Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

PeeWee33 Creative Commons License 2013.12.29 0 0 9088

B U É K !

misinator Creative Commons License 2013.12.24 0 0 9087

Békés, Boldog Karácsonyt kívánok! :-)

spal11 Creative Commons License 2013.12.12 0 0 9086

Ha csak gyertya és trafó lett cserélve elég sanszos, hogy a kábel lesz a gond. Most már némi tapasztalattal mondhatom, hogy az egyszerű nikkel elektródás gyertyák hamar fogynak, és ha nem cseréled időben, elkezdik megenni a kábelt és a trafót. Ennyire biztos volt, hogy a trafó a gond? --általában a trafó úgy szokott tönkre menni, hogy utána már nincsenek jó periódusai, szóval ha csak ilyen időszakos hiba van, az inkább kábel--

 

Általam mért gyári ellenálások:

4. henger: 2kOhm --az érték jó lenne, de gyertyánál elszíneződött, itt is néha átütött a blokkra--

3. henger: gyárit nem tudok mondani mert ennek MOhm mértékű volt a csere idején, ez is csinálta a gyújtáskimaradást, igaz csak néha

2. henger: 2.94kOhm

1. henger: 3.64kOhm

 

Értelemszerűen hosszal nő, tehát az egységnyi hosszra vett ellenálsoknak elég jól kell közelíteniük egymást. De nem csak az ellenállást kell mérni, hanem a külső állapotot is, valamint a csatlakozókat --főleg a csatlakozókat, mert a szilikon-kábelen csak akkor üt át ha valami felvágta--

 

jorakm

 

Ha csak kontakt hiba volt, akkor az örömteli :)

 

zaszter

 

Hasonló recsegést nálunk a lengőkar --vagy ha úgy jobban hangzik a trapéz-- gömbfeje ment el --lengőkar-kerékagy kapcsolatot biztosító--.

 

jorakm Creative Commons License 2013.12.11 0 0 9085

Attól tartok, a bal első, kanyarodásnál előjövő recsegés nem kérékcsapágy hiba, hanem a féltengely csukló hibája miatt van. Alá kéne nézni, nincs e a gumiharang kiszakadva, ha igen, a sár és kosz hamar megeszi a csiuklót.

Előzmény: zaster (9082)
jorakm Creative Commons License 2013.12.11 0 0 9084

Amit írtam félreérthető. Nem összesen, hanem nálam ment 90000-t. 60000-el vettem, így kb 150 van benne.

Tanulságképpen közlöm, hogy ma megnéztük. Kiderült, hogy a hibakódot azért írta ki, mert az a vízhőmérő jeladó hibájára utalt. Valóban, a hőmérő kvesebbet mutatott a megszokotnál, amit én a beállott hideg idő rovására írtam. Most már újra jó.

 

Előzmény: jorakm (9081)
PeeWee33 Creative Commons License 2013.12.11 0 0 9083

Mit akarsz azzal a lambda szonda vezetékével, ember? Neked tőbe van kiszakadva a kábel a szondánál nem? Ott a szonda gyárilag össze van préselve, felesleges kínlódnod vele. Ha meg csak a vezeték szakad el félúton azt meg meg lehet stoppolni ügyesen. A másik meg, hogy az ütközéstől maga a szonda is valszeg sérült belül. Sztem cseréld ki, ha más nem egy bontottra, mert az legalább gyári. Nem véletlenül vannak a cikkszámok a szonda oldalán. Univerzális szonda meg olyan amilyen. 

A gyújtó kábel remélem, hogy olyan formájú, mint a gyári, nem valami kóklert vettél rá.

Mérd meg a kábelek ellenállását, mert 0-s kábelt ne tegyél rá. Minden kábelnek 5-10 kohm közötti értékűnek kell lenni hossztól függően. 

Ha van rá lehetőséged, akkor húzzál rá vastag zsugorcsövet a kritikus részre.

 

   B.

Előzmény: zaster (9082)
zaster Creative Commons License 2013.12.10 0 0 9082

Szia....

 

Köszi a részletes választ.... 

 

Kugler-en gondolkodtam én is, érdeklődtem is utána, de nehéz lett volna a kijutás, postai úton meg alkatrészt nem szeretek venni...  

 

Így a megoldás sokkal egyszerűbb lett... reklámnak helye nincs :-), így az egyik nagy hazai cég kínálatából vásároltam olasz gyártmányú  szettet. Az ára nevetséges volt (még a Kuglerhez képest is), így hétvégén kicserélem, tesztelem, és ha fennáll bármi hiba, visszaviszem.

 

Lambdaszondára kaptam árat, le is ültem gyorsan... :-( Hiába a kedvezmény, hihetetlen drága...  Van egy bontott Bosch, de az 3 kábeles, és ha jól tudom Albi négy... de az is lehet, hogy az egyik elektromosságis ismerősöm meg tudja csinálni. Csak sajna nagyon esélyes, hogy a test is ottpusztult... 

 

Ami a nagyobb bajom, mivel miért ne legyen nyugodt életem, hogy valószínűleg a bal első keréknél a toronycsapágy kezdi megadni magát.. néha csúnyán berecseg kanyarodásnál... de januárig csak kihuzza, lesz mit kérnem a jézuskától... :-)   

 

Amúgy 1.2 16V, 97 000 km-rel... És még vagy ennyit el kell még mennie... 

 

Már nagyon várom a tavszt, van rajta már pár dolog, ami javításra/utánállításra vár. 

 

Thx....

 

Zaster

Előzmény: spal11 (9078)
jorakm Creative Commons License 2013.12.10 0 0 9081

Köszönöm a választ. Az a helyzet, az autó hat éve van meg, (2003-as évjáratú)azalatt 90000-km-t ment. Az eltelt idő alatt féktárcsa, betét és egy h. kerékcspágy cserén kívűl más gond nem volt.

Fiat szervízzel nem kezdenék, a hatalmas óraszorzójukat nem tudnám kifizetni.

A gyujtás és lammdaszonda kábelt megnézem, a benzinbe meg öntök fuvóka tísztitó adalékot. (igazsághoz tartozik, hogy azt sem tudtam, hogy van rajta katalizátor és lamda szonda.)

A visszajelző az ijedséget okozó alkalom óta nem világitott. (amikor világitott, folyamatosan éget)

Szép napot mindenkinek!

Előzmény: spal11 (9078)
Soshee Creative Commons License 2013.12.10 0 0 9080

Hali!

Egy kérdést kifelejtettem az előző bejegyzésből: a gyújtáskábelek ellenállásának mekkorának kell lennie? Ha valaki meg tudná mondani, azért hálás lennék!

Köszi!

Soshee Creative Commons License 2013.12.10 0 0 9079

Sziasztok!

Mivel már többször szereztem jó ötleteket erről a fórumról, most bátorkodom egy nyílt kérdést feltenni.

Egy 2004-es 1.2 16v-ről lenne szó. Egy hete cseréltünk gyertyákat és trafót, mert az 1-es és 4-es henger kihagyott. Most olyan probléma lépett fel, hogy intenzív gázadáskor elkezd rángatni a motor majd ezután kezd csak gyorsulni és mivel főként városban közlekedek, ezért ez a jelenség sűrűn előfordul, amire a visszajelző lámpa 8-10-szer felvillan, majd kialszik. Már több "szakival" is beszéltem, de nem voltak összhangban a válaszok. Ha esetleg valaki tudna egy ellenőrzési listát mondani, hogy miket és milyen sorrendben kellen csekkolni, azt nagyon megköszönném.

Előre is köszönöm! Széles utat!

spal11 Creative Commons License 2013.12.10 0 0 9078

Nem rég vettem Kugler úrtól kábelt, csak ajánlani tudom, segítőkész. Azt viszont hozzá kell tennem, hogy az eredeti, gyári kábel alacsony ellenállású --én is csak a cserekor mértem utána--, így amikor a "sima benzines" alias "piros" kábel került be, kicsit másként viselkedett, mint a szakadt szettel, mikor épp nem volt szakadás. Ezt jeleztem neki és cserét ajánlott fel, a gázos szettre alias "kék" kábelre és így már sokkal vígabban pörgött, valamint alul is nyomatékosabbnak ÉRZŐDÖTT --piros kábelhez képest--. Egy parányit kisebb a kék kábel ellenállása mint a gyárié volt.

 

A történethez hozzátartozik, hogy némi anomália még mindig van szegény Beában, így egészséges autóra nem biztos hogy érvényesek a fentiek, ellenben a kisebb ellenállás sosem árthat. Valamint a gyertyák is már futottak nem keveset a csere idején és azok nem lettek cserélve. --20ezer km--

 

Amennyiben fontos, hogy ha bármi kérdésed lenne a kábellel kapcsolatban, élő ember adjon választ, esetleg tekintse meg, akkor mindenképp javaslom a tőle való beszerzést. Nem mellesleg a történtek után biztosra veszem, hogy a garanciáztatás sem lehet probléma --ha a garanciában leírtak szerinti az eset--.

 

Hosszútávú tapasztalat nincs még, hisz friss az eset. Jah és a motor 1.2 16v.

 

Ha lambdaszondához csak kábel kell --a csatlakozók éppek, felhasználhatóak--, akkor elég lenne csak egy mezei, ám az eredetivel egyező tulajdonságokkal bíró kábel --átmérő, anyag, ellenállás, szigetelés, szín--, különben is, a szondából nem forrasztva jön ki? --tehát nem oldható kötés van a szondatest és a kábel közt--

 

jorakm

 

Ezer és egy oka lehet, mint azt előbb írták, viszont mindneképp érdemes lenne megnézni a bejegyzést, ha legközelebb előjön --lehet már törlődött--. Az sem mindegy hogy villog-e egy darabig és utána égve marad és úgy alszik ki, vagy csak szimplán ég és aztán húny ki.

zaster Creative Commons License 2013.12.08 0 0 9077

Üdv....

 

Újra jelen..... :-)

 

Kérdésedre a válasz:

 

Befecskendező rendszer hiba, ami ezernyi dologra utalhat tapasztalatom szerint. Nálam eddig:

 

1, Rossz minőségű üzemanyag

2, Lambdaszonda kábel elrepedt

3, Gyújtókábel elrepedt....

 

De bármi lehet, ami a rendszernek a részét képezi... egy hiba leolvasás nálam általában segített mindig, ha nem márkaszervízbe vittem.... :-)

 

Üdvözlöm minden kedves régi és új ismerősömet.... 

 

Valaki tud ajánlani olyan boltot, ahol Albeához (2005) tudok normális árban és minőségben szerezni felső lambdaszondához kábelt és gyújtókábelt?? Mind a kettő cserére szorul.... sajnos...

 

Gyújtókábel terén Kuglerrel szemezek... 

 

Thx.....

 

Zaster

Előzmény: jorakm (9076)
jorakm Creative Commons License 2013.12.07 0 0 9076

Menet közben el kezdett világitani az a visszajelző ami a kez.könyv szerint a befecskendező rendszer hibájára utal. Kocsi közben normálisan működött. Késöbb a következő úton már nem világitott. Nyugtalanit a dolog, mit kellene megnézetnem és hol?

 

spal11 Creative Commons License 2013.11.28 0 0 9075

Grammra annyi, mint bármely modellbe ha az a 350 A 1000 motorkódú motorvariánssal van szerelve: 2,6 liter --vagy ha már gramm akkor 2,250 kg--

 

http://www.fiat.com.tr/modeller/KullanimKlavuzlari/ALBEA/2008/Albea_2008_User%20Handbook.pdf

 

Hivatalos honlapon csak nem mókolt használati utasítás van, így nyugodt szívvel ajánlom a bennefoglaltakat. --221. oldal ami téged érdekelhet, nem mellesleg a következő oldalon az olaj pontos minősége is meg van adva, melytől csak magasabb minőségűt érdemes használni: ACEA A3 és/vagy API SJ--

Előzmény: canon1970 (9073)
PeeWee33 Creative Commons License 2013.11.27 0 0 9074

 

fiat albea sincronico :

 

canon1970 Creative Commons License 2013.11.27 0 0 9073

Sziasztok!

2006 os Fiat albea 1.4 8v Dynamicba milyen és mennyi olaj kell? Mindenhol más van írva.

Előre is köszönöm szépen a választ.

spal11 Creative Commons License 2013.11.21 0 0 9072

Sajnos ki kell ábrándítsalak, bővebben itt olvashatsz róla:

http://www.alfaamore.hu/magazin/obendorfer_interview

 

nagygyula:

http://www.fiat500usa.com/2013/11/fiat-500-lamp-fogging-and-condensation.html

 

A fenti cikk az 500-asok hasonló problémájával foglalkozik. A lényege, hogy "szerintük" állj be egy száraz --nem túl nedves--, viszonylag meleg --ne legyen fagyás környéki hőmérséklet-- fedett helyre és égesd 20 percig a lámpát. Ha működtetés közben a pára, ködösödés elmúlik akkor a lámpatest nagy valószínűséggel megfelelő szigetelésű, ha akkorra sem tűnik el akkor valahol sérült a szigetelése. Elméletileg ez a jelenség normális, ha hosszú üzemeltetés után, a lekapcsolást követően intenzív hűtés éri a lencséket/borítást --pl esik az eső-- .

 

Véleményem szerint mozgó járművön is kellene működnie a fenti módszernek --bár ekkor is lehet intenzív a hűtése, de egy 55W-os hagyományos izzó elég jól termeli a hőt--. A kiválás, kicsapódás a levegő környezeti tulajdonságaitól függ --nyomás, hőmérséklet, fajtérfogat-- és mindig a hidegponton fog kicsapódni a pára, amit a levegő már nem tud megtartani.

Előzmény: nagygyula (9063)
nagygyula Creative Commons License 2013.11.16 0 0 9071
Hali mindenkinek nem tudja valaki közületek hogy lehet páramentesitteni az elsö lámpát ?? Mert ma reggelre be párásodott a jobb elsö!!!
nagygyula Creative Commons License 2013.11.13 0 0 9070
Szia nekem hamar kiatta magát ahogy ittis attak jotanácsot laptora fel!!!! 1-4 henger égés kihagyás ezt írta az okos!!!gyertya+trafo+gyertya kábel csere mivel a régi trafon az1+4 hengerhez menö gyujtás nem adott szikrát!!!!így minden jolett cserélve lett minden egyben...de kösz hogy írtál!!!így aztis tudom hogy érdemes megnézni öket!!!!
Előzmény: gyendavid1 (9069)
gyendavid1 Creative Commons License 2013.11.13 0 0 9069

Szia!

 

Hasonló rángatás volt nekem is, hibakeresés során gyújtásproblémát találtak, gyertya és gyújtáskábel csere volt egyszerre, rendbe is jött minden. (Igaz, valami hörgés még mindig/már megint hallatszódik, de az motortartó/váltótartó bak probléma lesz, vagy a Gabesz által említett rezgéscsillapító - aminek jó lenne tudni a hivatalos nevét).

 

Dávid

Előzmény: nagygyula (9031)
gyendavid1 Creative Commons License 2013.11.13 0 0 9068

Szia!

 

Lehet, hogy az előző üzenetemet is megkaptad, bár én nem látoma rendszerben. Meg tudnád mondani, mi volt a gond, mit kellett kicserélni pontosan? Hasonló problémám van.

 

Dávid

Előzmény: Gabesz1981 (9010)
milot1 Creative Commons License 2013.11.13 0 0 9067

Felhívtam őket.

Előzmény: nagygyula (9063)
PeeWee33 Creative Commons License 2013.11.12 0 0 9066
PeeWee33 Creative Commons License 2013.11.12 0 0 9065
Előzmény: PeeWee33 (9064)
PeeWee33 Creative Commons License 2013.11.12 0 0 9064

Ezek ám a nagy dolgok.................fiat 127 2015-re

 

nagygyula Creative Commons License 2013.11.12 0 0 9063
És hogy lehet ott leadni a rendelést??
Előzmény: milot1 (9062)
milot1 Creative Commons License 2013.11.12 0 0 9062

hátsódob  11950 ft

középdob 13560 ft

Nekem elküldték postán.

Előzmény: nagygyula (9060)
nagygyula Creative Commons License 2013.11.12 0 0 9061
Hali nem tudod hogy mennyiértehet beszerezni kompletten csak a csö és a dob a kiegészítők nem kellenek
Előzmény: pitti (9058)
nagygyula Creative Commons License 2013.11.12 0 0 9060
Hali Ès mennyiért sikerült beszerezned??
Előzmény: milot1 (9059)
milot1 Creative Commons License 2013.11.12 0 0 9059

Szia.

http://www.tnet-autoalkatresz.hu/index.php

Én itt vettem hátsó dobot.

Előzmény: nagygyula (9057)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!