Hát én szoktam látni MIXA-t is meg MXA-t is szerintem vegyesen vannak nincs olyan hogy hétvégén MXA vagy hétköznap csak MIXA de nem baj lényeg hogy még vannak és működnek :D
A sajtónak azt szokták nyilatkozni, hogy csúcsidőben van MIXA (egyébként MXA).
Gyakorlatilag napközben és este is gyakori, hogy MIXA jön (ma is lehetett háromvagonos retró hévet fotózni), hétvégén pedig megesik, de tényleg nem gyakori.
"Örülök, hogy még működnek, mert nincs helyettük más. :)"
Igen, ez a jó megfogalmazás. :)
Az utasok egy része úgyse veszi észre a különbséget a kettő között, bár aki figyeli az ajtókat, biciklivel megya, nagy lába van, hátra szeret dőlni, az észreveszi, hogy mintha valami más lenne.
Mondjuk azért az esetekigen nagy részében semmiféle fejlettség nem kell az adott megoldás átvételéhez. (Ettől persze még nem bzitos, hogy Magyarországon, Budapesten az tényleg hasznos, de ez jellemzően nem fejlettség kérdése).
A párhuzamos volánbusz járat Gödöllőig Kb. 4 helyen áll meg, úgyhogy ez nem jelenthet alternatívát.
A gyorsvonat meg még annyi helyen sem. Igaz, cserében a város szélén teszi ki az ember, de oda kell szervezni a helyijáratot közös bérlettel.
Persze ha a pálya rendesen meg lenne csinálva (80 minimum), és megfelő járművek jönnének, akkor lehetne újra valódi sebesvonat, ami 5-6 percet lefaraghatna még úgy is, hogy csak Cinkotától kifele gyorsít be. Na meg az összeköttetés, ami után közvetlenül lehetne utazni a Hungáriától Gödöllőre, ahogy azt már egy kuglifej kitalálta annó, és félig-meddig meg is építtette.
Azért van jópár különbség a kettő között. Ott a következő eltérések voltak:
1. Különböző üzemeltető, mindkettő a saját forgalomirányításával.
2. Önmagában is zavarérzékeny egyvágányos üzem.
3. Eltérő útvonal, csak részben közös szakasszal.
Ott is jó megoldás lehetett volna, ha csúcsban több bufferidőt hagynak Óbudán, így a késések egy része ledolgozható lett volna ott.
Itt viszont valószínűleg a két üzem egybe lenne vonva, így az Örsről lehetne irányítani az egész vonalat. Valamint mind a metróüzem, mind a HÉV-üzem eléggé pontos* ahhoz, hogy ne zavarja egyik sem a másikat.
*Most tekintsünk el az Alstom gyermekbetegségeitől, és a füstölő metróktól. Az öngyilkosságok esetén meg beindulhatna a tartalékszerelvény, ami az Örsön, vagy ha kijjebb kerülne a végállomás, akkor Rákosfalván állna.
A járművek meg jó eséllyel egyformák lennének, mert különben nem tudnának kijárni a metrók a HÉV pályára. Persze a metrós szakaszon lehetne más jármű is, na de az új járműveket muszáj lenne metrós paraméterekkel gyártatni.
Amúgy meg most is kihat 30 kilométerre, ha egy színes fémgyűjtő a MÉH-be akarja vinni a kábelt, vagy ha egy színvak autós kerül a sínekre.
Ez igen...megbízható, hiteles hírforrás...igazi slendrián módon dolgozó balf*szok....
"A XXIII. kerületi Grassalkovich úton egy furgon és egy személyautó ütközött össze kedden kora este.
A sérült jármű mindkét vágányt elzárta, így a 8-as (gödöllői) HÉV vonalán teljesen leállt a közlekedés. A baleset során két személyt szállítottak a mentők kórházba."