A topik az amatőr és hobbi rádiózáshoz való készülékek és kellékek, pótalkatrészek csakis hobbi szintű, tehát nem kereskedelmi mennyiségű és jellegű adás-vételére szolgál. Célszerű a kínálati irányárat megjelölni és elérhetőséget feltüntetni, de utóbbinál mérlegelni a személyes adatok kiadását (például név, telefonszám, lakcím).
Az irányárra és alternatív beszerzési forrásra lehet megjegyzést tenni, de parttalan és főleg személyeskedő vita tiltás terhe mellett nem ajánlott. Az alkufolyamatot lehetőleg magánlevelezéssel célszerű lebonyolítani, szem előtt tartva a topik elsődleges célját: a cikkek (magáncélú) adásvételét illetve cseréjét.
Professzionális szinten is kereskedők tevékenysége addig mehet amíg nem haladja meg az egyéni szinten szokásosnak számító kereteket. Üzlet reklámozása sem megengedett, de merőben tájékoztatási célból meg lehet jelölni egy-egy beszerzési forrást, pl: "itt és itt kapható" az adott cikk. Aukciós és hirdetési portálok linkelése tilos.
A fentiek megszegői tiltást kaphatnak és a hirdetéseik visszamenőleg is törlésre kerülhetnek.
A problémák elkerülése végett:
Az árucikk paramétereit, állapotát, tartalmát magánlevelezésben ismételten pontosítsák a felek. A kifizetés célszerű ha átutalással történik, mert az később bizonyító erejű. Készpénzes üzlet esetén erősen javasolt egy adásvételi szerződés írása. Későbbi probléma esetén (hibás készülék, nem az van benne amit hirdetett, lopott, satöbbi) a hatósági feljelentés (rendőrség) illetve a polgári peres eljárás (bíróság) a lehetséges út. Ezt kérjük vegyétek figyelembe.
A Puskás börze utódjaként a továbbiakban a Kőrösi Csoma Sándor Kőbányai Kulturális Központban 1105 Budapest Szent László tér 7. szám alatt kerül megrendezésre.
ELADÓ egy Citroen XM gyári autórádiója! Különleges vevővel. 2 atenna bemenetes, VALÓDI diversity képességgel. Üzemképes állapotban. A magnójában biztosan kell szíjat cserélni. Érden található, ára 2000.- HUF.
A websdr-t meg én tartom "gumi nőnek" :-) Kocsiban ülve multi előtt várva még elmegy.. Ha nincs ló,jó a szamár is szindrómában.. De itthon ugyan azon az antennán veszem az sdr,és az rh rádiómon is a jeleket. Ha internet alapon csak a legközelebbi osztrák,vagy szlovák nódra csatizok, sem ugyan azokat az állomásokat veszem sok esetben,amit a saját jól kihangolt antennámon,érzékeny vevőkkel. Csak azzal a jelszintel gazdálkodom,ami az 50 ohmos koaxon , és nem cat5 ön be avel a szobámba.
Nem-nem... nem erről van szó. Én azt láttam oda írva, hogy Citroen autót vesz. Ezt a szóösszetételt nem értettem egészen... (itt ördögi vigyor szmájli)
A hidropneumatika pedig tudtommal csak a felső modellekben van (ha van), a kicsik azok kutya közönséges rugózású autók, mint a többi német vagy akármilyen másik.
Végül is az is. Amig valaki nem élt a "panorámavevő" sok egyébb lehetőségével,nyilván passzivan fordul a digitális világ felé. Még egy 2-3 ezer forintos rtlsdr stick is képes sok olyan dologra, (megfelelő szoftverekkel),amik sok élményt-vidámságot okozott már néhány éve is a hozzáértő !! kezelőjének:-)) Amelyik rádiós tudja miröl beszélek,az már többet tud azoktol,akik méla undorral viseltetnek iránta. Nyilván egy igazi rádióamatőrnek ki van tapétázva rádiós szobája különböző nagyértékű diplomákkal. Őszinte tisztelettel,és csodálattal tekintek rájuk. Nem kevés munkájuk van benne. De vannak olyan rádiósok is,akik szeretnek minden ujdonságot kipróbállni,nem ragadnak le a sparhelt melletti kis hokedlin ,kockás kenyértakaró alatt becsben tartott FT 250 hétvégei billentyűzésénél:-))
A citroenek a kényelműk miatt hiresek.. De többnyire a hidropneumatika ,torziós rugók,és jól alkalmazott lengőkarok is bele játszanak a vén trotylik megnyerésébe:-))
Természetesen igazad van. Én már vagy 3-4 éve használok "ilyent" is. Pc-n "háttérként" folyamatosan duruzsol a kivánt sávokon,az adott kihangolt átkapcsolható antennákon. Mivel a sávokat faltol falig látom 1 hatalmas képernyőn, eldöntöm van e értelme bekapcsolni az adásra is képes rádióimat:-)) Igen sok-sok éven keresztül én is csapágyasra tekergettem az állomáskereső gombot. Annak is meg volt a filingje. Itt is mutatkozhat a rádióamatőr kiöregedése.. Citroen autót vesz,Icom 9500 as szkenert,és már nem rohangál le a hegyröl 1 tehénért....... :-))
Lehet pl. használni szegény ember spektrumanalizátoraként. Az az előnye, ami a hátránya. Nincs hangolt bemenőköre, jó nagy a frekvenciaátfogása. Ezért aztán egy, két, vagy több jól eltalált sávszűrővel oda hangolhatjuk, ahová akarjuk. Persze felvetődhet a kérdés, ha már jó rádiót akarunk, akkor miért nem azt vesszük meg, minek szórakozunk mindenféle szűrővel? Azért, mert mi abban a kihívás, hogy csak hallgatjuk a rádiót? :-))
Nem csodálom. Aki "fogékony" a digitális SWL-kedésre,biztos megtalállja a számitását vele.Nekem csak az elődje 1 SDRPlay om van,de az utállkozás mellett elég sok hasznos dolgot is el lehet követni vele:-)
Kösz a kimeritő figyelmeztetést. Én még soha nem jártam igy,és nem is szándékozok "igy" eljárni. Többszáz adok veszek után sem. Pedig volt rá eset,hogy 280 ezer forintot két lepukkant hangkártya közé súvasztva pufogós zacskóba küldtem tirpákiába.. Érdekes mód megjött az akkori időkben áhitott (kb 12 éve) icom ic 7000 es kifogástalan állapotban. De érthető.. ha valaki hárombol kettőben beszopja,annak nem szabad ilyeneket csinállni:-) Én a többszázbol 1x jártam pórul,akkor is jelentéktelen összeggel. Arányokba bele fér.
Postai Utánvétel küldését normális ember nem válalja be (aki hülye vagy sok felesleges pénze van, az igen).Megtörtént eset:idősebb férfi hang a telefonban: -utánvéttel kérem!Gödöllő...utca...házszám.. Utánvételes csomagfeladás 3000Ft, megelőlegezve, a csomag pár hét után visszajön, címzett nem veszi át, fizetendő még 1000Ft visszaszállításidíj (ha nem, akkor a postás kidobja a szemétbe azaz leselejtezi saját hatáskörbe) Bukta:4000Ft.Ezek után mindenki gondolkozzon el kinek küld utánvételt.Én pl már csak közeli hozzátartozónak.