Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2009.04.06 0 0 9782
Értem, köszi.
Előzmény: Svrend (9781)
Svrend Creative Commons License 2009.04.06 0 0 9781

Pedig egyszerű:

Ha azt mondom mind fszt (írásbeli rendelkezéssel) most állomástávolságban mész akkor "nincs térköz, sőt az új F2 szerint nyiltvonali fedező jelző sem (ez utóbbinál van némi probléma de ezt most hagyjuk)" ,ha nem értesítem akkor térköz és ilyenkor a térközjelzők,nyílt vonali fedezőjelzők jelzéseinek figyelembevételével - bizony előfordulhat,hogy 15-el - ballag végig a következő állomásig. 

Az,hogy melyik esetben a mozdonyvezetőnek,fszt-nek mit kell tennie már összetettebb. De az elv leegyszerűsítve ez.

Előzmény: Törölt nick (9780)
Törölt nick Creative Commons License 2009.04.06 0 0 9780
Ott a szolgálattevők töltik be a "vágányfoglaltság érzékelését"

Node szoktak lenni pl. tengelyszámlálók, és van vonalkábel is az ellenmenet-kizáráshoz, szal ez így ebben a formában nem igaz általánosan. Bár nem értek hozzá, maradjunk inkább abban. :-)
Előzmény: Törölt nick (9779)
Törölt nick Creative Commons License 2009.04.06 0 0 9779

A következő állomásig?

:)

 

Az egy teljesen más kategória.

Ott a szolgálattevők töltik be a "vágányfoglaltság érzékelését", azaz jelentéseket adnak a vonatok indításáról és megérkezéséről. Ezt nevezik állomástávolságú közlekedésnek.

Ilyen esetben ha a vonat utolsó járműve is elhagyja a kijárati váltókat, a 15 km/h-ás kényszer megszűnik.

Előzmény: Törölt nick (9777)
perszy Creative Commons License 2009.04.06 0 0 9778
Emlékszem, ilyen miatt kapott Tatán az alállomási motor írásbelit, amiben figyelmeztették a személyzetet, hogy az állomásközben az IC913 mögött haladnak, valamint nyomatékosan kérte a szolgálattevő, hogy a térköz előtt lassan haladó vonatot lehetőség szerint ne tolják meg, "fékezzenek".
Előzmény: Törölt nick (9775)
Törölt nick Creative Commons License 2009.04.06 0 0 9777
És olyankor meddig ballag a 15-tel a vonat, ha nem térközös pályára jár ki kijárati hívóval? A következő állomásig?
Előzmény: Törölt nick (9775)
Törölt nick Creative Commons License 2009.04.05 0 0 9776
Ok, világos.
Előzmény: Törölt nick (9771)
Törölt nick Creative Commons License 2009.04.05 0 0 9775

Mondjuk akkor azt, hogy a járművön nincs, ami kiértékeli a jelet. :-)

Annyiban változik a helyzet, hogy ilyen jármű egy-két kivéltől eltekintve nem közlekedhet jelfeladásra kiépített pályán.

 

Ha a kivétel jármű közlekedik, akkor is 15 km/h a következő térközjelzőig, onnan jelzési kép alapján.

Előzmény: Törölt nick (9773)
Törölt nick Creative Commons License 2009.04.05 0 0 9774
"Igen. Ezzel arra akartam utalni, hogy tényleg csak a kijárati jelzővel van gond."

Na hát itt a megoldás kulcsa. A térközben minden üzemszerűen működik. Az állomási hiba miatt nem tudsz jelzőt kezelni, és a bejárati jelző hátoldalán meg nincs hívásfeloldó optika.

"Mondjuk akkor azt, hogy a járművön nincs, ami kiértékeli a jelet. :-)"

Miért nem ezzel kezdted? :-PPP ;-))))
Előzmény: Törölt nick (9773)
Törölt nick Creative Commons License 2009.04.05 0 0 9773
Tehát ezen azt érted, hogy ha lenne HiF, akkor azt ki tudnád nyomni?

Igen. Ezzel arra akartam utalni, hogy tényleg csak a kijárati jelzővel van gond.

Térközben nem lenne jelfeladás?

Mondjuk akkor azt, hogy a járművön nincs, ami kiértékeli a jelet. :-)
Előzmény: Törölt nick (9746)
Törölt nick Creative Commons License 2009.04.05 0 0 9772
Igen, ez mind igaz. Azonban azt gondolom, hogy az esetek 99%-ában felesleges késéshez vezet, ha ilyenkor a vezér betartja a 15 km/h-t, és a fennmaradó 1%-ban sem történik baleset. Ill. történhet, de nem abból adódóan, amiről most itt szó volt. Ez persze nem egyéb részemről, mint feltételezés, csak valahogy úgy érzem, elég megalapozott.
Előzmény: Törölt nick (9741)
Törölt nick Creative Commons License 2009.04.05 0 0 9771
"Miért is? "

Azért, mert a térközben van foglaltságérzékelés, lehet térközzavart érzékelni, lehet blokkzavart érzékelni. Tehát tájékoztatást kap a FSZT. a tényleges forgalmi helyzetről és a berendezés állapotáról.

"Tehát nincs semmi, ami biztosítana bárkit is az első térköz "akadálytalanságáról"."

Dehogy nincs. Azért van a biztosítóberendezés.
Előzmény: Törölt nick (9769)
Törölt nick Creative Commons License 2009.04.05 0 0 9770
Síntörés?

Ok, ez jogos.
Előzmény: aruzsi (9740)
Törölt nick Creative Commons License 2009.04.05 0 0 9769

Ez elhamarkodott gondolat a részedről...

Miért is?

Az alapgondolat a HSz 9732.

 

Miféle információja van az első térköz állapotáról a szolgálattevőnek és a mozdonyvezetőnek.

- Hívófeloldó nincs vagy nem vezérelhető ki.

- Jelfeladás nincs vagy használhatatlan.

 

Tehát nincs semmi, ami biztosítana bárkit is az első térköz "akadálytalanságáról". Az, hogy világos van vagy szürkület és jól látok, nem mérvadó. 

 

Előzmény: Törölt nick (9745)
Törölt nick Creative Commons License 2009.04.05 0 0 9768
Hát akkor meg a 7-es 8-as érre kikerül a villogó fesz. De ettől függetlenül, a helyes működés az lenne, ha a nyugodt sárga után rögtön a villogó jönne elő. Amúgy KL felől szépen a nyugodt sárga után jön a villogó, nem játszik semmi karácsonyfát.
Előzmény: aruzsi (9766)
Törölt nick Creative Commons License 2009.04.05 0 0 9767
Na ilyenkor jön képbe, amit Vasútőr mondott, hogy akkor feltehetően állomási hiba miatt nem lehet jelzőt húzni.
Előzmény: aruzsi (9764)
aruzsi Creative Commons License 2009.04.05 0 0 9766
Vannak kétségeim ...
Előzmény: Törölt nick (9765)
Törölt nick Creative Commons License 2009.04.05 0 0 9765
Most nincs előttem semmi rajz, de elgondolásom szerint valami hasonló megoldás lehet, mint az állomáson, hogy van külön blinker a villogó sárgának, és nem a SV ugráltatása villogtat.
Előzmény: aruzsi (9763)
aruzsi Creative Commons License 2009.04.05 0 0 9764
Semmi.
Előzmény: Törölt nick (9762)
aruzsi Creative Commons License 2009.04.05 0 0 9763
Te pedig ezt kérdezted: "de hogy néz ki egy rövid térköz áramköre?"
Igaz.
De az utolsó, nem rövid térköznek is van valami módosulása, nem? Vagy ott hogy villog a cucc? Ill. inkább mitől? A VSJ villogtatja az SV-t?
Előzmény: Törölt nick (9761)
Törölt nick Creative Commons License 2009.04.05 0 0 9762
Lehet X ütem esetében.

De akkor én is kérdezek valamit. Ilyen esetben mi akadály lenne a kijárati jelző szabadra állítására?
Előzmény: aruzsi (9760)
Törölt nick Creative Commons License 2009.04.05 0 0 9761
"Csodálkoznék.
4 szakasz van, 3 térközzel. A végek 4 fényűek. A többi nem."

Ezt mondom, csak lehet, hogy félreérhetően fogalmaztam.

"...mert a középső jelző nem 4 fényű egyik irányban sem!"

Azt mondtam volna? Természetesen nem, hanem 3/3-as.

"De engem nem ez érdekel"

Te pedig ezt kérdezted: "de hogy néz ki egy rövid térköz áramköre?"
Előzmény: aruzsi (9759)
aruzsi Creative Commons License 2009.04.05 0 0 9760
Tehát akkor lehet szabad térköz visszjel a pulton és nincs jelfeladás, vagy se?
Előzmény: Törölt nick (9758)
aruzsi Creative Commons License 2009.04.05 0 0 9759
Mindkét irányban a következő térközjelző 4fényű 40km/h-ás.
Csodálkoznék.
4 szakasz van, 3 térközzel. A végek 4 fényűek. A többi nem.
Helyek: FC előjelzős a hídőrség előtt, valahol a budafoki híd után, KL előjelzős - Bartók Béla úti híd után.

VSJ nem villogó sárga? Már a nevéből ítélve ...

De engem nem ez érdekel, mert a középső jelző nem 4 fényű egyik irányban sem!
Előzmény: Törölt nick (9757)
Törölt nick Creative Commons License 2009.04.05 0 0 9758
Természetesen nem. Csak arra próbáltam rávilágítani, hogy egy hiba folytán nem kerül X ütem bele, csak szándékos átkapcsolással.
Előzmény: aruzsi (9756)
Törölt nick Creative Commons License 2009.04.05 0 0 9757
Mindkét irányban a következő térközjelző 4fényű 40km/h-ás. Tehát az említett Budafoki út környéki jelzőn alaphelyzetben KL és FC felé is villogó sárga van.

A 40km/h-ás 4 fényű jelzőnél kb. annyi a különbség, hogy a vezérmágnes áramkörben van egy plusz VSJ jelfogó, ami alaphelyzetben ejtve van, és annak segítségével kerül ki a két sárga a jelzőre, természetesen a sárga vezérnek húzni kell. Ha a VSJ meghúz, a zöld vezér ejt, a sárga vezér húz, akkor villogó sárga kerül ki a jelzőre. Ha a sárga és a zöld vezér húz, a VSJ ejt, akkor zöld kerül ki a jelzőre. Nagy vonalakban így működik.
Előzmény: aruzsi (9754)
aruzsi Creative Commons License 2009.04.05 0 0 9756
Volt szó hibáról?
Előzmény: Törölt nick (9755)
Törölt nick Creative Commons License 2009.04.05 0 0 9755
De nem hiba miatt, hanem arra volt átkapcsolva, és a kettő azért nagy különbség.
Előzmény: aruzsi (9753)
aruzsi Creative Commons License 2009.04.05 0 0 9754
Hanem?
Másik irány nem rövid térköz.

A zöld nem a legjobb, az tény, de hogy néz ki egy rövid térköz áramköre?
Előzmény: Törölt nick (9752)
aruzsi Creative Commons License 2009.04.05 0 0 9753
Pl.
Cegléden az átadásig hónapokon keresztül mentek sínáramkörök X ütemmel.
Előzmény: Törölt nick (9750)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!