1. Trehányság
2. Én is pont kérdezni akartam. Talán 1. ...
3. Igen. Csak annyira közel van a két csavar, hogy sokat nem érnek vele. A 2 motor meg olyan halk, hogy ha a rakparton állsz, és ő indul a pontonról, akkor a mögötted haladó autóktól nem hallasz belőle semmit Vajon milyen motorok lehetnek?
Ps. Na, szerintem így néz ki egy hagyományőrzö, de mégis modern, hajó formájú, de mégi partikus hajó...
Ha-Jó topiktársunk néhány hete, az Adrián, vitorlázás közben rosszul lett. A - szerencsére - helyszínen tartózkodó szakorvos megállapítása szerint szívkoszorúér problémákról lehet szó, Jóska ezért a mai napon 2 hetes kivizsgálásra kórházba kerül.
A Várfalvi féle alapmű szerint a Visegrád Imreként épült 1986-ban a Schoenichen-Hartmann Hajógyárban. 1912-ben építette át a MFTR saját orsovai üzemében, onnantól Visegrád. Az átépítés után vagy 4 méterrel hosszabb lett, de a géperő maradt 350 LE.
A Margitról tudsz valami bővebbet? A Várfalvi könyv szerint nem úgy tűnik, mintha a visegrád/Imre testvére lenne. Ez lehetne a korábban emlegetett 6. MFTR hajó?
Szép! Vajon mitől cakkos a vízvonal festése? Vajon miért nincs soha felállítva az árbóc?
Én azt hallottam, vagy olvastam valahol (lehet, h.itt), hogy átépítették kétcsavarosra, de a farvízből úgy tűnik, mintha csak egy csavaros lenne.
CSak hogy ellensúlyozzuk a Balatoni kabinosokat: ;-))) ma délután egy fhanszoá toló várt a solti rakodón román bárkáinak kukoricával való megrakására.
(egyszersmind kiderül jól copyztam-e a lejjebb megadott puskát)
Eleve kényszeredett ötletnek tűnik Z-hajtású önjáró uszályból személyhaót fabrikálni, úgy is néz ki szegény, hogy eséllyel pályázhatna a Duna legrandább teknője címre. Ehhez képest a névválasztást motiválhatta többek között az is, hogy egyszer régen volt egy takaros kis exkluzív gőzhajó "Zsófia Főhercegné" néven. Mindenesetre ez eléggé gyatra indok a névválasztáshoz, annak ismeretében, vagy nem ismeretében, hogy Zsófia hírhedt magyargyűlölő volt. Dehát ebben az országban sok minden van újra Habsburgokról elnevezve.
A kérdés úgy szól, hogy milyen társaság akar Haynauról, Ceausescuról ...stb. hajót elnevezni?
Beloianniszról egy időben sok mindent neveztek el, utcát teret, sőt még falut is az idetelepülő görögöknek. Ma ezt Görögfalvának hívják, ha minden igaz.
OFF
Apropó, Haynau. Nekem fel sem túnt, hogy az Ausztráliába repült Apollo Fox lajstromjele HA-YNAU volt. Nekem Yankee-November-Alpha-Uniform volt. Szolnokon amúgy egy időben repült egy Jak-18 HA-JAJ lajstrommal. Ez sem túl bizalomgerjesztő lajstromj egy repcsinek.
ON
Most esett le, bocsi.
Ajánlottál valamit Nikosról, erre én ráutaló magatartást tettem, aztán MS válaszolt. A polihisztoros kérdésem után írtad, hogy magánban válaszoltál, és meg úgy értettem, hogy gumidani helyett magánban MS válaszol.:-))
Ennyi idő elteltével rájöttem, hogy valszeg írhattál egy mailt. Sajnos a nexus halott szolgáltató.
zuzmara@maffia.hu
Egyébként három menetrendet vetettem össze az expedíció sikeres lebonyolítása érdekében. Alkalmazott operációkutatás ismereteimet hasznosítva képeztem egy mátrixot. Átkeltem a Keszthellyel Siófokról Bfüredre. Onnan vonattal Nyugatnak indultam, egészen pontosan Akaliba. Volt 19 percem, hogy tényeket állapítsak meg. Jött az ellenvonat, vissza kelet felé, Fövenyesre. Itt fél óra állt rendelkezésemre, hogy a kikötőben körülnézzek. Irány a 70-es út. A Balaton Volán segítségével megint nyugat. Akalin most áthaladva a cél Zánka Úttörőváros. 45 perc szabadidő a kiköőben, majd egy újabb ellenvonattal irány vissza Balatonfüred. A Fonyód motoros volt a hazatérő járat. Erről az egészről szerettem volna egy hivatkozásokkal teletűzdelt beszámolót írni vasárnap, aztán ráöttem, hogy igazából egyik meglévő topikba sem passzolna. A repüléstől eltekintve mindegyik közlekedési ág képviseltette volna magát.
Akkor ezt túl is tárgyaltuk.
Az eszmecserétekhez kapcsolódva, a hétvégén riversea képének színhelyét kutatva szerettem volna esetleg oda, vagy vissza a Boglár - Révfülöp, vagy a Fonyód - Badacsony viszonylatú átkelőjáratokat igénybe venni. Sajnos olyan lehetetlen időpontokban indulnak a hajók, hogy inkább más utat választottam. Azt gondolom, több olyan, közlekedésre kíváncsi érdeklődéssel tekintő gyermekes család van, akik szívesen tennének egy-egy körutat a Balcsinál, csak ehhez az alágazatoknak együtt kellene működnie. Pontosabban a BHRt alakíthatná úgy annak a három járatnak a menetrendjét, hogy alkalmas legyen a fent említett célcsoport megnyerésére.
Élelmes magyar kiáll a búzatábla mellé egy táblával, hogy echte ungarische kaszálás 5 DEM (régebben volt).
Jön a hatalmas elhízott német, kezébe veszi a kaszát, és nekiáll kaszálni. A család visongva levideózza, ahogy átázott ingben céklavörös fejjel fújtatva kaszál, de kaszál.
Után otthon visszanézik szomszéddal, haverral, gyerekkel, és jókat röhögnek néhány krigli sör mellett.