Keresés

Részletes keresés

Sinbiciklis1 Creative Commons License 2017.03.21 0 0 22438
Előzmény: f_k (22437)
f_k Creative Commons License 2017.03.21 0 0 22437

Szalkszentmárton, Petőfi Tsz 2017-ben:

 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=143270387&t=9167129

samyadler Creative Commons License 2017.03.19 0 0 22436

 

Polgár felvételi épülete 2017.03.18.

Minden ajtó-ablak rácsos, csak ez menti meg a teljes pusztulástol az épületet..

(Piros pont az önkormányzatnak, mert pótoljak/javitjak a hiányt és/vagy hibát.)

A vagányok sajnos lassan visszaveszi a természet.

Viszont a Pft az urszelvenybe belogo ágakat, gallyakat levágja.

Pálya végig járható.

Teherforgalom -sajnos- nincs.

 

 

talpfa Creative Commons License 2017.03.18 0 0 22435

Igen láttam én is, azért is raktam be a képet.

 

Kár, hogy Kőbánya-alsón is csak maradvány van belőle.

Sőt van még egy, bár ez is csak maradvány.

Kőbánya-alsóról, Zugló felé haladva bal oldalon, a legszélső (elveszett) kihúzóvágány végén, a töltés oldalban a kerepesi úti felüljáró előtt, is van egy. Ennek is nagy szögletes alja van, ez is ilyen váltójelzős dobozos lehetett, anno.

 

A Google utca kép, Pongrác út 3. -nál látható. Vagy vonatról menet közben :)

 

Íme:

 

Előzmény: division by zero (22434)
division by zero Creative Commons License 2017.03.18 0 0 22434

Ilyen váltójelzős dobozzal van vágány vége jelző is, siklasztósaruhoz:

http://www.vasutallomasok.hu/kepek/p0047/p0047349.jpg

 

Gyárthattak belőle ütközőbakra is, ha jól megnézed az általad betett 3. képet, ott látszik a vágány felőli oldalon a kört felező középső sáv.

Előzmény: talpfa (22427)
gumidani Creative Commons License 2017.03.18 0 0 22433
Előzmény: gumidani (22432)
gumidani Creative Commons License 2017.03.18 0 0 22432

A kép url-jében a THM-et IMG-re cserélve elérkető az a méret amelyben feltöltötték a képet. Pl.:

 

http://imgfrm.index.hu/imgfrm/1/5/1/1/THM_0014301511.jpg

 

http://imgfrm.index.hu/imgfrm/1/5/1/1/IMG_0014301511.jpg

 

De az általam feltöltött kép a valódi méretében jelent meg. Így jelen esetben tárgytalan a dolog.

Előzmény: talpfa (22430)
krikori Creative Commons License 2017.03.18 0 1 22431

A szentendrei HÉV elveszett vágányából találtam egy síndarabot egy helybéli jóvoltából. Igazából el sem veszett, mert végül is nem épült meg a vonal Visegrádig (és esetleg Esztergomig) vezető hosszabbítása, de 1920-ban zajlott ínségmunkák keretében nekiláttak a HÉV meghosszabbításának. A szakirodalomból eddig csak azt tudtam, hogy az alépítményi munkákat csinálták, de mint kiderült, sínfektetés is történt, ill. a visszaemlékezések szerint valahol a megadott hely ( 47.728274, 19.090987 ) közelében deponáltak is talpfát és sínt.

A fotózott síndarabot most ajtó-kitámasztónak használják, ill. egy hosszabb darab be van építve a melléképületbe áthidalónak:) Állítólag a helytörténeti kiállításban is van egy síndarab. A méretei alapján amúgy 23,6 kg/fm sín, tehát i-rendszerű sínnel akarták továbbépíteni a vonalat, annak ellenére hogy az 1912-1913-as átépítéskor 30 kg/fm sínt fektettek le a Filatorigát-Szentendre szakaszon a kétvágányúsított pályán. 

Egy 1970-es évekbeli kisajátítási ügyiraton még a BEVV szerepel "tulajdonosként". 

Az persze még mindig izgalmas kérdés (legalábbis számomra), hogy milyen vonalvezetéssel vezették át a vasutat. A helyi sajtó az 1900-as évek legelején több verziót, ill. javaslatot is megírt.

 

 

 

talpfa Creative Commons License 2017.03.18 0 0 22430

"IMG-trükköt ismered, ugye?" - Hogy mit? :)

 

Nem ismerem.

Előzmény: gumidani (22428)
gumidani Creative Commons License 2017.03.17 0 0 22429
Előzmény: gumidani (22428)
gumidani Creative Commons License 2017.03.17 0 0 22428

Papírkép lett beszkennelve. Ekkora. Az IMG-trükköt ismered, ugye?

Előzmény: talpfa (22423)
talpfa Creative Commons License 2017.03.17 0 0 22427

Ebben igazad van, mert vágányzáró jelzőt használtak régebben.

 

De elvétve előfordult ilyen is (gondolom a cél szentesíti az eszközt, vágányzáró tábla vagy jelző helyett, ez is megfelelt) Mivel már láttam ilyen maradványokat ütközőbakok tetején, de ép formában még nem.

Konkrétan ezt is láttam többször a vonatról, amikor még nem nőtte be a gaz.... de már csak az alsó része van meg napjainkban.

És pont ilyen régmúlt képek után próbáltam a neten kutatni, ahol még ép formában látható.

 

 

Ezek lennének a vágányzáró jelzők. (Gondolom régen petróleummal esténként még világíthattak?)

 

Ez meg olyan lehetett, mint amilyen Kőbánya-alsón van.

Ez biztos, hogy nem vágányzáró jelző volt. Inkább a régi lemezes váltójelző része lehetett.

Ennek a "fejére" gondolok...

 

 

Előzmény: karako-hid (22426)
karako-hid Creative Commons License 2017.03.17 0 0 22426

Lehet, mintha lenne ott valami, de váltójelző nem szokott üzemszerűen ütközőbak tetején lenni.

Előzmény: talpfa (22425)
talpfa Creative Commons License 2017.03.17 0 0 22425

Igen az is. :) Vagyis inkább a vagon ütközőjén.

De hidd el ott van az amire céloztam.

 

Előzmény: karako-hid (22424)
karako-hid Creative Commons License 2017.03.17 0 0 22424

Egy rossz alátétfa van az ütközőbak tetején.

Előzmény: talpfa (22423)
talpfa Creative Commons License 2017.03.17 0 0 22423

Köszönöm a képet.

 

Esetleg privátban is elkérhetném a 2-dik fotót?

 

A képen nehezen kivehető. De az ütközőbak tetején vágányzár jelzőnek használt, váltójelző látható (talán régen kivilágítható lehetett)?

 

Előzmény: gumidani (22422)
gumidani Creative Commons License 2017.03.17 0 0 22422

Előzmény: talpfa (22421)
talpfa Creative Commons License 2017.03.17 0 0 22421

Sziasztok!

 

Nincs valakinek fotója, Kőbánya-alsó megállóhelynél lévő, a töltés tövében lévő csonkáról?

Konkrétan, ahol látszik az ütközőbak rendesen (régi fotó is lehet, sőt az lenne a legjobb).

 

Köszönöm.

 

Erről a van szó (Forrás: Iho.)

Sinbiciklis1 Creative Commons License 2017.03.11 0 0 22420

http://indafoto.hu/sinbiciklis/6os_vonal Ezt a szakaszt akarják felülvizsgálni!?

Előzmény: Törölt nick (22419)
Törölt nick Creative Commons License 2017.03.11 0 0 22419

Felröppent a hír, hogy esetleg újjáépítik a teljes vasútvonalat Bicske és Fehérvár között. Jelenleg a MÁV hatástanulmányt készít.

Még a végén újraéled a 6-os vonal?!

http://feol.hu/hirek/felcsut-vasutvonal-felujitas-bicske-mav-1823060

norbee2.0 Creative Commons License 2017.03.10 0 0 22418

Egressy út 23-25

 

A fentrolponthu-t nézegetve valami belső anyagszállításé lehetett.

Előzmény: Törölt nick (22417)
Törölt nick Creative Commons License 2017.03.10 0 0 22417

Ez hol van?

Előzmény: norbee2.0 (22416)
norbee2.0 Creative Commons License 2017.03.10 0 0 22416

Sziasztok, egy nagyon keskeny nyomközű érdekesség, Zuglóból.

Sinbiciklis1 Creative Commons License 2017.03.01 0 0 22415

Ezt is megértük:http://indafoto.hu/sinbiciklis/kelenfoldi_iparvaganyokJó nézelődést.

 

gumidani Creative Commons License 2017.02.26 0 0 22414

JCSABA útmutatása nyomán:

Előzmény: JasonX2 (22413)
JasonX2 Creative Commons License 2017.02.26 0 0 22413
JCSABA Creative Commons License 2017.02.21 0 0 22412

Aki térképen akar elveszett utakat, vasutakat böngészni:

mapire.eu különböző katonai felmérések, de leginkább az 1941-es érdekes

mepar.hu/mepar 80-as és 90-es évek katonai térképei

Baron011 Creative Commons License 2017.02.21 0 0 22411

Csepel papírgyár

Előzmény: jwkllr (22410)
jwkllr Creative Commons License 2017.02.21 0 0 22410

HOL?

Előzmény: Baron011 (22409)
Baron011 Creative Commons License 2017.02.20 0 0 22409

Viszonylag frissen elveszett..

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!