Ezt úgy lehet megoldani, hogy amikor számoltatod vele a menetrendet, akkor egy Szili+bhv-k szerelvényel kiszámoltatod, majd miután kiszámolta a menetrendet, kicseréled az ingavonatos szerelvényre, aztán compute & save.
Én is így oldottam meg a Bp-Vác vonalon az ingavonatozást.
Van 1 kis gond.
Amint átlépem a határt,elkezdem süllyeszteni a sínt(3km -47m), nyomom a Z-t és nem tört semmi.
Vízszintesben uaz. Felfelé ki tudnam kerülni, de az irrealis lenne, meg nem tom mikor köszönne vissza újra a probléma:(
Celldömölknél is volt ilyenem amugy, ott végállomás lévén +10 deg, jó lett.
Itt, a pálya közepén nem egészséges kanyarodni,
de probaltam, nemtom kikerülni:(
Mit tegyek?
Segítsetekn lécci ha tudtok, mert most nagyon odavok ezért a pályáért:)
A másik a jelzőkkel kapcsolatos probléma.
A magyar fényjelzőket ha beteszem, a játékban nem indul a pálya. Most egy német jelzőcsomaggal megy a móka, gyanítom,ha mást betennék se menne...
Ötleteket várok...
Tom0477:
De igen... Akkor ez lesz a gond. Esetleg valaki tudja az okát or a megoldását? Szerintem a Bp-Püspökladány vonal jónéhány szakasza (pl.: Bp-Szolnok) adja magával a toli szolgálatot (pl: Bdt 401,417 vezénylésével, mint a nagyok :-) ) Kár lenne kihagyni.
Szeretnék csinálni egy tartálykocsi pack-ot, ehhez szükségem lenne textúrának való fotókra ( nekem is van egy pár ), a következő tartálykocsikról: Zas, Zaes, Zaekks. Ha valaki ki tudna segíteni fotókkal, azt nagyon megköszönném.
Belefutottam egy hibába (?) a Bp-Püspökladány activity-k készítése közben. Igaz, én nem értek sokat a vasúthoz, de kicsit hihetetlennek hangzik hogy egy szinte sík terepen egy Szilinek gondot okoz 5db BHv (vagy bármi más) kocsi továbbítása (kivétel a RoLa-k,mert ezekből 15-öt is simán elhúz). Értsd.: Az AE amikor még az editorban szimulálja a menetet és menetrendet számol úgy veszi, hogy alig tud haladni a gép... 60km-t kb. 8-9óra latt tesz meg míg, ha a mozdony gépmenetben megy akkor ez az idő csak 35 perc. Nem túlzás ez?
Oldmumus:
Jobbulást a kutyusodnak! Én asszem megzakkannék, ha az én "kis" Vándor névre hallgató belga juhászomat baleset érné :-(
Jobbulást kívánok!!!
Sajnos nekem most nincs kutyusom. Utoljára egy Cirbolya névre (nem nagyon) hallgató vizslám volt. Nagyon megsirattuk amikor elment.
Ha van a kutyáknak is Mennyorsága, bizton állíthatom, hogy ott ő a legnagyobb bohóc!
Koszi, holnap megprobalom, a mai premiert elmaradt, a kolyok kutyamat kisebb-nagyobb baleset erte, most altattam el. Marmint nem ugy vegleg, hanem becsuktam a garazsba, megnyugtattam, mert vonyitott a fajdalomtol es megremult.
Hát az már sehogy. Ebben a fránya szerkesztőben még visszalépési lehetőség sincs.
A töltés vagy bevágás tulajdonságait a „Terep emelése" úszópalettán tudod állítani. (Bocs, nekem magyar TS-em van.)
A három állítási lehetőség felülről lefelé:
Töltés lejtőszöge fokokban. (2-88 fok között lehet beállítani.)
Töltés/bevágás szélessége méterben. (1-50 m)
Bevágás lejtőszöge fokokban. (2-88 fok között lehet beállítani.)
Az itt beírt értékek hatással vannak a terepszint alakító szerszám működésére is. Ha kis lejtőszöget állítasz be, és úgy emeled meg a terep egy részletét, akkor lankás dombot kapsz. Meredekebb lejtőszög értékek hegyek "gyártásához" jó.
Ha egy területet kijelölve a "simítás" (Flatten) opciót választod, akkor a jelölt területen belül a kiegyenlíti a magasságkülönbségeket. Tehát a magasabb pontokat lejjebb viszi, az alacsonyabbakat megemeli. Tökéletesen sima nem lesz. A simított rész meredeksége is függ a fent említett értékektől.
Még egy ötlet, amit néha én szoktam alkalmazni:
Leteszek egy hosszabb-rövidebb sín vagy közút darabot a talajra. A numerikus kurzorral beállítom a kívánt magasságot. (Fel: 8-as, le 2-es billentyű) A palettán a következő értékeket állítom be: 2/50/2.
Beigazítom a simítandó területre. Ha kell el is forgatom a megfelelő irányba. Z/Y megnyomásával simítok. A mozgatás/simítás műveletet addig ismételgetem, amíg a kívánt eredményt el nem érem. Vagy addig amig el nem rontom. Utóbbi esetben úgy lépek ki a szerkesztőből, hogy a terep változásait nem mentem el. Lehet kezdeni elölről.
Természetesen a sín/út darabot a végén törlöm.
köszönöm a további ötletet, de eddig a pályaobjektumokat tartalmazó *.ref fájlt mindig a Worddel (Office 2000) szerkesztettem és jó lett. Nálam a windows commander szerkesztője kutyulta el teljesen a dolgokat.
Általában nem szokott hibát okozni, vagy ha mégis panaszkodik rá, akkor valami csúnya hülyeség van benne.
Kilukasztani most már ki tudod a terepet, de a lyuk túl nagy lesz rendszerint. Az alagút bejárata nem takarja el.
Ha már bedugtál a föld alá egy alagútba való vágányt (****tun.s) akkor szépen körbe lehet foltozni. Ehhez a Transfers csoportból válasz ki egy olyan darabot, amilyen a talaj textúrája az alagút körül.
Amikor leteszed, egy pici kis négyzet alakú foltot fogsz látni, felette egy fekvő zöld gúlával. A foltot ennek a gúlának a megfogásával lehet tologatni, forgatni. A folt mindig a talajt meghatározó dróthálóra simul. (W megnyomásával lehet láthatóvá tenni) A láthatatlan részeken is ez történik. Méretét könnyedén meg lehet változtatni. Ha a gúla meg van fogva, jobb klikkre megjelenik a tulajdonság paletta. Ezen a jobb szélső fülre kat. Írj be egy megfelelő méretet. Ha a szélességet és a magasságot azonos értékre veszed, akkor nem torzul a rajzolat. Hogy mi a jó méret? Az mindig az adott helyzettől függ. Egy nyílás körbefoltozásához több ilyen foltra is szükséged lehet.
Mi van akkor, ha a Transfers csoportban nincs olyan minta, mint a milyen a talaj az alagút bejárata körül?
Ez bizony könnyen előfordulhat! Semmi gond!
Nézd meg, mi a neve annak az ace fájlnak, amit textúrának használsz itt. Jegyezd meg a nevét.
Nézd meg szerepel-e esetleg a textures könyvtárban. Ha ott nincs, akkor másold át a terrtex könyvtárból. (Ott biztosan megvan, hiszen onnan vetted, amikor a terepet ezzel színezted ki)
Nyisd meg a pályaneve.ref állományt egy unicodos szövegszerkesztővel (pl. a Windows/Total Commanderrel, WordPad-al. A jegyzettömb, Microsoft Word nem jó!)
Menj a legvégére és írd be ezt:
Transfer (
Class ( )
Filename ( ***********.ace )
Align ( None )
Description ( *********** )
)
Mentsd el a változást.
A csillagok helyére annak az ace-nak a nevét írd, amit használni szeretnél.
Ha eddig nem léptél ki a szerkesztésből, akkor most tedd meg. amikor újra megnyitod a pályát, már ez a textúra is a rendelkezésedre fog állni.
Valaki múltkor azt kérdezte hogy van-e valami megoldás arra hogy a Bzmot hátrafelé is vontasson, megoldva: users.atw.hu/msts-ht/Downloads/bzmot_cab_modositas.exe
De a gigantoknál is ez a helyzet: users.atw.hu/msts-ht/Downloads/v63_rear_cab.exe
Ja, ha netán valaki letöltötte az A61-017-et akkor annak szólnké hogy van egy javítás: users.atw.hu/msts-ht/Downloads/a61_017_javitas
1) Hogyan kell alagútat építeni? (hogyan lesz kivágva a hegy oldala)
2) Ha megálló-bemondási pontot teszek le, akkor miért hangzik el a szöveg minden esetben már jóval a pont előtt és a ponton is? Elég zavaró, hogy a Keleti pu-hoz még be sem állok, már mondja is a Blahát? Valaki tudna segíteni?