Keresés

Részletes keresés

XANTIi Creative Commons License 2018.04.22 0 0 93482

Mert ha elszáll egy toll, jó eséllyel leszakad az egész légcsavar agy. Az is elindul valamerre. 3-szor akkora tömeg, 3-szor akkora mozgási energia. Ha nem szakad le az egész hajtány.

Előzmény: elemes (93481)
elemes Creative Commons License 2018.04.22 0 0 93481

uh ez de durva.

Előzmény: AT(p)L-411 (93480)
AT(p)L-411 Creative Commons License 2018.04.22 0 1 93480

Ilyen az, amikor a légcsavar toll megy át a törzsön (ebben az esetben, szerencsére, cargo gép volt):

 

http://avherald.com/h?article=46a74dee

elemes Creative Commons License 2018.04.22 0 0 93479

érdekes, mindegyiknek 200 m/s körül van, az óriás szélkerekek lapátcsúcsa is maximum ennyivel megy :) de persze nem véletlenül. madár legyen a talpán szárnyán amelyik kikerüli

Előzmény: Töck Jenő (93473)
Kenny___ Creative Commons License 2018.04.21 0 0 93478

Nincs ugy, csak a turbinalapatokat kell megfognia. Ha a kompresszorfokozatokban szall el valami, akkor azt nem (kulonben t72 sulyu hajtomuveket kellene a gepekre aggatni).

 

 

Mas: retrospektive mar ez is csak a szerencsen mult ket eve: https://pbs.twimg.com/media/Cq40IDpUAAAcrqn.jpg:orig

Előzmény: Törölt nick (93477)
Törölt nick Creative Commons License 2018.04.21 0 0 93477

Azért, mert legközelebb mást talál el, és akkor az elvet folytatva mindent páncélozni kívánna a nép a törzstöl kezdve az üzemanyag tartályig, és hirtelen repülő T-72-essel lenne dolgunk. Azt kell megakadályozni, hogy kirepüljenek dolgok, magyarul csak a hajtómű házat kell páncélozni (kevlározni, akármi). Az pedig úgy is van.

Előzmény: etomcat (93471)
Kenny___ Creative Commons License 2018.04.21 0 0 93476

A chicagoi AA gep turbinajanak egyik kis darabjat valami 700 m-re, egy epulet oldalaba beleallva talaltak meg pl. Szoval ja.

Előzmény: XANTIi (93475)
XANTIi Creative Commons License 2018.04.21 0 0 93475

Ha lefelé indult meg, 2 méterre biztos belevágta magát a földbe, szinte nyomtalanul. De akár kilométerekre is elrepülhet szerintem, ha jó szögben indul.

Előzmény: Töck Jenő (93473)
XANTIi Creative Commons License 2018.04.21 0 0 93474

Nem az elszálló prop lapát miatt van erősítés a többmotoros légcsavaros gépeknél. Az messze nem üzemszerű állapot.

Viszont a leváló jég miatt védik a törzset gumi borítással.

Előzmény: etomcat (93471)
Töck Jenő Creative Commons License 2018.04.21 0 0 93473

Budaörsön egyszer elszállt a Tréner srófjának egyik tolla. Sose lett meg, pedig nagyon keresték. Aki akarja kiszámíthatja a mozgási energáját. Nagyjából egy közepes páncéltörő lövedéknek felelhet meg. A kerületi sebesség 2000 fordulatnál 200m/s körül lehetett.

Előzmény: etomcat (93471)
Jahno Creative Commons License 2018.04.21 0 0 93472

Nehéz, drágább, X.

Előzmény: etomcat (93471)
etomcat Creative Commons License 2018.04.21 -4 0 93471

Azt nem értem, miért nem páncélozott az ablak? A turboprop gépeken a légcsavarkör környékén látszik a törzsön, hogy kicsit vastagabb egy esetleg elszálló propeller toll elleni páncélozás miatt és ott az ablakok is több rétegűek (folyékony gumi vagy lexán köztes rétegek lehetnek benne)?

még1MbR Creative Commons License 2018.04.20 0 0 93470

Be is mutatják élőben elvileg minden felszállás előtt a styuvik...:

https://youtu.be/UIO4ekefCGw?t=1m31s

Előzmény: dezso (93461)
Pomber Béla Creative Commons License 2018.04.20 0 0 93469

Jujj... lehet, hogy bizarrul hangzik, de a légsebesség miatti vákuum gyakorlatilag kivéreztette a sebeken keresztül.

 

R.I.P.

 

P.S.: Én mindig be vagyok kötve menet közben is.

Előzmény: elemes (93467)
Anakin a sith Creative Commons License 2018.04.20 0 0 93468


Twitteren kezdett el terjedni egy fotó, ami a keddi Southwest repülőgép-baleset során készült. Ez volt az, amiben egy nő meghalt, miután a légnyomáskülönbség kiszippantotta a gép betört ablakán keresztül.

 

Ennyit a hazugsagokrol, senkit nem szippantott ki a legnyomaskulonbseg...

Előzmény: elemes (93459)
elemes Creative Commons License 2018.04.20 0 0 93467
Előzmény: Syracusa (93463)
elemes Creative Commons License 2018.04.20 0 0 93466

itt inkább a fan törmeléke miatti sérülés lehetett a durva...

Előzmény: Pomber Béla (93451)
Syracusa Creative Commons License 2018.04.20 0 0 93465

Passz, sokan írják angol nyelvű szakmai és rokon-fórumokon azt hogy inkább nem, de egyikük sem volt ott.

Előzmény: doncike (93464)
doncike Creative Commons License 2018.04.20 0 0 93464

Azt lehet tudni, hogy be volt-e kötve?

Előzmény: Syracusa (93463)
Syracusa Creative Commons License 2018.04.20 0 0 93463

Csúnyán sérült a hölgy, az ablaktól hátrafelé vörös a törzs. Iszonyat pech volt, a kilépőél mögött van az ablak, messze a.kompresszortól. Valami szilánk csapódhatott ott vissza.

Előzmény: Pomber Béla (93451)
dezso Creative Commons License 2018.04.20 0 0 93462

A legtobb helyen valami olyasmit mondanak, hogy 'pull over your head'.  Ahhoz kepest szep, hogy legalabb a szajuk elott van.

Előzmény: elemes (93459)
dezso Creative Commons License 2018.04.20 0 0 93461

Kivancsi lennek, hogy azt hanyan nezik meg ilyen esetben. Szerintem senki.

Előzmény: Unatkozó rendszergazda (93460)
Unatkozó rendszergazda Creative Commons License 2018.04.20 0 0 93460

A legszebb az egészben, hogy ott a rajz a zacskón, hogy kéne felvenni.

Előzmény: elemes (93459)
elemes Creative Commons License 2018.04.19 0 0 93459
Pufajkás Batman Creative Commons License 2018.04.19 0 0 93458

Meg ott nem jött be egy kompresszor lapát az ablakon....

Előzmény: még1MbR (93457)
még1MbR Creative Commons License 2018.04.19 0 0 93457

Ez igaz, de emlékeim szerint ott egyben kiment az ablak, nem voltak éles szélei, plusz ha jól emlékszem nem voltak ilyen magasan, mint itt.

Előzmény: sualsidal (93452)
Kenny___ Creative Commons License 2018.04.19 0 0 93456

Koszonom, tisztaban vagyok vele, csak nem volt idom kovetni, ezert nem volt vilagos honnan jott a lapat.

Előzmény: sualsidal (93453)
Vilibáttya Creative Commons License 2018.04.19 0 0 93455

https://index.hu/kulfold/2018/04/19/kotelbol_voltak_a_southwest-gep_pilotajanak_idegei/

 

"A légnyomás a derekáig kihúzta az ablakon. Többen megfogták, és próbálták visszahúzni az utastérbe, ami sikerült is, de a nő addigra már olyan súlyosan megsérült, hogy nem lehetett rajta segíteni. Azoknak, akik visszahúzták a gépbe, teljesen véres volt mindenük. Az áldozat halálát súlyos feji, nyaki és testi sérülések okozták."

Biga Cubensis Creative Commons License 2018.04.18 0 0 93454

Köszönöm a válaszokat.

 

Előzmény: sualsidal (93447)
sualsidal Creative Commons License 2018.04.18 0 0 93453

A fanblade az nem turbinalapát (a turbinalapátok a hajtómű hátsó részén vannak), hanem a kompresszor első fokozatának egyik lapátja. A nagyobb átmérőjű fan fokozatot régebben hívták csőlégcsavarnak is.

Előzmény: Kenny___ (93449)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!