Ha csak gyertya és trafó lett cserélve elég sanszos, hogy a kábel lesz a gond. Most már némi tapasztalattal mondhatom, hogy az egyszerű nikkel elektródás gyertyák hamar fogynak, és ha nem cseréled időben, elkezdik megenni a kábelt és a trafót. Ennyire biztos volt, hogy a trafó a gond? --általában a trafó úgy szokott tönkre menni, hogy utána már nincsenek jó periódusai, szóval ha csak ilyen időszakos hiba van, az inkább kábel--
Általam mért gyári ellenálások:
4. henger: 2kOhm --az érték jó lenne, de gyertyánál elszíneződött, itt is néha átütött a blokkra--
3. henger: gyárit nem tudok mondani mert ennek MOhm mértékű volt a csere idején, ez is csinálta a gyújtáskimaradást, igaz csak néha
2. henger: 2.94kOhm
1. henger: 3.64kOhm
Értelemszerűen hosszal nő, tehát az egységnyi hosszra vett ellenálsoknak elég jól kell közelíteniük egymást. De nem csak az ellenállást kell mérni, hanem a külső állapotot is, valamint a csatlakozókat --főleg a csatlakozókat, mert a szilikon-kábelen csak akkor üt át ha valami felvágta--
jorakm
Ha csak kontakt hiba volt, akkor az örömteli :)
zaszter
Hasonló recsegést nálunk a lengőkar --vagy ha úgy jobban hangzik a trapéz-- gömbfeje ment el --lengőkar-kerékagy kapcsolatot biztosító--.
Attól tartok, a bal első, kanyarodásnál előjövő recsegés nem kérékcsapágy hiba, hanem a féltengely csukló hibája miatt van. Alá kéne nézni, nincs e a gumiharang kiszakadva, ha igen, a sár és kosz hamar megeszi a csiuklót.
Amit írtam félreérthető. Nem összesen, hanem nálam ment 90000-t. 60000-el vettem, így kb 150 van benne.
Tanulságképpen közlöm, hogy ma megnéztük. Kiderült, hogy a hibakódot azért írta ki, mert az a vízhőmérő jeladó hibájára utalt. Valóban, a hőmérő kvesebbet mutatott a megszokotnál, amit én a beállott hideg idő rovására írtam. Most már újra jó.
Mit akarsz azzal a lambda szonda vezetékével, ember? Neked tőbe van kiszakadva a kábel a szondánál nem? Ott a szonda gyárilag össze van préselve, felesleges kínlódnod vele. Ha meg csak a vezeték szakad el félúton azt meg meg lehet stoppolni ügyesen. A másik meg, hogy az ütközéstől maga a szonda is valszeg sérült belül. Sztem cseréld ki, ha más nem egy bontottra, mert az legalább gyári. Nem véletlenül vannak a cikkszámok a szonda oldalán. Univerzális szonda meg olyan amilyen.
A gyújtó kábel remélem, hogy olyan formájú, mint a gyári, nem valami kóklert vettél rá.
Mérd meg a kábelek ellenállását, mert 0-s kábelt ne tegyél rá. Minden kábelnek 5-10 kohm közötti értékűnek kell lenni hossztól függően.
Ha van rá lehetőséged, akkor húzzál rá vastag zsugorcsövet a kritikus részre.
Kugler-en gondolkodtam én is, érdeklődtem is utána, de nehéz lett volna a kijutás, postai úton meg alkatrészt nem szeretek venni...
Így a megoldás sokkal egyszerűbb lett... reklámnak helye nincs :-), így az egyik nagy hazai cég kínálatából vásároltam olasz gyártmányú szettet. Az ára nevetséges volt (még a Kuglerhez képest is), így hétvégén kicserélem, tesztelem, és ha fennáll bármi hiba, visszaviszem.
Lambdaszondára kaptam árat, le is ültem gyorsan... :-( Hiába a kedvezmény, hihetetlen drága... Van egy bontott Bosch, de az 3 kábeles, és ha jól tudom Albi négy... de az is lehet, hogy az egyik elektromosságis ismerősöm meg tudja csinálni. Csak sajna nagyon esélyes, hogy a test is ottpusztult...
Ami a nagyobb bajom, mivel miért ne legyen nyugodt életem, hogy valószínűleg a bal első keréknél a toronycsapágy kezdi megadni magát.. néha csúnyán berecseg kanyarodásnál... de januárig csak kihuzza, lesz mit kérnem a jézuskától... :-)
Amúgy 1.2 16V, 97 000 km-rel... És még vagy ennyit el kell még mennie...
Már nagyon várom a tavszt, van rajta már pár dolog, ami javításra/utánállításra vár.
Köszönöm a választ. Az a helyzet, az autó hat éve van meg, (2003-as évjáratú)azalatt 90000-km-t ment. Az eltelt idő alatt féktárcsa, betét és egy h. kerékcspágy cserén kívűl más gond nem volt.
Fiat szervízzel nem kezdenék, a hatalmas óraszorzójukat nem tudnám kifizetni.
A gyujtás és lammdaszonda kábelt megnézem, a benzinbe meg öntök fuvóka tísztitó adalékot. (igazsághoz tartozik, hogy azt sem tudtam, hogy van rajta katalizátor és lamda szonda.)
A visszajelző az ijedséget okozó alkalom óta nem világitott. (amikor világitott, folyamatosan éget)
Egy kérdést kifelejtettem az előző bejegyzésből: a gyújtáskábelek ellenállásának mekkorának kell lennie? Ha valaki meg tudná mondani, azért hálás lennék!
Mivel már többször szereztem jó ötleteket erről a fórumról, most bátorkodom egy nyílt kérdést feltenni.
Egy 2004-es 1.2 16v-ről lenne szó. Egy hete cseréltünk gyertyákat és trafót, mert az 1-es és 4-es henger kihagyott. Most olyan probléma lépett fel, hogy intenzív gázadáskor elkezd rángatni a motor majd ezután kezd csak gyorsulni és mivel főként városban közlekedek, ezért ez a jelenség sűrűn előfordul, amire a visszajelző lámpa 8-10-szer felvillan, majd kialszik. Már több "szakival" is beszéltem, de nem voltak összhangban a válaszok. Ha esetleg valaki tudna egy ellenőrzési listát mondani, hogy miket és milyen sorrendben kellen csekkolni, azt nagyon megköszönném.
Nem rég vettem Kugler úrtól kábelt, csak ajánlani tudom, segítőkész. Azt viszont hozzá kell tennem, hogy az eredeti, gyári kábel alacsony ellenállású --én is csak a cserekor mértem utána--, így amikor a "sima benzines" alias "piros" kábel került be, kicsit másként viselkedett, mint a szakadt szettel, mikor épp nem volt szakadás. Ezt jeleztem neki és cserét ajánlott fel, a gázos szettre alias "kék" kábelre és így már sokkal vígabban pörgött, valamint alul is nyomatékosabbnak ÉRZŐDÖTT --piros kábelhez képest--. Egy parányit kisebb a kék kábel ellenállása mint a gyárié volt.
A történethez hozzátartozik, hogy némi anomália még mindig van szegény Beában, így egészséges autóra nem biztos hogy érvényesek a fentiek, ellenben a kisebb ellenállás sosem árthat. Valamint a gyertyák is már futottak nem keveset a csere idején és azok nem lettek cserélve. --20ezer km--
Amennyiben fontos, hogy ha bármi kérdésed lenne a kábellel kapcsolatban, élő ember adjon választ, esetleg tekintse meg, akkor mindenképp javaslom a tőle való beszerzést. Nem mellesleg a történtek után biztosra veszem, hogy a garanciáztatás sem lehet probléma --ha a garanciában leírtak szerinti az eset--.
Hosszútávú tapasztalat nincs még, hisz friss az eset. Jah és a motor 1.2 16v.
Ha lambdaszondához csak kábel kell --a csatlakozók éppek, felhasználhatóak--, akkor elég lenne csak egy mezei, ám az eredetivel egyező tulajdonságokkal bíró kábel --átmérő, anyag, ellenállás, szigetelés, szín--, különben is, a szondából nem forrasztva jön ki? --tehát nem oldható kötés van a szondatest és a kábel közt--
jorakm
Ezer és egy oka lehet, mint azt előbb írták, viszont mindneképp érdemes lenne megnézni a bejegyzést, ha legközelebb előjön --lehet már törlődött--. Az sem mindegy hogy villog-e egy darabig és utána égve marad és úgy alszik ki, vagy csak szimplán ég és aztán húny ki.
Befecskendező rendszer hiba, ami ezernyi dologra utalhat tapasztalatom szerint. Nálam eddig:
1, Rossz minőségű üzemanyag
2, Lambdaszonda kábel elrepedt
3, Gyújtókábel elrepedt....
De bármi lehet, ami a rendszernek a részét képezi... egy hiba leolvasás nálam általában segített mindig, ha nem márkaszervízbe vittem.... :-)
Üdvözlöm minden kedves régi és új ismerősömet....
Valaki tud ajánlani olyan boltot, ahol Albeához (2005) tudok normális árban és minőségben szerezni felső lambdaszondához kábelt és gyújtókábelt?? Mind a kettő cserére szorul.... sajnos...
Menet közben el kezdett világitani az a visszajelző ami a kez.könyv szerint a befecskendező rendszer hibájára utal. Kocsi közben normálisan működött. Késöbb a következő úton már nem világitott. Nyugtalanit a dolog, mit kellene megnézetnem és hol?
Hivatalos honlapon csak nem mókolt használati utasítás van, így nyugodt szívvel ajánlom a bennefoglaltakat. --221. oldal ami téged érdekelhet, nem mellesleg a következő oldalon az olaj pontos minősége is meg van adva, melytől csak magasabb minőségűt érdemes használni: ACEA A3 és/vagy API SJ--
A fenti cikk az 500-asok hasonló problémájával foglalkozik. A lényege, hogy "szerintük" állj be egy száraz --nem túl nedves--, viszonylag meleg --ne legyen fagyás környéki hőmérséklet-- fedett helyre és égesd 20 percig a lámpát. Ha működtetés közben a pára, ködösödés elmúlik akkor a lámpatest nagy valószínűséggel megfelelő szigetelésű, ha akkorra sem tűnik el akkor valahol sérült a szigetelése. Elméletileg ez a jelenség normális, ha hosszú üzemeltetés után, a lekapcsolást követően intenzív hűtés éri a lencséket/borítást --pl esik az eső-- .
Véleményem szerint mozgó járművön is kellene működnie a fenti módszernek --bár ekkor is lehet intenzív a hűtése, de egy 55W-os hagyományos izzó elég jól termeli a hőt--. A kiválás, kicsapódás a levegő környezeti tulajdonságaitól függ --nyomás, hőmérséklet, fajtérfogat-- és mindig a hidegponton fog kicsapódni a pára, amit a levegő már nem tud megtartani.
Szia nekem hamar kiatta magát ahogy ittis attak jotanácsot laptora fel!!!! 1-4 henger égés kihagyás ezt írta az okos!!!gyertya+trafo+gyertya kábel csere mivel a régi trafon az1+4 hengerhez menö gyujtás nem adott szikrát!!!!így minden jolett cserélve lett minden egyben...de kösz hogy írtál!!!így aztis tudom hogy érdemes megnézni öket!!!!
Hasonló rángatás volt nekem is, hibakeresés során gyújtásproblémát találtak, gyertya és gyújtáskábel csere volt egyszerre, rendbe is jött minden. (Igaz, valami hörgés még mindig/már megint hallatszódik, de az motortartó/váltótartó bak probléma lesz, vagy a Gabesz által említett rezgéscsillapító - aminek jó lenne tudni a hivatalos nevét).
Lehet, hogy az előző üzenetemet is megkaptad, bár én nem látoma rendszerben. Meg tudnád mondani, mi volt a gond, mit kellett kicserélni pontosan? Hasonló problémám van.