út környéki jelzőn alaphelyzetben KL és FC felé is villogó sárga van.
A 40km/h-ás 4 fényű jelzőnél kb. annyi a különbség, hogy a vezérmágnes áramkörben van egy plusz VSJ jelfogó, ami alaphelyzetben ejtve van, és annak segítségével kerül ki a két sárga a jelzőre, természetesen a sárga vezérnek húzni kell. Ha a VSJ meghúz, a zöld vezér ejt, a sárga vezér húz, akkor villogó sárga kerül ki a jelzőre. Ha a sárga és a zöld vezér húz, a VSJ ejt, akkor zöld kerül ki a jelzőre. Nagy vonalakban így működik.
Hát szerintem még nagyjából sem. Helyesen nem úgy kéne előjönni a villogó sárgának, ahogy CKD Kombinát írta. Na most ellenkező irányból nem csinál ilyeneket, mint amit leírt.
Csak a gond, hogy ennek már jóval előtte nyugodt sárgának kellene lennie, majd amikor Kelenföld előtti térköz is szabad lesz, akkor villogó sárgának. A zöld meg érdekesen jön a képbe, pedig volt az is...!
Tegnap este gépkocsival közlekedtünk a Lágymányosi-hídon Buda irányában. Aztán egyszercsak látom hogy a Híd utáni térközjelzőn (Ferencváros és Kelenföld között a középső) lifteznek a színek. Össze-vissza mindenféle... Aztán utána beállt sárga villogóra.
A levezetésed ott hibádzik, hogy Te úgymond "felülről" látsz mindent és tudod mi az ami jól működik és mi nem.
jelen esetben biztosra vehető, hogy csak a kijárati jelzővel van valamiféle probléma,
A szolgálattevő és a bizt.ber. ezt nem látja és tudja az irodából.
Mivel a pálya első térköze belátható, látható az is, hogy az vonatmentes.
A zöld jelzést mutató térközjelző a mögötte levő térközre ad felvilágosítást. Hogy mi van a kijárati jelző és az zöld jelzést mutató első térközjelző között, arról nincs információ. Nekünk pedig ez éltebevágóan fontos! Az első térköz Te általad történő feltételezett beláthatósága nem lehet garancia a szolgálattevőnek (és az biztosítóberendezésnek) a forgalom nagyobb (teljes) sebességgel történő szabályozását illetően.
Alapszabály: ha egy térközi közlekedésre alkalmas pályán nem kapunk előjelzést a következő főjelzőre és nem utal ennek a jelzésre egyértelműen a VB sem: nem rohanunk!
Az, hogy a 15 km/h max. sebesség jó döntés-e és lehetne-e ez magasabb adott körülmények esetén, no nekem ebben vannak kételyeim, de ez más téma.