Ha azt mondom mind fszt (írásbeli rendelkezéssel) most állomástávolságban mész akkor "nincs térköz, sőt az új F2 szerint nyiltvonali fedező jelző sem (ez utóbbinál van némi probléma de ezt most hagyjuk)" ,ha nem értesítem akkor térköz és ilyenkor a térközjelzők,nyílt vonali fedezőjelzők jelzéseinek figyelembevételével - bizony előfordulhat,hogy 15-el - ballag végig a következő állomásig.
Az,hogy melyik esetben a mozdonyvezetőnek,fszt-nek mit kell tennie már összetettebb. De az elv leegyszerűsítve ez.
Ott a szolgálattevők töltik be a "vágányfoglaltság érzékelését"
Node szoktak lenni pl. tengelyszámlálók, és van vonalkábel is az ellenmenet-kizáráshoz, szal ez így ebben a formában nem igaz általánosan. Bár nem értek hozzá, maradjunk inkább abban. :-)
Ott a szolgálattevők töltik be a "vágányfoglaltság érzékelését", azaz jelentéseket adnak a vonatok indításáról és megérkezéséről. Ezt nevezik állomástávolságú közlekedésnek.
Ilyen esetben ha a vonat utolsó járműve is elhagyja a kijárati váltókat, a 15 km/h-ás kényszer megszűnik.
Emlékszem, ilyen miatt kapott Tatán az alállomási motor írásbelit, amiben figyelmeztették a személyzetet, hogy az állomásközben az IC913 mögött haladnak, valamint nyomatékosan kérte a szolgálattevő, hogy a térköz előtt lassan haladó vonatot lehetőség szerint ne tolják meg, "fékezzenek".
"Igen. Ezzel arra akartam utalni, hogy tényleg csak a kijárati jelzővel van gond."
Na hát itt a megoldás kulcsa. A térközben minden üzemszerűen működik. Az állomási hiba miatt nem tudsz jelzőt kezelni, és a bejárati jelző hátoldalán meg nincs hívásfeloldó optika.
"Mondjuk akkor azt, hogy a járművön nincs, ami kiértékeli a jelet. :-)"
Igen, ez mind igaz. Azonban azt gondolom, hogy az esetek 99%-ában felesleges késéshez vezet, ha ilyenkor a vezér betartja a 15 km/h-t, és a fennmaradó 1%-ban sem történik baleset. Ill. történhet, de nem abból adódóan, amiről most itt szó volt. Ez persze nem egyéb részemről, mint feltételezés, csak valahogy úgy érzem, elég megalapozott.
Azért, mert a térközben van foglaltságérzékelés, lehet térközzavart érzékelni, lehet blokkzavart érzékelni. Tehát tájékoztatást kap a FSZT. a tényleges forgalmi helyzetről és a berendezés állapotáról.
"Tehát nincs semmi, ami biztosítana bárkit is az első térköz "akadálytalanságáról"."
Hát akkor meg a 7-es 8-as érre kikerül a villogó fesz. De ettől függetlenül, a helyes működés az lenne, ha a nyugodt sárga után rögtön a villogó jönne elő. Amúgy KL felől szépen a nyugodt sárga után jön a villogó, nem játszik semmi karácsonyfát.
Most nincs előttem semmi rajz, de elgondolásom szerint valami hasonló megoldás lehet, mint az állomáson, hogy van külön blinker a villogó sárgának, és nem a SV ugráltatása villogtat.
Te pedig ezt kérdezted: "de hogy néz ki egy rövid térköz áramköre?" Igaz. De az utolsó, nem rövid térköznek is van valami módosulása, nem? Vagy ott hogy villog a cucc? Ill. inkább mitől? A VSJ villogtatja az SV-t?
Mindkét irányban a következő térközjelző 4fényű 40km/h-ás. Csodálkoznék. 4 szakasz van, 3 térközzel. A végek 4 fényűek. A többi nem. Helyek: FC előjelzős a hídőrség előtt, valahol a budafoki híd után, KL előjelzős - Bartók Béla úti híd után.
VSJ nem villogó sárga? Már a nevéből ítélve ...
De engem nem ez érdekel, mert a középső jelző nem 4 fényű egyik irányban sem!
Mindkét irányban a következő térközjelző 4fényű 40km/h-ás. Tehát az említett Budafoki út környéki jelzőn alaphelyzetben KL és FC felé is villogó sárga van.
A 40km/h-ás 4 fényű jelzőnél kb. annyi a különbség, hogy a vezérmágnes áramkörben van egy plusz VSJ jelfogó, ami alaphelyzetben ejtve van, és annak segítségével kerül ki a két sárga a jelzőre, természetesen a sárga vezérnek húzni kell. Ha a VSJ meghúz, a zöld vezér ejt, a sárga vezér húz, akkor villogó sárga kerül ki a jelzőre. Ha a sárga és a zöld vezér húz, a VSJ ejt, akkor zöld kerül ki a jelzőre. Nagy vonalakban így működik.