Itt a helye minden adatnak,képnek videónak,ami a jó öreg Púposokkal kapcsolatos.Emlékezzünk meg méltán a Ganz-MÁVAG egyik legjobb,sokak által kedvelt dízeléről....még mielőtt végleg kihalnak!
"nem cibálná majdnem egész télen a 8801/02 három kocsiját Szergej+rezsó."
Miért is nincs ezen a vonaton ilyenkor Csörgő, nem is kell, hogy remot legyen, csak Csörgő, három kocsi fűtésére még az elvakult Csörgő ellenzők (nem rád gondolok) is képesnek tartják a gépet.:-))))
Ja igen, Nagykanizsán van még M40 235, a 105 mellett.
"Dombovár :
- Van :..2
- igény : 1"
A feketebézsenyi kőszállítás beindulását követően mind2 Púposra igény volt, októbertől pedig - M40 104/302 elékészülte után - mindháromra.
"Nem a déldunántúl a "necces" púposügyileg "
1etértünk. Érdekes, hogy az első hírek arról szóltak, hogy M40 302 (ex-104) néhány hét próbázás után megy Záhonyba dolgozni, onnan pedig jön egy másik Púpos Dombográdra remotra. Ehhez képest stabil komlói, majd bátaszéki tehergép lett belőle, újabb remot pedig még nem indult.
Tegnap nem mertem leírni, de mivel más megtette, én is megteszem: szerintem a remot Púposok egy részébe tényleg lehetne villanyfűtést tenni, és akkor pl. nem cibálná majdnem egész télen a 8801/02 három kocsiját Szergej+rezsó. A remotorizáció során kikerülő alkatrészekből pedig a megmaradó normál állományt viszonylag jól el lehetne látni legalább motoralkatrészekkel, így azokat is a jelenleginél használhatóbb állapotba lehetne hozni. Az M40 igenis betölt egy űrt a MÁV dízelpalettáján, és egy fűtésre képes remot-flotta a jelenlegi helyzetet elnézve sok helyen megoldhatná a Csörgő-pótlást állandó vagy ideiglenes jelleggel - viszont emellett alkalmas (mondhatni a legjobb a MÁV dízelei közül) nehéz tolatómunkára is. Sőt, a villanyhajtás miatt vonali teherre is jobb a kisebb teljesítmény ellenére (itt persze nem a 400 kW-ra beállított gépekről beszélek).
"Gyakorlatilag egye sincs szükség, elképzelés nincs velük."
Kb. 10 évvel ezelőtt, amikor ezek a gépek ennyivel fiatalabbak is voltak, a sorozat teljes kivonásáról lehetett hallani. Ehhez képest még mindig van 26 db, ellenben a MÁVot nem lehet selejtezés tekintetében szívbajosnak tartani, hiszen az M62,001-100 psz. csoport 90 %-át már széjjelvágta, lassan hasonló az arány a felsőbb psz. csoportokban is, ezenkívül sok M43,47, és néhány nem okvetlenül balesetes M41 is kohóba ment. Néhány M40 pedig valamiért mégis van, lekerülte a fehér festékes bácsikat, sőt kb. 5 évvel ezelőtt azt olvastam, hogy 10-20 dbv-ra számítanak ez elkövetkező 15-20 évban, ami mindenképpen remotot feltételez.
Az M40-et a (NOHABokat rendes üzemben végül is megtartani képtelen) mozdonyszereteten kívül életben tartja az az űr, amit a MÁV jelenlegi működéséhez szükséges közép dízelmozdony hiánya jelent. E homályos fogalom tisztázására az ÖBB 2070 sorozathoz hasonló paraméterű mozdonyra gondolok, ami jelenleg egy CAT motorral felújított, kissé nagyobb teljesítményű M40-es gépet jelent, ami a GySEVnél meg is valósult.
Az M40 jelenlegi állapotban üzemeltetése szerintem az M44-es sorsához igen hasonlóra vezet, tekintve, hogy a Púpos kissé kényesebb járgány. De ugyanakkor igenis szükség van rá, mert az M62-nél gazdaságosabban üzemeltethető kisebb tehervonatokon, de még inkább az M43, 44 helyett nehezebb tolatásra, mint a Záhony körzetben.
Szerencsés ez esetben a MÁV azon döntése, hogy egymással helyettesíthető mozdonysorozatokat hasonló gépezeti berendezéssel újít fel (M40, 41, 44, 62, sőt m43 is).
Megvizsgálta legalább valaki, hogy M47,13 sorozattal helyettesíthető valamennyi jelenlegi M40 feladatkör? (Záhonyban pl. már nincs is állomásított V46).
Ez költői túlzás. :-) Mindig jobb egy tolatós teherrel egy M40-es mint egy M44-es, sőt tolatni is jobban szeretnek vele és jobb is (mv.-k szerint).
elképzelés nincs velük.
Ez igaz teljesen.
szétszórták és járnak ide meg oda, de nincs olyan munkájuk, amit ne tudna más, akár az adott fűtőházban is mglévő, más típusú mozdony megoldani.
tartják őket, mert szeretik.
Egyik helyen a kettőből kettő megy ( pl. Dombóvár) a másik helyen a 10-ből 5 üzemképes de naponta 1 dolgozik, néha kettő.
Az a legnagyobb probléma vele, hogy nem képes villamos fűtésre, ez nagyon lekorlátozza univerzális használhatóságát. Emiatt szinte csak tehervonatra lehet használni.
Ha ez megoldódna, jobban össze lehetne vonni, akár 1-3 fűtőházba, és itt minden feladatot el tudna látni, személy, teher, tolatás.
A másik, pont a kilencvenes évek elejére érte el a 30 éves kort a többsége, ekkor jelentősen csökkentek a vontatási feladatok is, felújítani is ekkor kellett volna ha akarják, de nem akarták, ezért igen könnyen selejteződtek, szinte bármilyen meghibásodásra.
Pedig a mostani 3-5 kocsis személyszállító és közepes tehervonatokhoz pont jó lenne az pl. Alföldön.
Olyan "szép" látvány a 3-4 kocsis M41 vontatta 80-as személyvonat, vagy a 8-10 kocsis M62 teher, csak enyhén pazarlás.
Csak hát ez már késő bánat. :-)
marad még 26 pedig 12-15-nél több üzemképessé tétele nem igazánvalószínű
Most is legalább ennyi üzemképes. Mondjuk nem ártana összeszedni, most valójában melyikek üzemképesek és milyen állapotban vannak.
Köszi! Én tavaly augusztusban találkoztam vele (206), akkor éppen egy ütközés következményeit viselete magán. Akkor bent volt a műhelyben a 220-as, eléggé "robbantott" állapotban. A hozzászólásodból úgy vettem ki, hogy működik is a gép. (?)
Nos én annyit tudok, hogy valami olaj folyt el a géptérben és egy zárlat következtében egy szikra megyújtotta. A mozdonyvezető próbálta eloltani poroltóval a tűzet, de csak a hatvani tűzoltok tudták megfékezni. Ezt egy helyi mozdonyvezetőtől hallottam, hogy mikor történt azt sajnos nem tudom, de ha érdekelnek a részletek lehet, hogy utána tudok kérdezni ha legközelebb ott járok. Egyébként a 234-el is mintha hasonló történt volna, de őt már mintha megcsinálták volna. Mindenesetre a vezetőálláson oltári nagy a rendetlenség.
A fűtőházból ki-be pakolják a sziliket és csörgőket. Egyébként 232-est komárom bírtokolja és még a pár működő képesen (240, "234",220) kívül a többi rohad szét(224, 239). A 206-ot pedig próbálják feltámasztani leégése után.
Gondolom ha már elkezdték remotolni őket, akkor abból lesz 10 db. A problémát ez sem oldja meg.
Úgy gondolom az egy (+Záhony) fűtőházba csoportosítást a 10 db remottal meg lehetne oldani, hogy kijelölünk egy központi helyzetű fűtőházat, és az ő személyzete dolgozik a remot mozdonyokkal, és munka szerint lenneének kihelyezve. Így már csak a mvk utaztatását kellene megoldani...
A meglévő (26 db) főalkatrészek pedig fenntarthatják a Zh állományt valameddig (amíg a Zh-Port meg nem szűnik vagy jobb esetben egy Zh-t is érintő remot programig).
Úgy látszik, jól gondoltam, hogy Hn-ban főleg hagyományból maradt ennyi Púpos, gondolom mert erőlködnek a rendben tartásukra ami megy az elég jó állapotú gép, de ha cak 1 db kell a közvetlen környéken, ily módon segíthetnének Sm-en a 19607 gondjával, ne kéne a 233-ast kíntatni, az mehetne remotra.
Kijelölnéd mondjuk XX fűtőházat, és oda állomásítod valamennyit, ott vizsgáznak, ott javíttatnak, ha kell. De a kijelölt munkájuk (nehezebb tolatás, könnyebb tolatós tehervonatok, ahol Szergejt beindítani túl drága, nyáron mentesítő személyvonatok, anyagolás) miatt ki kell helyezned őket az egész országba, minden fűtőház használja. Nem a saját mozdonyukat, így a mai magyar helyzetben a következmény egyenes (tisztelet a Púpost tisztelő kivételeknek): a romlás. XX fűtőház erre meg beintene: minek ápoljunk mi MÁSOKNAK mozdonyt?
Az M40 szétszórása olyan, mint az M28-é, egy-kettőnél fűtőházanként nem kell több.
Ez valóban nem gazdaságos és idegen a profiltisztítási szemlélettől, de a sorozat csak így fogható hadba.
Akkor ezúton is szeretném kérni a segítségeteket ezen topic mielőbbi megszűntetésében, mert Én nem tudom, hogy kell egy ilyet megszűntetni, Ti biztos értetek hozzá.